Kohautus -> pienet hartiat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AM
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa ne olankohautukset tehdä samalla tavalla ku se rinnallevedon kakkosveto. Eli puolestavälistä polvea, tai polven päältä, veto samoin kun rinnallevedossa, paitsi että vetää vaan niskalla niin korkealle tankoa kun saa, eikä mene alle. Suosittelisin lisäksi että laittaa aika reilusti rautaa siihen, ettei se ole semmosta hissillä junnaamista. Nopealla ja räjähtävällä liikkeellä ylös ja alaspäästäessäki vielä vetää vähän vastaan. Jalkojakin voi vähän käyttää että sen saa sopivan korkealle vedettyä tarpeeksi isolla painolla. Pitäis tulla kasvuärsykettä epäkäille...

Jos puhutaan nyt vain epäkkäiden yläosan kehittämisestä (jotenkin tuo epäkkäät on ilmeisesti puhekielessä saanut merkityksen vain Trapezius lihaksien yläosana) niin suosittelen kyllä kaikki terveselkäisiä tekemään aina välillä pukeilta/polvista maastavetoa. Painoa saa ladottua enemmän kun mihinkään muuhun vetoliikkeeseen ja epäkkäiden yläosa kiittää.

Powerhousu sanoi:
Puhui paskaa. Tosin jos olkapäitä ei ole ollenkaan, näyttää ne vielä pienemmiltä. Mutta jos jonkinlaiset olkapäät löytyy, korostaa epäkäät niitä entisestään, koska olkapään ja epäkkään välinen raja korostuu. Ja on muuten helvetin järkevän näköistä jos äijällä on hyvät olkapäät mutta ei epäkkäitä ollenkaan. Suoraan sanoen nauran näille mielessäni, kun tollasia aina joskus näkee.

Hehee, silloin kun meikä alkoi reenaamaan ja hankki kaiken epätietonsa jenkkilehdistä sun muista, niissä varoiteltiin hirveesti tekemästä shrugseja, koska silloin kasvaa epäkkäät, ja hartiat näyttää kapeilta...

Samoin varoitettiin kyykkäilystä, kun pylly kasvaa,
ja keskivartalo.

Hienoa infoa kyllä sai niistä lehdistä...

Itse tulee tehtyä kohautuksii, mut en saa niitä oikein kipeiksi paitsi mavessa. Tangol ja kässäreil tulee tehtyä hallitusti, mut ei oikein pure.. En sit tiiä mikä siin on..

Luulen että teidän ikäisillä on melkoista hiirenpaskan pyörittelyä arpoa jotain epäkkäiden kasvamista.
Ja sit päivän free tip; keskittykää suunnikkaiden (romboid) kehittämiseen. Funktion kannalta tärkeämpi kuin epäkkäät, ja tuppaa olemaan jätkillä mil on isot epäkkäät ni isot, tai ainakin vahvat suunnikkaat.
Sitten kun ne vielä kiinnittyy epäkkäisiin, ni se voi olla peräti keskushermosto mikä ei anna epäkkäiden kasvaa ettei niinkin krusiaaliin paikkaan kuten, esimerkiksi tässä, kaularankaan tule pahaa voimaepätasapainoa.
Melkein lupaan että jos keskittyy oleellisimpiin paikkoihin niin loput tulevat puoli-ilmaisiksi perässä. Olettaen että kehossa on lihas- ja voimatasapaino.

Sama on rinnan kanssa..

E: Ja jos tekee käsipainoilla niin kannattaa tehä yks käsi kerrallaan ja täydellä liikeradalla. Liikerata pitenee hieman, ja se voi olla todella oleellista kehityksen kannalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voitko kertoa tai linkkaa videoo miten treenataan suunnikkaita?

Yleisesti ottaen maastaveto, ja erityisesti soutuliikkeet ottavat tuonne suunnikkaiden alueelle.
Itse suosisin seuraavia:
Maastaveto tärkeimpänä, sternum-leuat, yhden käden käsipainosoutu, pystypunnerrus, leuanvedot yleensä.
Tää on kyl niin mukava aihe mut ei jaksa kirjottaa miljoonaa riviä huvin vuoks :D

Yleisesti ottaen maastaveto, ja erityisesti soutuliikkeet ottavat tuonne suunnikkaiden alueelle.
Itse suosisin seuraavia:
Maastaveto tärkeimpänä, sternum-leuat, yhden käden käsipainosoutu, pystypunnerrus, leuanvedot yleensä.
Tää on kyl niin mukava aihe mut ei jaksa kirjottaa miljoonaa riviä huvin vuoks :D

Ja kun joku kuitenkin kohta kysyy, että mitä nuo ovat, niin tässä esim:
http://www.youtube.com/watch?v=Xw7i4VyoMNc&NR=1

Itse teen nuo hieman erilailla, eli ensin vedän ihan normaalist yläasentoon asti, sitten siellä käännän kroppaa niin paljon ku pystyy lattian suuntaisesti, ja siitä hitaaseen alaslaskuun, ja taas alhaalta sama. Alaslaskuun käytän sen 4-6s
Tekee muuten hyvää pakillekin.

Itse teen nuo hieman erilailla, eli ensin vedän ihan normaalist yläasentoon asti, sitten siellä käännän kroppaa niin paljon ku pystyy lattian suuntaisesti, ja siitä hitaaseen alaslaskuun, ja taas alhaalta sama. Alaslaskuun käytän sen 4-6s
Tekee muuten hyvää pakillekin.

Tulee joskus tehtyä tuota alaslaskua tosiaan vatsoille. Järkyttävä tärinä kun pysäyttää hetkeksi ja pitää ihan paikallaan :hyper:

Totta. Ja sit ku painat viel yli 110kg niin tärinä vaan lisääntyy :D
kolmosia oon tehny, riittää kyl siihen että alkaa ravistaa ku sarjan kesto on kuitenkin joku 30s

mä tein jossain vaiheessa sillai että maven yhteydessä tein kohautukset tangolla. alotin siis maastavetämisen esim 60kg:sta ja tein joka toiston jälkeen pari kohautusta. joka sarjaan 40kg lisää rautaa ja kohautuksia tein niin pitkään kun jaksoi..

Suositut

Back
Ylös Bottom