YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hämmer sanoi:
Onko muita, jotka kirjoittivat siitä "urheilu on aikuisille annettu lupa leikkiä"-tehtävästä äidinkieli2:ssa?
Kyllä vain :) Ei taida kyllä lähteä se ällänä, niinkuin otsikkoaine teki. Miten sulla Hämmer lopulta ne Reaalin pisteet meni alustavasti? Mulle 7 fyssaa +1 kemma =47p. L näyttäis aika varmalta :) Josko sitä vielä onnistuis saamaan matikasta hyvillä pisteillä L:n ni vois unelmoida paperivalinnasta TUTA:lle :rock: (enkusta L syksyltä).

Kiipijä sanoi:
Kyllä vain :) Ei taida kyllä lähteä se ällänä, niinkuin otsikkoaine teki. Miten sulla Hämmer lopulta ne Reaalin pisteet meni alustavasti? Mulle 7 fyssaa +1 kemma =47p. L näyttäis aika varmalta :) Josko sitä vielä onnistuis saamaan matikasta hyvillä pisteillä L:n ni vois unelmoida paperivalinnasta TUTA:lle :rock: (enkusta L syksyltä).
No sähän se vasta nörtti oot :eek: Itsellä reaalista (filosofia ja ET) 42 pistettä alustavasti. Toivotaan ällää, mutta pitää olla tyytyväinen, jos "edes" E:n saa.

Mä kirjoitin urheilusta... Muuten taisi tulla hyvä ehjä kokonaisuus, mutta menin sitten kirjoittamaan TV(ISOLLA)-katsojaluvut... argh.

Kovia pisteitä vetäny pojat. :D Mulla näyttäs tulevan reaalista ja enkusta B molemmista. Vähän nakertaa toi englanti jäi pari pistettä vaan C:stä. :(

Hämmer sanoi:
Onko muita, jotka kirjoittivat siitä "urheilu on aikuisille annettu lupa leikkiä"-tehtävästä äidinkieli2:ssa?

Mä kirjotin kans tosta. Tänään kävin kyseleen et paljon tuli pisteitä, mut ei ollu viel kerinny tarkastaa.

number_one sanoi:
Mut tosta lukemisesta pakko sanoo etten oo ikinä osannu opetella juttuja kirjoista :itku: sääli sinänsä...

Mulla on sama ongelma. Koko peruskoulu ja lukio kunnialla läpi ilman sen kummempaa panostamista kirjoihin. Matemaattisia aineita lukuunottamatta opin seuraamalla ja osallistumalla tunnilla. Lukemalla en oppinut mitään.

Hyvät paperit lukiosta, mutta siihen peli sitten keskeytyi.

Yliopistokuviot onkin ihan erilaiset. Pääsykokeita varten ei ole luentoja. Tenttialueet on niin laajat, ettei kaikkea ehdi opiskella luennoilla. Kirjantenteissä ei ole luentoja ollenkaan. Kirjatenteissä tulee yksi kysymys per kirja, joten kirjan täytyy olla hallussa.

Tässä nyt sit "vanhalla" iällä pitää opetella opiskelemaan. Se on ihan pakko oppia, mikäli haluaa selvitä opinnoista ollenkaan.

Niin.. Mun yliopistokokemukset on avoimesta. Yliopistoon haku taas tänä keväänä, jos vaikka tärppäisi fiksummalla lukemisella.

Itseäni lohduttaa myös se tieto, että se, mikä merkitsee on lukemisen laatu, ei määrä.

Kiipijä sanoi:

Äijä on kyl aika tikis ollu:worship:

Reaalista 41 pistettä. Aivan törkeä pettymys, kun ajattelee, etten ollut tehnyt ainuttakaan tehtävää väärin...

Pisteitä mulla lähti (8 fysiikan teht.) oikeastaan ainoastaan huolimattomuudesta:
2 pistettä kuvaajan puuttumisesta
2 pistettä, ku oli laskin radiaaneilla
1 piste, ku luin tehtävässä 15. kuvaajan asteikoksi 1N, 2N ,3N, 4N...jne, ku siinä oikeesti luki 0,1N, 0,2N, 0,3N, 0,4N...jne
1 piste eräästä teknisestä laskuvirheestä (korottelin jotain lauseketta toiseen, ja tietysti joku tekijä jäi korottamatta)
1 piste siitä voimatehtävästä, kun oli suhteet huolimattomasti sutastu

Eli olen todellinen :5: :david: :(

Äikkä lähtee joko ällänä tai eenä, opettaja ei vielä oikein tiennyt.

Enkku lähtee eenä.

Ruotti luultavasti eenä.(mutua tosin)

Jos matikasta sais sen eximian tai jopa laudaturin niin, vois olla hyvät mahkut TuTalle, jonne aion hakea. Ei näille mun papereilla sinne kylläkään suoraan mennä, mutta pääsykokeiden kautta EHKÄ.

Miten jengi voi olla näin käsittämättömän kovia? :hyper:

Onko Pakkis joku Mensalaisten salaseura?

Kusettaako jengi tuloksissaan?

Vai olenko minä yksinkertaisesti jotenkin tyhmä?

Se on jotenki kummallista välillä ku juttelee jonkun tyypin kanssa esim. tulevasta kokeesta, ja sit vaikuttaa et molemmat tietäs asiat about yhtä hyvin...
Sit kaveri saa kympin ja ite saa seiskan :itku:

Tota oon aina ihmetelly :eek:

Ranta sanoi:
31 pistettä reaalista. Nyt harmittaa. Piti sitten mennä kämmii ET-vastaukset.

31 pistettä kans :wall:. Toivottavasti nyt jotain tapahtuu, että E tulis. Olin jonkun tehtävän käsittäny väärin ja oli tullu vaan 2 pistettä siitä, kyllä pikkasen ketuttaa :curs: :curs:

Hämmer sanoi:
Reaalista 41 pistettä. Aivan törkeä pettymys, kun ajattelee, etten ollut tehnyt ainuttakaan tehtävää väärin...

Kyllä tolla se laudatur tulee. Sulla on kuitenkin 1 piste ylimääräistä ja harvoin nuo opettajien antamat pisteet laskee fysiikassa. Katselin vanhoja rajoja eikä laudaturiin ole vaadittu yli 40 pojoa. Tutkintotodistukseen ei myöskään merkata reaalista saatuja pisteitä (kuten esim matematiikassa) jotenka murheet pois ja :kippis1:

number_one sanoi:
Miten jengi voi olla näin käsittämättömän kovia? :hyper:

Onko Pakkis joku Mensalaisten salaseura?

Kusettaako jengi tuloksissaan?

Vai olenko minä yksinkertaisesti jotenkin tyhmä?

Se on jotenki kummallista välillä ku juttelee jonkun tyypin kanssa esim. tulevasta kokeesta, ja sit vaikuttaa et molemmat tietäs asiat about yhtä hyvin...

Ne, jotka on epävarmoja itsestään ja menestyy kuitenkin hyvin ovat luultavasti niitä, jotka kertoo tuloksensa täällä ja saavat vahvistusta muilta henkilöiltä ja tuntevat olonsa vähän paremmaksi.

Ps. lukeudun itse sellaisiin.

Hippa sorkkii nyt muurahaispesää, vaikka waffa totuus noissa puheissa onkin. :whip: ;)

number_one sanoi:

Ihmisluonteeseen kuuluu mahdollisten tulevien epäonnistumisien petailu. Hyvä keino on varsinkin lukemisen määrän vähättely. Esim. itse uskon, että reaaliin ei lukenut pätkän vertaa vain noin prosentti oppilaista (liioittelenkohan?), vaikka yks jos toinenkin kuulemma näin teki. Olishan tosi noloo, jos sanois lukeneensa _ihan vitusti_ ja saakin sit kokeesta paljon huonomman ku odotettavissa oli. Heti kokeen jälkeen kuulee monilla menneen "niiin saatanan huonosti", mutta kun ope palauttaa paperit: "Oho, tuli 10-"

Okei, joskus tietty voi luulla, että koe meni ihan reisille, mutta saakin kympin. Silloin on kyllä jossain vikaa, kun ei ymmärrä, että on oikeasti osannut esim. matikan laskut. Paljon yleisempää on, että kuvittelee kokeen menneen hyvin, jopa vaikka ysin veroisesti, mutta kun paperi tulee takaisin kouraan, huomaakin kaikki pikkuvirheet tms. ja numeron 7½.

Mielestäni hyvä tapa on rehdisti kertoa, paljonko on lukenu (koska jotkut sitä aina kysyvät) ja jos epäonnistuu, myöntää sen. Kai nyt esim. monella saattaa YO-kirjoituksissa olla niin kovat paineet, etteivät pääse lähellekään omaa tasoaan. Turha sitä on silloin mennä etukäteen/jälkeenpäin selittelemään, että "No ku en nyt sit kauheesti lukenutkaan. Ei vaan jaksanu" jne. Sanoo vain, että epäonnistui.

Siis ehkä paras on: "Tulihan sitä jonkin verran luettua. Saa ny nähdä, mitä arvosanaks tulee"

PS. Vastaan jo ennalta..
"Entäs sitten, jos ei OIKEASTI ole lukenut yhtään?" No, kaikki, jotka sut tuntevat, tietävät sen jo valmiiksi. Turha sitä on kertoa. :)

Se on kyllä myös välillä hieman outoa, kun jotkut todella kovat koulu-äijät eivät pysty suodattamaan huippu osaamistaan arkielämään.

Kaveri jolla on äikän, reaalin ja matskun numerot täysiä kymppejä häviää väittelyssä perus ammattikoulu tyypille, ja näitä esimerkkejä on ylläri paljon :D

Itteäni aina naurattaa ku voitan melkeempä aina kaverini trivial pursuitissa, vaikka kyseinen heebo kirjoitti L reaalista L pitkästä matskusta :rock:

Kummallista :jahas:

number_one sanoi:
Se on kyllä myös välillä hieman outoa, kun jotkut todella kovat koulu-äijät eivät pysty suodattamaan huippu osaamistaan arkielämään.

Kaveri jolla on äikän, reaalin ja matskun numerot täysiä kymppejä häviää väittelyssä perus ammattikoulu tyypille, ja näitä esimerkkejä on ylläri paljon :D

Itteäni aina naurattaa ku voitan melkeempä aina kaverini trivial pursuitissa, vaikka kyseinen heebo kirjoitti L reaalista L pitkästä matskusta :rock:

Kummallista :jahas:

Tästähän tehtiin joskus kunnon tutkimuskin. Tulos oli se, että huippuälykkäät koulunerot harvoin menestyvät elämässä samalla tavalla kuin keskivertoja/hyviä tuloksia saaneet oppilaat. Jotkut tutkimuksen huippunerot olivat todellisia luusereita koulun jälkeisessä elämässä.

Toi trivial esimerkki ei kyllä kerro mitään. Mielestäni tuo peli mittaa ainoastaan sitä miten hyvin pystyy muistamaan elämän varrella kuulleet asiat. Tämä ominaisuus ei matematiikassa ole se tärkein. Itse kirjoitin myös L:n matematiikassa, mutta olen TODELLA paska trivialissa. Ei vain pysty muistamaan joskus kuulleita asioita. Sitä vastoin taktiikkaa ja logiikkaa vaativat pelit sujuvatkin jo huomattavasti paremmin (esim shakki ja jotkut korttipelit).

Miten on tyypeillä matikkaan lukeminen sujunu? Onko tullu luettua? 2 päivää aikaa :hyper:

Ite oon laskenu jonku verran yo-tehtäviä, pääasiassa niitä helpoimpia (1-5) ja selannu melkee kaikki kurssien kirjat läpi kattoen esimerkkejä. Huominen ja ylihuominen vielä kiukulla laskien ja sitte kirjottelemaan, jonka jälkeen lomalle ja ---> :kippis1:

Timbe sanoi:
Miten on tyypeillä matikkaan lukeminen sujunu? Onko tullu luettua? 2 päivää aikaa :hyper:

Ite oon laskenu jonku verran yo-tehtäviä, pääasiassa niitä helpoimpia (1-5) ja selannu melkee kaikki kurssien kirjat läpi kattoen esimerkkejä. Huominen ja ylihuominen vielä kiukulla laskien ja sitte kirjottelemaan, jonka jälkeen lomalle ja ---> :kippis1:

Ite oon silmäilly vanhoja yo-tehtäviä, aina niin että joka päivä yritän käydä yhden kokeen läpi. 5-6 ekaa tehtävää olen katsonut vain nopeesti läpi että onko mitään erikoisuuksia. Sit jotkut 7-10 tehtävät olen yleensä laskenut ihan kokonaan ja jos en ole osannut niin olen katsonut ratkaisuista apua. Loput ovat sitten yleensä olleet niin vaikeita että en ole päässyt edes alkuun, joten niistä olen katsonut vaan suoraan ratkaisut. Lisäksi oon lukenu tuon kertauskirjan läpi. Keskiviikkona kyllä helpottaa, aaah pääsee kesäloman viettoon. Suunnittelin vähän että vois mennä keskiviikkona heti suoraan kokeesta käymään kaljalla tai parilla. :kippis1:

Perskele kun on perjantaina vielä ranskan koe! :itku:

Olisi niiiin mukavaa matikan jälkeen antaa repsahtaa oikein kunnolla, mutta fuk it, pitää vielä vääntäytyä kirjottamaan tota sssshaatanan ranskaa nollamotivaatiolla.

Perjantai-luojatietääkuinkakauan sitten dokaillaan kiukulla viimeiseen pisaraan ja senttiin, pari viikkoa lomaa ja...pääsykoekirjan ääreen. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom