YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Lukusaldo tähän mennessä 0h :hyper: Prkl, että on vaikea aloittaa.. Tässä loppuviikosta on kyllä ihan pakko alkaa lukea.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olin oman elämäni sankari ja luin jopa maanantainakin, ehkä elämäni pahimm...no kolmanneksi pahimmassa darrassa. Puolikas historian kirja ma. toinen mokoma ti. ja eilen melkein puolikas hissan kirja. Ei tuo lukeminen oikein tykkää maistua, tänäänkään ei ole jaksanut edes kirjaa avata. Ehtiihän sitä...

Mulle tämä lukuloma on oikeastaan reaaliin valmistautumista, koska olen pönttismatematiikalla. Sitä voi kertailla sitten viimeisellä viikolla enempi kun ei tuo humanistin matematiikka kovin laajoja alueita käsitä kuitenkaan.

Enkkua en lue yhtään, enkä juurikaan Ranskaakaan(huomenna tentti siitä! :wall: ). Ruotsia voisi kertailla.

Ei varmaan tuu juuri luettua. Enkkua ja äikkää nyt ei tarvikaan lukea, ruotsi jo kirjotettu. Reaaliin vois jotain historiaa lukasta hitusen. Sen lisäksi ajattelin uskontoon vastailla, mutta siinä luotan tietoihini lukemattakin. Onkohan biologian kysymyksissä ollut usein mitään ravintotietämystä? Meinaan se olis aika tärppi, pakkista lukemalla vois kerrata kokeeseen. :P

Niin ja matikka... Pitkällä olen ja vapaaehtosena kirjotan. Tavotteet ei ole korkealla, mutta jos hiukan viittis kertailla.

Enkun kuuntelut tuli tänään haettua...
87/90 sieltä pamahti, eli ihan kelpo suoritus. Tosin ei ollut edes paras tulokseni enkun kuuntelusta, joten vähän jäi hampaankoloon ;)
Muuten meni kaikki samoilla linjoilla YTL:n kanssa, mutta avoimien viimesestä kohdasta tuli vaan tuo yksi piste. Se menee kyllä sen piikkiin, että olin jo niin nälkäinen siinä vaiheessa, että lampaanpihvit vilisivät silmissäni eikä kuuntelemisesta tullut oikein mitään. Nooh, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

F.F.O.S. sanoi:
2. läski kani istu päälle eikä ukko reagoinu mitenkään ( Ite laitoin siihen, että läski kani ei reagoinu mitenkään ku sen vireen istuttiin :curs: . Opettaja sitten kerto et se oli noin...)
.

Mä laitoin just samalla tavalla! Vittuako ne siitä läskistä kanista puhuu ku pääasia oli se mies?! Lyhyt saksa meni kyllä ihan perseelleen, monivalinnat voi olla tuurilla suunnilleen sinne päin mutta avot meni kyllä ihan perseelleen...minä en kuullut mitään mistää jäljistä lumihangessa prkl...
Enkusta tuli 84/90 eli paremmin meni ku syksyllä mutta ois kyllä saanu mennä vielä vähä paremmin. Monivalinnoissa oli nuo kolme väärin, että siitä se 6 pisteen rokotus.
Ruotsista en tiiä..pelottaa perkeleesti kun on kuitenki suht kovat odotukset ruotsista (E on tavoitteena). Lyhyestä saksasta jos sen C:n sais ja enkusta E niin ois aika hienoa.
Reaalista M mieluiten ja äikästä se E. Mitään L:ää en uskalla edes ajatella, hyvästit sellaisille. Mulla ei riitä äly sellaiseen.

Huh.. Enkun(pitkä) kuuntelut meni kyllä avoimien kohdalla luullunymmärtämiseksi.. Tuli veistettyä sinne sellaista juttua etten taida edes uskaltaa käydä kysymässä niiden tuloksia! Monivalinnat meni sen sijaan ihan mukavasti, kolme vaan meni väärin kun yleensä oon saanu ehkä puolet oikein.. moukan tuuria ;)
Syksyllä kirjotin jo keskipitkästä ruotsista E:n, reaalista M, mutta sitä yritän korottaa vielä nyt keväällä.. enkusta jos sais edes C, äikästä E ja lyhyestä matikasta C, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen :) tasasen paska kun olen: päättötodistukseen seitsemän kasia ja seitsemän ysiä..
Ei tää lukuloma olekaan niin rankka ollut niin kuin kaikki aina valittaa. Kunhan vain syö, liikkuu ja nukkuu sopivasti niin jaksaa lukea ihan hyvin! Ja jos vielä sitä motivaatiota löytyy.. Tsemppiä vaan kaikille kirjoituksiin!

Manuel sanoi:
Onkohan biologian kysymyksissä ollut usein mitään ravintotietämystä? Meinaan se olis aika tärppi, pakkista lukemalla vois kerrata kokeeseen. :P
Biologian kurssi 3 on ihmisen biologia! Mitä nyt ravitsemuksesta vähän pidemmälle on itseopiskellut niin ehkä ruuansulatuksen vaiheet ois mahollista osta ;) Suu tosi lyhyet hiilari, vatsa jne, ohutsuoli, paksusuoli ei mitään, mitkä entsyymit pilkkoo proteiineja ja missä ne hajoaa. Ehkä ei IHAN voi päästä itseopiskelulla vetää kovin hyviä pisteitä, mutta jotain kuitenkin :)

Toinen vaihtoehto ois joku kysymys ihmisen perusaineista kehossa tai jotain..
Hiilarit (millasia erillaisia, mihin tarvitaan jne), proteiini (mitä tekee jne), rasvat (missä käytetään).
Lihaksien toiminnasta voidaan myös kysyä, mutta sitte pitää osata selittää myös se sydänlihastyyppi ja olikos se kolmas joka on sisäelinten ympärillä ja näihin kahteen ei ollu tahdonalaista hallintaa.
Ei tuu heti mieleen muuta tommosta :P

Korjatkaa jos nyt puhun ihan paskaa.. oon lukenu 4 kurssia biologiaa, tosta 3 kurssista tuli 7 vaikka mielestäni hallitsen sen kurssin just parhaiten. Solubiologiasta, kurssi 4, tuli 9. Kyllähän neki on aika tuoreena ny päässä..

Tänään oli taiteiden yö koululla ja en päässy lukeen koko päivänä ku piti soitella kolmessa bändissä ja järkkäillä koko päivä PA vehkeitä... puuh
No huomena taas ylös hop hop ja lukeen matikkaa ja fysiikkaa!
Tein päätösen että en juo lukulomalla ennen ku kaikki kokeet on ohi, näin pääsen lukeen vkloppusinki ja reenit kulkee/paino nousee paremmin :)

Miten on porukalla lukeminen sujunu tähän mennes? Viikko aikaa :hyper:

Kyllä sen melkein arvas, että meikällä tää lukeminen jää viimeselle viikolle taas :jahas: Kemia on ainut mitä oon edes vähän kertaillu tässä parin viikon aikana. Meinasin että luen reaalia varten pari historian kirjaa, mutta vittu siitä mitään tuu, joten antaa olla. Kemian varassa mennään reaaliin.

Enkkua ja äikkää nyt ei tarvikkaan juuri lukea, ja matikkaan on onneks vielä 3 viikkoa aikaa, joten siinä ehtii palautella luultavasti aika hyvin asiat mieleen.

Timbe sanoi:
Miten on porukalla lukeminen sujunu tähän mennes? Viikko aikaa :hyper:

Paniikin voimilla ainakin täälläpäin painellaan menemään. Tämäkin päivä mennyt ihanasti kemian vanhoja yotehtäviä laskien. Enkun kuuntelusta tuli 88/90 (wuhuu:)), mutta sitten ruotsi kusi ja tuli 65/90.
Tavoitteina&odotteita:
Äikkä: M,jos käy tuuri niin voi tulla E
Englanti: L
Ruotsi(keskipitkä): M
Reaali: E
Pitkä matem: M,jos käy tuuri, niin E

Enpä ole mitään muuta kuin reaalia lueskellut lukulomalla. 9 psykologian kirjaa ja 1 historian kirja on tullut luettua, eli vielä pari kirjaa ja sitten kertailemaan juttuja. Toivottavasti sattuu hyviä kysymyksiä psykologiasta, sillä muuten ollaan kusessa ja pahasti. Täytyy kyllä tunnustaa ettei lukuinto ole ollut ihan parhaimmasta päästä ja kirjat ovatkin välillä päässeet tapaamaan herra betoniseinää :)

Koko pitkän matikan pakolliset kurssit on jo kerrattu,samoin fysiikan.Maantieto ja biologia on myös jo hanskassa.Pitäis vielä lueskella vähän historiaa ja se on sitten siinä.

Fysiikasta 1 kurssi kerrattu... :rock:
Jos viikonloppuna vähän vielä biologiaa kattelisi... Enkkuun ehtii sitten lukea reaalin jälkeen, matikkaa ei tarvitse lukea kuin sitten viikkoa ennen..

Whee, enkun kuuntelusta tuli sitte 90/90... vähä shokki itellekkin vaikka 9 oppilas olenkin ja hyvä kuunteluissa.

Viime viikolla tuli luettua (eli laskettua tenttitehtäviä) matikkaa 3 päivää putkeen sillee 6h päivässä. Nyt pääsin fysiikan kanssa vauhtiin ja tenttitehtäviä vetelen 5-7h päivässä. Menee aika lepposasti ku laskeskelee, mutta biologiaa pitäs vielä katella joskus tässä ja tossa itse lukemisessa (eli ei pelkkää laskemista) olen tosi laiska.

Tsemiä kaikille nyt! LUKEMAAN PERKELE! SE KONE KIINNI JA TV ULLAKOLLE! :thumbs:
ps. enkä ryyppää vasta kun kirjotusten loputtua, auttaa viikonloppuihin, voi nääs lukea eikä makoilla krapulassa pari päivää. Sitten matikan jälkeen on ilo irti.. ja ryypylle :)

21. Minkä penkille jättää sen pyllystään löytää. Pohdi lauseen merkitystä maitovalaille.

83. Suomen liittyminen EMU:un - Eläimiin sekaantuminen rikosko?''
:lol2:

H-hetki lähestyy. Mitkä on tunnelmat? Itsellä kyllä itseluottamus ja varmuus osaamisesta kadonnut ihan kokonaan. Pieni paniikki päällä koko ajan. Saas nähä millasia kieroja tehtävänantoja huomenna saa nokan eteen.

Ogrsh sanoi:
H-hetki lähestyy. Mitkä on tunnelmat? Itsellä kyllä itseluottamus ja varmuus osaamisesta kadonnut ihan kokonaan. Pieni paniikki päällä koko ajan. Saas nähä millasia kieroja tehtävänantoja huomenna saa nokan eteen.

Itseluottamus on turhankin hyvällä tasolla kertaamiseen määrään ja yleiseen lukiomenestykseen nähden, mutta eipä kait se huono asia ole.

Enkkua ja äikkää nyt ei tarvikaan stressata, niissä menee miten menee. Reaaliin olis vaan vähän enemmän pitäny lukee. Matikka onneksi onkin vasta pääsiäisen jälkeen, että siihen vielä kerkee vähän lukasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom