Ympärysmitat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Big P
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nämä mittaukset reilu 2kk vanhoja, ja kaikki kylmänä ilman pumppia:

Pituus 178cm
Paino 65kg -> 69kg nykyään aamupaino
Reisi 49cm -> pari vk sitten 51cm
Olkavarsi 34cm
Rinnanympärys muistaakseni n. 98cm
Forkut 30cm
Vyötärö 75cm
Pohje 38cm

Mistäs kohtaa porukka mittaa reiden ympärysmitan? Ite mittaan suunnilleen keskeltä reittä.

Sääntö kaikissa mitoissa on, että mittaat niin miten saat isoimman tuloksen mitta kireenä. Reidessä en tiedä mittaako porukka polvikoukussa, jotta saa takareiden jännitettyä, vai suorana paksuimmasta kohtaa. Ehkä joku forkku on syytä mitata käsisuorana, eikä kulmassa pullistaen.

En ole ihan varma oliko tämä ketju vain CBB-bodareita varten, mutta esitän kysymykseni ton "aloittelijoiden osuuden" sijaan täällä, koska aihe täsmää sen verran...
Eli oon tässä nyt muutaman kk:n taas treenaillut totaalisen tauon jälkeen, kun satun olemaan tämmönen "jojo-punttaaja", joka vähän aikaa innostuu salista, mutta sit tulokset tippuu lähtöpisteeseen, kun on joku ½-vuoden tauko. Turhauttavaa. Mutta voisiko joku sanoa että onko noista mun mitoista selvästi joku enemmän edellä/jälessä muihin lihaksiin verrattuna:

Pituus: 180cm/ Paino: 71kg
Vatsa: 81 cm (en tiedä rasva-%, mut pari ylintä palariviä näkyy hieman)
Hauis: 36cm(tulee sentti lisää jos mittanauha menee hieman viistosti paksuimmista kohdista ojentajaa ja haupitsii)
Rintakehä: 106-107cm (vähän hankaluuksia tämänkin mittailun kanssa, mut keuhkoihin en vedä ilmaa)
Olkapäät: 118-120cm (paljon taas vaikeuksia mitata)
Forkut: 32cm (tämäkin jännitettynä paksuimmasta kohast)
Reisi: 56cm (jalka suorana melko ylhäältä reittä. jalkoja olen alkanut treenaamaan vasta viimme aikoina "oikein")
Pohje: 38,5cm
Ranne: 18,8 cm (ohuimasta kohdast. jännää että tämä on paksumpi, kuin jonkun aikasemman sivun kisaaja bodarin)
Kaula: 39,5 cm (jostain keskeltä)

Pahin ongelma mulla on se, että en osaa peilistä arvioida mitään ja oon huono huomaa kehitystä. Välillä mietin, että olisikohan mulla noi samat mitat vaikka en olisi ikinä koskenut punttiin ja harrastanut tätä katkonaista treenaamista... Mahtaakohan paljon poiketa saman painoisen perus jampan(joka ei treenaa) vastaavat mitat?

Ihan normi mittoja. Ja ranne ei tosiaan paksune treenatessa. "Ruista ranteessa" on vähän harhan johtava mielikuva vahvasta, joskin luonnostaan isot kaverit (=painavia ja sitä kautta voimaa) omaavat suuret luut ja tavaraa kertyy enemmän myös raajojen ympärille.

Kromi, jalat ehkä hitusen jälessä, tosin siinä on hirveä ero että miten sen mittaa.
Eikö se pitäs mitata iha tuolta juuresta eli paksuimmasta kohasta jalka suorana.
Ja empä usko kenenkää reenaamattoman olevan samoissa mitoissa.

Rinta nännien kohdalta ympäri: 109 cm
Olkavarsi: 39,5 cm
Pohje jalka koukussa: 40,5 cm
Reisi ylhäältä 66 cm, keskeltä 61 cm
Forkku: 31 cm
Vyötärö kapeimmasta kohdasta rentona levossa: 84 cm (bulkki 8))

treeniä takana 22 kk

Pituus: 177cm
Paino: 117Kg
Rinta: 140cm
Käsi: 49cm
Forkku: 43cm
Vyötärö: 105cm
Reisi: 76cm
Pohje: 46cm
Kaula: 53cm

Nämä siis pumpissa mitattuja.

Pituus 180cm
Paino 74kg
Rinnanympärys 105cm
Vyötärö n. 84cm
Hauis 31cm
Forkku 28cm
Ranne 16,5cm
Reisi 53cm
Pohje 37cm
Kengänkoko 41

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painoa nyt dietin jälkeen reilut 100kg. Hanska ilman pumppia 45cm. Rintaa en ole mitannut, reisi 66cm
Reeniä takana nyt 1.5 h putkeen. Natuna mennään! Kuviakin löytyy.

Pituus 192 cm
Paino 103 kg joulubulkin jälkeen
Olkavarsi 38 cm
Forkku 31 cm
Ranne 17 cm
Reisi 67 cm
Pohje 44 cm

Kylmiltään mitattu. Tyttömäiset kädet :)

Juu kyllä olen kuullut ton "ruista ranteessa" -sanonnan ja että ranteessa ei niitä lihaksia juuri ole... Tai on siellä varmaan jotain, mut ne on niin pieniä, että hyvä jos vuosien treenillä muutaman millin saa lisää :) Hauska se on silti (minusta), kun muuten vielä niin aloittelijamitoissa, mutta ranne yhtä paksu kun pro bodareil/voimailijoilla. Missäs lajeissa voisi olla suurin hyöty paksuista luista? kenties voimailu/kamppailulajit? (ne kiinnostaa henk.koht.). Nilkkaankaan ei varmaan paljoa lihasta kehity, niin se on mulla ohuimmasta kohast paria milliä vaille 24 cm. Läskikään ei paljoon vaikuta, kun olen 72Kg/180cm. Toki ohut ranne/nilkka korostaa forkkua/pohjetta näin bodausmielessä

-

Kiitos Nayb, tommoset kommentit nostaa motivaatiota/fiilistä mun kaltaisella kaverilla joka olettaa ettei kehitystä ole tapahtunut juuri yhtään(en osaa oikein peilistäkään arvioida). Tuntuu välillä, että olen samalla tasolla kuin kaverit jotka ei treenaa tai harrasta yhtään mitään... Lieneeköhän mulla korvien välissä vikaa, niinkuin anorektikoilla. :D

Painoa nyt dietin jälkeen reilut 100kg. Hanska ilman pumppia 45cm. Rintaa en ole mitannut, reisi 66cm
Reeniä takana nyt 1.5 h putkeen. Natuna mennään! Kuviakin löytyy.

Aika kova ero käden koolla ja reidellä. Meinaan, itellä 75kg ja reisi 60cm, käsi 35cm.
No okei kyllähä ton ymmärtää ku vaa 1,5h treeniä takana..

Pituus 175
Olkavarsi 36cm no pumpd
Reisi paksuimmaista kohasta 58cm
vyötärö 83-85cm riippuen mihin aikaan. Luultavasti 83 aamulla
Pohje on ohut siitä ei enempää

180cm 17v 84kg

kaikki mitat ilman pumppia:
olkavarsi 38,5cm
rinnanympärys 102cm
vyötärö 87cm näin bulkilla
reisi 60cm jalka suorana
pohje vielä niin mitätön että viittii edes mittaa ottaa, ja kuvaa ei kehtaa pistää tälläsellä kunnolla, joskus keväämmällä ehkä :D
ja tosiaan oikeesti aktiivista treeniä n.1,5 vuotta takana, sitä ennen vuosi onnetonta räpellystä.

E. no vittu, laitetaan sit yks kuva yläkropasta, jos jotain nyt oikeesti kiinnostaa.
E2, emmä kyllä kehtaakaan kun en osaa tota pärstää tosta muokata pois :D

No onnistuin nyt sittenkin muokkaamaan pärstän pois kuvasta niin uskaltaa ton yhden kuvan laittaa, kuvassa siis tänhetkinen kunto, vaikka ei tossa mitään kehumista oo edes 17 vuotiaaksi vielä, kun täysillä en oo niin hirveen kauaa vielä panostanut eikä mitään geneettisiä lahjoja touhuun ole. 62 kiloisesta alotettu 15 vuotiaana. http://i1248.photobucket.com/albums/hh490/HeJoPe/020120131067_zpsfd474fc1-1_zpsa21c691c.jpg

Pistäkää nyt muutkin sitten kuvia, kun mäkin kehtasin :D

Back
Ylös Bottom