Kuin myös ja 3 vuotta jo koulun ohellakin.Itse olen IT-tradenomi, ja ollut valmistumisesta lähtien oman alan hommissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuin myös ja 3 vuotta jo koulun ohellakin.Itse olen IT-tradenomi, ja ollut valmistumisesta lähtien oman alan hommissa.
Jäsenyys toki edellyttää tradenomiutta, mutta toiminnanjohtaja on liitossa palkkatöissä eikä jäsenenä, joten hänen ei tarvitsisi olla tradenomi.No ei kai ny tradenomiliiton toiminnanjohtaja voi mikään diplomi-insinööri tai juristi olla, eiköhän jo jäsenyys edellytä tradenomiutta?
Toisekseen, tradenomi, diplomi-insinööri tai juristi eivät välttämättä ole toisiaan poissulkevia tutkintoja. ;)
Mitä jos kirjottaisit noi tavoittees johonkin vihkoon ja kattelet välillä sieltä niitä ;) Ja lopetat niistä meuhkaamisen täällä joka toisessa viestissä? ;) Ja ajan mitä käytät meuhkaamiseen, voisit käyttää johonkin hyödyllisempäänkin ;);) No mitä mie oon dippainssiopiskelijoita nähny, ni niist ny on osa sellasii kiilusilmäsii nörttei mist oikee huokuu ettei ne naista paljoo saa ;) </provo>
Oikeesti, eiks kenenkää muun mielestä oo tärkeetä se ettei tartte valtion tuella elää, palkasta viis? Tottakai mä tulevaisuudessa haluan ison muutoksen mun elämään myös tällä osa-alueella, tottakai mun päätavotteita on hankkia hieno 10-15 tonnin auto ja 5 tontun pärrä.. Mut nyt tällee on tärkeetä että leivänsyrjässä pysyn kiinni ilman sosiaalitointa.
Tottakai siis rahoihin käsiksipääseminen on tärkeetä, mutta kaikki ajallaan;) ja en mä kyl usko että ikinä siin onnistun, mut on mahkut tienata ees joskus, jos haluu sinne kauppiksee ja jos tekee paljon töitä sen eteen. Ja nykysessä työssä on pari nii kivaa tyttöä joitten kanssa tuun nii älyttömän hyvin toimee, että ihan mielellää siel on, provided that jompikumpi niistä on kanssa töissä;)
Ajattelitko olevasi vitsikäskin?Kyllä ne on. Diplomi-insinööri ymmärtää ettei tradenomin papereilla tee mitään. ;)
Oikeesti, eiks kenenkää muun mielestä oo tärkeetä se ettei tartte valtion tuella elää, palkasta viis?
Taidat puhua henkilöistä jotka vääntää koodia?
Kyseessä ihan kuukausipalkka, ilman ylitöitä, bonuksia, päivärahoja, kilometrikorvauksia, yms?
Tietenkin voi olla vaan hyvä työnantaja, mutta näin keskimäärin miksi maksaa bulkkihommasta hirveän hyvää liksaa jos halvemmallakin saa porukkaa töihin. Tämä näin työnantajan näkökulmasta ajateltuna.
pk-seudulla on vaan se vaara, että vaikka on töissä niin tunnin työmatka ja silti saa syödä hernekeittoa 5pv viikossa näin kärjistetysti:evil:.
Mikä muuten on painajan normiliksa ja missäpäin suomea?
Itse toimin kirjapainossa tuotannonsuunnittelijana ja ainakin täälläpäin tuo palkka on sellainen tabu ettei palkkatietoja saa painajilta. Oma palkka on tällä hetkellä 2600 euroa, sijainti pohjanmaa ja tavoitteena olisi saada siihen edes jonkun verran korotusta.
Eilen käytiin päällikön kanssa hieman keskusteluja palkoista, koska meillä ollaan siirtymässä TOVA-palkkausjärjestelmään, joka tarkoittaisi mahdollisesti heikennyksiä mahdollisiin korotuksiin. Työnantajan mielestä palkkaneuvottelujen lähtökohta on TES:n mukainen vähimmäispalkkataulukko...
Äärivaihtoehtoihin vastaus; kyllä mieluummin vaikka 2 euroa tunti 10 tuntia päivässä ku sossusta tai kelasta rahat, mä en oo sellanen ihminen joka hyväksyisi itsessää esimerkiksi sosiaalituilla elämisen. Ei ihan ensialkuun. Mä pidän työntekoa erittäin tärkeänä, ja aina teen kaiken duunin mitä etee sattuu 100% teholla, tahdolla, motivaatiolla ja taidolla.Määrittele "palkasta viis"? Riistopalkalla periaatteen vuoksi pitkää päivää onnettomana vai onnellisena kelan korvauksilla leppoisasti? Kumman valitset? (Ja kyllä, on välimallin muotoja, mutta kaksi vaihtoehtoa nyt tällä kertaa)
Äärivaihtoehtoihin vastaus; kyllä mieluummin vaikka 2 euroa tunti 10 tuntia päivässä ku sossusta tai kelasta rahat, mä en oo sellanen ihminen joka hyväksyisi itsessää esimerkiksi sosiaalituilla elämisen. Ei ihan ensialkuun. Mä pidän työntekoa erittäin tärkeänä, ja aina teen kaiken duunin mitä etee sattuu 100% teholla, tahdolla, motivaatiolla ja taidolla.
Kyllä mä toki ymmärrän niitäki jotka ei niin perusta kaikesta paskaduunista, en mäkään onnessani mitään sellasta tee, mutta en mä yleesäkkää pidä elämää onnellisuuden tavotteluna, vittumaistahan elämä on, sellasta se on aina ollu ja en mä usko ettei mua koskaa kokoaikaa vituttaisi elää.
Nii, on mul sellast iloa tässä, että palkankorotuksetki tuli tos toukokuun alus;)
Niinpä.Kyllä halvallakin voi saada porukkaa tekemään samaa duunia, mutta mitä se kertoo ihmisestä jos on oma-aloitteisesti valmis tekemään huomattavasti muita halvemmalla liksalla aamusta iltaan duunia?
Täysin samaa mieltä.Itseä alkaa oikeasti jo vituttamaan toi jatkuva dissaus eri ihmisten päätöksiä kohtaan. Jos joku opiskelee tradenomiksi ja joku maisteriksi, miksi pitää haukkua toisten valintoja? Onko se teiltä jotenkin pois? Aiemminkin jo sanottu, että et tee maisterin papereilla mitään jos et oikeasti ole fiksu ja sama pätee kaikkiin alempiinkin opiskelualoihin. Niin kauan kun itsellänne ei ole kokemusta molemmista tutkinnoista opiskelun merkeissä niin kannattaisi olla laittamatta tuollaisia "dippi-inssi ymmärtää ettei tradenomin papereilla tee mitään" viestejä.