Ylioppilaskirjoitukset syksy 2010 ja kevät 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja apulus
  • Aloitettu Aloitettu
Oiskohan kemiassa taas jokerina joku vitoskurssin laskutehtävä, vois niitä harjotella. Puskuriliuoksista ja niistä ei oo oikeen tietoo kun ei ees ehitty käydä niitä sillä kurssilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko muita yh:n kirjottajia tänä keväänä??
Yhteiskuntaopista kirjoitin E:n syksyllä ja neuvoksi voin sanoa että suosittelen lämpimästi hommaamaan Otavan Abi kertauskirjan! Asiat mielestäni jäsennelty hyvin ja teksti helppolukuista, joten sitä pänttäämällä ja hyvällä yleistiedolla pääsee kohtuu pitkälle ;)

Enkun kuuntelun monivalinnoista tais tulla 53/60 jos oikein muistin kaikki kohdat, muutamasta en ollu varma mitä vastasin ku olin kahden vaiheilla.. Jospa meni se viimenen tehtävä kans hyvin, ainaki yks kohta meni muistaakseni persiilleen.. Mutta kyllähä siitä varmasti parempi tulee ku viime syksynä ku sillon tais tulla 63/90 :S

Mulla tuli tekstitaidosta alustavasti 4, 3 ja 2 pistettä. Neljä siis referaatista. Positiivisesti yllättynyt olen, vois olla ehkä tsäänssit jopa M:ään :P

Ei vittu, enkun kuuntelu meni taas perseelleen. 68/90 tuli. Toiseks huonoimmat pisteet kuuntelusta _ikinä_, huonommat tuli viime syksynä ku enkkua kirjotin :D Sen viimesen tehtävän vissiin kusin totaalisesti ku monivalinnoista tuli kuitenki kai 53/60..

No, kai mulla vielä tsäänssit E:hen on.

Vituilleenhan se tekstitaito meni 3,2,2 tuli. En nyt tiiä oliko flunssalla asiaa, mut tuli kyl paskimmat pisteet koskaan kuin mistään harjoituksista. Täytyy nyt yrittää panostaa tohon esseeseen ja loppuihin aineisiin enemmän.

Kertokaahan jotain hyviä dokumentteja tai dokumenttielokuvia, joilla voisi treenata reaaliaineita varten. Lukeminen ottaa pannuun, niin ajattelin, että kuitenkin näistä asioista on tehty miljoonia dokumentteja niin miksi ei katsella myös niitä. Itsellä siis kirjoitettavana maantieto ja historia.

Eli jos tiedät aiheisiin liittyen hyviä dokumentteja niin pistä ihmeessä! Esim ilmastonmuutos, öljy, metsät ja historiasta maailmansodat, suomen historia jne.

Vituilleenhan se tekstitaito meni 3,2,2 tuli. En nyt tiiä oliko flunssalla asiaa, mut tuli kyl paskimmat pisteet koskaan kuin mistään harjoituksista. Täytyy nyt yrittää panostaa tohon esseeseen ja loppuihin aineisiin enemmän.

Tuoha o iha helveti hyvi, oikeesti, eli 7*3=21 tavallaan pääsit jo äikän läpi. Ymmärän kyllä, jos sinulla on jotain taivoitteita lakin lisäksi, itse tavoittelin tekstitaidon pisteiksi vaikka 1,1,1 eli 3*3=9 ja sitten vaikka Esseestä 15 pistettä ja läpi meni! En minä muuta tarvitse lukiosta kuin Lakin, työtön minusta kuitenkin tulee! :D

Kertokaahan jotain hyviä dokumentteja tai dokumenttielokuvia, joilla voisi treenata reaaliaineita varten. Lukeminen ottaa pannuun, niin ajattelin, että kuitenkin näistä asioista on tehty miljoonia dokumentteja niin miksi ei katsella myös niitä. Itsellä siis kirjoitettavana maantieto ja historia.

Eli jos tiedät aiheisiin liittyen hyviä dokumentteja niin pistä ihmeessä! Esim ilmastonmuutos, öljy, metsät ja historiasta maailmansodat, suomen historia jne.

Samat reaalit kirjoitat kun minäkin =) Itse olen suunnitellut katsovani historiallisia dokumentteja ja leffoja, tässä muutamia toiseen maailmansotaan sijoittuvia elokuvia:

-Letters from Iwo Jima
-Saving Private Ryan
-The Bridge on the River Kwai
-Saints and soldiers
-Schindler's List
-The Thin Red Line

Voddlerista löytyy myös hyviä (ilmaisia) dokumentteja II. maailmansodan taisteluista. Sieltä taitaa löytyä pari ilmaista sotapätkääkin, jos oikein muistan.

Maantiedon kirjoittajaa suosittelen katsomaan National Geographicin dokumentteja.

PS. lähdekritiikki pitää muistaa elokuvia katsottaessa, kaikki ei välttämättä mennytkään niin kuin leffassa :)

Fysiikka 2011

Vielä ois fysiikka, pitkä matikka, kemia ja äikän ja enkun puolikkaat jäljellä.

Fysikka täsä tärkein aine on ja siihen nyt oon yrittäny panostaa, tavoitteena siis L.
Laskeskelin vähän tossa aikaisemmin tänää(tai siis eilen)ja jäi mietityttämään, että miten lasketaan 4. kurssista tehtävät 1-44 ja 2-36, kirjasarjana Tammi. Noita pähkäilin, muttei oiken napannu ku oli laskenu jo sen verran pitkään

Fysikka täsä tärkein aine on ja siihen nyt oon yrittäny panostaa, tavoitteena siis L.
Laskeskelin vähän tossa aikaisemmin tänää(tai siis eilen)ja jäi mietityttämään, että miten lasketaan 4. kurssista tehtävät 1-44 ja 2-36, kirjasarjana Tammi. Noita pähkäilin, muttei oiken napannu ku oli laskenu jo sen verran pitkään
Eikö noihin löydy mistään ratkaisuja? Vois yrittää huomenna pähkäillä ku muistaakseni neloskurssi oli suht helppo..

Mistäs aiheista porukka kirjotteli itse esseen? Mie valitsin tehtävän 5. välillä rupes jo ajatus leviämään, mutta toivottavasti tuli kokonaisuutena siisti paketti, josta myös sensori tykkää. :) Tavoitteena on 30-35p.

6. Mitä syömme 2030? Oli kiva päästä paasaamaan mieliaiheesta :D Toisaalta siitä tuli varmaa ihan paska ku tuli varmaa aika paljo offtopickia..
Saakeli ku on ranne kipee ku kirjotin 50snt kuuliksella sen vajaa 3 sivua, hyi saatana

Tossa 1-44 b) kohdassa ainaki pitää vaan laskee sillä s=vt+½at^2 kaavalla se matka. a kohdasta en osaa sanoa mitään.

Ja sitte toi 2-36:

trollr.jpg

e: huoh sammakko

http://img219.imageshack.us/img219/8485/trollr.jpg

no voi vittu en vaa osaa...

Tuli tehtyä tehtävä 9. eli siitä novellista. Alko kyllä parin tunnin jälkeen kaduttamaan että tuli valittua väärä tehtävä. No, kyllä siitä sai kuitenki reilu 3 sivua kirjotettua.
Oli muuten huonot tehtävät tänä vuonna :jahas:

6. Mitä syömme 2030? Oli kiva päästä paasaamaan mieliaiheesta :D Toisaalta siitä tuli varmaa ihan paska ku tuli varmaa aika paljo offtopickia..
Saakeli ku on ranne kipee ku kirjotin 50snt kuuliksella sen vajaa 3 sivua, hyi saatana

Mitäs kirjotit? Ite laitoin, kuinka geenimanipuloitu ruoka syrjäyttää normaalin ruuan, ja että luomuruuan tuottaminen loppuu, koska se on hidasta ja kallista jne :D. Myös viittasin että pikaruoka tulee olemaan suuremmassa roolissa vuonna 2030 kuin tänä päivänä... Taisi mennä ohi aiheen :D.

Perkele ku tuli paska aihe tuli valittua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom