YZF-R6 vs ZX-6R vs GSX-R600 (2006 mallit)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dymond
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Missään noissa 600 kyykyissä ei ole hyvä istua kyydissä. Mulla on CBR600RR-04 ja se on kiva laite radalla ja maantiellä yli 100km/h vauhdissa. Kaupungissa väsyy paikat, eikä muutenkaan ole mikää ketterä laite. Kyytiläiset puutuu jo 100km jälkeen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei noista vaihtoehdoista yksikään ole "MuijanKanssaMonacoon"-peli. Ei siellä takana ketään tosissaan pitkään viihdy, mutta lyhyitä matkoja siellä istuu jokaisessa.

Tuossa joku jo ehdottiin uutta Trumppaa, mutta jos R6 tuntui korkealta niin trumppa on vielä korkeampi. Trumpalla olen pienen lenkin ajanut ja se tuntui yllättävän hyvältä ajella.

Oma valinta olisi varmaan R6 tai GSXR tai sitten hakisin uuden 2007 Honda RR:n

Jos mahdollista niin käy istumassa kaikki pyörät läpi ja ota se takapenkkiläinen mukaan, niin huomaat ainakin ajoasentojen erot ja kyytiläinenkin pystyy testailemaan olojaan. Paras juttu olisi käydä koeajamassa härveli, mutta vuodenaika on väärä.

Ehkä paras vinkki on ostaa sellainen joka tuntuu parhaalta ja omalta. Järkeä ei kannata pitää valintaperusteena, tunteella tälläiset härvelit kuuluu valita... :D
 
Itselläni on ZX-6R -06 mallia. Ihan mukava pyörä ajaa yksin lyhyitä matkoja. Kyytiläinen ei Kawasakista oikein tykännyt. Tuntui valuvan koko ajan alas kohti kuskia, ja asentoa piti korjata jatkuvasti. Sainkin sitten ajella melkein koko ajokauden yksin ;) . Aluksi tehoa tuntui olevan liikaakin, mutta ihmeesti siihen yhdessä kesässä tottuu. Kyytiläisen kanssa saisi tehoa ja varsinkin vääntöä olla enemmän. Pidemmällä matkalla alkoivat käsivarret helposti puutua, ja varsinkin kaasukäden sormista pyrki tunto lähtemään. Muista uusista 600-kuutioisista ei ole kokemuksia. Jokunen vuosi sitten ajelin FZR 600:lla muutaman kesän. Ihan samat ongelmat kuin Kawasakissakin käsien suhteen. Haaveissa olisi laittaa ensi kesäksi isompi, paremmin matka-ajoon sopiva pyörä. GSX-1300R tai CBR 1100 XX olisivat minulle ehkä paremmin sopivia.
 
Se on ihan sama minkä noista hommaat. Erot on aika marginaalisia. Jokainen tietty puolustaa sitä "omaa" merkkiään.
T: ex-6r-04-kuski.
 
Missään noissa 600 kyykyissä ei ole hyvä istua kyydissä. Mulla on CBR600RR-04 ja se on kiva laite radalla ja maantiellä yli 100km/h vauhdissa. Kaupungissa väsyy paikat, eikä muutenkaan ole mikää ketterä laite. Kyytiläiset puutuu jo 100km jälkeen.

Ei ne vissiin hirveen kivoja ole edes ajaa, ainakaan suoraa tietä.. Tai ilmeisesti riippuu aika runsaasti ihmisestä, pituudesta yms.. nigster parka oli 600gsxr-nsä kanssa ihan rikki kun käytiin pyörähtään pakkis-kaupalla (siis 160km/suunta) viime kesänä.. :rolleyes:
 
Ei noista vaihtoehdoista yksikään ole "MuijanKanssaMonacoon"-peli. Ei siellä takana ketään tosissaan pitkään viihdy, mutta lyhyitä matkoja siellä istuu jokaisessa.
Niimpä.
Tuossa joku jo ehdottiin uutta Trumppaa, mutta jos R6 tuntui korkealta niin trumppa on vielä korkeampi. Trumpalla olen pienen lenkin ajanut ja se tuntui yllättävän hyvältä ajella.
Jotenkin ei merkkinä iske. Toisaalta olis nastaa kun ei ihan joka kulmalla moista ole...

Jos mahdollista niin käy istumassa kaikki pyörät läpi ja ota se takapenkkiläinen mukaan, niin huomaat ainakin ajoasentojen erot ja kyytiläinenkin pystyy testailemaan olojaan. Paras juttu olisi käydä koeajamassa härveli, mutta vuodenaika on väärä.
GSR on ainoa mitä en oo käyny istumassa. Eikä oo vakiokyytiläistäkään... Koeajot olis tietysti paras, mutta tosiaan ei mahdollisia nyt.

Ehkä paras vinkki on ostaa sellainen joka tuntuu parhaalta ja omalta. Järkeä ei kannata pitää valintaperusteena, tunteella tälläiset härvelit kuuluu valita... :D
Tää on sisäistetty. :D

timppa13 sanoi:
Itselläni on ZX-6R -06 mallia. Ihan mukava pyörä ajaa yksin lyhyitä matkoja. Kyytiläinen ei Kawasakista oikein tykännyt. Tuntui valuvan koko ajan alas kohti kuskia, ja asentoa piti korjata jatkuvasti. Sainkin sitten ajella melkein koko ajokauden yksin . Aluksi tehoa tuntui olevan liikaakin, mutta ihmeesti siihen yhdessä kesässä tottuu. Kyytiläisen kanssa saisi tehoa ja varsinkin vääntöä olla enemmän. Pidemmällä matkalla alkoivat käsivarret helposti puutua, ja varsinkin kaasukäden sormista pyrki tunto lähtemään. Muista uusista 600-kuutioisista ei ole kokemuksia. Jokunen vuosi sitten ajelin FZR 600:lla muutaman kesän. Ihan samat ongelmat kuin Kawasakissakin käsien suhteen.
Kiitos kommenteista. Toisaalta ihan hyvä tosiaan, ettei kyytiläiset viihdy kauaa. Paikka vapautuu nopeasti seuraavalle. ;) LOL

Haaveissa olisi laittaa ensi kesäksi isompi, paremmin matka-ajoon sopiva pyörä. GSX-1300R tai CBR 1100 XX olisivat minulle ehkä paremmin sopivia.
Mä luulen, että mulle käy samoin, sitten joskus.

TJJ sanoi:
Ei ne vissiin hirveen kivoja ole edes ajaa, ainakaan suoraa tietä.. Tai ilmeisesti riippuu aika runsaasti ihmisestä, pituudesta yms.. nigster parka oli 600gsxr-nsä kanssa ihan rikki kun käytiin pyörähtään pakkis-kaupalla (siis 160km/suunta) viime kesänä..
Toki kaikki omia pyöriään kehuu mitä Odu tossa jo kommentoikin, mutta aika moni noillakin parin-kolmensadan lenkkejä vetelee nettikirjoittelun perusteella "ihan huvikseen". Se nyt on selvää, että noista ei mikään vertailukelponen matka-ajossa mihinkään kilsankerääjään.

Nigsteri saiskin tulla kommentoimaan pyöräänsä. Se vaan taitaa hävetä nuhasta kusiaistaan. :)

edit: Ehdin muuten kysäistä ZX-6R 636:n saatavuutta eräältä epäviralliselta maahantuojalta, ei ole saatavana mustana ja ei kai ole tulossakaan. :(
 
Toki kaikki omia pyöriään kehuu mitä Odu tossa jo kommentoikin, mutta aika moni noillakin parin-kolmensadan lenkkejä vetelee nettikirjoittelun perusteella "ihan huvikseen". Se nyt on selvää, että noista ei mikään vertailukelponen matka-ajossa mihinkään kilsankerääjään.

Näin on. Kuten aiemmin sanottiin, ota se, mikä aiheuttaa eniten tärinää housuissa.

Jos kortti on ajettu viime kesänä ja ajokokemus vähäinen muutenkin, niin ei noissa käytännön kannalta mitään eroja ole. Kaikissa on tuoreelle kuskille enemmän kuin tarpeeksi tehoja ja ominaisuuksia, takuulla rajat tulee vastaan ensin sulla kuin pyörällä. Tai ainakin toivottavasti.

Itse ottaisin noista yammun, vaikka sukisukia ajankin, en tiedä miksi.
 
Dymond sanoi:
Nigsteri saiskin tulla kommentoimaan pyöräänsä. Se vaan taitaa hävetä nuhasta kusiaistaan.
No mitäpä sitä tuon jälkeen enää kommentoimaan. Osta tonninen tai isompi jos pienemmät on liian nuhaisia. Simple.

TJJ sanoi:
Ei ne vissiin hirveen kivoja ole edes ajaa, ainakaan suoraa tietä.. Tai ilmeisesti riippuu aika runsaasti ihmisestä, pituudesta yms.. nigster parka oli 600gsxr-nsä kanssa ihan rikki kun käytiin pyörähtään pakkis-kaupalla (siis 160km/suunta) viime kesänä..
Tässä on TJJ kuitenkin ihan oikeassa, mä en tolla "pysty" ajamaan kovinkaan pitkiä vetoja (ainakaan suoraa tietä). Tuohon vertauksena esim. 100 km mutkapätkää ei tunnu oikeastaan missään. Ainakaan mun "välityksillä" tuon tyylisellä pelillä ei pitkiä pätkiä ajella. En ole ikinä kokeillut millaista olisi ajaa jotain homosohvaa pitempiä matkoja, enkä oikeastaan edes halua. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tulihan se ku vähän potkas. :)

No mitäpä sitä tuon jälkeen enää kommentoimaan. Osta tonninen tai isompi jos pienemmät on liian nuhaisia. Simple.
Tämän sivun postauksiin pohjasin tuon kommentin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7113&page=79


Tässä on TJJ kuitenkin ihan oikeassa, mä en tolla "pysty" ajamaan kovinkaan pitkiä vetoja (ainakaan suoraa tietä). Tuohon vertauksena esim. 100 km mutkapätkää ei tunnu oikeastaan missään. Ainakaan mun "välityksillä" tuon tyylisellä pelillä ei pitkiä pätkiä ajella.
Olisko lyhyemmille hiukan otollisempi ajoasento pidemmille matkoille, oot kumminkin kohtuu pitkä mitä profiilista kattelin. Ja toisaalta, mutkapätkiä sitä tulee ajeltua kuitenkin aina jos mahdollista.
 
Enpä usko että se 600cc on kellekkään oikeasti liian pieni, siis jos puhutaan noista supersport luokan mopoista. Sitä voi sentään vähän vinguttaa ilman että lähtee kortti vuodeks, tonninen kerää suomen rajotuksilla helvetin nopeesti ylinopeuksia. Ja kuluttaakin tollanen kuussatanen vähemmän bensaa, vakuutukset halvemmat yms.

Onhan se sitten vähän eri asia jos pitkää matkaa ajelee kakspäällä varsinkin, tonnisella ei tartte polkee pienempää vaihetta kokoajan ohituksissa...
 
Enpä usko että se 600cc on kellekkään oikeasti liian pieni, siis jos puhutaan noista supersport luokan mopoista. Sitä voi sentään vähän vinguttaa ilman että lähtee kortti vuodeks, tonninen kerää suomen rajotuksilla helvetin nopeesti ylinopeuksia. Ja kuluttaakin tollanen kuussatanen vähemmän bensaa, vakuutukset halvemmat yms.

Onhan se sitten vähän eri asia jos pitkää matkaa ajelee kakspäällä varsinkin, tonnisella ei tartte polkee pienempää vaihetta kokoajan ohituksissa...

Ei 600cc päristin ole todellakaan liian pieni, jos yksin ajaa/on lyhyt kuski.
Siinä vaiheessa, kun 2 päällä mennään enemmän ja pituutta kuskilla yli 190cm, niin kyllä silloin alkaa tuntumaan hiukan pieneltä.

Mulla oli 03 636 ninjuska, yksin ajellessa ei mitään ongelmia, mutta kaks päällä aika hiton perseestä. Tehot siitä ei loppunut yksin ajellessa kertaakaan kesken. Menneenä kesänä oli alla kamun 06 tonninen suzka ja ai että sitä riemua, kyllä mahtui ajamaan.

Jos oikeasti joku on pyörää ostamassa, niin ei se bensan kulutus varmasti ole ensimmäisenä mielessä. Mä kävin tankkaamassa ihan samalla tavalla, oli sitten alla kusiainen tai tonninen. Se muutama kuukausi, mitä pääsee ajamaan, pitää ajaa just sellasella, mikä tuntuu siltä omalta. Ei millään vaihtoehto pyörällä tjsp.

Motoilu ei ole köyhien hommaa, joten bensan hinta ja vakuutuksen hinta ei merkitse mitään, jos tonninen tuntuu oikeasti siltä omalta jutulta :)
 
Oma -04 636 tuntuu kyllä tosi hyvältä ajaa. Alussa puutu jokapaikka, mut kyllä sillä 450km päivässä heittää! Kyydittäminen on perseestä ja kyydissä ei ole mikään paras olla! Tehot riittää ja jos ei, niin etsi mutkaisempi tie! Ohjaus lähtee vatkaamaan aika herkästi. Bitubo auttanee asiaan, jonka muuten aion huomenna asentaa. Tonnista en aio edes kokeilla, on vielä opittavaa. Ja se reikä syntyy sinne päähän aivan yllättäen, oli pyörä sitten 1000cc tai 50cc. Pari läheltäpititilannetta opettaa.. Tuplakupla olis muuten kova sana!!
 
Alussa puutu jokapaikka, mut kyllä sillä 450km päivässä heittää!

Tuo on muuten tosi, että alussa fiilis ajaa on ihan eri kuin totuttelun jälkeen. Sitten kun mittarissa on jokunen sata/tuhat kilomeetteriä alkaa huomaamaan mistä sitten oikeasti kenkä tai mopo puristaa. Kylmätyypeillä, tai 30min koeajolla sitä ei vielä huomaa.

Mulla alkaa omalla pyörällä kangistaa paikkoja jonku 400-500km jälkeen...tosin ennätys on 1724km päivässä.. :evil: (tosin ajankin joidenkin mukaan håmåsohvaa)

Tuplakuplanki tarve/hyöty on varmasti hyvin henk kohtaista. Kokeilin, en tykännyt, yläkroppaa tukeva tuuli motarivauhdissa hävis ja pyörteet tuli suoraan kypärään..ei kiva.

Mitä tästä opimme? Emme juurikaan mitään..
 
Minkäänlaista kokemusta ei löydy, mutta bike-lehti sanoo tälläistä.

2006vuoden 600-kuutioiset supersportit!!!

Maantie; Kawasaki, Triumph, Yamaha, Honda ja Suzuki.

Rata; Yamaha, Triumph, Kawasaki, Suzuki ja Honda.
 
Zone-sarja -42%
Minkäänlaista kokemusta ei löydy, mutta bike-lehti sanoo tälläistä.

2006vuoden 600-kuutioiset supersportit!!!

Maantie; Kawasaki, Triumph, Yamaha, Honda ja Suzuki.

Rata; Yamaha, Triumph, Kawasaki, Suzuki ja Honda.

Tänks. Mikä numero muuten? Vois koittaa jostain löytää läpyskän.
 
Ei 600cc päristin ole todellakaan liian pieni, jos yksin ajaa/on lyhyt kuski.
Siinä vaiheessa, kun 2 päällä mennään enemmän ja pituutta kuskilla yli 190cm, niin kyllä silloin alkaa tuntumaan hiukan pieneltä.

Eipä noissa kyykyissä kokoeroja nykyään pahemmin ole, kilonen gixxeri tuntuu matalana pyöränä melkein pienemmältä kuin oma 600RR. Ainakin siihen asti kunnes kääntää kahvasta. Eihän noista tyhmempi osaa ulkoapäin sanoa onko vehje 600 vai 1000-kuutioinen jossei katso mallimerkintöjä. Takarenkaan leveydestä voi luntata vinkkiä. :D
 
Dymond sanoi:
Olisko lyhyemmille hiukan otollisempi ajoasento pidemmille matkoille, oot kumminkin kohtuu pitkä mitä profiilista kattelin. Ja toisaalta, mutkapätkiä sitä tulee ajeltua kuitenkin aina jos mahdollista.
Luulisin näin. Varmasti tuohonkin tottuisi, mutta ei mua edes kiinnosta ajaa suoraa 50 km enempää. :D

Juha.N sanoi:
...Sitä voi sentään vähän vinguttaa ilman että lähtee kortti vuodeks, tonninen kerää suomen rajotuksilla helvetin nopeesti ylinopeuksia.
Ihan oikeasti, eipä tarvitse kuusatasellakaan kovin paljoa vinguttaa, että on (reilu) ylinopeus taattu [ellei kyseessä ole jokin aivan luuska 600:nen (joo, kohta joku sanoo, että kaikkihan ne ovat :jahas: )].
 
Ihan oikeasti, eipä tarvitse kuusatasellakaan kovin paljoa vinguttaa, että on (reilu) ylinopeus taattu [ellei kyseessä ole jokin aivan luuska 600:nen (joo, kohta joku sanoo, että kaikkihan ne ovat :jahas: )].

Niinhän se ottaa, mutta ei kuitenkaan niin pienillä kierroksilla ja äkkiä kun tonninen. Kortinhan saa suomen rajotuksilla hyllylle ihan millä vehkeellä tahansa, se on nähty.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom