Vastaan vaikkei itsellä noista pyöristä pahemmin kokemusta olekkaan (itsellä cbr 600rr). Luultavasti tulisi ZX-6R valittua, lähinnä koneen (636), hinnan ja pärrälehtien testien perusteella. Vuoden 2007 malli on käsittääkseni 600 (taino, 599)-kuutioinen.
Näin se menee joo. ZX-6R oli vielä pari päivää sitten ykkösenä omassakin listassa.
R6 voisi olla ihan hauska, hienon näköinen (ainakin edestä ja sivusta katsottuna) ja punaraja korkealla joten formulafiilis olisi taattu. Kylmien tyyppien perusteella pyörä tuntui tosin turhan korkealta näin persjalkaisen näkökulmasta. Varsinainen koeajo vielä ajamatta. Korkein kyykky mitä on tullut vastaan ja taitaa olla myös 600-kuutioisista kallein.
Yammu on perstuntumalta kyllä korkea mullekin, hienohan se toki on, joskin ulkonäkö on melkosen etupainotteinen kun kilpitelineen vaihtaa sirompaan...
Noihin harmaatuojiin viitaten, toi hinta on -06:lle on nyt suunnilleen samoissa noiden muiden kanssa, satasissa mitataan ero.
Suzukista ei oikein ole mitään sanottavaa, jotenkin mitäänsanomaton noihin kilpakumppaneihin verrattuna. Hintaero 750-kuutioiseen on niin "pieni", että varmaan tulisi sellaista kuolattua jos Suzuki olisi pakko saada.
Suzukia en oo käyny vielä edes istumassa.
Tämän hetkisen hinnan takia mukana line-upissa.
Itse harkitsisin vakavasti pyörän ostamista "harmaatuojilta".
Itse en enää harkitse, päätös on jo tehty...
PikkuEetu sanoi:
mut otsikon kysymykseen..
http://www.yrc.fi
sieltä ainakin löytyy vastauksia tohon yamaha R6 osalta.
Thänks.
Siloposki sanoi:
zx6r -04 on tullu koeajettua, hieno peli. Noista kaiketi paras maantieajossa (bike-lehti).
Noi muut oon koeistunu, ja ne on hiukan pienempiä/kompromissittömiä IMO.
Samat käsitykset oon saanu. Vanhempaa ZXR:ää on tullu ajettua joitain satoja kilsoja, eikä siitä mitään pahaa sanottavaa jääny, mutta mun rajallisella kokemuksella tuskin olis jääny mistään noista vaihtoehdoista...
Hapero sanoi:
Jos on aikaisempi A1-kortti, saa A-luokan kortin hakemuksella poliisilta, ilman kuljettajantutkintoa jolloin saa ajaa alle 25kW-tehoisia pyöriä 18- vuotiaana. Joten pari vuotta pitäis sitten lain mukaan ajella kuristetulla mopolla.. 21- vuotiaana saa sitten kuka tahansa A kortin heti.
Joo. Siis näin:
http://www.autokoululiitto.fi/default.asp?id=7 sanoi:
Kun A1-luokan ajokortin omaava henkilö täyttää 18-vuotta, hän voi muuttaa ajokortin A-luokan kortiksi ilman erillistä tutkintoa tai opetusta. Uusi ajokortti haetaan oman asuinkunnan poliisin ajokorttitoimistosta. Ensimmäiset 2 vuotta (henkilön ollessa 18-19 vuotias) se oikeuttaa ajamaan enintään 25 kw tehoista (34 hv)moottoripyörää, jonka tehopainosuhteen on oltava alle 0,16 kW/kg. Seuraavan 2 vuoden (henkilön täytettyä 20 vuotta) kuluttua tämä rajoitus poistuu automaattisesti.
Tossa on vielä semmonen pointti, että jos ajaa kortin 19-vuotiaana, on voimassa toi 2v- kuristetulla pyörällä (21v asti) eli jos on 19v kortiton, "kannattaa" odotella että täyttää 20, jotta saa suoraan täystehosen.