Deleted member 48743
Minkälaiset palkat Keskimäärin on rauhanturvaajilla? Tiedän että riippuu paikasta jne mutta keskimäärin minkälaista palkkaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minkälaiset palkat Keskimäärin on rauhanturvaajilla? Tiedän että riippuu paikasta jne mutta keskimäärin minkälaista palkkaa?
vain alle 10% tienaa ton mukaan yli 50 000e? WTF?? ei voi pitää paikkaansa.
4000e kk palkka = 50000 vuodessa ja toi on ekonomin mediaanipalkka.
Ohan toi paljon enemmän kuin mitä monet tekee.
Jos 100% väestöstä tienaa yli 500€/vuosi, niin eikö ole luonnollista että 100% väestöstä tienaa enemmän kuin vaikkapa 0€, 100€ tai vaikkapa 499€/vuosi? Eli käppyrä jatkuu 100%:ssa tuonne nollaan asti. Tuohan ei ole siis kertymäfunktio (jolloin koko funktion integrointi tuottaisi siis tuon 100% väestöstä - nyt selvästikään näin ei ole).En saanut millään käppyrää alkamaan 0€:sta vaikka arvot siitä alkavatkin. Kuvasta siis näkee, että kaikki arvot heittävät puoli pykälää oikealle.
Just![]()
Tuli tossa äsken selattua tilastokeskuksen dataa ja ehkä eniten mua jäi ihmetyttämään data, joka kertoi ~20% Suomen väestöstä saavan >12500€/v pääomatuloa.... siis joka viides kadulla mua vastaan kävelevä eläisi halutessaan vapaaherrana...????
Heitähän linkkiä tuohon tilastoon.
Oletko nyt aivan varma ettei kyse ollut siitä, että 20% pääomatuloja saaneista sai +12500e?
Eiköhän noistakin suurin osa sijoitu myös palkkatuloissa ylimpään desiiliin. (..ddu kun on oppinut hienoja sanoja)
Heips... olen duunissa nyt... tarkastan ja laitan datan, kun pääsen kotiin.
Muistelen ulkoa nyt, jotta pääomatuloja sai noin 1,3 miljoonaa ihmistä. Suomen väkiluku oli reilu 5,2 miljoonaa. Käytin laskelmissani Suomen väkilukua. Tarkistus on silti aina paikallaan.
Laskelmat tein tilastokeskuksen datan pohjalta:
http://pxweb2.stat.fi/Dialog/varval...ase/StatFin/tul/tvt/2006/&lang=3&multilang=fi
Tuossa vielä tuo sama ehkä helpommin ymmärrettävässä muodossa:Jos 100% väestöstä tienaa yli 500€/vuosi, niin eikö ole luonnollista että 100% väestöstä tienaa enemmän kuin vaikkapa 0€, 100€ tai vaikkapa 499€/vuosi? Eli käppyrä jatkuu 100%:ssa tuonne nollaan asti. Tuohan ei ole siis kertymäfunktio (jolloin koko funktion integrointi tuottaisi siis tuon 100% väestöstä - nyt selvästikään näin ei ole).
avaan hiukan tuota kommenttiani kun se joissain aiheutti naureskelua. 4000e/kk on ihan tavallinen palkka korkeakoulutetulle Suomessa, vertaukseksi otin ekonomin kun sieltä saan palkkatilastoja. Tähän päälle sitten satunnaiset (tai vähemmän satunnaiset) myyntitykit, alemman koulutuksen saaneet mutta työssään ansioituneet, johtajat, yrittäjät ja vaikka sitten ylityötykit niin ihan oikeasti kuvittelin 50 000e / vuosi ylittyvän. ja tätä porukkaa luulisin olevan yli 10% kaikista palkansaajista.
Ilmeisesti olin ihan hukassa ja pitäisi olla tyytyväisempi omaan palkkaansa.
...päällikkönä olisi voinut ehkä kulkea puku päällä ihan tarkoituksella...