YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Miten perkeleen paska jätkä saa olla, ettei neljän lukiovuoden jälkeen pääse välttämättä vieläkään kirjotuksista läpi.
Taitaa olla tänään surukännin paikka.. :kippis1:

ps. matsku on homoa

lisää ps. oiskohan kaapissa viinaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylli-täti. Olipas vaikea pitkän koe, varsinkin tälläselle kutosen ka:n omaavalle oppilaalle, joka ei paljoa kertaillut. Uskaltaisin kyllä väittää, että se yleisestikin ottaen oli hankalammasta päästä.

Läpipääsy on kortilla. Onneksi toi oli vapaaehtonen. Lakki kuitenkin tulossa. Ruotsi B, enkku ja reaali C. Äikästä ei tietoa, mutta varmasti tasolla C-E. Turha sitä nyt on katua. Ylioppilaaksi pääsee ja se on tärkeintä, ihan opiskeluinnon mukaset arvosanat tuli.

Oon kans sitä mieltä, että toi pitkän koe oli keskimääräistä vaikeempi. Itekki taistelin kolmeen asti. Vektoritehtävässä jäädyn, niinku parissa muussakin :(

Bodarimatikka oli vissiin ihan kohtalainen, mutta ei se sitä tarkoita, että se olisi mulla mitenkään erityisen hyvin mennyt. ;) Kyllä läpi taitaa kirkkaasti mennä ja hyvällä munkilla M voisi olla mahdollista pokata tosta, mutta veikkan että C tulee. Mistään netistä en aio yhtään katella miten meni ettei ala heti vituttaa. Katotaan sitä sitten kun opettaja on tehny alustavat tarkistukset.

Mulla olis nyt ämmiä tulossa reaalista ja luultavasti enkusta(248p), E äikästä hikisesti, ruåtsista C ja matikasta ehkä C. Ranskaa vielä perjantaina, toivotaan helppoa koetta ja B:tä. :whip:

Ihan tyytyväinen olen kirjoituksiini suurinpiirtein.

noh.. 5 ensimmäistä osasin ehkä oikein, loppuihin sitten jotain sävellystä. 10 tehtävää tein, mutta.. niih noh ei sillä niin väliä. Läpi ainakin menee :) ja nyt se on ohi! Wuhuu! :D salille -->

EDIT: pitkä matiikka siis.

Jep... vaikee oli :(

Mielenkiinnosta on pakko kysyä, et mitä saitte vastaukseksi siitä 3. tehtävästä (prosenttilasku)? Entä siitä, kymmeneskö se oli se neljännen asteen polynomifunktio tehtävä?

Olihan se aikas "haastava". :) Toivottavasti tulee sen verran irtopisteitä, että sais sen C:n. Kokonaan oikein ei tainnu mennä ku pari tehtävää.

zeni-86 sanoi:
Mielenkiinnosta on pakko kysyä, et mitä saitte vastaukseksi siitä 3. tehtävästä (prosenttilasku)? Entä siitä, kymmeneskö se oli se neljännen asteen polynomifunktio tehtävä?

30% piti vuokria nostaa.. kymppitehtävää räpelsin kiirellä lopuks. Kun aika loppu ni heitin yhtälöryhmän laskimeen, ei muista enää mitäs sieltä tuli. Väärinkin se tais vielä olla...

No hyvä, 30% mäkin sain :D

Jos en oo kauheesti tehny tyhmyyksiä niin kolme tehtävää pitäis olla ainakin oikein :rock:

Noh, syksyllä korottamaan, jos siltä tuntuu...

Vaativa koe. Melkein rinnastaisin tuota tuohon K/2003 kokeeseen, joka oli varmaan historian vaikeampia.

C:n jos saisin niin olisin tyytyväinen.

zeni-86 sanoi:
Jep... vaikee oli :(

30%

ja siihen neljännen asteen funktioon sain

ax^4 +bx^3 +cx^2 +dx +e
jossa
a=-2,5
b=1,25
c=5
d=-3,75
e=11

sitä kolmio-juttua mietin (oliskohan ollu vitonen vai kutonen), sain kyllä vastaukset mutten ihan laillisella tavalla :nolo:

Jeansi sanoi:
siihen neljännen asteen funktioon sain

ax^4 +bx^3 +cx^2 +dx +e
jossa
a=-2,5
b=1,25
c=5
d=-3,75
e=11

sitä kolmio-juttua mietin (oliskohan ollu vitonen vai kutonen), sain kyllä vastaukset mutten ihan laillisella tavalla :nolo:

Tosta en saanu aivan samoja tuloksia... Mä sain jotenkin et:
a=-5
b=0
c=10
d=0
e=11

En tiedä mitä mä oikein tein :nolo:

Kauheesti yritin soveltaa kaiken näköstä, mut no....
On tos ainakin toi e:n arvo oikein :rock:
Saakohan siitä pisteitä :D

Hämmer sanoi:
Jos matikasta sais sen eximian tai jopa laudaturin niin, vois olla hyvät mahkut TuTalle, jonne aion hakea. Ei näille mun papereilla sinne kylläkään suoraan mennä, mutta pääsykokeiden kautta EHKÄ.
Ei noilla papereilla tee sinne itseasiassa mitään :( Sad but true, mutta ei tosin tee munkaan, koska tänään tehtiin niin paljon tyhmiä virheitä, ettei oo L:ää millään tulossa. TUTA:lle sai paperi+koepisteet kiintiössä meinaan viime vuonna hyötyä vasta täysillä lähtöpisteillä. Jos oli yks vaajaa täydet lähtöpisteet, niin pelkät koepisteet raja oli pikkasen matalampi kuin koe+paperi. Joten parin kuukauden päästä hikoillaan sitten yhessä sisään sinne pelkillä koepisteillä :rock:

Jeansi sanoi:
Mittasit kulmaviivaimella kysymyspaperista? :D :D

Näyttää menevän niin, että jokatoinen vuosi on vitun helppo ja jokatoinen vitun vaikee koe. Keväällä 2003 eximian raja oli 31 pistettä, kun viime keväänä tais olla jopa jossain 45-47 (?) paikkeella. Nyt on taas varmaan lähempänä tota kevään 2003 koetta.

Timbe sanoi:
Mittasit kulmaviivaimella kysymyspaperista? :D :D

Näyttää menevän niin, että jokatoinen vuosi on vitun helppo ja jokatoinen vitun vaikee koe. Keväällä 2003 eximian raja oli 31 pistettä, kun viime keväänä tais olla jopa jossain 45-47 (?) paikkeella. Nyt on taas varmaan lähempänä tota kevään 2003 koetta.

En kyllä ymmärrä miks jengi purnaa vaikeasta kokeesta. Pisterajat muokkautuu kuitenkin kokeen tason mukaan. Mun mielestä on tosi hyvä että koe on vaikeamman puoleinen. Viime vuoden koe oli täysin perseestä. Jos laudaturin raja on 57 pistettä niin koe on enemmän kuin epäonnistunut. Noin korkea raja tarkoittaa erittäin helppoa koetta mikä taas tarkoittaa sitä että vääryyttä varmasti tapahtuu. Ainoan eron noin helpossa kokeessa E:n ja L:n välille tekee huolimattomuusvirheet ja se ei ole oikein. Kyllä kokeessa täytyy olla edes yksi "pakollinen" vaikea, joka erottaa ne jyvät.

Eli mitä vaikeampi sen parempi.

Toi eximian raja viime keväänä oli muuten 48. Sama, joka on usein ollut laudaturin raja.

Edit: toi purnaaminen ei ollut Timpe tarkoitettu sulle vaan ihan yleisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom