Moottoripyörä?

No onpa hölmö pykälä. Pitääpä ottaa selvää autokoululta. Mitenkäs kallista puuhaa tommosen esim. 600 cc pyörän kuristaminen alle 25 kW:ksi on?
Eipä se paljoa maksa, riippuu kuinka helposti kuristusosien löytäminen on. Osat maksaa 0-200e ja sitten vain se katsastus siihen päälle pari kymppiä.

Nannanaaaaa, kortti ajossa, pyörä katottuna ja toivotaan, että heinäkuussa pääsee tien päälle :) :) :)

Nannanaaaaa, kortti ajossa, pyörä katottuna ja toivotaan, että heinäkuussa pääsee tien päälle :) :) :)

Millaista pyörää kattelet? Tuo kortin olis kyllä voinut ajaa varmaan alle kahdessa viikossa jos ottais oikein asiaksi. Itellä tais mennä jotain 6-7 viikkoa, mutta ku alotin teoriat niin oli vielä lunta maassa.

Aijai. Nyt ollunna tasan viikon pyörä. On se vaan niin mukava peli.

Uusi takarengas tuli hankittua ja takapaksi asennettua, että voi tehä pidempää matkaa.

Vielä olisi edessä öljyjen vaihto, öljynsuodattimen ja ilmansuodattimen vaihto. Jeehee. Kirja käteen ja ei muuta ku ruuvaamaan.

Toivotaan hyviä pyöräilykelejä. :)

Ainiijoo, pyörän virkaa tekee Suzuki GSX600F. Vanha peli (-94) mutta riittää hyvin näin ensipyöräksi. :)

Onko kellään kokemusta Speedohealer:sta. Miettinyt jos vaihtais hiukan rattaiden kokoa seuraavaksi kun ne vaihdan.
Niin tuosta laitteesta, näyttääkö se nopeuden vai korjataanko sillä virhe ja laite johtojen väliin jolloin vanha nopeusmittari näyttää taas oikein ??

Tulipas fiksu olo taas tuossa eilispäivänä..:jahas:

Pyörä varaston betonilattialla keskiseisontatuella, tarkoitus takarengas vaihtaa. Siinä joutessani tsekkasin samalla etujarrupalojen kunnon, pintaa todella kivasti vielä jäljellä, joten eikun jarrusatula takaisin kiinni. No painelin varovasti jarrusatulan männät sisään, jotta jarrulevy on helpompi ujuttaa siihen palojen väliin. No siinä sitten touhusin takarenkaan kimpussa, ja kohta oli aika laskea pyörä takaisin omille tassuilleen. Enpä jaksanu sitten kömpiä pyörän selkään, vaan ajattelin että kyllähän sen tästä sivusta "taluttamalla" varovasti saa laskettua keskiseisontatuelta alas. No lähdin varovasti sitä työntämään eteenpäin, ja kohta pyörä "hyökkääkin" eteenpäin kun tipahtaa tuealta alas. Painan etujarrua, mutta kahvapa painuukin tankoon kiinni, pyörä vinottain varaston seinään ja siinä sitten voimattomana vierestä ihailen kun kulta kippaa oikealle kyljelleen. :itku:

Itsepä olin vartti aikaisemmin ne etujarrun männät painellu ihan sisään, jolloin se yksi painallus ei riittänyt vielä puristamaan jarrupaloja jarrulevyä vasten. Seuraavalla painalluksella jarru toimi taas kuten pitääkin, onneksi ei tullut sitä pumppailtua niiden jarrujen räpläämisen jälkeen.. :wall: Onneksi oli pöytäsirkkeli sopivasti sijoittuneena siihen viereen, pyörä peili edeltä sitä sirkkeliä päin ja jäi siihen. Peili kääntyi runkoon kiinni, ja ainoa vahinko tuli pleksille joka vähän ylälaidasta lohkesi. Tosin tuonkin sai liimattua melkein huomaamattomaksi.

Onko kellään kokemusta Speedohealer:sta. Miettinyt jos vaihtais hiukan rattaiden kokoa seuraavaksi kun ne vaihdan.
Niin tuosta laitteesta, näyttääkö se nopeuden vai korjataanko sillä virhe ja laite johtojen väliin jolloin vanha nopeusmittari näyttää taas oikein ??
Speedohealer ja vastaat boksit toimii yleensä aina samalla periaatteella eli sillä korjataan pyörän oman digitaalisen mittarin virhe. Merkki/mallikohtaisilla johtosarjoilla asentaminen on suht. helppoa (ei tartte johtoja aukoa/kolvailla) ja vaikka noissa joutuu hiukan dip-kytkimillä säätämään että oikean korjauskertoimen saa aikaiseksi ei tuollaisen asentaminen mitään rocket scienceä ole.

Uudet rattaat paikalleen, jostain GPS lainaksi tms. ja ajelemaan johonkin GPS:n mukaan todellista 100 km/h. Siitä näkee kivasti mittarin virheen ==> healer kiinni ja tarvittava korjauskerroin boksiin ja rikesakkonopeuden ajeleminen on taas suht. turvallista :rock:

Jos radalla tykkää ajella niin ei kannata mittarivirhettä korjata; mulla oli aikoinaan CBR 1000 RR:ssä (on itseasiassa edelleen) 15/42 välit 16/40 sijaan; pikkusen hymyilytti kun mittari näytti Virtasalmen takasuoran jarruun mentäessä melkein 290 km/h vaikka todellista oli varmaan hädintuskin 240...

Millaista pyörää kattelet? Tuo kortin olis kyllä voinut ajaa varmaan alle kahdessa viikossa jos ottais oikein asiaksi. Itellä tais mennä jotain 6-7 viikkoa, mutta ku alotin teoriat niin oli vielä lunta maassa.

Ei saa ajaa kahdessa viikossa kun lain mukaan autokoulussa pitää olla 1kk. Ei mulla kyllä paljon sitä kauemmin tuu menemäänkään :dance2:

Oon katellut 600 Cbr tai 750 suizaa, en tiiä mikä on lopullinen osto sitten... Jotain vähä rakenneltua, ei noi muoviluodit oikeen iske muhun.

Entäs ite ja mikä vaihe sulla on koulussa?

Itellä on A1 ja kovasti ollaan ajeltu Italialaisella pärrällä niin että jarruja ja vähn kaikkea joutunut vaihattelemaan vähän ajan sisään. :D Tänäänkin illalla pitää käydä takajarrun tiivisteet laitattamassa kun ei itellä riitä hermot siihen hommaan.

Lähetään Qan sitten joskus kewlittelee kohti auringonlaskua sun tulevalla faitterilla kerta ei muoviluodit kiinnosta (ei kyllä itteänikään ja raiskasin kaikki katteet pois ja heittelin krossistonkaa ja maskia sun muuta tilalle). ;)

Ei saa ajaa kahdessa viikossa kun lain mukaan autokoulussa pitää olla 1kk. Ei mulla kyllä paljon sitä kauemmin tuu menemäänkään :dance2:

Oon katellut 600 Cbr tai 750 suizaa, en tiiä mikä on lopullinen osto sitten... Jotain vähä rakenneltua, ei noi muoviluodit oikeen iske muhun.

Entäs ite ja mikä vaihe sulla on koulussa?

Kortin sain jo tossa kuukausi takaperin :thumbs: Prätkän ostin melkein heti perään CB600f Hornet. Eikös toi CBR juuri ole muoviluoti ;) No joo itselle ei oikein nuo kyykyt kolahda eikä pahemmin endurot/supermotot tai customit joten siksi Hornet. Jos olis ollut pari tonnia enempi rahaa niin olisin kyllä ostanut Kawasaki Z 750 :whip: mutta se on sitten tuleville kesille. Hornettiin olen ollut helvetin tyytyväinen. Aloittelijalle sopiva ja mitä nyt olen lukenut ja kuullut niin yksi luotettavimmista pyöristä mitä on.

Edit niih jaah fighteria katselet joten siitä on sitten iso osa muoveista riisuttu :-)

Kortin sain jo tossa kuukausi takaperin :thumbs: Prätkän ostin melkein heti perään CB600f Hornet. Eikös toi CBR juuri ole muoviluoti ;) No joo itselle ei oikein nuo kyykyt kolahda eikä pahemmin endurot/supermotot tai customit joten siksi Hornet. Jos olis ollut pari tonnia enempi rahaa niin olisin kyllä ostanut Kawasaki Z 750 :whip: mutta se on sitten tuleville kesille. Hornettiin olen ollut helvetin tyytyväinen. Aloittelijalle sopiva ja mitä nyt olen lukenut ja kuullut niin yksi luotettavimmista pyöristä mitä on.

Edit niih jaah fighteria katselet joten siitä on sitten iso osa muoveista riisuttu :-)

Niinhän niistä on ;) Mutta cbr on hyvä pohja ja hondat muutenkin luotettavia ja pitkäikäsiä.

Onnea kortista ja kiva, että oot löytänyt itelles sopivan pyörän!

Eib, mennään ihmeessä :D Vois olla aika hupaisaa!

Niinhän niistä on ;) Mutta cbr on hyvä pohja ja hondat muutenkin luotettavia ja pitkäikäsiä.

Onnea kortista ja kiva, että oot löytänyt itelles sopivan pyörän!

Eib, mennään ihmeessä :D Vois olla aika hupaisaa!

Kiitos kiitos :)

Ai helvetti että oli taas hauska käydä ajelemassa :dance: Ehkä parasta on ajaa mutkikasta maalaistietä ehkä joku joki siinä vieressä vielä. Ja pientä kallistelua kurveihin :D Tuo hornetti on kyllä helvetin ketterä, kääntyy kurveihin ku ajatus :)

Kiitos kiitos :)

Ai helvetti että oli taas hauska käydä ajelemassa :dance: Ehkä parasta on ajaa mutkikasta maalaistietä ehkä joku joki siinä vieressä vielä. Ja pientä kallistelua kurveihin :D Tuo hornetti on kyllä helvetin ketterä, kääntyy kurveihin ku ajatus :)

Ja yllättävän mukavaa on nyt ajella kun hiekkatietkin on suurimmaks osaks ainakin täällä päin tamppautunu melkee yhtä kovaks kun asfaltti ja irtohiekkaakaan ei ole enää ku tien reunoilla. Ai että on mukava olo tuolla ajella kun mutkia ja kaiken maailman pudotuksia tulee yhen äkin 80-100 vauhista niin että mahan pohjassa tuntuu. Pitää vaa muistaa se järki pitää mukana tosiaan ja ei vaan luottaa ajotaitoihin vaan myös huomioida ne perkeleen jänikset ja hirvet ja jopa viimeisenä ne ihmiset.

Pakko mehustella tällä videolla myös täällä mopoilijoiden puolella.
Noi jätkiä on todella hulluja. :hyper:

Highlightit kisasta
Kieltämättä ne menee kovaa ja tuota oisi mahtava päästä seuraamaan paikan päältä!

Mutta itse innostuu ehkä vielä enemmän CannonballBikeRunista:
http://www.cannonballbikerun.com/
Johtunee varmaan siitä että suomalaiset on pärjänneet siinä aika kiitettävästi :D

Jos rähinäpyörät iskee, niin kantsii varmaan katsoa jotain eksoottisempaa kuin hondaa ja suitsaa:D
esim. Ducati monsteria, v-twin:haart:
tai
Triumphin uutta 675cc Street triplee
tonninen triple on ainakin ihan syntisen kova pärrä:hyper:

Joo, kannattaa unohtaa noi Italialaiset heti. Ite oon ajanut Tota Monsteria ja se on paskin pyörä jolla olen koskaan ajanut. Tehoton v-twini ja koneen käyntiääni kuulostaa jo uutena moottorivikaiselta.

Ite olen oppinut tässä 8 vuoden moottoripyörä harrastuksenaikana, että Japanilaiset valmistajat ovat huomattavasti edellä Eurooppalaisia pyörän valmistajia. Laatu on vain helvetisti parempaa ja viimeistellympää.

Joten suosittelen sulle puhtaasti jotain seuraavan merkkistä pyörää: Yamaha ,Honda ,Suzuki tai Kawasaki. Ja sen minkä noista valitsee on ihan makuasia.:kippis1:

Back
Ylös Bottom