Meikäläisen tuntipalkka tällä hetkellä huimat 9,37€.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei taida olla enään tällä keskustelulla tekemistä palkan kanssa mutta menköön...
En ole itse koskaan jaksanut ymmärtää mikä ihme hiertää (työssäkäyvillä) ihmisillä näiden tutkintojen suhteen. Yhtälailla sitä tulee nähtyä työelämässä paskaa Tradenomia ja avutonta Dippa-inssiä. Ihan kun se tutkinto nyt jotenkin automaattisesti tekisi siitä ihmisestä paremman ihmisen. Kun töihin astuu niin se on yksi paskan hailee millä tittelillä siellä käkitään. Palkkauksen se voi joskus toki sanella mutta osaamista se ei kerro.
Itse työskentelen sekaisin tohtorien, inssien ja tradenomien kanssa. Jännää vain sinänsä, että itselläni ei ole mitään hajua mikä tutkinto kelläkin on. Mistähän se sitten johtuu...
t:tradenaamio, it-puoli
Huvittaa aina lukea näitä opiskelijoiden oman oppilaitosten buustaamista ja muiden aliarvioimista. Kun sitten siirrytään työelämään, niin huomataankin että siellä etenee se joka hommat osaa ja omaa paremmat puhelahjat :D -riippumatta tutkinnosta.
Jos lukisi tarkemmin ja ajatuksella, niin kyse ei ole ollut mistään omien oppilaitosten buustaamista ja muiden aliarvioimista, vaan opetuksen tason laskemisesta (eli juuri päinvastoin kuin buustaaminen) ja tutkintopaljoudesta...Olen itse ollut samassa AMK:ssa 13 vuotta peräkkäin eri linjoilla opiskelijiana, joten on tullut nähtyä läheltä miten AMK-muutos on vaikuttanut. Tutkinnon kärsimällä inflaatiolla tarkoitan juuri opetuksen tasoa (mutta myös osittain tutkintonimikkeen arvostuksen laskemista, mikä osittain johtuu edellä mainitusta).
Sori, kyse ei ollut sinun jutuistasi. Miten ihmeessä olet saanut menemään tuolla 13v?
En ole itse koskaan jaksanut ymmärtää mikä ihme hiertää (työssäkäyvillä) ihmisillä näiden tutkintojen suhteen.
....
Itse työskentelen sekaisin tohtorien, inssien ja tradenomien kanssa. Jännää vain sinänsä, että itselläni ei ole mitään hajua mikä tutkinto kelläkin on. Mistähän se sitten johtuu...
t:tradenaamio, it-puoli
Sanoisin tuohon IT-alan hommaan tradenomi vs maisteri, että yliopistosta saa kyllä jotain 38373 kertaa vahvemman pohjan arkkitehtihommiin. Koodatahan nyt joka apina osaa.
Softa-arkkitehtuureita meinasin.
Eiköhän päälliköstä johtajaksi edettäessä ratkase käytännössä lähestulkoon pelkästään se oma osaaminen.Niinkuin olen jo tuhanteen kertaan todennut. Päällikkötason tehtäviin myyntityössä kelpaa yhtä hyvin tradenomi kuin KTM:kin. Kaikki on loppujen lopuksi kiinni henkilöstä. Kokemus, tuotetuntemus ja sosiaalinen pelisilmä auttaa työssä 100 kertaa enemmän kuin kansantalouden käppyröiden analysointitaito. Tottakai näissäkin tehtävissä liiketalouden perusasioiden hallinta on tärkeässä roolissa. Tradenomit EIVÄT KILPAILE maistereiden kanssa tutkijoiden, analyytikkojen ja korkeimman johdon tehtävien haussa. Liiketalouden tradenomin tutkinto ei tähtää käytännössä useinkaan asiantuntijan, korkeimman johdon tai tutkijan tehtäviin. Tämän kun kaikki ymmärtäisivät niin oltaisiin jo aika pitkällä. Sen sijaan nämä myyntipuolen päällikkötehtävät ovat varmastikin usean tradenomin tähtäimessä.
Sori vaan, kyllä se nimike silti on vain ylempi ammattikorkeakoulututkinto, oikeasti.
Mahdatkohan tietää mistä puhut?
Hyvä työkokemus tarkoittaa yli 5v alan hommia. Saat olla oikeasti fakiiri jos meinaat vastavalmistuneena inssinä saada 3000€/kk kuukausipalkkana:thumbs:.

Taidat puhua henkilöistä jotka vääntää koodia?Itse täytyy myöntää, että tiedän yhden tapauksen jossa vastavalmistunut inssi (ei DI) tienaa n. 3500e/kk. Kyseisellä henkilöllä on alalta alle parin vuoden kokemus.
Toisaalta tiedän yhden ei edes valmiin inssin jonka palkka alkaa käsittääkseni nykyään nelosella ja ei se ei ole neljäsataa
Molemmissa tapauksissa ollaan IT-alalla.
Tsori se on Kymenlaakso university of applied sciencesNimenomaan pitäis pitää erillään, eikä:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...n+ammatilliset+tohtoritutkinnot/1135236332787
Itse en ole käynyt AMK:aa, joten en osaa sanoa kyseisen skolen vaativuudesta. Ihmettelen vain tuota pyrkimystä tasapäistää esim. tradenomit ktm:in. 10 vuotta sitten noi tutkinnot oli vielä yo-merkonomi/teknikko, ja nyt meinataan jo puskea amk-tohtoria ulos? Eikö alunperin ollut idea että saadaan käytännön osaajia (eli esim. managereita, ei leadereita) ? Mitä vitun virkaa tolla tohtorilla nyt on? Tai edes amk-maisterilla, tai mikä nyt sitten onkaan? Mikä on nyt se lisäarvo, jonka käytännön taitajat saa tuosta?
Ja edit: Siis jo nää nimet: jos yliopisto on se tutkimus, teoria jne. ja amk käytäntö, niin miksi näiden amk:en nimet on nykyään esim. "university of applied sciences of kymenlaakso"?
Jokatapauksessa kuulin tänää, että alkosta sais kaks euroo enemmin tunti ku nykysestä, pitää vissii laittaa hakemusta sinne, vaik oon jo kaks kertaa hakenu töihi sinne, enkä oo päässy, vaik mul on työkokemust nimenomaa kaupoista, ja nimen omaan vielä kaupallista koulutusta, silti ei mitää jakoo päästä alkoo tai tälläsii muihi erikoisliikkeisiin.