Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
2,3,4 vastailin. 1 tosiaan jäi mietityttään, että mitäs jos menen sen kusemaan ja jätin tekemättä. Olikos kellään muulla ongelmia ottaa selkoa siitä Huovisen mediavapaus-tekstistä? Lueskelin sen ite 2 kertaan ennenku alko tajuamaan mitään (liekö sit ajatuskin harhaillut pahemman kerran).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö ne ollu naruja?

Ei paljon enempää perseelleen olis voinu mennä, heh heh. En kuitenkaan tehnyt referaatista tiivistelmää! Muihin vastasin todella huonosti. Rupesin nauramaan kokeen lopussa, kun katsoin paskaista käsialaani ja luettelomaista rakennetta tekstissäni, jossa ei ole minkäänlaista ajatusta. Heh.
Nooh, kuten jo Crrc sanoi niin paperi riittää! Abiristeilyä odotellessa!

Ne oli vissiin Sofi Oksasen "tukkaa", mutta mun tietääkseni sitä viittausta ITSE Oksasen tukkaan ei saa mainita, koska se ei ilmoituksesta ilmennyt....

Kaks sivua mulla tuli joka tehtävästä. Kuinka moni analysoi kakkostehtävässä sitä taustaa? Itelle tullu mieleenkään heittää mitään tarinaa niistä hiustupsuista, mutta ilmeisesti olis pitänyt.

Mää laitoin että oksanen on osan ittestään tekstille ku siinä on sen fledaa.. Voi nenä nyt vasta tajusin kuinka typerälle toiki kuulostaa.

Kaks sivua mulla tuli joka tehtävästä. Kuinka moni analysoi kakkostehtävässä sitä taustaa? Itelle tullu mieleenkään heittää mitään tarinaa niistä hiustupsuista, mutta ilmeisesti olis pitänyt.

Itsehän kirjoitin, että valkeaa ympäröivä tumma reuna symbolisoi sananvapautta uhkaavaa sensuuria.:D Hiuksia en kommentoinut mitekään.

Joo-o, ite tuli tehtyä tehtävät 1,2,3. Asiaa ei kyllä helpottanu yhtään, että olin vielä kipeänä ja näköjään tehtävässä 1 en muistanu viitata kuin alussa kirjoittajaan... :D
Saa nähä mitä tuostakin oikein tulloo.

Jos äidinkielestä riittä B-C, niin sen pystyy helposti kirjottaman pelkällä esseelläkin. Muutama piste, kun tulee tekstitaidosta, niin M on jo ihan mahdollinen.

Mä ainakin kertaan vähän erikoissanastoa ja koitan löytää jotain kuunneltavaa netistä (B ruotsi). Tais jäädä äikän TTK:n 5. tehtävän tekijämäärä aika pieneks :D

E. englantiin nyt ei oikeestaan tarvi edes valmistautua. Maanantaina voi katella englanninkielisiä youtube tms. videoita "opetusmielessä"

BUU-radion päälle ruotsin kirjottajat! :D Vähän kevyempää kuunneltavaa niin ei iske nyt vipoina päivinä paniikkia ettei ymmärtäis yhtään mitään. :) Ja jos ei niitä korkeimpia pisteitä ees ole hakemassa niin tuo riittää kyllä vallan mainiosti! Ite kirjotin ruotsin jo viime syksynä, ja nyt ois englanti vuorossa. Mutta englantia kun kuulee niin paljon joka päivä, niin siitä ei mulla kyllä oo minkäänlaista stressiä. Mutta jos treenata vielä haluaa niin elokuvien ja tv-ohjelmien kattominen ilman tekstejä on aika hyvä, siinä ei oikeasti edes huomaa että ne tekstit puuttuu.

Itsehän tein äikästä 1, 2 ja 4. Kokeessa olin iha fiiliksissä että MENEE HYVIN, HYVÄ MINÄ HYVÄ ME. Sitten kun kuulin mitä niihin OLISI PITÄNYT kirjoittaa niin rupes masentaa... Esim. referaatissa olisi otsikkona kuulemma pitänyt olla "Referaatti - jotain" ja juurikin 2 tehtävässä mainita niistä sen hiustupsuista, mutta mistä sitä voi Oksasen hiustyyliä tietää, ikinä kuullukaan koko muijasta. :D Ja 4 tehtävässä kolumnin otsikossa oli Sarvikuonojen maa --> Eppu Normaalin kappale. Jos tästä olisi jotain maininnut niin olisi varmaan täydet pisteet tullut. :D Noh, toivottavasti jokaisesta tehtävästä tulisi edes 2 pistettä niin sehän on yhteensä jo 18 [(2+2+2)x3] ja esseestä 30 niin sehän saattaa jopa C rapsahtaa.
Ensi viikolla sitten englannin kuuntelu ja espanjan myös. Kuunteluihin ei mun mielestä oikeen ees voi varustautua (tai sitten oon vaa nii ylimielinen kakka joka luulee tietävänsä kaiken). Sitten myöhemmin vielä bilsa ja edellä mainitut "kirjalliset" kokeet. Bilsaa lukenut tähän mennessä 4 kirjaa, 5. kirja aloitettu ja tuntuu että voisin päteä kaiken ihmisen biologiasta ja solubiologiasta, mutta ekologia sitten ei ookkaan se mun juttu. :rolleyes:
Onnea kaikille muillekin kollegoille (biologianörteille) kokeisiin ! Ja muillekin pakkislaisille. :worship:

Hehheh, meni täälläki tekstitaito vähä heitellen : D Referaatin osasin sentään tietääkseni tehä oikein, otsikkoki meni ainaki lähestulkoon nappiin nii ei pitäs siitä miinuksia tulla... Mietiskelin vaikka kuinka pitkään mitä ne hapsut siinä kakkostehtävän kuvassa oli, mietin että ne vois olla sen muijan tukkaa, mut päädyin siihen, että ne on "villalangan pätkiä", Sofi Oksaselle tyypillisissä väreissä, ja kuvaa sensuurin pilkkomia sanoja ja lauseita :'D Oli kyllä sellasta analyysia että! : D Mut mä en oikein jaksa uskoo et ne mitään miinuksia antais, vaikkei tarkkaan ois sanonu mitä ne on, lankaa hiusta, mitä ikinä, sama asia ;P
Kakkostehävän jälkeen loppu vähän puhti ja päädyin, vastoin kaikkia odotuksia, kirjottamaan vitosesta iha täyttä pskaa teemoista. En oikein ees tienny, mitä teemojen erittely tarkottaa, mut olin ilmeisesti tehny sen ainaki jotenkuten oikein, vaikka ne mun teemat oli kyllä aika tuulesta temmattuja... Noh, läpi meni ;)

4. tehtävässä tehtävänanto oli havainnoida mistä sen kirjottana asennoituminen näkyy (rakenne ja kielen piirteet). Itse en nähnyt aiheelliseksi mainita tätä yhteyttä Eppu Normaaliin, omasta mielestäni se olisi ollut jopa tehtävänannon ohittamista?? (vai oisko sittenkään, en tiedä??) Otsikosta tosin mainitsin sen, että allekirjoittaneen asenne näkyy, mutta ei siitä sen enempää..

^^ Luullakseni se alluusio Eppu Normaalin biisiin osoittaa hieman humoristista asennoitumista asiaan, en ole kyllä varma kun en siihen tehtävään vastannut taikka lukenut sitä aineistoa kunnolla....

Oliks muilla tänään ruotsin kuuntelua? Monivalinnat meni iha ok mut ne avokysymykset oli kyl poskettoman vaikeita :D

Mulla oli, ei menny kyllä nappiin sitten yhtään, jos vertaa prelikuunteluun ainakin. Avoista tulee varmaan hyvällä mäihällä edes 5/10 ja monivalinnoista en tiedä, mutta tod. näk meni ihan perseilteen nekin.

Tuli ainaki selväks että aika monella jääny pisteen parin päähän joku arvosana syksyllä :D Onkos kevään kemian kirjottajilla asiat hallussa jo? Ainaki joissain aiemmissa kemian kokeissa on valitettu vaikeudesta.

Tuli ainaki selväks että aika monella jääny pisteen parin päähän joku arvosana syksyllä :D Onkos kevään kemian kirjottajilla asiat hallussa jo? Ainaki joissain aiemmissa kemian kokeissa on valitettu vaikeudesta.
Ei oo hallussa. Kurssit 1-3 käyty, nelonen ja vitonen käymättä. Ens viikolla olis neloskurssin koe ja sitäseuraavalla vitosen, pitäs varmaan pikkuhiljaa aukasta ne kirjatk :D On ollu tarkotuksena jo viime syksystä asti käydä noi kaks viimestä kurssia..

Mutta luulis kyllä että helppo ois se kemian koe, ainaki ku kattoo aikasempia nii ei kovin haastavilta näytä..

Osaaks muka 4 ja 5 kurssin asiat käymättä noita kursseja? Ne laskut on niin perseestä ku olla ja voi IMO :D
Ite kirjotin kemian jo syksyllä mut meni vähä penkin alle nii tarkotus olis uusia. Mut panostan ny enemmän matikkaan ja fysiikkaan(:haart:) ku kumminki jo c taskussa..

En osaa, sen takia aion lukeakki :D Mut siis yleisesti vaikuttaa suht helpoilta noi vanhat kemian yo-kokeet.. Sama homma fysiikan kans, tänään katottiin vanhoja yo-kokeita nii näytti siltä että kyllä pienellä kertaamisella sen 8 tehtävää sais tehtyä..

Matikka on sit vähä toinen juttu, mulla on siis pitkä. Tänään saatiin prelit takas, sain 21 pistettä eli B:n :D Oli tommonen testi että miten menee lukematta. Derivointia ja integrointia en osaa _yhtään_, muut asiat on jotenkuten hallussa.. C:n jos saan nii olisin tyytyväinen, opettaja kyllä meinas että uskoo että mulla olis rahkeita saada ainaki M :D

Derivointi ja integrointi voi kyllä olla ihan hyödyllisiä tos matikan kokees... :D Mut joo, itelläkään ei kemia oo viel ihan hallussa niin pitäis alkaa sitäkin lukee fyssan ja matikan lisäks.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom