Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Itte tein esseen 2. tehtävästä, missä piti pohtia kaupunkeihin muuton yhteiskunnallisia vaikutuksia. Mun vastauksesta tuli melko yhteiskuntaopin vastauksen olonen mut onko siitä haittaa sillä kaikki asiat joita käsittelin oli faktaa muutamaa omaa mielipidettä lukuunottamatta.

Meniköhän ihan perseelleen?
En mä nyt usko, koska jos aihe on kaupunkeihin muutto ja niiden vaikutukset, niin kyllä mä ainakin olettaisin että aihetta myös pitää lähestyä "yhteiskuntaopillisesti". Eiköhän se oo pelkästään hyvä vaan että tietää oikeesti mistä kirjottaa.

Ite skriivailin siitä kolmosesta mielestäni ihan hyvän esseen, ei jääny paska maku ollenkaan. Kirjottaminen on ollu aina vahvuus, toivottavasti oli sitä tälläkin kertaa...

Ja mä en tiedä mikä mussa on, mutta noi esseekokeiden aiheet tuntuu vaan aina yhtä vammasilta. Edellisiäkin mitä oon selannu, niin siellä on aina ollu yks tai pari mistä on voinu kuvitella kirjottavansa. Sama tälläkin kertaa, aika ulapalla oisin ollu ilman kolmostehtävää. Mut onhan se niinkin, että pakon alla saa aina silti jostain esseen väsättyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite kirjotin tehtävästä numero kaksi. Aika lailla siitä tuli niinku yhteiskuntaopin essee.
Laitoin just kaikkee perussettii, niinku et missä suomes on suurimmat asuinkeskittymät, mistä väki lähtee. Sitte kirjotin just muuttovoittokunnista ja muuttotappiokunnista/alueista ja mitä yhteiskunnallisii vaikutuksii on. Lopussa iskin vähän persoonallisempaa otetta, ja heitin tarkotuksella jutun vähän yli kun kirjotin siitä miten suomesta tulee koht usa. (toisaalla vitusti ihmisii<->toisaalla autioita, elintasoerot tulee kasvamaa koska isot alueet on varakkaita hienoine rakennuksineen->rikollisuus ja huumeet) Eli aika lailla heitin utopistista settii mut selitinki siinä kuinka se on omaa kauhukuvitelmaa, joka on syntyny nykyisen väestökeskittymäkehityksen seurauksena.

Epäilyttää kyllä että saakohan tosta pisteen pistettä. Iivari on hyvin mahdollinen.

Mulle nuo on niitä helpoimpia aiheita, mutta annas olla ku tulee todennäkösyystehtävä etee. Se on menoa sitte ja nolla pistettä... :/
Oikeestaan kaikki muut on melko helpohkoja paitsi todennäkösyyslaskenta on mulle ainaki ihan pirun vaikeeta...
Soveltavissa tehtävissä tarvii vaa ymmärtä mitä pitää laskea jonka jälkee kaikki on pelkkää kaavojen pyörittelyä...

Perus derivointi ja nollakohdat yms. on toki "helppoja" mut sitteku pitäis alkaa niit soveltavii tehtävii tekee ni... :curs: :curs:
Sama homma integroinnissa.
Toki tietenkin noin kyllä ny tietenkin normaali derivointi sujuu ja nähnykkään helpointa asiaa matikassa. Pitkän matikan kursseil osa aisoista helpompia.

Vouh, että ärsyttää eilinen esseekoe. Itse kirjoitin (varmaan ainoana)tehtävän 14. Selitin kyllä kaksi ekaa sivua jotain ihan turhaa, mitä kuvat toivat mieleen, mitä niistä pystyi päätellä yms. Ja sen jälkeen aloin vasta selittämään valokuvan ja todellisuuden suhteesta ;o jotain omituista sain sinne heitettyä. Kuten kuvien käsittelyohjelmista, kaikki ei ole sitä,mitä valokuvat antavat käsittää..äääh. Taisi mennä siis ihan pepulleen.

Itse kirjoitan kuusi ainetta: äidinkieli (no, se on jo onneksi ohi), lyhyt matematiikka, englanti, historia, ruotsi ja uskonto.

Lukuintoa ja onnea kaikille matskun kirjoittajille! :)

Mulla tuli otettua melkonen riski. Kirjotin nimittäin sarkastisen pakinan nelostehtävään. Tekstistä tuli mielestäni hyvä, mutta pisteet riippuu todennäköisesti kovasti sensorista. (yleensä saan esseistä 45-55p)

Huumori, ironia ja sarkasmi on sellasia välineitä, joilla vedetään todella hyviä arvosanoja, mutta myös surkeita. Ompahan ainakin mitä oottaa...

Toivotaan, ettei tarkistajana ole joku kalkkismummo, joka ottaa tosissaan mun heitot kirkosta ja naistenhakkaajista. :D

Siis mitä vittua? Menikö multa toi tehtävä nyt täysin ohi? :david:

Kysymyshän oli nimen omaan, että mitä se tilasto kertoo eri lajien suosioista ja sitten oli, että pohdi suosion syitä.

Selitittekö oikeesti niistä eri lajien ominaisuuksista, ja mitä hyvää ja mitä huonoa niissä on?

Ite kerroin vain siitä, mitä tuosta tilastosta oli luettavissa, ja mistä noiden lajien suosio johtuu. Koska mielestäni tehtävänanto rajas niin... :david: ???

Vastasin edellisen kysymykseen. Kirjoitin sauvakävelystä pätkän; syystä miksi se on suosittu.

Toivotaan, ettei tarkistajana ole joku kalkkismummo, joka ottaa tosissaan mun heitot kirkosta ja naistenhakkaajista. :D

Tosiaan riskin otit. Jotenkin just nuo esimerkit on vähän arkoja asioita, varsinkin jos sensori on vanhahko naisihminen ja vielä uskovainen. Ei välttämättä osaa ottaa huumorilla jos vitsailee tommosilla asioilla. :rolleyes:

Mutta pakko nostaa hattua riskin otosta, ite pelasin niin varman päälle että... :thumbs:

jaajaa saapa nähä miten matikka menee. Nooh jos menee päin persettä niin voi vaikka korottaa syksyllä tai sitten vaan omistelee pääsykokeissa

Toimiiko jollain tuo sivu?
ei

Haittas kyllä jonkun verran matikan kertailua, kun laskin ja taulukko piti viedä sinne tarkistukseen ja kemian kanssa vielä sama homma. Pari tuntia oon yrittäny vääntää isän vanhalla laskukoneella. Prelistä napsahti lonkalta e, joten huomista varten ei oo hirveesti tullu laskeskeltua. Tsempit vaan kaikille ja nyt vois kerrata vielä optimoinnin ja lukujonot -->

ei

Haittas kyllä jonkun verran matikan kertailua, kun laskin ja taulukko piti viedä sinne tarkistukseen ja kemian kanssa vielä sama homma. Pari tuntia oon yrittäny vääntää isän vanhalla laskukoneella. Prelistä napsahti lonkalta e, joten huomista varten ei oo hirveesti tullu laskeskeltua. Tsempit vaan kaikille ja nyt vois kerrata vielä optimoinnin ja lukujonot -->

Pitkä vai lyhyt?

Nyt sitten aletaankin jo rukoilemaan onnetarta, että huominen matikankoe on täynnä yhtälö, geometria ja prosenttilaskuja sieltä helpoimmasta päästä. Vaikka lyhytoppimäärä onkin ja pitkän lukenu niin ei se tunnu vaan painuvan päähän... Oishan sen kirjan avata useemminkin kuin kahdesti ennen tätä iltaa. :jahas:
Joooo..... Näillä mennään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom