Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kyllä se duunipaikka voi olla rento vaikka oletkin siellä puku päällä...

Voi toki, mutta mä en yksinkertaisesti viihdy puvussa - jo pikkutakin päälle laittaminen tuntuu ylivoimaiselta, saatika joku solmio kurkun ympärillä...en helvetissä tuntis oloani mitenkään rennoksi... :)

Mutta samapa tuo - tällä hetkellä näyttää siltä, että ensi vuodesta alkaen tulen tienaamaan yli 40k€/vuodessa. Ei huonosti peruskoulun käyneeltä laiskurilta?

Kuten on tullut niin monta kertaa todettua, mulle työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä ;)

Mutta samapa tuo - tällä hetkellä näyttää siltä, että ensi vuodesta alkaen tulen tienaamaan yli 40k€/vuodessa. Ei huonosti peruskoulun käyneeltä laiskurilta?

Kuten on tullut niin monta kertaa todettua, mulle työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä ;)

Saakos udella, mitä teet työksesi? :) . T: Peruskoulun käynyt laiskuri myös.

Kyllä se duunipaikka voi olla rento vaikka oletkin siellä puku päällä...

Näin on, kokemusta vastaavasta aiemmasta elämästä.

Ja on niitä sellaisiakin missä voi tienata sen 100K+ vuodessa ilman että sitä pukua tarvitsee siellä konttorilla pitää ainakaan normipäivinä.

Saakos udella, mitä teet työksesi?

Varastonhoitaja lukee työsopimuksessa :)

Mulla on vaan oikeasti käyny pirun hyvä tsägä näissä duuneissa - ja aina olen uutta paikkaa hakiessa laittanu papereihin vähän paremman palkkatoiveen, kuin olen sillä hetkellä tienannut. Yksi paikka on vuosien varrella jäänyt saamatta rahan takia - tosin se firma on hakenut useamman kerran tässä muutaman vuoden aikana uutta kaveria duuniin... :lol2:

Niin, lisätään vielä - vaikka perusluonteeltani olenkin laiska, työni olen aina tehnyt niin hyvin kuin vain pystyn. Kertaakaan ei ole hommat jääneet mun takia tekemättä, tai asiakkaat turhaan odottavat tavaraa tms!

Viimeksi muokattu:

Mulla on vaan oikeasti käyny pirun hyvä tsägä näissä duuneissa - ja aina olen uutta paikkaa hakiessa laittanu papereihin vähän paremman palkkatoiveen, kuin olen sillä hetkellä tienannut. Yksi paikka on vuosien varrella jäänyt saamatta rahan takia - tosin se firma on hakenut useamman kerran tässä muutaman vuoden aikana uutta kaveria duuniin... :lol2:

Meinasin sanoa että kokki lauseen "Kuten on tullut niin monta kertaa todettua, mulle työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä " takia ;)

Meinasin sanoa että kokki lauseen "Kuten on tullut niin monta kertaa todettua, mulle työnteko on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä " takia ;)

Ei helvetissä mitään sellasta, eikös kokit joudu raatamaan perse ruvella ja suonikohjut jaloissa aamusta iltaan?

p.s. ;)

Niin, lisätään vielä - vaikka perusluonteeltani olenkin laiska, työni olen aina tehnyt niin hyvin kuin vain pystyn. Kertaakaan ei ole hommat jääneet mun takia tekemättä, tai asiakkaat turhaan odottavat tavaraa tms!

No pe*kele, ollaan samalla alalla. Mä tässä sitten vaan odottelen, että mun tuuri starttaa ja pääsen liksassa ylöspäin :hyvä: . Tai jotain.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Näin on, kokemusta vastaavasta aiemmasta elämästä.

Ja on niitä sellaisiakin missä voi tienata sen 100K+ vuodessa ilman että sitä pukua tarvitsee siellä konttorilla pitää ainakaan normipäivinä.

Varmasti löytyy kavereita joka lähtöön. 100t euroa plus alkaa kyllä olla jo kovaa tavaraa.

Omasta mielestäni faktana olen pitänyt 4200-5200e piälikkö palkkaa kuussa, kokemuksella ja kenties kovalla osaamisella voi tulla peräti lähelle 6 tonnia peruspalkkaa ehkä jopa 6500 tosin työ on silloin jo hektistä ja jollei ole niin monoa voipi tulla äkkiä. Koska päällikkö on usein korvattavissa aina jollain toisella ja varmasti halvemmalla kaverilla eikä erikoisosaaminen juuri pelasta.

No nyt mielenkiintonen seikka. Jos jo kovaa liksaa tienaava nörtti tahtoo edetä uralla, mitkä on mahikset? Jos tienaa vaikka jo valmiiksi 4500, 5500e tai 6500e kuussa niin miten pirussa voi edetä mihinkään. Päälliköksi nouseminen olisi sama kuin hyppäisi puusta alas, työt lisääntyy, potkujen mahis on suurempi. EDIT: No okei kai päälliköitäkin on kaikenlaisia ja kai joku tienaa jopa 10-15% enemmänkin kuin mainitsemani+uskottelemani faktat.

Mitä titteleitä on nörtin ja managerin välissä tai managerin jälkeen? Vai onko jäljellä vaan puusta veistetyt tittelit jotka eivät tarkoita kenties yhtään mitään.

Enkä puhu itestäni missään muodossa.

No pe*kele, ollaan samalla alalla. Mä tässä sitten vaan odottelen, että mun tuuri starttaa ja pääsen liksassa ylöspäin...

Sun ikäisenä tais liksa olla jotain luokkaa 7500-8000mk. "Alalla" olen ollut reilut 11v, joten hidastahan tuo kehitys on ollut - täälläkin varmaan moni mua 10v nuorempi myyntitykki tienaa 2x enemmän...mutta hyvä niille, mä olen tämän hetkiseen tilanteeseeni erittäin tyytyväinen :)

En sitten tiedä, mitä vaikuttaa pienessä firmassa työskenteleminen? Jos olisin vaikka varastopäällikkönä jossain huomattavasti isommassa firmassa ja alaisiakin olisi, niin mitä mahtaisi olla liksa - ja stressiä/duunia taatusti helvetin paljon nykyistä enemmän = ei mun mesta!

Varmasti löytyy kavereita joka lähtöön. 100t euroa plus alkaa kyllä olla jo kovaa tavaraa.

Omasta mielestäni faktana olen pitänyt 4200-5200e piälikkö palkkaa kuussa, kokemuksella ja kenties kovalla osaamisella voi tulla peräti lähelle 6 tonnia peruspalkkaa ehkä jopa 6500 tosin työ on silloin jo hektistä ja jollei ole niin monoa voipi tulla äkkiä. Koska päällikkö on usein korvattavissa aina jollain toisella ja varmasti halvemmalla kaverilla eikä erikoisosaaminen juuri pelasta.

No nyt mielenkiintonen seikka. Jos jo kovaa liksaa tienaava nörtti tahtoo edetä uralla, mitkä on mahikset? Jos tienaa vaikka jo valmiiksi 4500, 5500e tai 6500e kuussa niin miten pirussa voi edetä mihinkään. Päälliköksi nouseminen olisi sama kuin hyppäisi puusta alas, työt lisääntyy, potkujen mahis on suurempi. EDIT: No okei kai päälliköitäkin on kaikenlaisia ja kai joku tienaa jopa 10-15% enemmänkin kuin mainitsemani+uskottelemani faktat.

Mitä titteleitä on nörtin ja managerin välissä tai managerin jälkeen?

Enkä puhu itestäni missään muodossa.

Pahan heitit kyllä, lienee monen dilemma - - pitänee antaa sellaisten kommentoida jotka on tai on olleet jollakin tapaa relevantilla alalla/firmassa/positiossa (kun kerran nörteistä puhut).
Joka tapauksessa lienee fakta, että se yksinkertaisesti monessa paikassa jossain vaiheessa tulee eteen että vastuu kasvaa suhteessa tuloja nopeammin jos etenee uralla.
Se seuraava iso hyppäys tuloissa tuleekin yleensä vasta suurin piirtein siellä huippujohdon tasolla kannustinjärjestelmien (ja usein jo kovan peruspalkan/irtisanomiskorvauksen) jne kautta. Ja sinne suurimmalla osalla meistä ei toki paukut riitä missään olosuhteissa.

Eikös jossain ollut jokin aika sitten artikkeliakin että nk.ylempi keskijohto(kin) tienaa Suomessa suhteessa aika heikosti?

edit: niin, (tietysti taas hommasta riippuen) monessa paikassa on kuitenkin johdon/isompien päälliköiden/vastuuhenkilöiden bonuksia sidottu henkkoht/oman yksikön/koko firman tulokseen ja näillähän voi tienata hyvinä aikoina sitten käytännössä rajattomia summia siitä "residual incomesta". En siis tarkoita mitään "ylimääräinen kk-palkka joulukuussa" -systeemejä.

Sun ikäisenä tais liksa olla jotain luokkaa 7500-8000mk. "Alalla" olen ollut reilut 11v, joten hidastahan tuo kehitys on ollut - täälläkin varmaan moni mua 10v nuorempi myyntitykki tienaa 2x enemmän...mutta hyvä niille, mä olen tämän hetkiseen tilanteeseeni erittäin tyytyväinen :)

En sitten tiedä, mitä vaikuttaa pienessä firmassa työskenteleminen? Jos olisin vaikka varastopäällikkönä jossain huomattavasti isommassa firmassa ja alaisiakin olisi, niin mitä mahtaisi olla liksa - ja stressiä/duunia taatusti helvetin paljon nykyistä enemmän = ei mun mesta!

Mä olen ollut alalla 3 viikkoa :D . Multa loppui hommat, joita olin tehnyt n.7vuotta ja olin/olen isossa talossa töissä, joten sain tarjouksen tästä hommasta. Katsotaan nyt, miten tässä hommat alka rullaa, kun vauhtiin pääsen. Tosin tässä mun tapauksessa varasto on yksi homma, jota teen. Muutakin kuulemma tulee, kunhan jaksavat opettaa :)

Teen myyntihommia ja tämän vuoden tulot tulee ylittämään 40t€. Kuinka paljon ylittää, se riippuu vielä marras- ja joulukuun palkoista. :)

Töitä tehty pirusti ja mukavaa kehitystä ollut palkassa, pari vuotta sitten 20t€, viime vuonna reilu 30t€ ja nyt menee 40t€ rikki komeasti. Palkan lisäksi jotain bonuksia, vähän km-korvauksia, tavarapalkintoja (mm. taulu-tv, xbox ym) :dance:

Mitäköhän ensi vuonna :hyper:

Mitäköhän ensi vuonna :hyper:

Taantuma iskee ja saat loparit.

Toivottavasti ei.

Noitten johtajien ja päälliköiden palkat riippuu kanssa täysin alasta. Meikäläinen on johtajana terveydenhuollon puolella ihan turha haaveilla jostain +4000 kk liksasta. Vaikka "tulosta" syntyisi kuinka niin kassaan se ei tuo euroakaan lisää. Toisaalta pienellä sivuaskeleella vaikka lääketeollisuuden suuntaan voisin kuvitella palkan hyvinkin nousevan kolmanneksella/neljänneksellä.

Pari tuttua oli saanut nimensä iltiksen verosivuille, eli vuositulot +150te. Ei kyllä kumpikaan mitään riviekonomeja/insinöörejä. :D

Mitä hommia mahtavat tehdä? Muutenkin kiinnostaa voiko Suomessa tienata tuon 150ke:n yli ilman omaa (harvinaisen menestyvää)yritystä.

No nyt mielenkiintonen seikka. Jos jo kovaa liksaa tienaava nörtti tahtoo edetä uralla, mitkä on mahikset? Jos tienaa vaikka jo valmiiksi 4500, 5500e tai 6500e kuussa niin miten pirussa voi edetä mihinkään.

Näinhän tuo on! Jos et ole töissä tosi suuressa firmassa missä on noita 6000-10000 / kk tasoja pari ennen ns. huippujohtoa niin mahdollisuudet ovat yleensä: a) tehdä sivuhommia oman normaalityöaikaisen työn lisäksi tai b) kovalla riskillä ja hyvällä tuurilla perustaa firma ja kuoria sitten kermat muiden töistä.

Lyhyesti sanoen siis oman työn tuntihinnan nostaminen loputtomiin on lähes mahdotonta eli mahdollisuudet ovat hyötyä muiden tekemästä työstä tai lisätä omia työtunteja.

Henkilökohtaisesti olen yrittänyt alkaa asennoitua niin, että hyväksyn että suuret tulotason yhtäkkiset nousut on nyt pääpiirteittäin nähty (ikää 31 v) ja ilman suuria muutoksia tulossa on lähinnä lakisääteisiä korotuksia. Ei sitä varmasti kannata fiksoitua mihinkään miljonääriksi haluamiseen millä hinnalla tahansa, kuten vapaa-ajan, perheen tai varsinkaan terveyden kustannuksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom