Ylioppilaskirjoitukset syksy09 ja kevät 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anddiii
  • Aloitettu Aloitettu
Tein äikän esseen juuri asevelvollisuudesta 4 päivää sitten ja tuli 30p. Nyt sai vielä kaikki open huomiot merkattua mukaan ja virheet korjattua niin eiköhän tuu hyvät pisteet! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, itsekin kirjoitin 6. tehtävästä. Hauskaa, sillä noin kaksi kuukautta sitten äidinkielen prelissä kirjoitin kans asevelvollisuudesta ja sain siitä 55p. Tuo aine oli tänään hyvin muistissa, sekä tein vielä erilaisia lisäyksia ja parannuksia joten kaiken logiikan mukaan pitäs tulla ainaki 55p tai mua on kusetettu :D

eltonnolla on kyllä niiiin ideaalitilanne päällä kun voi olla. Itsekin vastasin kutoseen. Mitä juttuja vaadittiin siihen 55 pisteeseen prelissä?

Vastasin esseessä 3. tehtävään kansalliskulttuureista.. Tais mennä aika perseelleen......... Aikaa olisin voinut käyttää helposti vielä toiset kuusi tuntia, jotta olis jotain sivistynyttä saanut aikaseks. Ärsyttää, koska oon hyvä kirjoittaja ja mielipiteitäkin riittää. Ehkä vaan jäädyin.

uhh, onneks kirjotin ton äikän jo syksyllä, ei tarvi stressta sit yhtää nytte :P Huomenna sitte englannin tekstiosa, sen luulisi olevan suhteellisen helppo omalla kohdalla joten enviitsi edes kirjaa avata. Tuun sitte tänne kertomaa ku oonki saanu B.n :D Sitten perjantaina yhteiskuntaoppi.. siihen vois vähän kertailla lähinnä 1-kurssin juttuja eduskunnan rakenteesta, vaaleista yms lakiuudistuksen vaiheista. Sitten maanantaina se matikka.. Viimeisin käyty kurssi oli joskus reippahat vuosi sitten! Luotan kyl siihen, että kun opiskelen ne omat vahvimmat alueet eli geometrian ja yhtälöt niin niillä pääsee sinne B-C kaarelle jo.. Ja sitten vielä historia olikohan 24pv? Pakko oli ottaa sekin uusintaan ku syksyn C oli kyl aika alisuoritus.. No saapahan taas nähä mitä tästäki urakasta tulee :D

Juu tuskin kans jaksaa aukaista kirjoja huomiseks.. Kyllä sieltä c pitäis silti tulla. Jos ja kun b tulee niin kyllä syö miestä.

Syksyllä terveystiedosta ja äikästä M. Huomenna tosiaan enkku ja yhtään en ole (vielä) valmistautunut. Kuuntelun alustavia pisteitä en edes tiedä, mutta normaalisti tullu 50-65p. Essee on onneks ollu aina mun vahvin alue, aina kirjottanut +80 pisteen esseitä. Lukuloma tullut muutenkin lomailtua perkele. Ainut mitä lukenut on psyka ja sitäkin vähän niin ja näin, ettei ole jäänyt juuri mitään mieleen.

Koko lukio kun on tullut mentyä silleen, että viimeisenä iltana lukenut kokeisiin, niin ei sitä osaa lukulomallakaan etukäteen kunnolla lukea :D

Ei tuo englannin kirjallinen osio täysin mahdottomalta tuntunut, joten nyt odotellaan alustavia tuloksia. Toivottavasti riittää kirjallisen osion pisteet + kuuntelun 47p A:han. Vitutuskerroin nousee uskomattomiin lukemiin ja kasvaa melko suuri elin otsaan, jos en saa keväällä lakkia englannin takia :lol2:

joo englannin tekstiosa oli yllättävänkin löysä.. musta tos entien koetellaan sitä et kauan kestää sit vitun monivalintaa ku mulla meni siihen varmaa 2h plus et puolet siitäki ajasta tein mun mustauksista täydellisiä<3

Musta taas muuten ok mutta en tykänny niistä aineiden aiheista. Iha pyllystä oli kaikki ! Mutta luetunymmärtämiset ja avoimet tuntu ainakin et olis menny aika hyvin. Plus monivalinnat tuntu menneen normaalia paremmin. Mutta saas nyt taas nähä.

eltonnolla on kyllä niiiin ideaalitilanne päällä kun voi olla. Itsekin vastasin kutoseen. Mitä juttuja vaadittiin siihen 55 pisteeseen prelissä?

Ei siihen hirveästi edes tarvittu, tai se ehkä tuntui vaan siltä. Asevelvollisuusasioista ja muista armeijaan liittyvistä asioista oon kuitenkin hyvin perillä. Prelissä siis ensin esittelin että mikä on asevelvollisuus suomessa mitkä on sen hyvät puolet ja mitkä huonot. Sitte kävin läpi vähä ammattiarmeijaa ja punnitsin sitä. Esitin vielä että oilisko puoliammattilaisarmeija/vapaaehtoinen asepalvelus paras vaihtoehto. Loppuun vielä vähän pohdintaa että mitä vittua me toisaalta armeijalla tehdään, jos se hyökkäys tulee (idästä) ei meillä mitään mahkuja ole. Opettajan kommentit olivat: valtavan laaja, monipuolinen ja asiantunteva. plussaa tuli kielestä, tyylistä ja napakasta rakenteesta.

E: Toivon vaan ettei kovin moni vastannut 6 tehtävään. Olihan siellä kuitenkin melko monta "mikkihiiri" tehtävää, kuten se nettikirjoittelutehtävä tai urheilu bisneksenä

E2: Sinänsä ei haittaa vaikka tulisi "vaan" M, kun otetaan huomioon että ensimmäinen koulupäivä suomalaisessa koulussa oli vasta 8. luokalla. Anteeksi avautuminen, meni enkkuki nii hyvin että saa olla ylpeä itsestään :D

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä enkku oli tänään ihan kiva, ei mitään älyttömiä kompia tai vaikeita sanoja. Pisteet YTL:lle ihan mielenkiintoisista teksteistä, niitähän jaksoi jopa lukeakin! (imo)

E: Toivon vaan ettei kovin moni vastannut 6 tehtävään. Olihan siellä kuitenkin melko monta "mikkihiiri" tehtävää, kuten se nettikirjoittelutehtävä tai urheilu bisneksenä
D
Itse vastasin tehtävään 6, niinkuin myös suurin osa kavereistani.. että näin. Paha sanoa, että miten se meni. Kai se ihan OK. Toivottavasti tulisi edes 20p.

PS. "Äidinkieli, suomi, esseekoe 15.3.2010
YTL:n asiantuntijat vastasivat abien kysymyksiin päivän kokeesta suorassa nettilähetyksessä. (Videon alussa näkyy ensin vajaa minuutti lähetykseen valmistautumista ilman ääntä.)"
http://abitreenit.yle.fi/yo-kokeet/Aidinkieli_ja_kirjallisuus
Videossa kerrotaan mm. mitä asioita olisi kannattanu ottaa esille kussakin tehtävässä.

Mun mielestä enkku oli tänään ihan kiva, ei mitään älyttömiä kompia tai vaikeita sanoja. Pisteet YTL:lle ihan mielenkiintoisista teksteistä, niitähän jaksoi jopa lukeakin! (imo)

Joo itekki huomasin et tällä kertaa tuli oikeesti luettua kaikki tekstit ihan läpi eikä vaan koittanu ettiä niit vastauksia.. :D välillä näinkin..

Ja joo, essee aiheet oli aika kylmiä.. Kirjotin sitte James Bondista :D en ollu ihan varma tarkotus oli varmaa ottaa kantaa väitteeseen etteikö nykyään enään olisi sankarihahmossaan, mutta saanähä.

en ollu ihan varma tarkotus oli varmaa ottaa kantaa väitteeseen etteikö nykyään enään olisi sankarihahmossaan, mutta saanähä.

Pari päivää äikän ylppäreistä ja heti tehdään jo yleisimmät kirjotusvirheet (taas) ;) :nus:

Enkku tuntui suht helpolta, mut tässä vaiheessahan on vähän huono alkaa speguloimaan. Kuuntelut meni kuitenkin sen verran huonosti, että tavote E on aika tiukilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom