Ylipaino

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä miten voidaan määrittää ylipaino? Koska yleensä ylipainoisesta tulee mieleen joku lihava ihminen. Mutta entäs sillon jos olet treenannut massaaa itsellesi monet vuodet ja olet todella tiukassa kunnossa ettei läskiä ole oikeen yhtään ja silti painon perusteella olet ylipainoinen? :wall:

Läskin perusteella sanoisin.

Muutenhan me kaikki oltaisiin sairaalloisesti ylipainoisia?

paitsi minä :)

Täällä ei löydy massaa juurikaan, kireyttä ei ole nimeksikään ja painokin on huima. Täytänkö lihavuuden vaatimukset.

Vyötärönympärys kertonee enemmän kuin paino.

Kuitenkin olen ennemmin treenannut läski, kuin treenaamaton luikku. Meni jippiin tasolle...

Kyllä kuule "Lilli" tärähtää kevyesti yli ja on kalliilla hankittu...

Niinkuin monesti sanottu, nuo painoindeksit on treenaavalle ihmiselle ihan turhia jos niitä ei suhteuteta mitenkään rasvaprosenttiin. Rasvaprosentti on paljon parempi tapa mun mielestä.

Itekkin oon jo näköjään ylipainoinen tuon painoindeksin mukaan vaikka rasvat on normaalialueen alapäässä ja vyötärö on 20cm "tavoitemittaa" pienempi.

edit: Tuli tuossa mieleen että sillonku aloitin reenaamisen, painoindeksistä sain tuloksen alipainoinen vaikka rasvat oli ainakin yhtä isot kuin nyt.

Lee Priestin painoindeksi taisi kisakunnossa olla 50 luokkaa:D

Lilith sanoi:
Esimerkiksi tämän perusteella mies on normaalipainoinen, jos rasvaprosentti on 10-20.

Aika omintuinen. Itelläni pituutta n. 188 ja painoa ~82, ja olen melkein normaalipainon ylärajalla. Tuon mukaan voisin painaa alle 70 kiloa!
Ja olen siis kovin rimpulalipputanko..
Eli :anssi: sanon minä

Ehkä tärkein normaalin mitta ja seurattava asia on vyötärön ympärys. Miehillä toivottava tavoite on päästä alle 95 cm mittoihin.

Tuossahan se sanotaan aika hyvin. Ei sen vyötärön käsittääkseni hirveästi pitäisi kasvaa, vaikka salilla käykin.

Rasvaprosenttikin on hyvä mittari, mutta aika vaikea suurimmalle osalle mitata. Mittanauha taas suurimmalta osalta löytyy varmasti.

Ei noita kannata tuijotella niin hirveesti. Munkin painoindeksi on aina kun muistan ollut vähän normaalia suurempi eikä lääkäreiden mukaan oo ollu liikaa ylimäärästä. ja kyllä olin/olen lihava lapsi :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rasvaprosentti tuntuu todella hyvältä mittaustavalta. 20 prosentista ylöspäin ylipainoa. MUTTA onhan laihoja läskejä, joilla on rasvaprosenttia melkein tuon 20, mutta painoa 5kg alipainoa(no ei ihan, mutta melkein...). Poikkeus vahvistaa säännön kai.

voi lollo noita painoindexejä :lol2:

Aikoinani kun en vielä treenannut kävin lääkärintarkastuksessa ja olin todella laihasssa kunnossa (n.75kg, 190cm). Lääkärin mielestä painoni oli juuri sopiva ja oli kuulema vielä varaa laihduttaa. wtf! :thumbs:

En yhtään ihmettele, että miksi ingenjörat on ollut pakko keksiä koneita tekemään raskaat työt...kun painoindeksin mukaiset miehet eivät jaksa tehdä edes puolia "miesten" töistä.

ps. Joko ne on keksineet painoindeksin jossa olisi mukan myös R% ? - ei varmaankaan. :lol2:

-edit-
Yllä mainitun linkin laskurin mukaan minä olisin vielä 65kg normaalinpainoinen(BMI 18.0) . Can you belive it.

Down bye one sanoi:
Elikkä miten voidaan määrittää ylipaino? Koska yleensä ylipainoisesta tulee mieleen joku lihava ihminen. Mutta entäs sillon jos olet treenannut massaaa itsellesi monet vuodet ja olet todella tiukassa kunnossa ettei läskiä ole oikeen yhtään ja silti painon perusteella olet ylipainoinen? :wall:

Kyllä sä ite tiedät jos sulla jotain turhaa on kehossas... yleensä fläsää.
:whip:

Ihme homma kyl ku ei tuota painoa oikein missään nää.. siis jos se on tullu (enimmäkseen) lihana. Siis mielestäni oon vieläkin aivan yhtä kynäniska vaattet päällä, kuin ~15kg sitten.

Frodo sanoi:
:wanha:

Ton mukaan olen hullusti ylipainoinen :evil:

Kannattaa nyt muistaa että ylipainoinen ja lihava on taas kaksi eri asiaa. Se että ihminen pysyy tuon kaavion mukana helpottaa sydämen toimintaa ja on siksi suositeltavaa. Kun tuota ylipainoa, oli se sitten lihasta tai läskiä alkaa tulemaan, johtaa siihen että sydän rasittuu enemmän kuin normaalipainoisilla joka ei ole hyvä. Ihminenhän muutenkin pyrkii vastustamaan turhan lihaksen syntyä koska siitä on keholle enemmän haittaa kuin hyötyä. Näin se vain on. Siis keholle.

cuscus sanoi:
Ehkä tärkein normaalin mitta ja seurattava asia on vyötärön ympärys. Miehillä toivottava tavoite on päästä alle 95 cm mittoihin.

Tuossahan se sanotaan aika hyvin. Ei sen vyötärön käsittääkseni hirveästi pitäisi kasvaa, vaikka salilla käykin.

No kyllähän se vyötärö kasvaa, kun keskivartaloa vahvistaa.

Ruuvimurmeli sanoi:
No kyllähän se vyötärö kasvaa, kun keskivartaloa vahvistaa.

Huomaa sana "hirveästi" :) Kyllähän se vyötärö kasvaa jonkin verran, mutta ei ole tullut vielä sellaista tapausta vastaan, että olisi yli 95cm vyötärö ilman suuria rasvakerrostumia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom