YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Reaalihan muuttuu ensi keväänä ainereaali, eli maksimissaan voi yhdellä kirjoituskerralla kirjoittaa kaksi ainetta. Kysymys on se, että tuleeko reaalista helpompi vai vaikeampi uudistuksen jälkeen, kun mahdollisuus vastata useampaan aineeseen vähenee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojoo... Kettuilkaa vaan, että koulu loppuu. Meitsillä on vielä 2 viikkoa normaalisti koulua kirjoitusten jälkeen, kun olin ykkösellä laiska. 2:lla hokasin, että luenpa vielä pitkän fysiikan ja sitten tulikin kiire. Nyt sitten käydään pakollisia filosofian ja kuviksen kursseja, vaikka ilman niitäkin on jo 81 kurssia.

Matikkaa alan laskeen tänään. Siis nyt. :D

:offtopic:

En jaksa ryhtyä quotettamaan jokaista postausta aiheesta, mutta jos jonkun mielestä 5h lukemista päivässä on paljon niin arki saattaa iskea avokämmenellä kummallekkin poskelle kun aloitatte yliopiston, ja pääsykokeetkin voivat vaatia aika paljon kovempaa lukemista kuin 5h päivässä alasta ja koulusta riippuen

Asten sanoi:
jos jonkun mielestä 5h lukemista päivässä on paljon niin arki saattaa iskea avokämmenellä kummallekkin poskelle kun aloitatte yliopiston, ja pääsykokeetkin voivat vaatia aika paljon kovempaa lukemista kuin 5h päivässä alasta ja koulusta riippuen

Anssia. Jos lukee 5 tuntia tehokkaasti päivässä, on se aivan varmasti riittävä määrä minne tahansa. Jos tästä on 3 tuntia ajatusten harhailua ja 1 tunti munien kaivamista, niin sitten voinee tulla hätä kirjaimellisesti käteen pääsykokeissa.

Voin sanoa että reilusti suurin osa, niistä jotka ovat päässet lääkikseet/kauppakorkeaan/oikikseen on lukenut enemmän kuin 5h päivässä tehokkaasti. En tiedä olenko minä sitten niin tyhmempi kuin keski verto pakkislainen, mutta minä olen ainakin joutunut kuluttamaan persettäni ihan vitutukseen asti.

Meillä on ainakin tenttialueet niin suuria ettei ehdi lukemaan 5h paljoakaan, tosin jos lukisi joka päivä sen 3-4h kurssin alusta asti niin ei tarvisisi viettää 10 tunnin luku päiviä.

Kiitos ehkäpä tälle kaksoistutkinnolle siitä etten noista kirjotuksista hyviä arvosanoja odota. Oon ollu aina vaan liian väsyny myöhään iltapäivisin noilla lukiotunneilla. Mut ihan sama, aina voin hakee jatko-opiskeluun kauppiksen papereilla jos toi kirjotuspaperi ei miellytä.

Jokaisen aineen tähän mennessä oon kirjottanu kipeänä. Arvosanoiksi odotan: Äikkä C, Enkku M, Ruotsi B ja pitkästä matikasta vois olla mahikset B:hen.

Hmm... Tänään kävin koululla kattomassa reaalin ja ruotsin pisteitä.. Reaalissa vedin sen verran käsille, että 26 pistettä lupailtiin. Eli luultavasti jää pisteen M:stä :wall: .
Ruotista sain kuuntelusta 79p, luetusta 50p, käännöksistä täydet eli olikohan se 25 ja rakenteesta 30p (max 35p). Harmi vaan, että ne pikkuhomopaska-aineet meni aika käsilleen, eli hyvällä tuurilla jää pisteen kaks L:stä :wall:

Äikkä lähtee 83p (M)
Reaalista tällä hetkellä 36p koossa, yksi biologian risteytystehtävä tarkistamatta, josta odottaisin 5-6p -> 40-42 (E/L)

Matikka pelottaa jo nyt :rolleyes: M olisi mahdollinen, C:hen tyytyisin E vaatisi pienen ihmeen.

Mitäs luulette kun tuo ruotsi ei ole pakollinen, mutta sitten taas toisaalta ruotsin 3 pikkuaineen tsydeemi oli monille hankala, että laskeeko vai nouseeko läpipääsyraja... viime vuonna oli 112p, itsellä tällä hetkellä vähän alle...

Tuolla oli jo jotain pohdiskelua muutama sivu takaperin... Toiset sanoivat että nousee, mutta sitten toiset olivat sitä mieltä, että niin moni sen kuitenin kirjoittaa, ettei ne paljoa nouse...

Eli ota siitä selvää... :jahas:

Asten sanoi:
Voin sanoa että reilusti suurin osa, niistä jotka ovat päässet lääkikseet/kauppakorkeaan/oikikseen on lukenut enemmän kuin 5h päivässä tehokkaasti. En tiedä olenko minä sitten niin tyhmempi kuin keski verto pakkislainen, mutta minä olen ainakin joutunut kuluttamaan persettäni ihan vitutukseen asti.

Meillä on ainakin tenttialueet niin suuria ettei ehdi lukemaan 5h paljoakaan, tosin jos lukisi joka päivä sen 3-4h kurssin alusta asti niin ei tarvisisi viettää 10 tunnin luku päiviä.

Kuka käskee hakemaan noihin laitoksiin?? Teknilliset rokkaa :rock:

Hämmer sanoi:
Kuka käskee hakemaan noihin laitoksiin?? Teknilliset rokkaa :rock:

Jep samaa ajattelin kun luin tuon Astenin viestin. Toki työmäärä kasvaa paljon jossakin lääkiksessä ja muissa huippupaikoissa, mutta varmasti suurimmalla osalla yliopistoon menijöistä koulun vaatima aika pysyy ihan kohtuullisena. Useilla jopa läksyjen tekemiseen käytetty aika tippuu kun lukio jää taakse.

Hahaa. Reaalin viimeinenkin tehtävä tarkistettu, ja siitä napsahti täydet 6p. Eli reaali lähtee 32p + 4p + 6p = 42p :rock:

Reaali lähtee 46p. Ruotsi vähän laimentaa juhlatunnelmaa, jää M:n puolelle. Olin sitten skriivaillut vikan lukiovuoden paskimman aineen :D

Hmm, toivottavasti tulee helppoja ekoja kysymyksiä tohon matikkaan huomenna. Aika lepposalla asenteella mennään, koska vapaaehtonenhan toi on eikä vaikuta mun jatkohakuihin mitenkään. Tsemiä kaikille :thumbs:

Kaikki pitkän matikan kirjoittajat skarpatkaa huomenna sit täysillä ja tavotteeksi 60 pistettä. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö antaa 1000e stipendin jokaiselle pitkästä matikasta 60 pistettä kirjoittaneelle.

Linkki1

Linkki2

andor sanoi:
Kaikki pitkän matikan kirjoittajat skarpatkaa huomenna sit täysillä ja tavotteeksi 60 pistettä. Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö antaa 1000e stipendin jokaiselle pitkästä matikasta 60 pistettä kirjoittaneelle.

Jos nyt puolet edes sais tosta pistemäärästä... :) Kädet ristissä toivon, että ne ~5 ensimmäistä tehtävää olis helppoja tänä vuonna. Jos ne osaa, niin ei ole enää mitään hätää. C on tavoitteena.

Juu toivotaan että olisi ekat tehtävät ihan sellasia perustehtäviä, eikä heti mitään "kympintappotehtäviä". Jospa ne olisi siellä YTL:ssä oppineet kevään 2003 jälkeen tekemään sopivan tasoisia kokeita. 10 tunnin päästä se nähdään, millaisia tehtäviä siellä nokan eteen ilmestyy.

number_one sanoi:
Miten jengi voi olla näin käsittämättömän kovia? :hyper:

Onko Pakkis joku Mensalaisten salaseura?

Kusettaako jengi tuloksissaan?

Vai olenko minä yksinkertaisesti jotenkin tyhmä?

Se on jotenki kummallista välillä ku juttelee jonkun tyypin kanssa esim. tulevasta kokeesta, ja sit vaikuttaa et molemmat tietäs asiat about yhtä hyvin...
Sit kaveri saa kympin ja ite saa seiskan :itku:

Tota oon aina ihmetelly :eek:

Tsekkaas tää thread porukan rinnallevetomaksimit

Onko pakkis joku painonnostajien salaseura? Kusettaako jengi tuloksissaan? Vai olenko minä yksinkertaisesti jotenkin heikko? Jätkät vetää pitkälle toistasataa ja ite saa jotain sata!

Me ollaan molemmat ihan lyötyjä. :itku:

Toivottavasti jumalat ovat tänään suotuisia, ja saan sen kaivatun B:n, prelistä tuli A. Pitää kyllä kokeen jälkeen suunnistaa suoraan alkoon, jotta pääsee hieman juhlistamaaan. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom