YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Jep jep, eipä kanssa muistunu "siivota" sana mieleen, cleania sitte käyttelin :D. IMO Olisin kyllä paljon mieluummin valinnut yhden aineen monien joukosta kuin monta pientä. Olisi saanut valita sellasen aineen mistä noita sanoja tietää hyvin. Noissakin oli nyt tolleen, että jos ei sitä siivota-sanaa muista ni on aika heikoilla jo. Mutta C:tä tavoitellaan, vaikka ei tolla oikeen väliä ole kun valinnaisen sen otin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Äikkä C:itku: ainakin lähtee tolla.
Reaali meni huonommin kuin odotin, saa nähdä tuleeko E. Ruotsi tuntui menevän ok, mutta en sitten tiedä siitäkään, prkl!

On tää niin väärin... :potkii tavaroita:

Laitoitteko muuten noihin kirjeisiin ja sähköpostihässäköihin ositteita sun muuta asiaankuuluvaa(?) skeidaa? Mä pistin kuvitteelliset mailiosoitteet keneltä ja kenelle ja kirjeeseen kuvitteelliset osoitteet keneltä kenelle. En mä tiedä olisiko noin kuulunut tehdä, mutta opettaja aina painotteli että kirjeessä on tärkeää kaikki tollanen pikkukiva.

Hoku sanoi:
Laitoitteko muuten noihin kirjeisiin ja sähköpostihässäköihin ositteita sun muuta asiaankuuluvaa(?) skeidaa? Mä pistin kuvitteelliset mailiosoitteet keneltä ja kenelle ja kirjeeseen kuvitteelliset osoitteet keneltä kenelle. En mä tiedä olisiko noin kuulunut tehdä, mutta opettaja aina painotteli että kirjeessä on tärkeää kaikki tollanen pikkukiva.
En minä ainakaan.

En haluisi kuulostaa äidiltä, mutta kun jengi hokee että tuli x määrä pisteitä 0 lukemisella niin herää kysymys miksi että lukenut??

Onko se kovan jätkän merkki kun ei lue, tiedän olin itse ainakin lukiossa vielä aikakova ja niin fiksu ettei tarvinnut lukea kovin paljoa, kunnes totuus iski avokämmenellä kummallekin poskelle pääsykokeissa/yliopistossa. Tosin en ihan niin kova ollut että olisin aivan 0 lukemiseen luottanut

"Vanhan" neuvo: Lukekaa nyt ihmeessä, kyse ei ole kuin muutaman kuukauden rypistyksestä ja hyvä tulos helpottaa huimasti jatko-opiskelupaikan saantia. Kyse on kuitenkin omasta elämästä ja tulevaisuudesta Tämä on siis suunnattu ensi vuonna kirjoittaville, teillä ei ole vielä peli menetetty.

Originally Posted by Asten
En haluisi kuulostaa äidiltä, mutta kun jengi hokee että tuli x määrä pisteitä 0 lukemisella niin herää kysymys miksi että lukenut??

Onko se kovan jätkän merkki kun ei lue, tiedän olin itse ainakin lukiossa vielä aikakova ja niin fiksu ettei tarvinnut lukea kovin paljoa, kunnes totuus iski avokämmenellä kummallekin poskelle pääsykokeissa/yliopistossa. Tosin en ihan niin kova ollut että olisin aivan 0 lukemiseen luottanut

No siis oishan kannattanut lukea, enkä lähe mihinkään "kai sä nyt saat hyviä arvosanoja kun luet" meininkiin, mutta itte oon onnellinen, koska jotkut kaverit luki tyyliin 5h päivässä ja sai kumminkin huonompia pojoja :(

Eli toi lukuloma oli tosi hyvää aikaa mun mielestä, kun jotkut sano et se oli ihan helvettiä ku piti koko ajan lukea :curs:

Mut tosta lukemisesta pakko sanoo etten oo ikinä osannu opetella juttuja kirjoista :itku: sääli sinänsä...

number_one sanoi:
No siis oishan kannattanut lukea, enkä lähe mihinkään "kai sä nyt saat hyviä arvosanoja kun luet" meininkiin, mutta itte oon onnellinen, koska jotkut kaverit luki tyyliin 5h päivässä ja sai kumminkin huonompia pojoja :(

Eli toi lukuloma oli tosi hyvää aikaa mun mielestä, kun jotkut sano et se oli ihan helvettiä ku piti koko ajan lukea :curs:

Mut tosta lukemisesta pakko sanoo etten oo ikinä osannu opetella juttuja kirjoista :itku: sääli sinänsä...

Samoja fiiliksiä mullakin. Luku jäi turhan vajaaksi mutta silti olen kohtuu tyytyväinen tulokseeni. Mä en vaan jaksa olla kirjan ääressä, mieluummin opin asioita keskustelemalla, väittelemällä, katsomalla ohjelmia jne....asian tulee olla todella mielenkiintoinen, että kirjan ääressä jaksaa olla.

Kaikki aineeni lähtivät c:nä (tämänpäiväinen ruotsi c-b), ei mikään loistosuoritus mutta kertoo tasaisen varmasta työskentelystä. Tosin otsikkoaineesta odotettavissa M.

Keskiarvoni on oppiaineista 7,5 ja sekin on suoritettu täysin minimaalisella työmäärällä. Peperit ovat siis koulutodistuksen mukaiset.

Kaikkia ei ole tarkoitettu kirjan ääreen ja jotkut eivät ymmärrä oma parastaan :(

Nollalukemisella itsellänikin menee. En ole lukenut, koska a) en näe siitä hyötyä minulle b) vihaan paskaa lukemista c) pärjään osaamiseltani paremmin kuin monet muut koulukirjoja pänttäävät. Luen mielelläni mielenkiintoisia tekstejä, etenkin jos teksti on selväsanaista ja "rentoa". Melkein kaikki tarjotut koulukirjat ovat joko hidaslukuisia ja liian asiakirjamaisesti tehtyjä tai sitten tarjoavat usein virheellistä/vanhaa tietoa. Myös liian "vanhanaikaiset" opettajat ja kuin nuoriin lellittyihin lapsiin suhtautuvat opettajat laskevat aineen opiskelun tehokkuutta. Onneksi näistä ilmiöistä tunnutaan liikkuvan pois päin. Toki myönnän, että saisin parempia arvosanoja lukemalla, mutta en ratkaisevan paljon jos minua ei yksinkertaisesti kiinnosta. Ehkä olen enemmän käytännön ihminen tjsp.

Olipa helvetin ärsyttävä "aine" ruotsinkokeessa, minä koskaan ole kielissä mitään kirjeitä kirjoitellut, otsikkoaineen minä olisin mieluummin kirjoittanut. No reaalista sentään 35p alustavasti, ei ihan huono päivä sittenkkään.

Nyt rupes kyllä hämäämään nuo ruotsin kirjotelmat. Paljonkohan siitä rokotetaan, jos ei merkinnyt niihin päivämääriä ollenkaan? Siihen kirjeeseen se ois varmaan ainaki pitänyt laittaa. Pienet virheet ainakin kostautuu helposti niiden kertoimien vuoksi. Taitaa jäädä M:ä haaveeksi. :(

Hoku sanoi:

Kyllä ne vissiin noissa aika tärkeitä oli. Just että huomaa, et mikä niistä on kirje ja mikä e-mail. lähettäjät, vastaanottajat, päivämäärät kirjeeseen ja sitte se vastaanottajalle sopiva puhuttelu ja tervehdys alussa. Näin siis opettajat sanoivat, itsellä ei oikein ollut homma hanskassa. Saas taas nähdä mitä tulee. M:ään olisin älyttömän tyytyväinen. Englanti lähti 280p:llä :). Toivottavasti rajat on alhaalla. Huomenna pitäis saada selville reaalista se yks tarkistamaton tehtävä. Jees, tsemppiä kaikille matiikan lukemiseen! :whip:

F.F.O.S. sanoi:
Nyt rupes kyllä hämäämään nuo ruotsin kirjotelmat. Paljonkohan siitä rokotetaan, jos ei merkinnyt niihin päivämääriä ollenkaan? Siihen kirjeeseen se ois varmaan ainaki pitänyt laittaa. Pienet virheet ainakin kostautuu helposti niiden kertoimien vuoksi. Taitaa jäädä M:ä haaveeksi. :(

Siis mitä perklelettä! Enhän mä mitään päivämääriä tai osotteita laittanu. Eikö riitä etten osaa ruotsia, pitää vielä rankaista siitä etten osaa kirjoittaa "oikeaoppisia" kirjeitä. Perkele :curs:

:offtopic: Rakastan olla vihainen suomenkieleksi. On se mahtava olo kun saa kovaan ääneen karjaista PERKELE tai JUMALAUTA. Ihan pippeli nousee pystyyn

Mäntti sanoi:
:offtopic: Rakastan olla vihainen suomenkieleksi. On se mahtava olo kun saa kovaan ääneen karjaista PERKELE tai JUMALAUTA. Ihan pippeli nousee pystyyn
Jäklar! :D

Matikkaa voisi vaikka vähän katsellakin... Muiden aineiden lukeminen jäi "aika" vähälle. Ei siinä mitään, hienoa jos löytyy niin paljon itsekuria, että pystyy lukuloman viettämään kirjojen ääressä, mutta rajansa kaikella! Jostain lehdestä luin haastattelun abista, jonka kello oli soimassa lukulomalla kello 8.00, josta sitten seurasi tauotonta lukemista jonnekkin 15.00-16.00 asti. Ja samoissa merkeissä mentiin sitten illalla, ei ollut kuulemma aikaa edes katsoa salkkareita. :rolleyes:

Tuollainen alkaa lähennellä jo sairautta IMO (<- tuota lyhennettä ei vissiin saanut käyttää?) ;)

Ihme valittamista ettei muka jakseta lukea lukulomalla. Tietty jos ei kiinnosta, niin mikäs siinä, ei se keneltäkään muulta ole pois. Lukio on omalta osaltani mennyt aika lailla ilman mitään lukemista. Niihin kokeisiin mihin luin oli pakko lukea jotta pääsisi kurssista läpi tai luin jos asiat olivat kiinnostavia. Siihen verrattuna että kolme vuotta on laiskotellut ja jättänyt opiskelun vähemmälle, niin yks kuukausi lukemista tuntuu kuitenkin aika kevyeltä. Itse ainakin haluan saada hyviä arvosanoja, sillä lukion päättötokarissa keskiarvo on siinä vähän yli 7, mikä ei sinällään ole mitenkään mairitteleva.
Tänään sain kuulla reaalin tulokset ja 34p oli saldona, eli E tulossa. Jos en olisi yhtään lukenut ja oisin sit hakenut jonkun C.n tai B:n, niin kyllä ainakin itseäni olisi jäänyt kaivelemaan. Ehtii sitä elämässä vielä ryypätä ja juhlia, varsinkin juuri yo-kokeiden jälkeen.

Virtu sanoi:
Ihme valittamista ettei muka jakseta lukea lukulomalla. Tietty jos ei kiinnosta, niin mikäs siinä, ei se keneltäkään muulta ole pois. Lukio on omalta osaltani mennyt aika lailla ilman mitään lukemista. Niihin kokeisiin mihin luin oli pakko lukea jotta pääsisi kurssista läpi tai luin jos asiat olivat kiinnostavia. Siihen verrattuna että kolme vuotta on laiskotellut ja jättänyt opiskelun vähemmälle, niin yks kuukausi lukemista tuntuu kuitenkin aika kevyeltä. Itse ainakin haluan saada hyviä arvosanoja, sillä lukion päättötokarissa keskiarvo on siinä vähän yli 7, mikä ei sinällään ole mitenkään mairitteleva.
Tänään sain kuulla reaalin tulokset ja 34p oli saldona, eli E tulossa. Jos en olisi yhtään lukenut ja oisin sit hakenut jonkun C.n tai B:n, niin kyllä ainakin itseäni olisi jäänyt kaivelemaan. Ehtii sitä elämässä vielä ryypätä ja juhlia, varsinkin juuri yo-kokeiden jälkeen.

Helvetin hyvin sanottu, itsellä vähän samanlaisti ja voin väittää että skarppasin ihan pirusti abivuotena, motivaatioita oli pakko olla ja eiköhän tuo kunnialla mennä loppuun asti.

Noo, en mäkään näköjään kaikkea voi muistaa, eli en mä mitään päivämääriä mennyt sinne "aineeseen" sorkkimaan. Joku roti huolellisuudessakin! :thumbs:

Mä luin kirjat kertaalleen läpi ja olen suht tyytyväinen reaalitulokseen jos se M tulee. Vähän oli reaaliin menessä jännäpaskaa housussa. Matikkaa yritän pänttäillä kovasti, mutta tylsyys on niin vahvana läsnä että heikottaa. Analyyttinen geometria on jo sanana sellanen paskakasa että hirvittää, puhumattakaan jostain humanistille käsittämättömistä derivaatoista ja muusta avaruustekniikasta. Hyi!

Ainoa mikä ylppäreissä jää mahdollisesti kaiveleen on se, jos äikästä ei tule vähintään E:tä. Muut pakolliset on ihan jees jos ämmän tasolle menevät.

No itse en ainakaan jaksa turhaa työtä tehdä; reaalissa vastasin pääosin (6) fysiikkaan, jota tiesin osaavani ilman lukemistakin. Olisihan sitä tietysti voinut kertailla ym. mutta kun homma tuntui olevan "hanskassa", niin mitä turhia. Noista kuudesta tehtävästä sain 32pistettä, johon ainakin itse olen tyytyväinen. 2 muuta tehtävää tarkistamatta, niistä 8 pojoa, niin L on aika lähellä.

Matikkaa aion kyllä lukea tässä viikon aikana ihan tosissani. :D

Arsi sanoi:
Jäklar! :D

Matikkaa voisi vaikka vähän katsellakin... Muiden aineiden lukeminen jäi "aika" vähälle. Ei siinä mitään, hienoa jos löytyy niin paljon itsekuria, että pystyy lukuloman viettämään kirjojen ääressä, mutta rajansa kaikella! Jostain lehdestä luin haastattelun abista, jonka kello oli soimassa lukulomalla kello 8.00, josta sitten seurasi tauotonta lukemista jonnekkin 15.00-16.00 asti. Ja samoissa merkeissä mentiin sitten illalla, ei ollut kuulemma aikaa edes katsoa salkkareita. :rolleyes:

Tuollainen alkaa lähennellä jo sairautta IMO (<- tuota lyhennettä ei vissiin saanut käyttää?) ;)

Lähentelee tyhmyyttä. Riippuu tietysti henkilöstä mutta tunnen yhden tyypin joka oli samankaltainen ja luki jotain 8h tuntia päivässä. Loppupeleissä hänellä meni huonoiten (vaikka oli ihan fiksu tyyppi) koska hän luki 8 tuntia eikä opiskellut. Eli tärkeintä hänelle oli se että luki paljon eikä se että todella ymmärtää mitä lukee.

Jopa ärsytti ku piti ruotsin aineessa tietääkin jotain sanoja. Ei tainnu mennä lahja eikä siivotakaan oikein, vaikkakin siivota kuulemma olis lukenu luetunymmärtämisessä jossain, noh eipä tota ois tajunnu vaikka ois sen sieltä löytäny, kun varmaan koskaan kuullukkaa koko sanaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom