Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mitä hommia mahtavat tehdä? Muutenkin kiinnostaa voiko Suomessa tienata tuon 150ke:n yli ilman omaa (harvinaisen menestyvää)yritystä.

Voi, pari (entistä tai nykyistä) työkaveria on uusimmilla listoilla. Myyntitehtävissä ja ei katso edes pahemmin ikää, kokemusta toki vaatii hieman. Toki välillä jäänee alle tuon, veikkaisin.

Mitä hommia mahtavat tehdä? Muutenkin kiinnostaa voiko Suomessa tienata tuon 150ke:n yli ilman omaa (harvinaisen menestyvää)yritystä.

Kyllä tuota porukkaa on yllättävänkin "paljon" ja itselläkin useampia tuttuja jotka vetää 100 ja 200K väliltä (ja sitten niitä jotka vähän enemmän ja niitä jotka vähän tai paljon vähemmän). Monenlaisessa kaupallisessa hommassa.
Kohtuuharvalla se noistakaan ihan kiinteästä kk-palkasta se ihan noin korkealle menee, mutta jos yhtään menee vuosi putkeen niin bonukset sitten rulaa.

Onko täällä ketään huolinta-alalla työskentelevää? Paljon tulee rahaa ja missä toimessa olet?

Olin aikanaan firmassa joka teki huolintaa, itse olin tosin linjamerenkulkuosastolla mutta samassa kerroksessa istuttiin. Perushuolitsija ei kyllä todellakaan kummia tienaa, tänä päivänä varmasti parin tonnin kieppeillä, mutta sielläkin jos kokemus karttuu ja on hyvä tyyppi niin kenties pääsee päällikkötasolle ja sitä kautta isompiin vastuualueisiin tai sitten myyntipuolelle, aukeaa potentiaalisesti paljon avarammat ansaintamahdollisuudet. Jos kaupallinen puoli ei sen sijaan kiinnosta, on se tulevaisuus kyllä rajallisempaa ja katto tulee helpommin vastaan - jos nimenomaan puhutaan siitä varsinaisesta huolintahommasta, eli tullipapereiden ja muiden kuljetusdokumenttien hoitamisesta jne.

Onko täällä ketään huolinta-alalla työskentelevää? Paljon tulee rahaa ja missä toimessa olet?

Ei omakohtaista työkokemusta alasta, mutta koulussa oli aikas kokenut jermu huolinnan kurssin opettajana ja sanoi, että jos ala ja isot rahat kiinnostaa niin kannattaa opetella venäjän kieli. Meiän koululla oli muutamalla muullakin äijällä kontakteja ja virityksiä itärajan bisneksissä ja sanoivat että huolinta (logistiikka yleensäkin) +venäjän kielen taito ja saa suurin piirtein sanella palkkansa. Yhtään väheksymättä veli venäläisen työmoraalia yms. niin venäjän puolelle levittyvät suomalaisyritykset palkkaavat mieluummin suomalaisia vastaamaan esim huolinnasta ja siellä on pulaa osaajista.

Ei omakohtaista työkokemusta alasta, mutta koulussa oli aikas kokenut jermu huolinnan kurssin opettajana ja sanoi, että jos ala ja isot rahat kiinnostaa niin kannattaa opetella venäjän kieli. Meiän koululla oli muutamalla muullakin äijällä kontakteja ja virityksiä itärajan bisneksissä ja sanoivat että huolinta (logistiikka yleensäkin) +venäjän kielen taito ja saa suurin piirtein sanella palkkansa.
Venäjän kielen opettelu aikuisiällä on kyllä aika kovan työn takana. Tietysti aika äkkiä varmaan oppii sanomaan "päivää" ja "näkemiin" ja "tulli sijaitsee satamassa", mutta sujuva kielitaito ei ihan vuodessa eikä kahdessakaan synny. En sitten tiedä, minkätasoisella kielen osaamisella noissa hommissa vetelee huippupalkkoja, vai veteleekö ylipäänsä ollenkaan.

1700€/kk huoltopoika/siivooja

edit. veroprosentti 9,5 eihän Suomessa paljoo ees tarvii veroja maksaa :)

Venäjän kielen opettelu aikuisiällä on kyllä aika kovan työn takana. Tietysti aika äkkiä varmaan oppii sanomaan "päivää" ja "näkemiin" ja "tulli sijaitsee satamassa", mutta sujuva kielitaito ei ihan vuodessa eikä kahdessakaan synny. En sitten tiedä, minkätasoisella kielen osaamisella noissa hommissa vetelee huippupalkkoja, vai veteleekö ylipäänsä ollenkaan.
Venäjä on itse asiassa aika helppo kieli, ainakin jos on edes vähän kielipäätä. Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, että mikä riittää missäkin hommassa, mutta pelkästään laajalla sanavarastolla ja kyrillisten aakkosten tuntemisella pääseen jo hyvin vauhtiin.

Ikkunanpesijä. Palkka 4,5e/ikkuna (ikkuna=neljä pestävää lasipintaa). Teen 7h päivässä duunia ja siinä ajassa pesee n. 25 ikkunaa. Aikaa jää matikan opiskeluun ja rahaa korkea kulttuuriin

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Venäjä on itse asiassa aika helppo kieli, ainakin jos on edes vähän kielipäätä. Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, että mikä riittää missäkin hommassa, mutta pelkästään laajalla sanavarastolla ja kyrillisten aakkosten tuntemisella pääseen jo hyvin vauhtiin.
Juu, itse olen opiskellut kieltä yläasteelta saakka ja opiskellut jonkin aikaa myös paikan päällä. Olen kuitenkin seurannut sivusta useiden tuttavieni aikuisena aloitettuja kieliopintoja, ja kyllä ne ovat paljon takkuisemmilta vaikuttaneet kuin omani. Tilanne voi tietysti olla sama muidenkin kielten kohdalla. Työssä tarvittavan kielitaidon hankkiminen kyllä riippuu varmasti paljon juurikin työnkuvasta. Esimerkiksi tekniikan alan sanastossa on paljon lainasanastoa, mikä tietysti helpottaa ammattisanaston omaksumista.

Kyllä se duunipaikka voi olla rento vaikka oletkin siellä puku päällä...

Näin on. Se on ennenkaikkea tottumuskysymys. Kun on joka päivä käy töissä kravatti kaulassa ja puku päällä (itselläni jatkunut jo toistakymmentä vuotta), ei se pukeutuminen mitään jäykkyyttä aiheuta eikä hauskuutta tapa.

Miten vitussa sä lähihoitajana noin hyvää palkkaa saat? Yölisiä? Mitä lisiä?

No taitaa kaikki vuorotyötä tekevät repiä tota liksaa. Peruspalkalla ja todellisella palkalla lisineen on vähän eroa. Varmaan joku pelkkää päiväduunia tekevä ei noihin pääse, mutta eipä pääse kovin monella muullakaan alalla.

No ei ihan - vaimolla lähihoitajan paperit, töissä päiväkodissa - palkka n. 1840€/kk :rolleyes:
Sama. Siks tuota ihmettelinkin....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom