Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
nyt tulis tämmönen kysymys. Kannattaako ja onko ehkä jopa suotuisaa treenata vastakkaisia lihaksia, esim. hauis ja ojentajat, samana päivänä?
Metallicaa myötäillen, eli aivan sama. Riippuu tietenkin täysin reeniohjelmastasinyt tulis tämmönen kysymys. Kannattaako ja onko ehkä jopa suotuisaa treenata vastakkaisia lihaksia, esim. hauis ja ojentajat, samana päivänä?

No älä helvetissä.Samaa mieltä vitskun kanssa. Itse en ainakaan saa mitään tuntumaa kyykyssä pohkeille.
Tiedät varmaan itse. En tiedä miten paha sinä on vetää leukoja. Imo kyllähän leuat ylätaljan pesee. Ei ylätalja kuitenkaan huono vaihtoehto ole, jos tekniikka hallussa ja liike menee sinne minne pitää (selälle).Meidän salilta ei löydy leuanvetotankoa, joten olen vetänyt leuat niin, että olen pistänyt kyykkytelineessä ne pidikkeet mahdollisimman ylös, ja siitä sitten jollain lailla vetänyt niitä. Olen reilu 165cm pitkä, joten polvet koukussa mahtuu just ja just vetämään. Mutta kyykkytanko on erittäin paksu, ja pyörii tietenkin, sen lisäksi että on vähän epämukava vetää niin matalalta. Kannattaisiko minun siis vetää edelleen kyseisellä tavalla leukoja, vai siirrynkö ylätaljaan?
Aloittelijalle golden six todettu hyväksi. Kokeile ilman muuta. Ei se pohje liike siellä pahaakaan tekisi, mutta pärjäät kyllä ilmankin. Itse en ehkä ottaisi pohjeliikettä, koska G-6:sessa riittää tekemistä muutenkin.Haeskelen tässä nyt itsellenii kokonaan uutta treeniohjelmaa. Olisiko golden six hyvä, ja onko siihen ihan ok lisätä jonkin liikkeen esim. pohkeille, ja ojentajille?
Olen siis melkein vasta-alkaja koko salitouhussa

Ite alottelevana massankasvattajana lähdin miettimään mitkä ovat lähtökohtaisesti kehoni heikot ja vahvat kohdat. Tätä ajatusta sitten rakensin pitemmälle visioissani ja nyt tarvisin sisä(tai ulko)piirin tietoa siitä, miten lihastasapaino voidaan määrittää.
Perstuntumalta voisi kuvitella, että yleisen tasapainon puitteissa jalkojen pitäisi vetää suhteellisen iso osa kehon voima/massa suhteesta. Jos esimerkiksi kyykkää 3x10 100kg, niin paljon pitäisi tällöin mennä penkissä/habassa/ylätaljassa/mavessa jne... Olisi todella motivoivaa tietää oman kehon lihasten "ihanne" suhde ja jäljessä olevat lihakset jo näin heti alkuunsa.
Muistelin kaverillani joskus nähneeni Weiderin levytankosarjan mukana tulleen harjoitus oppaan jossa olisi jonkulaisia lukuja annettu mutta en ole onnistunut löytämään jälkeenpäin tuota läpyskää.
Kehonrakennuksessa itseäni eniten kiinnostaa juuri treenata lihakset mahdollisimman paljon oikeassa suhteessa, joka tukisi muuta liikkumisharrastuksia, joissa tarvitaan kokonaisvaltaista kehon hallintaa (tarkoitus palata kamppailulajien pariin myöhemmässä vaiheessa) ja yleisesti liikunnan loukkaantumisriskin pitäisi olla myös pienempi kuin pelkällä "rantapoju" tissihaba -metodilla.
Kyykkyä, penkkiä ja vetoa jos ajatellaan niin hyvä suhde (ja suhteellisen riskin kaverin mitta) ois vaikka kyykky: 2*omapaino, penkki: 1,5*op ja veto 2,5*op.
Siis meinaat ykköstuloksia?
Joo kyllä se meinaaSiis meinaat ykköstuloksia?
Joo, kyllä noi meinaa.Siis meinaat ykköstuloksia?