Ylioppilaskirjoitukset syksy09 ja kevät 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anddiii
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enkun tekstit oli kyllä mukavia luettavia. Koko koetilanne oli kivan rento verrattuna äikän esseekokeeseen ainaki omalla kohdallani :) siinä vaan chillailin ja kahvia lipsiessä rauhassa tein tehtäviä. Muuten koe vaikutti suht helpolta mutta jotkut kohdat tietysti vaikutti kompilta ja se bambujuttu oli aika vaikea ku en saanu joistaki lauseista mitn selvää vaikka lueskelin ne niitten vaihtoehtojen kanssa.. en tiiä sitte oliko siinä jotain ihme sanontoja mitä en oo koskaan kuullu, mutta kuitenkin, koe oli kokonaisuudessaan ihan allright. Esseevaihtoehdot nyt oli vähän haastavia mutta ihan sama :)

Helppo koe mutta monivalinnat olivat jälleen kerran perseestä. Aineiden aiheista voi olla imo montaa mieltä, mutta itselleni nappasi (valitsin moottoritien) vaikka täyttä paskaa tulikin kirjoitettua luultavasti täynnä virheitä. Ensimmäistä kertaa kuitenkin viljelin aika paljon "sivistyssanoja" jotka kaikki taisin vielä kirjoittaa oikein. Unohdin kyllä pistää oman nimen loppuun ja mietinkin hetken että tarviiko niit
yours sincerelyja ym. Päädyin lopulta siihen että se artikkeli kirjoitetaan tuhansille ihmisille joten jätin kaikki muodollisuudet pois. Taitaa tippua siitäkin syystä pisteitä.

Jos aineesta tulisi se 30 pistettä (mikä kaiken järjen mukaan pitäisi tulla ainakin) niin muista osioista pitäisi tulla vielä 40 pistettä. Luetunymmärtämiset taisi mennä suurimmaksi osaksi putkeen eli niistä pitäisi tulla jotain 30 vähintään ja 10 pistettä tulee jo siitä tehtävästä missä oli a b c d ja e kohdat. Tää pitäisi olla niin selvä, mutta pelottaa se A kuitenkin...

Koska muuten alustavat tulee?

Noni kyllä se keskiarvo aika paljon tuntuu sittenkin ennustavan kirjoitusten tuloksen. C on kiikarissa, hyvällä tuurilla jopa M.

Luetunymmärtämiset meni niin putkeen kuin mahdollista, ainoa tehtävätyyppi englannissa missä tunnen olevani hyvä. 22/25 napahti ja kertoimien kanssa siis 44.

1., 5. ja 16.(ei varma) meni ilmeisesti väärin. Ensimmäinen kyrvähti siihen kun ajattelin että kuolleita hyönteisiä ei voida kutsua "itemeiksi". Viides taas kusi siihen, että luulin että niitä samoja hyönteisiä olisi lisääkin Ranskan Nicessa.

21/30 napahti tosta 2.1:sta.

Muista en ole vielä varma mutta laskin niin että ilman ainetta menee kuuntelun kanssa yli 140 pistettä. Eli 60 pistettä pitäisi saada esseestä jotta saisi C:n.

Nyt on mukava olo kun on lähes täysin varma lakista. :)

Ja sitten alkoi historian lukeminen... (joka on ylimääräinen :))

Mä kävin tsekkailee enkun monivalintojen oikean rivin. Kohtien 1-55 kysymyksistä mulla oli mennyt väärin 10. Nyt vaan jännitän, mitä aineesta ja sanallisista tulee... :X

Pitäisi pian käydä kysymässä äikän esseen tulokset. Yhtään ei kiinnostaisi koska edessä on kunnon saarna. Lähdin kokeesta siinä yhden maissa ja oma äidinkielen opettajani vihaa ihmisiä jotka ei ole sitä kuutta tuntia essee kokeessa. Aihe osui nappiin eli kirjoitin talvisodan hengestä, sen myyttisyydestä ja miksi se elää yhä. Olin juuri vuoden alussa kirjottanu talvisodasta ja talvisodan hengestä esseen niin minun oli erittäin helppo ruveta suoraan laittamaan tekstiä paperille. Omasta mielestäni sain monipuolisesti ja "syvällisesti" pohdittua asiaa eri näkökulmista. Saa nyt nähärä mitä opettaja tuumaa. Pientä vitutusta iskee jos tulee alle 25 pistettä. Ja opettaja määrittelee pisteet suoraan sen mukaan että kuka lähtee ekana, saa myös huonoimmat pisteet. Onneksi hän ei päätä lopullisista pisteistä.

Mä kävin tsekkailee enkun monivalintojen oikean rivin. Kohtien 1-55 kysymyksistä mulla oli mennyt väärin 10. Nyt vaan jännitän, mitä aineesta ja sanallisista tulee... :X

Sama homma, paitsi mulla tais olla 11 väärin nuissa. :( Noo syksyllä uus yritys ja Late paukkuu!

ps. Ainakin 1-2 kohtaa oli sellasia jotka vaihdoin sit oikeesta vääräks nopee ku "tarkistelin" lopuks - hienoa! :D

Kirjottaako kukaan huomenna yhteiskuntaoppia? Ite oon lukenu vaan jotain Editan kertauskirjaa, eikä mitään oo tuntunu jäävän päähän.

Oisko jotain viime hetken tärppejä? :D

Kirjottaako kukaan huomenna yhteiskuntaoppia? Ite oon lukenu vaan jotain Editan kertauskirjaa, eikä mitään oo tuntunu jäävän päähän.

Oisko jotain viime hetken tärppejä? :D

Juu kyllä kirjoitan, mutta en oo panostanu ollenka ku on toisesta reaalista, historiasta, jo m. Mutta perinnönjako on aika legendaarinen. Lisäks taloustiedon termistö.

Itelläkin huomenna yhteiskuntaoppi, mutta panostus on ollut aika olematonta (yhteensä oon lukenu ehkä 1h), koska syksyllä kirjoitin jo pakollisena reaalina maantiedosta M. Olis jees jos B:n sais, A kyllä myös kelpaa. Pääasia on, että läpi pääsee.

edit: Englannin kuuntelun monivalinnoista näillä näkymin 30/55 :lol2: Kuunteluista tuli 47p. Tavoitteena tosiaan A, joka on hyvinkin vielä mahdollinen. Riippuu siitä, miten paljon arvostavat mun esseetä James Bondista :lol2:

Kysymys: Jos saa hylätyn sekä yhdestä pakollisesta että yhdestä ylimääräisestä. Ylimääräisestä on saatu enemmän pisteitä, esim. I+ ja pakollisesta on saatu I-. Eikös tuo pakollinen automaattisesti kompensoida?

Jossain nettisivuilla luki, että parhaiten mennyt hylätty kompensoidaan. Mutta esimerkin kaltaisessa tilanteessa se kävisi toisin?

Mulla tulee niiin olemaan taas M ja C:n rajalla enkku ja äikkä. On noi pisteet taas just hiinä ja hiinä että jääkö C vai tuleeko M. Olis kyl siisti ku sais M:t ku on matikastaki, ja sit jos psykastaki tulis viel M.. Sit voin sanoo et oon neljän ämmän ämmä eiku ööö.. :D

Doddii, se olis matka kohti yhteiskuntaopin ihmeellistä maailmaa.

Aika ristiriitaiset fiilikset yhteiskuntaopin kokeesta. Laskeskelin tuossa, että jos saan 4x6p tehtävistä jokaisesta 3p ja molemmista jokereista 4p niin kasaan tulee 20p. Uskoisin siis, että B tai C on näillä näkymin hyvinkin realistinen odotus. A:hta lähdettiin hakemaan, eli ihan hyvillä mielin odotan alustavia tuloksia. =)

Mulla jäi todella kaksiset fiilikset yh:n kokeesta . eka YO-koe ikinä ja ajan kanssa oli ongelma. Jokereilla aloitin ja niihin molempiin kulu aikaa reilu kolme tuntia, joten aika sähinäksi meni neljän muun tehtävän kanssa.

Sellaaset 54 pistettä pukkas äikästä. C sieltä tulee mutta tulkoot. M oli tavoitteena muttei se ny kovin kauaksi jää. Maantiedon yo vaikutti aivan liian helpolta. Itselle kysymykset oli todella helppoja. neljään tuntiin sellaanen 13 sivua tekstiä. Soppelisti tuli joka tehtävään asiaa eikä pitääsi ainakaan kovin lujaa metsään mennä.Toivottavasti tuosta tulis se M.

Kemia oli ihan naurettavan helppo vrt. viime syksyyn, voi morjes :D (Koitan korottaa)
Saa nähä miten paljon nousee pisterajat.

joo toi yh oli kyl aika helppo.. mul meni just se 3h siihen väsäämisee:D ja ehin viel kunnon ruokailutki järjestää välis

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom