YZF-R6 vs ZX-6R vs GSX-R600 (2006 mallit)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dymond
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
22.6.2005
Viestejä
4 702
Ikä
48
Kertokaas kokeneemmat kokemuksia/eroja otsikon pyöristä.

Hyvät ja huonot puolet, käyttö kaupunkiajossa, maantiellä ja miksei radallakin, kyytiläisen kanssa jne.

Tällä hetkellä kaikki on saatavana alle 13k€. Jos jotain muuta vaihtoehtoa on heittää mukaan soppaa sekottamaan niin antaa tulla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Valitettavasti en voi vertailla, kun oon ajanut vain viimeksi mainitulla. Sen voin silti sanoa, että GSX-R ei todellakaan ole mikään kiva pyörä kyytiläiselle. Radalle sen sijan passaa paremmin kuin hyvin, kunhan ensin vähän vaihtelee rattaita ja muuta pientä.. On se vaan ehana! :thumbs:
 
Mistään noistahan mulla ei ole iän takia kokemusta, mutta vieraileppa näillä sivuilla:

www.bomber.fi
www.motot.net
www.mp-foorumi.fi

Mitä itse osaan sanoa niin noissahan ei ole taatusti kuin hiuksenhienoja eroja toisiinsa nähden. Toisaalta en aio laittaa rahojani noin pieneen pyörään, 1000cc samantien.
 
Cassyput sanoi:
Valitettavasti en voi vertailla, kun oon ajanut vain viimeksi mainitulla. Sen voin silti sanoa, että GSX-R ei todellakaan ole mikään kiva pyörä kyytiläiselle.
Ei mikään noista ole? :D

Slarto sanoi:
Joo, en uskokaan erojen olevan kovin suuria -käyttökokemukset toki silti kiinnostaa.
 
Ei nyt mennä tolle alueelle. Sitä paitsi esim. millä tahansa noista otsikon pyöristä saa tuhoa aikaan, vaikka onkin nuhasia kuussatkuja.
 
Joo, semmonen on suunnitteilla. Ja noikin on periaatteessa yläkanttiin, mp-korttikin tuli ajettua vasta viime kesänä, mutta oon sitä mieltä, että jos ei tehoa jää reserviin, sitä on liian vähän. :) Toisaalta mikäs sitä estää vaihtamasta tykimpään heti kun tuo tuleva kuussatku alkaa kyllästyttää...
 
Toivottavasti ei ajella samoilla seuduilla. 1000cc ei ole lelu. Löytyy muutama ero piikkiin.

En sinusta tiedä, mutta en aja ajoneuvoilla koko ajan maksimitehoilla, niinkuin sinä teet tuosta tekstistä päätellen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se on käyttäjästä kiinni lähteekö pyörä käsistä. Nykyiset kuussatkut saat karkaamaan väärissä käsissä aivan samalla tavalla kuin tonnisetkin. Siinä vaiheessa kun pyörä vie miestä, on aivan sama onko se 0,6l vai 1,0l. Piikkejä on tähän turha verrata, mutta en näe välttämättömänä totuttelua kevarin jälkeen pienemmällä pyörällä, kunhan kuskilla löytyy korvien välistä vähän nöyryyttä ja kunnioitusta jalkojen välissä hyrrääville voimille.

taas mentiin OT.
 
Vastaan vaikkei itsellä noista pyöristä pahemmin kokemusta olekkaan (itsellä cbr 600rr). Luultavasti tulisi ZX-6R valittua, lähinnä koneen (636), hinnan ja pärrälehtien testien perusteella. Vuoden 2007 malli on käsittääkseni 600 (taino, 599)-kuutioinen. R6 voisi olla ihan hauska, hienon näköinen (ainakin edestä ja sivusta katsottuna) ja punaraja korkealla joten formulafiilis olisi taattu. Kylmien tyyppien perusteella pyörä tuntui tosin turhan korkealta näin persjalkaisen näkökulmasta. Varsinainen koeajo vielä ajamatta. Korkein kyykky mitä on tullut vastaan ja taitaa olla myös 600-kuutioisista kallein.

Suzukista ei oikein ole mitään sanottavaa, jotenkin mitäänsanomaton noihin kilpakumppaneihin verrattuna. Hintaero 750-kuutioiseen on niin "pieni", että varmaan tulisi sellaista kuolattua jos Suzuki olisi pakko saada.

Itse harkitsisin vakavasti pyörän ostamista "harmaatuojilta". EE-Speediltä SUZUKI GSXR 750 2006 12990 :hyper: Itse maksoin omasta fillarista tuon verran muutama vuosi sitten. :eek:
 
Toisaalta en aio laittaa rahojani noin pieneen pyörään, 1000cc samantien.

Tuota tuota.. Mites se nykyään menee..
Pääseekö noin isoon pärrää käsiks suoraan nykyään.
Eiks siin ole joku ajokortti juttu ja kilowattiraja tai jotain...?????

mut otsikon kysymykseen..
http://www.yrc.fi
sieltä ainakin löytyy vastauksia tohon yamaha R6 osalta.
 
Tuota tuota.. Mites se nykyään menee..
Pääseekö noin isoon pärrää käsiks suoraan nykyään.
Eiks siin ole joku ajokortti juttu ja kilowattiraja tai jotain...?????
Jos on aikaisempi A1-kortti, saa A-luokan kortin hakemuksella poliisilta, ilman kuljettajantutkintoa jolloin saa ajaa alle 25kW-tehoisia pyöriä 18- vuotiaana. Joten pari vuotta pitäis sitten lain mukaan ajella kuristetulla mopolla.. 21- vuotiaana saa sitten kuka tahansa A kortin heti.
 
zx6r -04 on tullu koeajettua, hieno peli. Noista kaiketi paras maantieajossa (bike-lehti).

Noi muut oon koeistunu, ja ne on hiukan pienempiä/kompromissittömiä IMO.
 
Vastaan vaikkei itsellä noista pyöristä pahemmin kokemusta olekkaan (itsellä cbr 600rr). Luultavasti tulisi ZX-6R valittua, lähinnä koneen (636), hinnan ja pärrälehtien testien perusteella. Vuoden 2007 malli on käsittääkseni 600 (taino, 599)-kuutioinen.
Näin se menee joo. ZX-6R oli vielä pari päivää sitten ykkösenä omassakin listassa. :)

R6 voisi olla ihan hauska, hienon näköinen (ainakin edestä ja sivusta katsottuna) ja punaraja korkealla joten formulafiilis olisi taattu. Kylmien tyyppien perusteella pyörä tuntui tosin turhan korkealta näin persjalkaisen näkökulmasta. Varsinainen koeajo vielä ajamatta. Korkein kyykky mitä on tullut vastaan ja taitaa olla myös 600-kuutioisista kallein.
Yammu on perstuntumalta kyllä korkea mullekin, hienohan se toki on, joskin ulkonäkö on melkosen etupainotteinen kun kilpitelineen vaihtaa sirompaan...
090105bottom_r6.jpg

Noihin harmaatuojiin viitaten, toi hinta on -06:lle on nyt suunnilleen samoissa noiden muiden kanssa, satasissa mitataan ero.
Suzukista ei oikein ole mitään sanottavaa, jotenkin mitäänsanomaton noihin kilpakumppaneihin verrattuna. Hintaero 750-kuutioiseen on niin "pieni", että varmaan tulisi sellaista kuolattua jos Suzuki olisi pakko saada.
Suzukia en oo käyny vielä edes istumassa. :rolleyes: Tämän hetkisen hinnan takia mukana line-upissa.
Itse harkitsisin vakavasti pyörän ostamista "harmaatuojilta".
Itse en enää harkitse, päätös on jo tehty... :)

PikkuEetu sanoi:
mut otsikon kysymykseen..
http://www.yrc.fi
sieltä ainakin löytyy vastauksia tohon yamaha R6 osalta.
Thänks.

Siloposki sanoi:
zx6r -04 on tullu koeajettua, hieno peli. Noista kaiketi paras maantieajossa (bike-lehti).

Noi muut oon koeistunu, ja ne on hiukan pienempiä/kompromissittömiä IMO.
Samat käsitykset oon saanu. Vanhempaa ZXR:ää on tullu ajettua joitain satoja kilsoja, eikä siitä mitään pahaa sanottavaa jääny, mutta mun rajallisella kokemuksella tuskin olis jääny mistään noista vaihtoehdoista... :)

Hapero sanoi:
Jos on aikaisempi A1-kortti, saa A-luokan kortin hakemuksella poliisilta, ilman kuljettajantutkintoa jolloin saa ajaa alle 25kW-tehoisia pyöriä 18- vuotiaana. Joten pari vuotta pitäis sitten lain mukaan ajella kuristetulla mopolla.. 21- vuotiaana saa sitten kuka tahansa A kortin heti.

Joo. Siis näin:
http://www.autokoululiitto.fi/default.asp?id=7 sanoi:
Kun A1-luokan ajokortin omaava henkilö täyttää 18-vuotta, hän voi muuttaa ajokortin A-luokan kortiksi ilman erillistä tutkintoa tai opetusta. Uusi ajokortti haetaan oman asuinkunnan poliisin ajokorttitoimistosta. Ensimmäiset 2 vuotta (henkilön ollessa 18-19 vuotias) se oikeuttaa ajamaan enintään 25 kw tehoista (34 hv)moottoripyörää, jonka tehopainosuhteen on oltava alle 0,16 kW/kg. Seuraavan 2 vuoden (henkilön täytettyä 20 vuotta) kuluttua tämä rajoitus poistuu automaattisesti.
Tossa on vielä semmonen pointti, että jos ajaa kortin 19-vuotiaana, on voimassa toi 2v- kuristetulla pyörällä (21v asti) eli jos on 19v kortiton, "kannattaa" odotella että täyttää 20, jotta saa suoraan täystehosen.
 
Korjaus edelliseen, lähde sama:
Voidakseen suorittaa suoraan "rajoittamattoman, ison A:n" on henkilön oltava vähintään 21 vuoden ikäinen.
 
Näin se menee joo. ZX-6R oli vielä pari päivää sitten ykkösenä omassakin listassa. :)

Mikäs nyt on listan kärjessä? Sen verran vielä hämmennetään soppaa, että kannattaa ehkä vähän kuolata noita muitakin pyörätyyppejä. Listaan voisi heittää vaikka sellaiset vehkeet kuin Z1000, FZ1 ja Superduke. Menee tosin osa vähän yli budjetin, mutta sehän on sivuseikka :) Itse välillä kaipaillut vähän pystympää ajeasentoa kun tulee paljon kaupunkiajoa. Toisaalta kyykky on aina kyykky, ainoa vaihtoehto se oli itsellekin kun olin pyörää ostamassa.
 
No nyt oon sekasin ku seinäkello. :D No ei, kyllä se edelleen taitaa olla tuo Kawa.
 
Zone-sarja -42%
No nyt oon sekasin ku seinäkello. :D No ei, kyllä se edelleen taitaa olla tuo Kawa.

Jos pikkusporttia olisin katsomassa niin GSXR 750 tai Triumphin Daytona 675. Eikös nää molemmat mene 13000 euroon uutena ihan mukavasti? Gixxeri ehkä kulkupuoleltaan parempi ja koetellumpi, mutta Trumpan kolmoskoneessa enempi munaa ja ei ole ihan niin joka kioskin vaniljavaihtoehto kuin Suzuki.

Tosin kumpikin sopii pitkälle äijälle ihan yhtä huonosti joten lainakyykkäily piisaa meikäläiselle paremmin kuin hyvin. Päivittäiset ajot mieluiten omalla nakupyörällä.

Edit. Ulkonäoltäänhän nää kutossportit on aika lailla samaa osastoa kaikki. Kauempaa voisi Daytona mennä melkein mistä vaan kilpailijastaan:
black675.jpeg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom