YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Manuel sanoi:
Reaaliin olis vaan vähän enemmän pitäny lukee.
Ai miten nii pitäny? tässähän on vielä monta päivää aikaa.. :thumbs:
Vasta oon ite päässy kunnolla vauhtii tuon lukemisen kanssa. Parempi myöhään ku vitun myöhään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ogrsh sanoi:
Itsellä kyllä itseluottamus ja varmuus osaamisesta kadonnut ihan kokonaan. Pieni paniikki päällä koko ajan.

Sama täällä. Tuosta äikästä ei kyllä ole paineita mutta reaalista senkin edestä. Todistusnumeroiden perusteella pitäisi olla mahdollisuuksia ihan hyvään arvosanaan mutta silti tuntuu että ei osaa mitään tällä hetkellä. Fysiikkaa olen pelkästään lukenut. Vielä kertauskirjaa lukiessa oli kohtalaisen varma olo. Sitten kun aloin vanhoja yo-tehtäviä tekemään niin paniikki iski. Noh, jospa se menisi omien taitojen mukaisesti. Ja heti keskiviikkona alkaa sitten matikan lukeminen/laskeminen. Olisi vaan äkkiä huhtikuu ja yo-kokeet tehtynä hyvällä menestyksellä. Sitten voi keskittyä treeniinkin paljon paremmin kun ei tarvi stressata mistään.

Nyt mitä oon tehny kolme yo-ainetta, niin näistä on mennyt yksi läpi ja tämäkin peräti 58 pisteellä. Aivan kun en ois koskaan pystynyt valmistautumaan näihin äikän kirjoituksiin, aineista oon kuitenkin siedettäviä numeroita ennen saanut. Nähtäväksi jää että läpäsenkö tämän meidän helvetillisen äidinkielemme helvetillisen kokeen.

Lukusaldo tähän mennessä:
* Biologian risteytystehtävä opeteltu (Suosittelen, helpot 6p)
* Fysiikasta laskeskellut muutamia vanhoja YO-tehtäviä + vähän selaillut

Näillä mennään :D Kyllä tuosta reaalista lähdetään E/L hakemaan, tuntuu nuo tehtävät sen verta helpoilta.

4 kemian kirjaa oon lukuloman aikana saanu luettua. Huomenna ja tiistaina vois vielä vähä kattoa vanhoja yo-tehtäviä ja lukea vaikka jokusen historiankurssin vihon, ku ei kumminkaa osaa vastata kaikkiin kemian tehtäviin.

EDIT: Huomenna äikkä ja vitusti mässyä mukaan :kuola:

Timbe sanoi:
Miten on porukalla lukeminen sujunu tähän mennes? Viikko aikaa :hyper:
:itku:
Äikkää ja enkkua ei onneksi tartte stressata, mutta reaali ja ruotsi pistävät itkemään. Pitkä matematiikka on yhdentekevä koska se ei ole pakollinen :)
Maanantaina alotin lukemaan ja 8 tunnin päivätahdilla edetään. 4 biologian ja maantiedon kirjaa pitäs vielä lukea ennen reaalia :hyper: :thumbs: :itku:
Taksuna olis vastata 3-4 bilsaan, 3-4 maantietoon ja b-suunnitelmana paskanjauhanta filosofian, psykologian, historian ja uskonnon "pohdi kysymyksiin.
Tavoitteet olis abauttiarallaa:
Reaali M
Englanti(pitkä) E-M
Ruotsi(keskipitkä) A-B
Äikkä E-M
Matematiikka(pitkä) A-C

Ei noilla oikeastaan ole niin kamalasti ammattikorkeaan hakiessa väkiä, sillä päästötodistuksessa oli hyvät numerot niissä aineissa joilla on painoarvoa.
Ainoa mikä huolettaa on ruotsi joka mulla on pakollisena. Mietin et kuinka paljon mahtaa ruotsin "valinnaistuminen" vaikuttaa noihin A:n rajoihin. Kyllä sitä nyt pakko jollain 150 pointsilla on läpi päästä!

ONHAN!? :itku:

Englannin kuuntelusta 86 pistettä tais rapsahtaa. Yks vapaakenttä oli vähän kyseenalainen, mutta eiköhän se läpi mene ytl:ssä.
Huomenna sitten äidinkieli ykkönen... En ole käytännössä mitenkään valmistautunut, mutta 87 pistettä lähdetään hakemaan :rock:
E olis se ylempi oma taso. Koulussa oon tykittäny 90 pisteen aineita melko usein, mutta preleissä lipsahti taso vähän ja kirjotin 80p aineen.
Reaaliin oon noita fyssan kurssikirjoja lukenu ja vähän kemian ykköskurssin kirjaa, eiköhän se siitä. Pitkään matikkaan aion panostaa eniten!
Nyt nuqq, mutta onnea kaikille kirjottajille huomiseen koitokseen! Muistakaa havainnollistaa ;)

jees, mulla kans äikässä lipsahti preleissä kolme yli suttaamistakin, ei siis yliviivausta vaan suttausta. Meni hermot kun ei osannu kopsata tekstiä. 77p :jahas:

Klo 3:05, äikän yo 5 tunnin päästä. Voi vittujen vittujen vittu. Piti valita oikea päivä sitten insomnialle... :rock:

Voi olla meinaan aika :evil: olo huomenna, kun ei tajuu mistään mitään. Noh, here's to that. :kippis1:

Jepso, semmonen oli äikkä. Kirjotin 9. aiheesta, en kyllä tarkkaan muista mikä se oli. Jotaki näkemyseroja ruokahommista siinä käskettiin pohtia. 2 tekstiä oli siihen, toinen se joku Kysy Kirstiltä -palsta ja toinen tv-kokeista. 4 sivua kirjotin ja heti 12.00 lähdin pois. Keskiviikkona tosiaan reaali, sitten alkaa olla jo voiton puolella.

1. Aiheeseen kirjotin. Aineistona oli ne kansien keittokirjatekstit. Jotain piti kirjottaa et miten ne kuvasti aikaansa ja miten ruoka- ja ruoanlaittokulttuuri on muuttunut... 4,5 sivua tuli tekstiä. Puhtaakskirjoittaessa rupes jo keskittyminen herpaantumaan ja tuli vissiin ainakin kolme virhettä, mitkä piti vetää yli. Vähän suttuseltahan se näytti. Toivottovasti ei pisteitä sen takia lähde...

Aika perinteistä. Eka 2 sivua tulee helposti, sitten menee loppu ihan epäjohdonmukaseksi turhan selittelyksi. Ei ole odotettavissa mitään hyvää arvosanaa, mutta luotan kyllä enemmän otsikkoaineeseen. 10 aiheesta kirjottelin.

Tarviiko keskiverto ihminen vain 56 gr proteiinia päivässä. Tuntuu vaan aika vähäiseltä.
Kirjottiko moni tosta tarviiko ihminen lihaa?

fisu sanoi:
Tarviiko keskiverto ihminen vain 56 gr proteiinia päivässä. Tuntuu vaan aika vähäiseltä.
Kirjottiko moni tosta tarviiko ihminen lihaa?

Mä kirjotin. Tuli sitten haukuttua koko teksti, ja vähän kaikki muukin siinä sivussa :)
Tutkijat oli huolissaan kun keskivertoamerikkalainen syö 121g proteiinia päivässä :david:

edit- oli sittenkin vissiin 112g

Originally Posted by andor
Jepso, semmonen oli äikkä. Kirjotin 9. aiheesta, en kyllä tarkkaan muista mikä se oli. Jotaki näkemyseroja ruokahommista siinä käskettiin pohtia. 2 tekstiä oli siihen, toinen se joku Kysy Kirstiltä -palsta ja toinen tv-kokeista. 4 sivua kirjotin ja heti 12.00 lähdin pois. Keskiviikkona tosiaan reaali, sitten alkaa olla jo voiton puolella.

Olemme samiksia :D

andor sanoi:
Samasta aiheesta tein. Ei voi sanoa että olis hyvin menny :D Jotaki liirumlaarimia selitin ja aineistoon viittasin 2 kappaleessa.

Viimesen sivun puoleenväliin pääsin. Lopussa vitutti sen verran etten jaksanu edes kunnolla lukea sitä läpi ja tarkistaa.

Jos tuo jää mun paremmaksi aineeksi niin ei hyvin mee :curs: Otsikkoaine on yleensä menny paremmin.

Keskiviikkona reaali ja siinä onki sitte jo paremmat mahdollisuudet saada hyvä arvosana.

No voihan helvetti.. 5½ tuntia sontaa tuli kirjoteltua.. :wall: Ei meinannu tulla keskittymisestä mitään ku kelailin kokoajan vaan, että millanenkohan sota YTL:n ja Pakkotoisto.com:in välille nousee tosta proteiinin "suositellusta" määrästä :D Aika huimia määriä vetävät proteiinia nuo amerikkalaiset. :hyper:

-edit- Ei vissiin oo kovin usein ollu noin selvää teemaa? Melkeen rupes vituttamaan ku kaikki aiheet oli ruokaan liittyviä.. Olis voinu ehkä jotain vaihtelua
YTL noihin otsikoihin keksiä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom