YZF-R6 vs ZX-6R vs GSX-R600 (2006 mallit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dymond
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänks. Mikä numero muuten? Vois koittaa jostain löytää läpyskän.

Tää on tämmönen luottelo mikä tulee aina vuoden lopussa, mutta numero kyllä on jo 2007 vuoden ensimmäinen vaikka jo joulukuusa tulikin.:thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tänään ilmestyneessä Performance Bikesissä (February 2007) on "Two best bikes of the year" GSXR750 vs Daytona 675 24h endurancerääkkitesti.

Daytona peittosi kulkupuoleltaan Gixxerin, mutta laitteesta pamahti mylly kesken testin. Venttiilin varsi poikki ja kone paskaksi. Testissä ei oikein tullut selkoa mistä tuo johtui eli Triumphin tehdas syytti juuri aiemmin 20000km huollon tehnyttä huoltoa (männässä oli merkkejä siitä että vena olisi osunut mäntään jo reilusti ennen kossahdusta) ja huolto ei tietty suostunut ottamaan näin laajalevikkisessä artikkelissa syitä kontolleen.
:confused:

Jos itse olisin ostamassa tolla rahalla pyörää, niin ostaisin käytetyn. Ja valmiiks sisäänajetun. Ja säästää ekat kilsat muille. Ja ostaisin suoraan 1000 kuutioisen. Jos on yhtään järkeä niin ei 1000 ole 600 "vaarallisempi", vain hauskempi. Ja kuitenkin 600 tuntuu jo kesän jälkeen kesyltä. se on fakta.

tässä parit vaihtoehdot: (joista itse ostaisin yhden, tai kaksi?)

gsx-r 1000 -06

Cbr 1000 -06

Yamaha r1 -05

Kawan 10-r en ostais, tehdasvikojen takia.

Siitä sitten valitsemaan haluuko tosi kisamaisen vai ei. r1 on kokemusta ja on tosi kisamainen eli kädet puutuu heti 10min jälkeen, tavis ajossa. Tosin mutkapätkällä todella hyvä. Ja se kiihtyvyys:rock:

Mutta ite ottaisin ton 1000rr, halpa ja 3000km ajettu, eli kuin uus. Ajoasento on jonkin verran rennompi kuin r1 tai gsx-r.

ps. kannattaa ehdottamasti katso http://www.ee-speed.com tuolta esim. -05 r1 14500€
tai HONDA CBR 1000 RR 2005 13590 tai suzuki:kippis1:

Niinhän se ottaa, mutta ei kuitenkaan niin pienillä kierroksilla ja äkkiä kun tonninen. Kortinhan saa suomen rajotuksilla hyllylle ihan millä vehkeellä tahansa, se on nähty.

Kyllä ne erot on aika pieniä, jos nyt puhutaan <200km/h nopeuksista. Mitä itsellä oli 600cc pyörä niin kyllä siinäkin mentiin kun kaasua käänsi. Piti vain olla oikealla vaihteella.. Nyt vähän isommalla ei tarvi niin tarkkaan sitä vaihdetta kattoa. Ja isommalla löylyä tietysti riittää sitten himpun pidemmälle, mutta niitä vauhteja ajetaan sitten vain lentokentällä.

Mutta en minäkään näe suurta eroa siinä, onko sitä vauhtia sillä ykkösvaihteella 80 vai 100km/h ja meneekö siihen sataseen nyt sitten se 4 vai 5 sekunttia.

Menipäs vähä :offtopic:

Mutta jos olis pakko valita otsikossa olevista pyöristä, niin ottaisin gsx-r 750. :rock:

ps. elämä alkaa >200km/h

Kyllä ne erot on aika pieniä, jos nyt puhutaan <200km/h nopeuksista. Mitä itsellä oli 600cc pyörä niin kyllä siinäkin mentiin kun kaasua käänsi. Piti vain olla oikealla vaihteella.. Nyt vähän isommalla ei tarvi niin tarkkaan sitä vaihdetta kattoa. Ja isommalla löylyä tietysti riittää sitten himpun pidemmälle, mutta niitä vauhteja ajetaan sitten vain lentokentällä.

Mutta en minäkään näe suurta eroa siinä, onko sitä vauhtia sillä ykkösvaihteella 80 vai 100km/h ja meneekö siihen sataseen nyt sitten se 4 vai 5 sekunttia.

Tässä on kyllä pakko kompata ihan täysin. Jos harrastaa ns. aivan turhaa ajoa, kuten meikäläinen, "pärjää" varmasti aivan hyvin melkein millä tahansa pyörällä (ihan rutkua vehjettä en silti ostaisi). Kun pisimmät ajot kohdistuvat alle 100 km päähän, on mielestäni aivan yhdentekevää ajaako sen tonnisella vai kuusatasella, kunhan siinä on vaan edes kohtalaisesti löylyä. Sitten kun taas rässitään vaikka Ouluun, on siinä jo "pakko" olla isompi pyörä kuin 600:nen.

Jukkah sanoi:
Jos on yhtään järkeä niin ei 1000 ole 600 "vaarallisempi", vain hauskempi.
No näinhän se hyvin pitkälti on.

Jukkah sanoi:
Jos itse olisin ostamassa tolla rahalla pyörää, niin ostaisin käytetyn. Ja valmiiks sisäänajetun. Ja säästää ekat kilsat muille. Ja ostaisin suoraan 1000 kuutioisen. Jos on yhtään järkeä niin ei 1000 ole 600 "vaarallisempi", vain hauskempi. Ja kuitenkin 600 tuntuu jo kesän jälkeen kesyltä. se on fakta.

Se on totta että rahaa säästää jos meinaa pyöräharrastusta pidempään jatkaa ja ostaa kerralla sen kilosen tai <. Se täytyy ostaa joskus kuitenkin.

Jos taas ajattelee toisinpäin.. vaikka ostat kerralla ison pyörän, niin kyllä sekin mopolta aikanaan tuntuu, oli pyörä kuin pyörä. Pätee monessa muussakin kulkuneuvossa-> autot, kelkat, vesijetit, mönkkärit. (siinähän sitten tuskailee ahdin projektin kanssa kun kuutioita ei oo enää laajennettavissa;) ).

Makuasioita, sano mäyräkoira kun pallejaan nuoli :)
Toinen tykkää äitistä, toinen tyttärestä..
Kokeilemalla se selviää.
Ei muutaku koeajolle ku tiet kuivuu...

Kyllä se pojat nyt vahvasti näyttää siltä, että ZX-6R 636 (-06, viimeinen mohikaani) on tulossa.

Ei saanu mustana, mutta maalautan sen sitten vaikka two-toneks. :D Ens viikolla nimet papereihin.

06zx636c_sil_rs800.jpg

06zx636c_sil_ls800.jpg

06zx636c_sil_rf800.jpg

Robertto sanoi:
Jos taas ajattelee toisinpäin.. vaikka ostat kerralla ison pyörän, niin kyllä sekin mopolta aikanaan tuntuu, oli pyörä kuin pyörä. Pätee monessa muussakin kulkuneuvossa-> autot, kelkat, vesijetit, mönkkärit.
Näinhän se nimen omaan menee.

Onnea uuden pyörän johdosta. Hyvä värihän tuo on. Itse tuollaista väriä etsin omaani ostaessa. Silloin oli saatavilla vain Lime Green. Kyllähän tuohon vihreäänkin silmä tottui. Täällä oli paikallisessa MP-liikkeessä -06 mustana myytävänä. 12 rahaa pyysivät suoralla ostolla, Sumekon maahantuoma. Kehtaanko kysyä, paljonko omastasi maksoit ?

Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kantsii sitte varoa kiveksiä kun ajelet ekoja kertoja. Keulaa nostaessaan se tankki saattaa iskeä ikävästi kasseille jossei ole valmiina! Kaikista ikävintä on vielä se, kun päästä tämän johdosta kaasun ja keula tippuu tiehen --> lyöt kassit uudestaan tankkiin!

nm. opin kantapään kautta

Kantsii sitte varoa kiveksiä kun ajelet ekoja kertoja. Keulaa nostaessaan se tankki saattaa iskeä ikävästi kasseille jossei ole valmiina! Kaikista ikävintä on vielä se, kun päästä tämän johdosta kaasun ja keula tippuu tiehen --> lyöt kassit uudestaan tankkiin!

Kuin minun suustani. :D

Mistään noistahan mulla ei ole iän takia kokemusta, mutta vieraileppa näillä sivuilla:

www.bomber.fi
www.motot.net
www.mp-foorumi.fi

Mitä itse osaan sanoa niin noissahan ei ole taatusti kuin hiuksenhienoja eroja toisiinsa nähden. Toisaalta en aio laittaa rahojani noin pieneen pyörään, 1000cc samantien.

Itse viime kesän kuussatkulla ajaneena osta vaan ens pyöräksi tonninen kyykky, et taida tykätä elämästäs kovin paljoo:D Ja jos et käytä sen tehoja ni miks ostat sen?? Pyörien koossa ei oo mitään eroa nykypäivänä, paitsi takarenkaassa.

Suzukista ei oikein ole mitään sanottavaa, jotenkin mitäänsanomaton noihin kilpakumppaneihin verrattuna. Hintaero 750-kuutioiseen on niin "pieni", että varmaan tulisi sellaista kuolattua jos Suzuki olisi pakko saada.

Itse harkitsisin vakavasti pyörän ostamista "harmaatuojilta". EE-Speediltä SUZUKI GSXR 750 2006 12990 :hyper: Itse maksoin omasta fillarista tuon verran muutama vuosi sitten. :eek:

Itse ostan prätkän ens kevään EE-Speediltä, voi hurja jos se ei oo "viralliselta" maahantuojalta tuotu ja suzuki on paras;) Ittellä nyt lähes uus R6.

Onnea uuden pyörän johdosta.
Thänks, ihan vielä ei siis ole kauppoja lyöty lukkoon. Lähetin meilin eilen jossa ilmottelin periaatteessa ottavani laitteen, en vielä ole vastausta saanut, joten ainahan on mahdollista, että joku nopeampi päättäjä olis vieny nokan edestä ko. laitteen.

Onnea uuden pyörän johdosta. Hyvä värihän tuo on. Itse tuollaista väriä etsin omaani ostaessa. Silloin oli saatavilla vain Lime Green. Kyllähän tuohon vihreäänkin silmä tottui. Täällä oli paikallisessa MP-liikkeessä -06 mustana myytävänä. 12 rahaa pyysivät suoralla ostolla, Sumekon maahantuoma. Kehtaanko kysyä, paljonko omastasi maksoit ?
Tästä on ilmeisesti aikaa kun tuo musta siellä oli? Ja totta kai kehtaa kysyä, 12100 on tällä hetkellä "sovittu" tehoröörillä ja tuplakuplapleksillä, sekä Ivan´s pakoläppäeliminaattorilla. (Suoraan sanoen, en edes tiedä mikä v*ttu toi vimeksi mainittu on, pitäis vissiin laittaa Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho-ketjuun kysymys :D) Orkkiskamoista en vielä tiedä onko ne tallella, jostain syystä nuo vermeet on jo ruuvattu kiinni siihen -olisko joku kauppa peruuntunu, en tiedä.

Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä :)
Kiitos! :kippis1:

Odu sanoi:

Kiitos vinkistä. :eek: :)

Siloposki sanoi:
:kippis1:
:kippis1:

Sportman81 sanoi:
Itse ostan prätkän ens kevään EE-Speediltä, voi hurja jos se ei oo "viralliselta" maahantuojalta tuotu
Mä en nyt ihan varma oo mitä tarkotit, mutta misha vissiin meinas, että nimen omaan kannattaa ostaa muilta kuin virallisilta, ja että olis itekin päässyt halvemmalla, jos omansa olis ostanu esim. EE-Speediltä.

Zone-sarja -42%
Tuli tossa muuten mieleen et ens kesänä vois ehkä vääntää pystyyn jonkun prätkäkokoontumisajon, jos kiinnostuneita riittää..

Itellä kävi ihan sama mielessä. Ketju pystyyn, parin kk:n päästähän jo ajellaan...

Itellä kävi ihan sama mielessä. Ketju pystyyn, parin kk:n päästähän jo ajellaan...

Parin kuukauden päästä virittelet silmukkaa kattoon ja harkitset ikkunasta hyppäämistä, kun sääennusteet näyttää jotain muuta kuin nyt..

nimim. kokemusta on. ;)

edit: Kokoontumisajot ois ihan jees. Nigsterin kanssa suoritettiin kahteen pekkaan sellainen viime kesänä pyhiinvaelluksella pakkiskaupalle. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom