Palkkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Minkälaiset palkat Keskimäärin on rauhanturvaajilla? Tiedän että riippuu paikasta jne mutta keskimäärin minkälaista palkkaa?

Ohan toi paljon enemmän kuin mitä monet tekee.

Mut ku silti ne tulee ihan "itestään"(vois tehdä enemmän), entisessä työpaikassa tuli tehtyä ylitöitä noin 10 000€ edestä, mutta se olikin siellä jo liikaa...tuntipalkastahan se on kiinni, mitä milläkin ylkkämäärällä tienaa.

En saanut millään käppyrää alkamaan 0€:sta vaikka arvot siitä alkavatkin. Kuvasta siis näkee, että kaikki arvot heittävät puoli pykälää oikealle.
Jos 100% väestöstä tienaa yli 500€/vuosi, niin eikö ole luonnollista että 100% väestöstä tienaa enemmän kuin vaikkapa 0€, 100€ tai vaikkapa 499€/vuosi? Eli käppyrä jatkuu 100%:ssa tuonne nollaan asti. Tuohan ei ole siis kertymäfunktio (jolloin koko funktion integrointi tuottaisi siis tuon 100% väestöstä - nyt selvästikään näin ei ole).

Ootko lukenut koko ketjun? Täällä vähemmistö tienaa alle 4000 tonnia kuussa. Jopa opiskelijat repii järjestäin parin tonnin kuukausipalkkoja vasemmalla kädellä.

Eli eiköhän ihan totuuden nimissä valtaosa tätäki palstaa lukevista työssäkäyvistä sijoitu tohon 25-35 tonnin haarukkaan.

Pari tuttua oli saanut nimensä iltiksen verosivuille, eli vuositulot +150te. Ei kyllä kumpikaan mitään riviekonomeja/insinöörejä. :D

Pääomatulosta 2006

Tuli tossa äsken selattua tilastokeskuksen dataa ja ehkä eniten mua jäi ihmetyttämään data, joka kertoi ~20% Suomen väestöstä saavan >12500€/v pääomatuloa.... siis joka viides kadulla mua vastaan kävelevä eläisi halutessaan vapaaherrana...????

...ja oliko peräti vielä siten, että ~15% sai >20000€/v

Ikäjakauma tosin olis vielä kiva nähdä.

.... ja tämä siis vuonna 2006. Oliko tää vuosi jotenkin kovaa nousun aikaa vai mistä on kyse? :)

Oli ihan kovan nousun aikaa ja vapaaherrana sellaisella 750 eurolla kuussa (verotus otettu huomioon)? Ei nappaa.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tuli tossa äsken selattua tilastokeskuksen dataa ja ehkä eniten mua jäi ihmetyttämään data, joka kertoi ~20% Suomen väestöstä saavan >12500€/v pääomatuloa.... siis joka viides kadulla mua vastaan kävelevä eläisi halutessaan vapaaherrana...????

Eiköhän noistakin suurin osa sijoitu myös palkkatuloissa ylimpään desiiliin. (..ddu kun on oppinut hienoja sanoja)

Heitähän linkkiä tuohon tilastoon.

Oletko nyt aivan varma ettei kyse ollut siitä, että 20% pääomatuloja saaneista sai +12500e?

Heips... olen duunissa nyt... tarkastan ja laitan datan, kun pääsen kotiin.

Muistelen ulkoa nyt, jotta pääomatuloja sai noin 1,3 miljoonaa ihmistä. Suomen väkiluku oli reilu 5,2 miljoonaa. Käytin laskelmissani Suomen väkilukua. Tarkistus on silti aina paikallaan.

Laskelmat tein tilastokeskuksen datan pohjalta:

http://pxweb2.stat.fi/Dialog/varval...ase/StatFin/tul/tvt/2006/&lang=3&multilang=fi

Eiköhän noistakin suurin osa sijoitu myös palkkatuloissa ylimpään desiiliin. (..ddu kun on oppinut hienoja sanoja)

Joo ja kun aamulla asiaa mietin pikaisesti tuli mieleen PK-yrittäjät. Sieltä tietysti osa tulosta otetaan pääomatulon kautta ja sen eteen kuitenkin pitää sitä työtä tehdä. Tosin se, että sieltä voidaan osinkona se raha nykästä tarkoittaa myös sitä, että firmassa on oltava hyvä pesämuna alla, joka voidaan tietysti realisoida tietyllä aikajänteellä ja sijoittaa edelleen tuottamaan sitä "ilmaista" pääomatuloa.

Heips... olen duunissa nyt... tarkastan ja laitan datan, kun pääsen kotiin.

Muistelen ulkoa nyt, jotta pääomatuloja sai noin 1,3 miljoonaa ihmistä. Suomen väkiluku oli reilu 5,2 miljoonaa. Käytin laskelmissani Suomen väkilukua. Tarkistus on silti aina paikallaan.

Laskelmat tein tilastokeskuksen datan pohjalta:

http://pxweb2.stat.fi/Dialog/varval...ase/StatFin/tul/tvt/2006/&lang=3&multilang=fi

Noniin, pitipä se käydä heti tarkistamassa.... itse itseäni korjaten... pitäs tietysti tarkistaa asia aina kahteen kertaan....

Olinkin tulkinnut taulukkoa väärin. Tilasto oli siis pääomatuloa saaneita eri tuloluokissa.... tämähän ei siis kerro mistä kokonaistulo on tullut(suurin osa useimmilla kuitenkin ansiotuloa). Hyvä, että tuli korjattua!

Nyt vaikuttaa huomattavasti järkevämmältä. Olinkin eilen aika WTF kun tuota aluksi väärin tulkitsin.

Jos 100% väestöstä tienaa yli 500€/vuosi, niin eikö ole luonnollista että 100% väestöstä tienaa enemmän kuin vaikkapa 0€, 100€ tai vaikkapa 499€/vuosi? Eli käppyrä jatkuu 100%:ssa tuonne nollaan asti. Tuohan ei ole siis kertymäfunktio (jolloin koko funktion integrointi tuottaisi siis tuon 100% väestöstä - nyt selvästikään näin ei ole).
Tuossa vielä tuo sama ehkä helpommin ymmärrettävässä muodossa:

*klik*
(kannattaa huomata että vuosituloakselia ei ole korjattu tulojen mukaan, niin suoraa jakaumaa tuostakaan ei näe.)

Tuossa vielä ehkä paremmin jakaumaa kuvaavana approksimaationa:

avaan hiukan tuota kommenttiani kun se joissain aiheutti naureskelua. 4000e/kk on ihan tavallinen palkka korkeakoulutetulle Suomessa, vertaukseksi otin ekonomin kun sieltä saan palkkatilastoja. Tähän päälle sitten satunnaiset (tai vähemmän satunnaiset) myyntitykit, alemman koulutuksen saaneet mutta työssään ansioituneet, johtajat, yrittäjät ja vaikka sitten ylityötykit niin ihan oikeasti kuvittelin 50 000e / vuosi ylittyvän. ja tätä porukkaa luulisin olevan yli 10% kaikista palkansaajista.

Ilmeisesti olin ihan hukassa ja pitäisi olla tyytyväisempi omaan palkkaansa.

avaan hiukan tuota kommenttiani kun se joissain aiheutti naureskelua. 4000e/kk on ihan tavallinen palkka korkeakoulutetulle Suomessa, vertaukseksi otin ekonomin kun sieltä saan palkkatilastoja. Tähän päälle sitten satunnaiset (tai vähemmän satunnaiset) myyntitykit, alemman koulutuksen saaneet mutta työssään ansioituneet, johtajat, yrittäjät ja vaikka sitten ylityötykit niin ihan oikeasti kuvittelin 50 000e / vuosi ylittyvän. ja tätä porukkaa luulisin olevan yli 10% kaikista palkansaajista.

Ilmeisesti olin ihan hukassa ja pitäisi olla tyytyväisempi omaan palkkaansa.

Samaa vikaa, joskus hain hienoa titteliä ja palkkaa tarjottiin kenties reippaastikin joidenkin mielestä itselleni se kuulosti rumalta. Enpä ottanut vastaan, nykyisessä työssä melkoinen vapaus toteuttaa itseään. Tosin päällikkönä olisi voinut ehkä kulkea puku päällä ihan tarkoituksella :lol2:

...päällikkönä olisi voinut ehkä kulkea puku päällä ihan tarkoituksella...

Heh, mä en pukua/solmiota käyttäis päivittäin, vaikka siitä maksettais (reilustikin) nykyistä enemmän...farkut ja t-paita - jos muuta vaaditaan, ni eipä ole mun paikka :)

Ehkä jollain 100k€/vuosi voisin lähteä "leikkiin mukaan", mutta kyllä sitä osaa nykyään arvostaa rentoa duunia/ympäristöä enemmän kuin rahaa!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom