Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Timbe sanoi:yliopistoon nimittäin pääsee suoraa jos saa reaalin kemiasta+fysiikasta yhteensä 30 pistettä ja arvosana vähintään E.
Integrandi sanoi:Mihin yliopistoon pääsee tolla suoraan? En tietenkään väitä mitään kun en asiasta tiedä mutta vaikeaa uskoa tota. Noita E:n kirjoittajia on kemiassa ja fysiikassa kuitenkin aika monta.
Taisikohan se olla niin että yliopistoon on MAHDOLLISUUS päästä suoraan jos nykäisee tuon E:n? Eli valitaan parhaat noista E:n kirjoittajista, joiden ei tarvitse pääsykokeeseen mennä. Tämä "sääntö" oli silloin kun itse hain yliopistoon.
Copy pastea Turun yliopiston sivulta:Integrandi sanoi:Mihin yliopistoon pääsee tolla suoraan? En tietenkään väitä mitään kun en asiasta tiedä mutta vaikeaa uskoa tota. Noita E:n kirjoittajia on kemiassa ja fysiikassa kuitenkin aika monta.
Taisikohan se olla niin että yliopistoon on MAHDOLLISUUS päästä suoraan jos nykäisee tuon E:n? Eli valitaan parhaat noista E:n kirjoittajista, joiden ei tarvitse pääsykokeeseen mennä. Tämä "sääntö" oli silloin kun itse hain yliopistoon.
Ei tietenkään kannata lähtee opiskeleen sellasta mikä ei kiinnosta, sehän nyt on sanomattakin selvää. Noilla L:n kirjottajilla on muutenki varaa valita, pääsee suoraa aika moneenki paikkaanVilleO sanoi:Ihme juttu muuten kun ketään ei suurin surminkaan halua ottaa tuota kemian opiskelupaikkaa vastaan... ;)
Timbe sanoi:Ei tietenkään kannata lähtee opiskeleen sellasta mikä ei kiinnosta, sehän nyt on sanomattakin selvää. Noilla L:n kirjottajilla on muutenki varaa valita, pääsee suoraa aika moneenki paikkaan
Joo. Itekkin on vielä vähän auki mikä oikeesti kiinnostaa. Lukiokemiasta oon tykänny, mutta saattaa olla syynä sekin että se on lukiossa vielä niin naurettavan helppoa. Yliopistossa se on kumminki ihan erilaista.. no kirjotusten jälkeen ruvetaan miettimään minne niitä hakulappuja viittii lähetellä :DVilleO sanoi:Joo, ihan totta. Tuolla kemialla on vaan vähän semmoinen maine, että sinne mennään roikkumaan vuodeksi tai pariksi, kun ei heti päästä esim lääkikseen tai teknilliseen, ja sitten kun muualle sisään päästään niin häippästään. Ottamalla sisään pelkällä valintakokeella voitaisiin saada keskimäärin hiukan motivoituneempaa porukkaa. Itse suorittelen kemiasta ainakin appron, kun se tukee omaa pääainetta(biologia), vaikkei aihe hirveesti kiinnostakkaan.
Kyöpeli sanoi:Paljon sulla on kurssien keskiarvo? En oo minäkään paljon jaksanu lukea.. Prelistä tuli B, joka olisi todella hyvä tulos huomenna
lisäliha sanoi:Kuinka paljon nuo rajat mahtavat nousta? joku voisi sanoa jotain. Yhtään ruotsin opettajia liikkeellä?