Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
Ei lyhyen tehtävät ole edes mitään maailman helpoimpia pitkän jälkeen. Ne alkupään joo, mutta niin ne on pitkässäkin. Lyhyen matikan koe täynnä sanallisia tehtäviä, ja että edes tajuu mitä niissä sanotaan menee oma aikansa. Pitkäs ne on helposti aseteltu yleensä ja siitä sitten laskee jos osaa. Kyllähän historiaan ehtii lukea vielä ihan helposti. Itekkin pääsen alottaa kunnolla vasta yh:n jälkeen ja ihan hyviä arvosanoja kumminkin tavoitellaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mie ite pärjäisin saletisti huonommin lyhyessä matikassa, siinä kysytään niin paljon käytännön juttuja.. Pitkämatikkalainen ei hallitse mitään prosentteja tai kääntäen verrannollisuuksia :D Siinä missä mie kaivan laskimen jo yhteenlaskuja varten, lyhyet laskee päässä.. Sitä se A-matikka teettää..

Mie oon jo paniikissa tosta matikasta, ihanaa, että se on noin viikon kuluttua ohi!
Sama. Vaikka tuntuu että aika loppuu kesken ja ettei osaa mitään ni onneks se on sitten jo kuitenkin ohi ettei tarvi enää ajatella että aika loppuu kesken ja ei osaa mitään. :: ) Ja aina voi syyttää huonoista tuloksista huonoon aikaan osunuttta sairastelua :D

Muista en osaakaan stressata. Äikkä lähti omaan tasoon (tasasta kolmosriviä keränneenä) loistavasti 4-4-4, enkun kuuntelu meni varmaan alle sen mitä normaalisti, en oo kyselly. Aineella pitää yrittää korvata sitä sitten, jos sitä sen E:n sais kasattua kuitenki..

Mie ite pärjäisin saletisti huonommin lyhyessä matikassa, siinä kysytään niin paljon käytännön juttuja.. Pitkämatikkalainen ei hallitse mitään prosentteja tai kääntäen verrannollisuuksia :D Siinä missä mie kaivan laskimen jo yhteenlaskuja varten, lyhyet laskee päässä.. Sitä se A-matikka teettää..

Mä en oo varmaan koskaan sisäistänyt tätä pitkää matikkaa, mut prosentit ynm. verrannolisuudet on just mun alaa. Laskinta joudun silti käyttää ku lasken 17 + 44 ;)

Lyhyestä voisin vetästä jopa jonku E:n suht helposti, mutta pitkästä viime vuosien kokeiden perusteella max. B:n ja aina ei olis menny edes läpi. Olis pitäny tajuta tää vähän aikasemmin..

E. Äikästä 9p. Mä odotin vähän parempia pisteitä. Oli melkeen ainoo kertoo elämässä, ku tuntu että meni kerranki hyvin noi tekstitaidot. Voi myös johtua siitä, että oli ensimmäinen kerta ku jaksoin panostaa niihin enemmän ku sen vajaa kaks tuntia..

Ethän ole tosissasi, ethän.

Kyllä ite ainakin naputtelen tuollaset laskimeen. En sen vuoksi, ettei se päässäkin menisi, vaan sen vuoksi, että laskimella homma käy 0,3s nopeammin. Ja ennen kaikkea sen vuoksi, että sivun laskemisen jälkeen ei ole mukava huomata tuollaista yhteenlaskuvirhettä laskun alkuvaiheessa. Joutuu koko paskan uusiksi kirjottelemaan, jos haluaa sen kunnolla saada siihen paperille.

Aivan, kaikki yli 20 menevät numerot näpytellään rakkaaseen laskimeen :dance:

Edit: myös jos molemmat yhteenlaskettavat luvut on yli 10....

edit2: wtf :o

Kyllä ite ainakin naputtelen tuollaset laskimeen. En sen vuoksi, ettei se päässäkin menisi, vaan sen vuoksi, että laskimella homma käy 0,3s nopeammin. Ja ennen kaikkea sen vuoksi, että sivun laskemisen jälkeen ei ole mukava huomata tuollaista yhteenlaskuvirhettä laskun alkuvaiheessa. Joutuu koko paskan uusiksi kirjottelemaan, jos haluaa sen kunnolla saada siihen paperille.
Ethän ole tosissasi, ethän...tuonhan laskee siinä ajassa kun ottaa laskimen esille, että 62.

Tekstitaidosta tuli 2, 3, 3. Eli eipä se hääppösesti mennyt, kelpaa kyllä mulle sillä en mä parempia pointseja odottanutkaan.

Ethän ole tosissasi, ethän.
Olen mä tosissani, olin myös tosissani siitä seuraavasta lauseesta ja joku 2x3 laskimella. Ei se tarkoita etteikö päässälasku sujuis. Sujuu nimittäin paremmin ku suurella osalla kavereistani matikan pituudesta riippumatta. Tulee vaan joskus jäätyiltyä niin helpompi laskee laskimel niin menee varmasti oikein.

Olen mä tosissani, olin myös tosissani siitä seuraavasta lauseesta ja joku 2x3 laskimella. Ei se tarkoita etteikö päässälasku sujuis. Sujuu nimittäin paremmin ku suurella osalla kavereistani matikan pituudesta riippumatta. Tulee vaan joskus jäätyiltyä niin helpompi laskee laskimel niin menee varmasti oikein.

ei vara venettä kaada. kyllä minäkin varsinkin kokeissa näppäilen kaikki laskut laskimesta läpi jos on vähänkin epävarma olo. Varsinkin kun huolimattomuusvirheitä tulee muutenkin niin pirusti.

Kyllä meinaa pää hajota tuon pitkän matikan kanssa. Nyt oon tuskastellu että mistä suunnasta koko hommaa lähtisi purkamaan. Tiukoilla on, jottako läpi menee. 2p:n päästä B:stä oli preli, saapi nyt nähdä tuleeko edes A:ta yo-kokeesta. Pitäisiköhän palkata joku yksityinen opettaja viimeiseksi viikoksi :D

Itsestähän se on kiinni, että pääseekö.

Itse vedin viime syksynä kuuntelusta 74 ja aineesta siihen jonnekin n. 80 pintaan.

Silti se E sieltä napsahti.

Luo toivoa ;) Kiitos!

Huoh. Äidinkieli ja englanti tahtonut vähän jäädä, sillä bilsan kanssa meinaa mennä hermot. 2 kurssia vielä käymättä läpi, vähän tahtoo pukata jo paniikkia. Tussasin jo kalenterinkin täyteen tavoitteita perseelle potkimaan. 9.päivä pitäisi olla kirjat luettu ja sen jälkeen olisi n. 2vk aikaa kertailla muistiinpanoja, kirjoitella esseitä tärppiaiheista ja piirrellä kuvia ja kaavioita. Eli HC-meiningillä viimiset 2vk. Jos vihdoin ja viimein tulisi se himoittu L :rolleyes:

Kuka muu kirjoittaa biologian? Minkälaisilla fiiliksillä olette liikkeellä?

Kyllä meinaa pää hajota tuon pitkän matikan kanssa. Nyt oon tuskastellu että mistä suunnasta koko hommaa lähtisi purkamaan. Tiukoilla on, jottako läpi menee. 2p:n päästä B:stä oli preli, saapi nyt nähdä tuleeko edes A:ta yo-kokeesta. Pitäisiköhän palkata joku yksityinen opettaja viimeiseksi viikoksi :D

Joo, vähän sama homma täällä...

Kaikista asioista tuntuu olevan vähän jotakin tietoa, mutta ei sitten kuitenkaan niin paljon, että pystyis kokonaisen tehtävän tekemään täydellisesti. :jahas:

Onneks tässä on vielä niin hemmetisti aikaakin jälellä(viikko)! :D

Ei perkele, jos tulen tuon pitkän matikan läpi pääsemään, niin voi pojat! :whip:

Enkun kuuntelu 65,5 pistettä, joka on ihan ok, kun ottaa huomioon, että kämmäsin kaksi avoa nollille. Taitaa E tehdä kyllä aika tiukkaa, mikä harmittaa tällä hetkellä.

Yhteiskuntaopin käyn uusimassa. Koetan korottaa M -> E, mutta olen lukenut 1 & 2 kirjan tasan kerran eli näyttää sekin aikalailla haaveelta.

Äikästä tuli 4, 3 ja 4, mikä on hyvä. Vielä ois mahikset saada E, jos kirjottaa hyvän esseen.

Ruotsin kuuntelusta 70 p!!! keskiarvo kursseista komea 6,5. Noh ihan sama, tuo kirjallinen osuus laskee omat pisteet komeasti.

Aah pitkä matikka. Vieläkään en tajua miksi olen sitä lukenu. Joka kurssista hyväksytyllä arvosanalla läpi, tosin rimaa hipoen. Tänään kävin tentissä, johon en ollut edes ilmoittautunut ja osasin tasan yhden tehtävän :rock: noh sääli pisteillä B tai jotain sitte ens keskiviikkona.

Pitkä saksa oli syksyllä jo B.

Tuntuu siltä, että kaikki menee ala kanttiin, mutta täysin oma vika. Kolmos jaksossa oli itellä hurjat 2 kurssia eli olishan tässä ollu lukuaikaa joulukuusta asti. Tarkotus oli kirjottaa EEEMCB, näyttää enemmänki MMMCBB olevan tulossa kuiteski. Vituttaa, mutta minkäs teet kun on niin laiska :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom