Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Noi hauiskääntötulokset ei ole yhtään vertailukelpoisia ilman videoita. Hauiskäännön voi tehdä niin monella eri tapaa. Kaiken maailman "hauiskääntöjä" tulee salilla aina nähtyä... Parempi nimi suurimmalle osalle voisi olla alaselkäetuolkapääkääntö. Eli jonkunlainen rinnallevedon ja tangolla tehdyn etuvipunoston yhdistelmä.

Noi hauiskääntötulokset ei ole yhtään vertailukelpoisia ilman videoita. Hauiskäännön voi tehdä niin monella eri tapaa. Kaiken maailman "hauiskääntöjä" tulee salilla aina nähtyä... Parempi nimi suurimmalle osalle voisi olla alaselkäetuolkapääkääntö. Eli jonkunlainen rinnallevedon ja tangolla tehdyn etuvipunoston yhdistelmä.

Oon tuosta ihan samaa mieltä. Kaverin kanssa ollaan treenattu tässä nyt pari kuukautta, itellä haukkaritulos 20kg->27,5kg ja teen yleensä käyrätangolla selkä seinää vasten. Kaveri taas tekee käsipainoilla seisten ja olkapää tempoo edestakaisin, viimesissä toistoissa selkä nojautuu rankasti taakse. Koittanu sanoa, että tuolla vaa hajottaa selkänsä ja liike ottaa iha johonki muualle ku mihi pitäs (kenties siinä syy miks kaverilla tulos noussu vaan 7,5kg->10kg)...ei kuulemma merkitystä kunha painot nousee ku tärkeempää on se paljon on rautaa ku se millä tekniikalla se lähtee ylös. Sama koskee aikalailla muitakin liikkeitä ja jalkoja ei tee mies ollenkaa koska pitää saaha rantakunto :jahas:

Tuo on kyllä totta. Itse olen yrittänyt keskittyä nimenomaan tekemään liikettä pelkästään hauiksilla kyynärpäät kyljissä pysyen ja niin, että selkä pysyy paikallaan. Olen ihmetellyt kun sellaset isot kaverit tekee hauiskääntöö hirveellä heijarilla selällä eikä kädetkään pysy kyljissä. Kyllä siitä kumminkin on jotain hyötyä ollut kun on näillä kavereilla aika isot kädet

Tuo on kyllä totta. Itse olen yrittänyt keskittyä nimenomaan tekemään liikettä pelkästään hauiksilla kyynärpäät kyljissä pysyen ja niin, että selkä pysyy paikallaan. Olen ihmetellyt kun sellaset isot kaverit tekee hauiskääntöö hirveellä heijarilla selällä eikä kädetkään pysy kyljissä. Kyllä siitä kumminkin on jotain hyötyä ollut kun on näillä kavereilla aika isot kädet
Hallittu cheatti on ihan jees ainakin silloin tällöin, mutta se edellyttää sitä, että tietää mitä tekee. Hieman huijaten voi saada isommat raudat liikkeelle ja kovemman rasituksen lihakseen jos osaa pitää sen rasituksen kuitenkin koko liikkeen ajan edes suunnilleen siellä kohdelihaksessa. Monet aloittelijat taas riuhtoo menemään ihan miten sattuu tietämättä yhtään mitä on tekemässä. Luulevat yleensä, että isommat painot on aina avain kehitykseen jopa tekniikan kustannuksella.

No et kyllä varmasti ole tehnyt tasapuolisesti kaikkea jos penkin ja haukkarin välillä on noin suuri ero. Onhan se nyt itsestään selvä asia. Itse tein penkkiä kultaisessa kuusikossa 40 kg ja haukkaria jotain 16 kg. Kaveri teki penkkiä 55 kg ja haukkaria 25 kg. Joten olet ihan päivänselvästi tehnyt tuon 2 vuoden aikana paljon enemmän penkkiä kuin haukkaria.

empäs ole en.jotenki tuo suoratanko vähentää jostain syystä itellä paljon nuita sarjapainoja.esim scotissa mutkatangolla menee 3x10 42,5kg

Hallittu cheatti on ihan jees ainakin silloin tällöin, mutta se edellyttää sitä, että tietää mitä tekee. Hieman huijaten voi saada isommat raudat liikkeelle ja kovemman rasituksen lihakseen jos osaa pitää sen rasituksen kuitenkin koko liikkeen ajan edes suunnilleen siellä kohdelihaksessa. Monet aloittelijat taas riuhtoo menemään ihan miten sattuu tietämättä yhtään mitä on tekemässä. Luulevat yleensä, että isommat painot on aina avain kehitykseen jopa tekniikan kustannuksella.
nimim. itte saan esim.hauikseen juuri paaaljo paremman tuntuman kun teen sellaisell noh ehkä vähä liianki isolla cheatilla joidenkinmielestä (LUE! miten määritellä iso/pieni cheatti?) ja hieman suuremmilla romuilla.

Viimeksi muokattu:
Olen aatellut tähän arskan ohjelman kaveriksi toista vastaavaa kun tuossa ei pääse mavea tekemään ollenkaan ja muutenkin olisi välillä kiva tehdä jotain muuta :)

Eli tämmöstä versiota oon ajatellut:

kyykky -> mave
penkki -> vinopenkki
leuanveto -> kulmasoutu käsipainoilla
pystypunnerrus -> olkapäät tuntuu arastelevan montaa peräkkäistä treeniä sen verran että joko skippaan kokonaan tai sitten kevyitä vipareita (tai jotain muuta, mitä?)
hauis tangolla -> dippi
vatsoja normaalisti

Miltä kuulostaa? Eli tuo olisi joka toinen kerta ja joka toinen kerta arskan kuusikko. 3 krt viikossa on ainakin pyrkimys käydä salilla.

Olen aatellut tähän arskan ohjelman kaveriksi toista vastaavaa kun tuossa ei pääse mavea tekemään ollenkaan ja muutenkin olisi välillä kiva tehdä jotain muuta :)

Eli tämmöstä versiota oon ajatellut:

kyykky -> mave
penkki -> vinopenkki
leuanveto -> kulmasoutu käsipainoilla
pystypunnerrus -> olkapäät tuntuu arastelevan montaa peräkkäistä treeniä sen verran että joko skippaan kokonaan tai sitten kevyitä vipareita (tai jotain muuta, mitä?)
hauis tangolla -> dippi
vatsoja normaalisti

Miltä kuulostaa? Eli tuo olisi joka toinen kerta ja joka toinen kerta arskan kuusikko. 3 krt viikossa on ainakin pyrkimys käydä salilla.

Ihan ok IMO. Vinopenkki ja dippi ottaa aika hyvin olkapäiden etuosaan ja kulmis takaosaan, että viparit sivuille luulisi riittävän. Tosin mavea ei kannata välttämättä vetää useammin kuin kerran viikkoon, on niin kova liike alaselälle ja rasittaa keskuhermostoa todella paljon. Ja kova kyykkäminen ja vetäminenkin viikosta toiseen on myös rankkaa noille. Kannattaa ehkä sen takia kevennellä välillä esim. joka kolmas tai neljäs viikko. Ja jos olkapäissä on ongelmia niin kannattaa tehdä kierjänkalvosin liikkeitä ja moukarikääntöjä kevyellä painolla. Itellä ainakin on auttanut.

Joo ajattelin että tekisin sen viikon kolmannen treenin pikkasen kevennettynä.

Sitten tyhmä kysymys että millanen on moukarikääntö?

Se alkukääntö moukarinheitossa kun moukaria pyöritetään maahan ja sitten taivaisiin pyörivällä liikkeellä ja haetaan vauhtia. Varmasti olet nähnyt Karjalaisen tekevän niin :) Voi tehdä kahvakuulalla tai narulla johon on kiinnitetty vähän painoa tai miksei käsipainollakin tai levypainolla. Tangolla voi olla vähän vaikeampaa ja saattaa kerätä uteliaita/pelokkaita katseita :). Kannattaa viedä pään yläpuolelle vietäessä vähän pään taakse, että saa laajemman liikeradan.

Tere,

Olen tässä useamman kuukauden tosissani harkinnut alkaa käymään salilla. Olen 20v, 178cm pitkä, 64kg painava enkä ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti. Mietiskelin että onkohan tämä Golden Six - ohjelma liian rankka ns. "startti" ohjelmaksi ja jos näin on niin voisiko sitä kenties soveltaa sopivammaksi? Tarkoituksena olisi siis saada massaa lisää näin aluksi ja suunnitteilla on myös aloittaa asiaankuuluva ruokavalio.

Kannattaisikohan aloittaa jollain muulla ohjelmalla, vai onko kultainen kuusikko sopiva haluamaani tarkoitukseen? Kokeilin tätä kyseistä ohjelmaa kerran, jota seurannena päivänä lihakseni olivat jumissa, joka taitaa siis kertoa huonosta palautumisesta..? Varsinkin vatsalihakset olivat niin paskana etten pystynyt suorittamaan edes yhtä istumaannousua enkä päässyt aamulla lähellekään normaaliin tapaan sängystä ylös :D Jotenkin tuntuis että tuota 3-4 x max sarjaa voisi vähän rajoittaa näin aluksi..?

Kiitän etukäteen!

Ihan hyvin toimii tuo sinulle. Aina ekoilla kerroilla ne paikat tulevat kipeiksi. Tai kun on ollut enemmän taukoa. Sillä ne lähtee millä on tullukkin! :whip:

Jos syöt kunnolla, huolehdit tarvittavasta levosta ja muistat lihashuollon niin G6 on oikein hyvä ohjelma aloitella se musklen hankkiminen.

Selvä! Saanko selviä tuloksia aikaiseksi ilman lisäravinteita? Olen tällä hetkellä palvelusta suorittamassa, mutta minulla on mahdollisuus käydä kuntosalilla. Kalustonkin pitäisi olla ainakin suunnilleen kohdallaan. Seuraako paljonkin haittaa, jos ei hyvästä syystä johtuen pysty pitämään ohjelmaa kokoajan täysin säännöllisenä (eli siis esim. jos aloittaisin rutiinilla: ma, ke, pe ja joudun esim jättämään keskiviikon käynnin esim. torstaille) ? Ja jos teen näin, niin pitäisikö minun sitten jättää perjantain käynti lauantaille?

Selvä! Saanko selviä tuloksia aikaiseksi ilman lisäravinteita? Olen tällä hetkellä palvelusta suorittamassa, mutta minulla on mahdollisuus käydä kuntosalilla. Kalustonkin pitäisi olla ainakin suunnilleen kohdallaan. Seuraako paljonkin haittaa, jos ei hyvästä syystä johtuen pysty pitämään ohjelmaa kokoajan täysin säännöllisenä (eli siis esim. jos aloittaisin rutiinilla: ma, ke, pe ja joudun esim jättämään keskiviikon käynnin esim. torstaille) ? Ja jos teen näin, niin pitäisikö minun sitten jättää perjantain käynti lauantaille?

Varsinkin kun intissä oot, niin suosittelen kyllä todella lämpimästi palautusjuoman nauttimista ja miksei myös drinksua yötä vasten ettei katabolia iske.

Noi on kyllä sen verta rankkoja treenejä, ettei missään nimessä peräkkäisinä päivinä treenaamaan.

Tere,

Olen tässä useamman kuukauden tosissani harkinnut alkaa käymään salilla. Olen 20v, 178cm pitkä, 64kg painava enkä ole koskaan käynyt salilla säännöllisesti. Mietiskelin että onkohan tämä Golden Six - ohjelma liian rankka ns. "startti" ohjelmaksi ja jos näin on niin voisiko sitä kenties soveltaa sopivammaksi? Tarkoituksena olisi siis saada massaa lisää näin aluksi ja suunnitteilla on myös aloittaa asiaankuuluva ruokavalio.

Kannattaisikohan aloittaa jollain muulla ohjelmalla, vai onko kultainen kuusikko sopiva haluamaani tarkoitukseen? Kokeilin tätä kyseistä ohjelmaa kerran, jota seurannena päivänä lihakseni olivat jumissa, joka taitaa siis kertoa huonosta palautumisesta..? Varsinkin vatsalihakset olivat niin paskana etten pystynyt suorittamaan edes yhtä istumaannousua enkä päässyt aamulla lähellekään normaaliin tapaan sängystä ylös :D Jotenkin tuntuis että tuota 3-4 x max sarjaa voisi vähän rajoittaa näin aluksi..?

Kiitän etukäteen!

Sellainen tuli mieleen, että kultaisessa kuusikossa vedetään kaikki sarjat samoilla painoilla eli tällöin periaatteessa vain viimenen sarja on kunnolla raskas. Muistutin sen takia vaan kun joku oli ymmärtänyt tuon väärin. Ja eikös kultaisessa kuusikossa vedetä vatsat 3-4x20 eikä 3-4xmax tai ainakin näin itse ymmärsin ja eihän 50 vatsan vääntämisessä ole muutenkaan mitään järkeä kun paremmat tulokset saa 20 toiston sarjoilla. Lisäpainoja sitten kehiin jos tuntuu nuo 20 toiston sarjat kevyiltä.

Back
Ylös Bottom