Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
andor sanoi:Oliko tuo reaali nyt sitten keskimääräistä vaikeampi vai helpompi? Fysiikan osalta lähinnä kiinnostaisi. Että miten pisterajat menee, onko korkeella vai matalalla. Paljonko on yleensä ollu E:n ja L:n rajat?
:D Tuskin siitä nyt ainakaan yli kolmea pistettä lähtee (tehtävässä oli a ja b -kohta). Veikkaisin, että yksi piste tulee siitä ykkösen a -kohdasta, mikäli kiihtyvyys oli oikein laskettu. Eli kaksi lähtee.Kiipijä sanoi:Ootko lukenut niitä arvosteluohjeita noille tehtäville koskaan? Kivoja sensoreita tai ei, niin siitä kuvaajan puuttumisesta lähtenee 3 pistettä, jossei enemmänkin.
Nojoo, toi mun perustelu nyt on aivan päin helvettiä. Näyttäis toi nelostehtävä olleen mun kohdalla se mikä pisteitä pudottaa roimasti. Olis pitäny valita sen sijaan historian plussatehtävä, se näytti suht helpolta, mutta tossa tein sen virheen että valitsin sen mihin tarvii kirjottaa vähemmän :curs:Timbe sanoi:Äsken tuli tv:stä ohjelma, jossa YTL:n tyypit vastaili noihin reaalin kysymyksiin, joten toi rivi on 100% oikea.
En kuunnellu sen tyypin perusteluja, mutta tossa viimsessä kohdassa järkeilin sen ite jotenki niin, että veden autoprotolyysi tuottaa myös OH-ioneja, joten sielä liuksessa on enemmän niitä ku Na-ioneja.
EDIT: tarkemmin ajateltuna en muista mihin muotoon sen perustelun jätin siihen lappuun, mutta päädyin kumminki siihen, että OH ioneja on enemmän.
Kiipijä sanoi:Ootko lukenut niitä arvosteluohjeita noille tehtäville koskaan? Kivoja sensoreita tai ei, niin siitä kuvaajan puuttumisesta lähtenee 3 pistettä, jossei enemmänkin.
arni sanoi:Esitänpä kysymyksen liittyen historian sortokausi tehtävään.
Kysymyksen pointtina siis oli, että millä on perusteltu sortovuosien montaa eri nimeä (sortokausi, venäläistämiskausi ja yhdentämispolitiikan kausi olivat muistaakseni nimitykset)?
Kysymys kuuluukin, mistähän oli luettavissa perustelut näille nimityksille? Itse jouduin päättelemään omiani kun olen lukenut kirjasta sortokaudesta, en niiden nimityksien alkuperästä. Itse kirjoitin hieman yleistä asiaa sortovuosista mutta itse kysymystä kykenin käsittelemään harmittavan vähän. Mitä muut tähän kysymykseen vastasivat?
arni sanoi:Esitänpä kysymyksen liittyen historian sortokausi tehtävään.
Kysymyksen pointtina siis oli, että millä on perusteltu sortovuosien montaa eri nimeä (sortokausi, venäläistämiskausi ja yhdentämispolitiikan kausi olivat muistaakseni nimitykset)?
Kysymys kuuluukin, mistähän oli luettavissa perustelut näille nimityksille? Itse jouduin päättelemään omiani kun olen lukenut kirjasta sortokaudesta, en niiden nimityksien alkuperästä. Itse kirjoitin hieman yleistä asiaa sortovuosista mutta itse kysymystä kykenin käsittelemään harmittavan vähän. Mitä muut tähän kysymykseen vastasivat?
Sinttu sanoi:Huoh. Ranne, takapuoli, selkä ja niska täysin jumissa ja kipeänä, mutta selvisimpäs!! Vastasin yhteen hissan kyssään, bilsasta kolmeen ja mantsasta neljään. Oli lievästi sanottuna helppoja muutamat, esim. se eläinten talvehtiminen, ja vulkaanisuus. Tekikö joku biologian risteytystehtävän? Se taisi mulla mennä vähän pieleen, millään en meinannu saaha niitä risteytyskaavioita kohilleen jne.. :wall: Muutamat tehtävät jäi kyllä noin sivun pituisiksi, ei voinu mitään.. Jos nyt edes C tulisi.
Noin ainakin minulla oli.Aivovaurio sanoi:Minä vastasin biologian risteytyksiin. muistelisin, että ne genotyypit olis ollu a-kohdassa VVTt ja vvTt ja b-kohdassa VvTt ja VvTt. Noilla suhteet osuivat suunnilleen oikeaan.
F.F.O.S. sanoi:pointtina oli kuitenkin se, että nimitys riippuu siitä, kenen näkökulmasta tapahtumia katsoo.
Tein sen tehtävän, niin tiedän kyllä sen olleen vain a-kohta. Veikkaisin kuitenkin pisteytyksen jakautuvan tossa tehtävässä a-kohdalle 4 pistettä ja b-kohdalle 2 pistettä, jolloin kolmen pisteen menetys kuullostaisi musta aika loogiselta. Ite tein 7 fyssaa ja yhden kemian ja L:ää toivotaan, todennäköiseltä vaikuttaisi...Hämmer sanoi:No varmasti ei lähde enempää kuin kolme pistettä... Se oli nimittäin vaan a-kohta siitä tehtävästä... Että korkeintaan 3 lähtee, voi olla, että vaan 2, koska kiihtyvyys on kuitenkin laskettu...