Ylioppilaskirjoitukset kevät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapsu-
  • Aloitettu Aloitettu
kävin enkun tulokset kattoo ja yllätyin suuresti :eek:

19/20
5/5
10/10

... tosin epäilen et noi tulee tippumaan, koska mielestäni ne avot meni niin perseelleen, etten oo voinu täysii niist saada

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kävin enkun tulokset kattoo ja yllätyin suuresti :eek:

19/20
5/5
10/10

... tosin epäilen et noi tulee tippumaan, koska mielestäni ne avot meni niin perseelleen, etten oo voinu täysii niist saada

Tosi kova tulos :thumbs:

tuskin nuo nyt niin kauheesti ytl:ssä laskee, mut täytyy siihenkin vaihtoehtoon aina henkisesti varautua:D

Enkusta 73½ pistettä. Pettymys oli, sillä yleensä tullu se 80 pojoa ainakin. Ehkä tolla vielä E:hen päästään. Aineista kuitenkin parhaimmillaan tullu se 97/99, joten pitää koittaa aineen avulla kompensoida huonosti mennyttä kuuntelua. Toivotaan parasta.
Äidinkieli meni suunnilleen oman tason mukaan, silti jäi tuo viiminen vähän kaihertamaan. Tein tehtävät 2, 4 ja 5 ja pisteitä tuli 4,4 ja 3 -> 33p. E:hen olisi vielä lievä mahdollisuus. Olettaen tietenkin, että pisterajat pysyvät samana.

Enkusta 73½ pistettä. Pettymys oli, sillä yleensä tullu se 80 pojoa ainakin. Ehkä tolla vielä E:hen päästään. Aineista kuitenkin parhaimmillaan tullu se 97/99, joten pitää koittaa aineen avulla kompensoida huonosti mennyttä kuuntelua.

Itsestähän se on kiinni, että pääseekö.

Itse vedin viime syksynä kuuntelusta 74 ja aineesta siihen jonnekin n. 80 pintaan.

Silti se E sieltä napsahti.

Itsestähän se on kiinni, että pääseekö.

Itse vedin viime syksynä kuuntelusta 74 ja aineesta siihen jonnekin n. 80 pintaan.

Silti se E sieltä napsahti.
Mainittakoon, että syksyllä on vielä monta pistettä kovemmat rajat verrattuna kevääseen.

Eikös se oo just toisin päin, syksyllä matalammat rajat. Vai oonko taas eläny epätietoisuudessa?

oon kyllä tässä asiassa therfin kannalla.

uskonnon kokeessa rajat oli syksyllä n.3 pistettä korkeemmat mitä viime keväänä. sillaihan se yleensä menee et syksyllä kirjottaa vaan joidenkin aineiden ekspertit niin sen takia rajojen saavuttamiseenkin on haluttu ytl:n toimesta lisätä jotain haastetta.

Eikös se oo just toisin päin, syksyllä matalammat rajat. Vai oonko taas eläny epätietoisuudessa?

Se on aikalailla ainekohtainen juttu.

Esim:
Enkussa on yleisesti syksyllä paremmat, koska ne kurssit on yleisesti monissa kouluissa suunniteltu käytäviksi niin, että oppilas on valmis kirjoittamaan syksyllä sen. Tämän takia ns."paremmat" oppilaat englannissa kirjoittaa sen syksyllä, sekä englannin kirjoittajia on myös tällöin enemmän, jonka myötä pisterajat on korkeammalla.

Pitkässä matematiikassa taas kurssit on suunniteltu niin, että sitä on vähän vaikea suorittaa muulloin kuin keväällä. Syksyllä sitä on lähinnä vain uusimassa ihmisiä ja usein he eivät oikeasti jaksakaan panostaa kesällä, jonka myötä pisterajat ovat matikasta keväällä alhaiset.

Saimpa miekin tietooni alustavat pisteet tekstitaidon kokeesta.
Tein tehtävät 1,4 ja 5 ja pisteitä herui 4, 5 ja 2!?!?!?
Mitäs vittua olen onnistunut söhlimään...? :wtf:

Vielä kun luulin, että nuo argumentointikeinot on hallussa. omg.
Muistaakseni kerran elämässä olen aiemmin saanu 2 pistettä, kun luin tehtävänannon päin vittua tms. :jahas:

Edit.
http://lyseo.blogspot.com/2008/02/tekstitaidon-koe-kevt-2008.html
Tämmönen löyty näköjään... Näyttäis olevan listattuna argumentointikeinoihin jotain ihan ihme juttuja, joista ei ole ikinä äikäntunneilla mainittukkaan.

Hjooh, tekstitaito kusi hiukan: 4, 4, 3. Ei varmaan just tossa järjestyksessä mut kuitenki. Ruotsin kuuntelusta 80 ja enkun vastaavasta tais olla 71,5. Yllättävää sinänsä että meni ruotsi paremmin, yleensä kun on ollut päinvastoin.

Enkkukin pieni pettymys mutta BB-Jarkon sanoin "ei mitää" :thumbs:

Vittukun matikan kirjotukset tulee niin pian eteen. Vaik oon lukenu koko ajan. En mtiään mahdottomia määriä. Niin tajusin äsken et ne on ihan vitun pian. Tässä helvetti oo aikaa lusmuilla enää yhtään ;ddd.
E: ettei vitutusta ois riittävästi joku idiootti otti kaks reaalia.

Mitä muuten veikkaatte mimmoset pisterajat tulee oleen lyhyessä matematiikassa nyt keväällä? Syksyllähän olisi saanut vaikka silmät kiinni (siis helposti) M:n. Toivottavasti ei oo kauheen tiukat.

Saattaa olla aika korkeat rajat sillä ainakin meijän koulussa moni joka on lukenut pitkän matematiikan kirjoittaa nyt lyhyen. (oletan että lyhyen kirjoittaminen on näille helppoa, tai no ainakin mulle on)

Saattaa olla aika korkeat rajat sillä ainakin meijän koulussa moni joka on lukenut pitkän matematiikan kirjoittaa nyt lyhyen. (oletan että lyhyen kirjoittaminen on näille helppoa, tai no ainakin mulle on)

No eiköhän ne lyhyen matikan rajat kuitenkin aika lailla samoissa tule pyörimään ku ennenkin...

Mutta se on kyllä totta, että ihan lapsellisen helpoilta ne lyhyen matikan tehtävät tuntuu pitkän matikan jälkeen.

En taas tajua mitä järkeä on kituuttaa itteään pitkässä matikassa 2,5v ja sen jälkeen kirjottaa lyhyt??
Kun ei minkään koulun pääsykokeissa katota lukio todistusta vaan ylioppilas, eli heille olet lukenut lyhkäsen ja kirjottanu lyhkäsen.

Toisaalta jos ei teknilliselle alalle meinaa mennä ni eipä sillä sitte oo kauheesti väliä.
Ja tämähän on vain minun mielipide.

Ensviikolla olis sitten maanantaina äidinkieli ja perjantaina englanti edessä. Sitten 26. päivä olisi historia enkä ole viellä edes kirjan kirjaa avannut. Huonolta vaikuttaa.

Häähää! Kaikki matikan kirjat käyty jo läpi. :rock:
Vielä pitää laskeskella nuo tenttimatskut loppuun ja pari vanhaa yo-koetta kokonaisuudessaan. Menis nyt prkl edes matikka putkeen. Lukion kursseista laskettu tarkka keskiarvo on nimittäin tasan 10. ;)

Kohtuu masentavaa lukea täältä miten ihmiset on saanut kertailtua, mulla nimittäin ei tule tästä hommasta yhtään mitään kun motivaatio on niin viimesen päälle hukassa... Noh, ei auta valittaa, itsestähän se on kiinni. Tsemppiä kaikkien viimesiin lukuihin, ens viikolla se alkaa... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom