YO-kirjoitukset Kevät/05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsi
  • Aloitettu Aloitettu
Arsi sanoi:
29. Sähkön välttämättömyydestä raapustelin..

Sain tänään kuulla fysiikan pisteetkin; 32p ja 6 fysiikan tehtävään vastasin :rock: reaalista E lähes varma, L:ään mahkuja.

Sama aihe ja sama keksintö :rock:. Omasta mielestä tuli ihan hyvä aine. Aiheet oli omasta mielestä hyviä ja oli muitakin mistä olisis sen aineen voinut tuhrustaa. Aineisto aine meni omasta mielestä huonosti, mutta C:nä lähti, jos nyt M:ään ois mahkuja tällä toisella. Sormet ristissä odotellaan.. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäntti sanoi:
Otsikosta 30. tuli kirjotettua. Olen kovinkin ylpeä itsestäni, sillä sain sujautettua aineeseen kaksikin kertaa sanan kakka.
Muuten aine oli kovin epämääräistä pohdintaa, ja pitkänmatkaa unohduin kertomaan kuinka ihanaa aikaa kesä on :)

:lol2: Kirjoitin samasta aiheesta, mutta kakka sanaa en sinne sujauttanut.
Kysymys kaikille aiheesta 30. kirjoittaneille: mitä kaikkia asioita tuosta aiheesta käsittelitte?
Itse kerroin kuinka ihmiset ovat unohtaneet juurensa eivätkä arvosta maaseutua ja sitten kaikkia erinäisiä hyviä ja huonoja puolia maaseudusta ja kaupungista..

Aiheessa 30 käsittelin hyvin paljon omaa kokemustani ja omia mielipiteitäni niin maaseudusta kuin kaupungistakin. Olin molempien puolella jossain vaiheessa tekstiä riippuen mistä elämänvaiheesta kirjoitin. katsotaan nyt mitä tuleman pitää, koitin keksiä jotain uutta aiheeseen, että se erottuisi massasta. Aika moni kirjoitti varmaankin tuosta sen perussepustuksen maaseutu vs. kaupunki. En sitten vain tiedä erottuuko aineeni hyvällä vai pahalla.

Itsekin sain aineeseen ujutettua kerran sanan kakka. Mistäköhän tuon termin käyttö ko. aineessa johtuu? :)

Vara Arska sanoi:
Kysymys kaikille aiheesta 30. kirjoittaneille: mitä kaikkia asioita tuosta aiheesta käsittelitte?
Itse kerroin kuinka ihmiset ovat unohtaneet juurensa eivätkä arvosta maaseutua ja sitten kaikkia erinäisiä hyviä ja huonoja puolia maaseudusta ja kaupungista..

Kerroin omia mielipiteitäni molemmista vaihtoehdoista ja lisäksi mietiskelin asiaa yleisellä tasolla jonkun verran.

Jees, itse kirjoitin siitä olikos se nyt 24. se kauneusjuttu. Ihan hyvä otsikkoaine tuli. Omasta mielestä ainakin sisällön puolesta paras otsikkoaine mitä olen ikinä kirjoittanut, toivottavasti ei kauheasti oikeakielisyysvirheitä ;). Ollaan saatu jotain alustavia tuloksia.. Enkku meni ihan hyvin, ei varmuutta, mutta kyllä sieltä se L pitäisi tulla. Reaalista 7/8 tehtävää tarkastettu ja pisteitä tähän mennessä 36. tarkastamaton tehtävä on se biologian tanssihiiri risteytysteht mikä kyllä meni ihan oikein. Jos ei siis muotoseikkojen takia pisteitä lähte niin se olisi 42p. Toivotaan parasta ja alhasia rajoja :D.

Ogrsh sanoi:
Jos ei siis muotoseikkojen takia pisteitä lähte niin se olisi 42p. Toivotaan parasta ja alhasia rajoja :D.
Eipä tuossa tarvi edes toivoa alhaisia rajoja. Reaalissa L:n raja 40 pistettä taitaa olla aika pysyvä vuodesta toiseen.

Tuli raapusteltua 29. tehtävänannosta keksintönä ase. Minun mielestäni tuli asiallinen ja hyvin perusteltu teksti. Tein viimeisessä kappaleessa pienen "käänteen", joka oli kyllä turhan riskialtis. Saa nähdä ymmärretäänkö minua aina väärin ymmärrettyä filosofia oikein ;)

jarhu sanoi:
Tuli raapusteltua 29. tehtävänannosta keksintönä ase. Minun mielestäni tuli asiallinen ja hyvin perusteltu teksti. Tein viimeisessä kappaleessa pienen "käänteen", joka oli kyllä turhan riskialtis. Saa nähdä ymmärretäänkö minua aina väärin ymmärrettyä filosofia oikein ;)

Itse meinasin ensin kirjoittaa tuosta aiheesta otsikolla "atomipommi" mutta ei rohkeus riittänyt. Pääajatuksena olisi ollut: se on säästänyt paljon ihmishenkiä...

Vastailin numero 23 (muistaakseni) eli demokratian leviäminen viime vuosina jne. Ainakin omasta mielestäni siitä tuli aineistoainetta parempi.. toivottavasti myös opettajien mielestä

Sellanen juttu tuli mieleen että miten ytl mahtaa toimia esimerkiksi äikässä sen 5%:n laudatur-rajan suhteen. Laudaturin pisteraja on pysynyt vuodesta toiseen samana eli 93 pisteessä. Täsmälleen sama homma reaalissa. Esimerkiksi matematiikassahan ne heebot syöttää pisteet koneelle, joka laskee sopivat rajat. Antaako ne ihan vaan kokemuksella sopivasti noita 93 pisteen aineita äikässä, jotta tuo 5%:n raja täyttyy? Vai tekevätköhän ne sillä tavalla että räiskitään laudaturia kun siltä tuntuu ja lasketaan ne lopussa yhteen. Jos menee yli 5%:n niin siitä vaan surutta muutetaan osa E:ksi jne...

Jos joku tietäisi...

Integrandi sanoi:
Sellanen juttu tuli mieleen että miten ytl mahtaa toimia esimerkiksi äikässä sen 5%:n laudatur-rajan suhteen. Laudaturin pisteraja on pysynyt vuodesta toiseen samana eli 93 pisteessä. Täsmälleen sama homma reaalissa. Esimerkiksi matematiikassahan ne heebot syöttää pisteet koneelle, joka laskee sopivat rajat. Antaako ne ihan vaan kokemuksella sopivasti noita 93 pisteen aineita äikässä, jotta tuo 5%:n raja täyttyy? Vai tekevätköhän ne sillä tavalla että räiskitään laudaturia kun siltä tuntuu ja lasketaan ne lopussa yhteen. Jos menee yli 5%:n niin siitä vaan surutta muutetaan osa E:ksi jne...

Jos joku tietäisi...

Siis laudaturithan tunnetusti arvotaan ytl:ssä. Olen lukenut paljon parempia A:n aineita, kuin L:n. :lol2:

Integrandi sanoi:
Antaako ne ihan vaan kokemuksella sopivasti noita 93 pisteen aineita äikässä, jotta tuo 5%:n raja täyttyy? Vai tekevätköhän ne sillä tavalla että räiskitään laudaturia kun siltä tuntuu ja lasketaan ne lopussa yhteen. Jos menee yli 5%:n niin siitä vaan surutta muutetaan osa E:ksi jne...

Jos joku tietäisi...

Luulisin, että jos tulee "liikaa" älliä, niin sitten pisterajaa tiputetaan sen verran, että älliä on se 5%. Tosin jos pisterajat eivät ole muuttuneet vuosiin, ihmetyttää että miten tosiaan niitä ällän aineita on tullut juuri sopivasti. Ehkä se on sitä kokemusta sitten.

andor sanoi:
Luulisin, että jos tulee "liikaa" älliä, niin sitten pisterajaa tiputetaan sen verran, että älliä on se 5%.
?
Veikkaan, että pisterajojen nostaminen auttaisi tässä tapauksessa enemmän.:D

Mietin kanssa sellaista että ehkä osa aineista "luokitellaan" heikoiksi laudatureiksi, joista sitten lopussa nypitään osa pois jos tulee yli 5%. Tällä tavallahan raja pysyy aina tuossa 93 pojossa.

Huomenna ruåtsi! Onko valmistauduttu?

Mä en ole viitsinyt availla kirjoja ollenkaan, koska kuuntelu meni suht vituralleen eikä sen takia mahdollisuuksia C:tä parempaan arvosanaan oikeastaan ole. Ja koska alle M:än arvosanoista ei saa tuolla mun jatko-opiskelupaikassa pisteitä ollenkaan ja ruåtsi on vapaaehtoinen, niin harvinaisen rennoin fiiliksin astun liikuntasaliin huomenna. Ei joku B tietty todistuksessa kovin kivalta näytä, mutta ehkä se C sieltä tulee ilman suurempia lukemisia kuitenkin... :whip:

Ja on muuten laiskuudesta taas jälleen kerran hyötyä. Koska on niin LaiskaSaamatonPaska ettei lukiostakaan selviä pois ennen neljättä vuotta, ei ruotsia tarvitse kirjoittaa pakollisena.
Oi tätä vapauden tunnetta :kippis1:

Eipä ole valmistauduttu, mutta ei oikeastaan mitään väliä koko hemmetin Ruotsin kanssa.. Vapaaehtoisena kirjoittelen, joten mitään paineita en aio ottaa.
Olisihan se E tietysti todistuksessa kivempi kuin B. C:hen olisin täysin tyytyväinen.

andor sanoi:
Luulisin, että jos tulee "liikaa" älliä, niin sitten pisterajaa tiputetaan sen verran, että älliä on se 5%. Tosin jos pisterajat eivät ole muuttuneet vuosiin, ihmetyttää että miten tosiaan niitä ällän aineita on tullut juuri sopivasti. Ehkä se on sitä kokemusta sitten.
Äikässä aineet arvostellaan 0,3,5 ja 7 loppuviin pisteisiin. esim 80,83,85,87 jne..

Sen takia noi rajat varmaan pysyy aika samoissa, koska jos ne tippuis niin seuraava mahdollinen esim L:n raja olis 90, ja tohon 90 pisteeseen pääsee niin vitusti enemmän porukkaa ku 93.

Kävin tänää kemian pisteitä kysymäs. 29 pongoo on tulos kuudesta tehtävästä. Vittu että vituttaa, yliopistoon nimittäin pääsee suoraa jos saa reaalin kemiasta+fysiikasta yhteensä 30 pistettä ja arvosana vähintään E. :curs: Olis tuonki tienny ennen sitä koetta niin olis vastannu enemmän kemiaan + fysiikkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom