YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, YTLssä taitaa olla mielikuvituksetonta jengiä. Ruokaa ja ruokaa. Edellisinä vuosina on ollut jopa hyviä aiheita.
Ite vastasin aiheeseen 12. ja olin negatiivisellä kannalla.
Muaki mietitytti tuo +100 prodeannos :eek:
Aika väkisin vääntöä oli (viistasin mm. liha ja uskonto on tärkee juttu=uskonto on sielun "ruokaa" :hyper: ) muutenkin disautin viljaa siinä ja kerroin, että liha se miehen tiellä pitää :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäkin kirjoitin tehtävästä 11. Persiilleen meni. Kyllähän sitä proteiinia kehitykseen yms muuhun tarvitaan. Niin aivojen, kuin lihastenkin kehitykseen, mutta pitää myös ottaa ne laskelmat huomioon. Eli jos usalaiset pistäisivät karjalle antamansa rehun laivalla Afrikkaan/Aasiaan olisi maailma sen tutkimuksen mukaan parempi paikka. Toisaalta taas ihminen on tarvinnut evoluutioon ja kehitykseensä apinamaisesta raadonsyöjästä metsästäjäksi/saalistajaksi proteiinia joka on kehittänyt aivoja ja ruumista. Mä en kyllä oikeasti tiedä, tuntuu että leikin turhan paljon tiedemiestä ja saa rukoilla, että menee edes läpi. :(

KONE-MASIINA sanoi:
Joo, YTLssä taitaa olla mielikuvituksetonta jengiä. Ruokaa ja ruokaa. Edellisinä vuosina on ollut jopa hyviä aiheita.
Ite vastasin aiheeseen 12. ja olin negatiivisellä kannalla.
Muaki mietitytti tuo +100 prodeannos :eek:
Aika väkisin vääntöä oli (viistasin mm. liha ja uskonto on tärkee juttu=uskonto on sielun "ruokaa" :hyper: ) muutenkin disautin viljaa siinä ja kerroin, että liha se miehen tiellä pitää :rock:

Mä vastasin tohon kanssa, jotain ympäripyöreetä jauhoin 3 ja puol sivua. Oli aika hauskasti siinä aineistossa kauhisteltu 56:tta "ylimääräistä" proteiinigrammaa. Keskiverojenkki ahtaa niitten mukaan 1000kcal yli kulutuksen päivässä, joista siis224 kcal protskusta. Mistäköhän loput 776 kcal tulee? :rolleyes: Jotenkin jä vaan sellanen kuva että lihan tuotantoa pidetään syynä lihavien kansojen lihavuuteen..

EDIT. Mullakin on vähän samanlainen pelko kun edellisellä postaajalla :hyper:

Eriö sanoi:
No voihan helvetti.. 5½ tuntia sontaa tuli kirjoteltua.. :wall: Ei meinannu tulla keskittymisestä mitään ku kelailin kokoajan vaan, että millanenkohan sota YTL:n ja Pakkotoisto.com:in välille nousee tosta proteiinin "suositellusta" määrästä :D Aika huimia määriä vetävät proteiinia nuo amerikkalaiset. :hyper:

-edit- Ei vissiin oo kovin usein ollu noin selvää teemaa? Melkeen rupes vituttamaan ku kaikki aiheet oli ruokaan liittyviä.. Olis voinu ehkä jotain vaihtelua
YTL noihin otsikoihin keksiä

Heh, itse tein 5 tuntia 11. tehtävää. Luin just tuon sivun 16 tehtävänannon, ja hetken mietin, pitäiskö kirjoittaa pari valittua sanaa 112 gramman proteiini(yli)annostuksesta. En sitten viittinyt, ja pysyttäydyin ihan asialinjalla... :rolleyes:

Ei helvetti, mitä aiheita :curs: Huomasitteko, että jokainen aihe liittyi ruokaan, tavalla tai toisella?

Itse meinasin kirjoittaa tuosta lihajutusta, mutta sitten sain jonkun :david: -kohtauksen ja päätin kirjoittaa aiheesta nro 4! ~20 ihmisen otannasta kukaan ei valinnut samaa aihetta :D Aihe oli siis se Leipä -novellianalyysi.

12. se vissiin oli ja oikein sen taisin pistään. :D Mutta itse aiheeseen. Tuli pikkuinen paniikki kun tyhmänä mietiskelin joku 2 tuntia, mitähän vittua sitä kirjottaisi kun kaikki mielenkiintoiset aiheet koski ruokaa, perkele. :evil:

No kirjoittelin vielä alkuperäistä ainetta ja kello oli jo melkein kaksi niin viimisen tunnin aikana ihan paskat housussa kirjoitin puhtaaksi, selvempi käsiala taisi tulla alkuperäiseen konseptiin. Milloinkahan ne tajuaa hommata tietokoneet, millä kirjoittaa. :whip: Mustekynällä ei ole tottunut kirjoittamaan ja sitä kynää pitää painaa siihen paperiin niin perkeleesti, että siihen edes tarttuu jotain ja ranne on ihan mutkalla sitten. No maantaita odotellassa.

Päivän kruunasi huimat 2-3h yöunet niin keskittyminen ei ollut ihan huippuluokkaa, milloinkahan sitä oppii. :wall:

Karpaasi kirjoitti mässäily -jutusta ja oli kyllä yksi huonoimmista aineistani. Aloitin aineen tyylikkäästi kertomalla Big Ronin reissun hänen suosikki pihvipaikkaansa, mutta muuta hyvää siinä ei sitten ollutkaan. :D

Karpaasi85 sanoi:
Karpaasi kirjoitti mässäily -jutusta ja oli kyllä yksi huonoimmista aineistani. Aloitin aineen tyylikkäästi kertomalla Big Ronin reissun hänen suosikki pihvipaikkaansa, mutta muuta hyvää siinä ei ollutkaan. :D

Ite kirjotin kanssa siitä. En varmaan eläessäni oo tehny niin paskaa ainetta. Puhtaakskirjottamisen jälkeen oli viel 2 sekunttia aikaa ennen kun koe loppus :D
Ja sokerina pohjalla tehtävän numero on lapuissa, mutta otsikkoa ei ole kun en lopussa enää ehtiny ja muistanu :curs: :wall: :wall:
voi perse

Kirjotin ysistä otsikolla: "Kato nyt vähän mitä suuhus tunget!"
Saa nyt nähä miten menee...

Mitä kirjottamisen tulee, oo kyl aika onnellinen siitä, et vastaan ylihuomenna fysiikkaan ja mahdollisesti kemiaan :)

Oli kyl aika suppea aiheskaala, ei voi muuta sanoa. Tosin pakkislaisille oli varmaan aika helppoa kun pääsi proteiinista puhumaan :D
Itse tein tehtävästä nro 10 (mässäily) ja odotettavissa on kyllä kaikkea improbaturin ja laudaturin väliltä. Taisin teilata sen jätkän ehkä vähän liikaakin, toivottavasti ei ole kiihkokristitty sensori lukemassa meitsin ainetta... Toivottavasti se magna kuitenkin pamahtaa niin vois lähtee vähän riskillä vetämään sitä toista ainetta.

Virtu sanoi:
Oli kyl aika suppea aiheskaala, ei voi muuta sanoa. Tosin pakkislaisille oli varmaan aika helppoa kun pääsi proteiinista puhumaan :D
Itse tein tehtävästä nro 10 (mässäily) ja odotettavissa on kyllä kaikkea improbaturin ja laudaturin väliltä. Taisin teilata sen jätkän ehkä vähän liikaakin, toivottavasti ei ole kiihkokristitty sensori lukemassa meitsin ainetta... Toivottavasti se magna kuitenkin pamahtaa niin vois lähtee vähän riskillä vetämään sitä toista ainetta.

Ei siitä saatanan homosta tienny mitä se edustaa tai mitä mieltä se on. Vi**USaa**na

Virtu sanoi:
Tuossa tehtävässä jäi hämäämään se, miten se 1. kappale liittyi mihinkään mässäilyyn?

Odotan reaalia(fysiikkaa) ja matikkaa kuin kuuta nousevaa... :D Ainiin, ruotsikin vielä :curs:

Tehtävä 10 otsikolla "Käytäntöä vai teologiaa" ja sit vielä haukuin sen paskakirjan suohon. Tais mennä päin *****. Luotan myöskin otsikkoaineeseen.

Edit: niin ja kusasin puhtaaksikirjoituksessa viimisellä sivulla puoliriviä, ja sit nykäsin vatutuksen puuskassa suttusen viivan siitä yli. En halunnu kirjoittaa uutta versiota niin lähin syömään ruokaa kun nälkä tuli ja kokoajan mässäilystä puhuttiin :curs:

Itse kirjoitin nro: 12 ja yllätys ja yllätys aivan varmasti menee persielleen. Kirjoitin siitä, vaikka mulla ei ollut hajuakaan, että mikä on kolumni. Helpoin vaihde on takana ja nyt vasta alkaa se kaikkein hermostuttavin vaihde. Nimittäin tulosten odottaminen! :curs:

Juho sanoi:
Mä vastasin tohon kanssa, jotain ympäripyöreetä jauhoin 3 ja puol sivua. Oli aika hauskasti siinä aineistossa kauhisteltu 56:tta "ylimääräistä" proteiinigrammaa. Keskiverojenkki ahtaa niitten mukaan 1000kcal yli kulutuksen päivässä, joista siis224 kcal protskusta. Mistäköhän loput 776 kcal tulee? :rolleyes: Jotenkin jä vaan sellanen kuva että lihan tuotantoa pidetään syynä lihavien kansojen lihavuuteen..

EDIT. Mullakin on vähän samanlainen pelko kun edellisellä postaajalla :hyper:

Ite kans vähän dissasin, että tutkimus laittaa n.50lisägramman syyks lihoamisen.

Buuffitus sanoi:
Toisaalta taas ihminen on tarvinnut evoluutioon ja kehitykseensä apinamaisesta raadonsyöjästä metsästäjäksi/saalistajaksi proteiinia joka on kehittänyt aivoja ja ruumista. Mä en kyllä oikeasti tiedä, tuntuu että leikin turhan paljon tiedemiestä ja saa rukoilla, että menee edes läpi. :(

Ite selittelin evoluutio-teoriaa vähäsen. Ihminen ei ole allerginen lihalle, mutta vilja-allergioita on. Eläimistä saadaan usein myös muitakin hyödykkeitä, mitä ihminen tarvii. Liha+maito+turkit=välttämättömiä ihmiselle :hyper:

Muaki pelottaa se läpi meno, mutta ei kait vielä hätäillä. Mitä on lukenu niitä A-tason tekstejä, nii ne on ku somalin suusta.

10. tehtävänannosta kirjotin ja mun aineen pääpointti oli se, että mikä V***U sillä on kehonrakennusta vastaan sillä jätkällä. Kaikkialta siitä tekstistä huomas et se epäsuorasti viittas tyyliin et Kehonrakentajat mässäilee - mässäilijät on homoja. :curs:

EDIT Ois voinu ehkä ottaa enemmänki kantaa siihen hommaa... Varmaa sellanen C-M eli paaaaljo parannettavaa ens maanantaihin.

:kippis1: Enää 18 yötä Ohi On-pippaloihin :kippis1:

Eriö sanoi:
-edit- Ei vissiin oo kovin usein ollu noin selvää teemaa? Melkeen rupes vituttamaan ku kaikki aiheet oli ruokaan liittyviä.. Olis voinu ehkä jotain vaihtelua YTL noihin otsikoihin keksiä

Kyllä niissä mun mielestä ollu jokavuosi aika selvä yhteinen teema. Kun on katellu noita vanhoja niin jossan oli esim. ihan selvästi Aika/Ajankäyttö teema etc.
Kyllähän nytkin esim. novelli Leipä erosi teemasta. Se kun ei liiitynyt ruokaan juuri ollenkaan, mitä nyt, että novellin päähenkilö osti leipää ja kävi ravintolassa syömässä, mutta ei oikeastaan muuten. Ts. teema/sun muut tärkeät eivät liiittyneet ruokaan. Itse kirjotin just tosta 4. aiheesta eli Leipä novellista otsikolla : "Ikuiset jalanjäljet" kaikenmoista symboliikkaa tuli.. saas nähä mitä YTL:n sedät ja tädit sannoo. Tavoitteena olis se M. toivottavasti se nyt tulee tosta ettei tarvi maanantaina panikoida. Tänään ja huomenna sitten kertaillaan reaaliin vähän kemiaa, fysiikkaa ja bilsaa. Tsemppiä kaikille! Nyt on rumba alkanut, kohta se on ohi! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom