Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lightweight sanoi:Ortostaattisen sykkeestä hieman tietoa:
ortostaattinen syke
ja siellä lukee näin: "Ortostaattinen syke on seisomasyke - leposyke Eli esim. 69 - 41 = 28. Useissa eri lähteissä sanotaan, että "hyvä" ortostaattinen syke on n.15-20. Tämä ei ainakaan meikäläisen kohdalla pidä ihan paikkaansa vaan syke on useimmiten korkeampi. Tässäkin on siis yksilöllisiä eroja."
itse mittasin joulun aikaan terveyskeskuksesta "pöllityllä" sykemittarilla (joka mittasi myös verenpaineen) ortostaattisen syykkeen kahdeksana aamuna: 19, 30, 23, 30, 20, 21, 22, 25. kahdeksan päivän keskiarvo oli siis 23,5; muutama päivä sitten uskaltauduin kuukauden tauon jälkeen salille ja pulssi nousi ihan v*****i. taisin säikähtää. sitten se tasaantui ja jäin henkiin. hyvää se teki. vaikka kuukauden täyslepo hävitti ropasta viimeisenkin jäntevyyden, ei tauko tuntunut salilla niin pahasti mitä luulin, onneksi. (minun osaltani tämä keskustelu taitaa olla siis ohi; ellen tilttaa taas itseäni![]()
tomimies sanoi:Orastava ylikunto on hyvä fiilis. Väsyttää mutta ei tule unta ja seuraavan päivän treenit pyörii mielessä. Kannattaa kuitenkin ehkä jättää väliin ne seuraavan päivän treenit... Tämä nyt ei taas liity mihinkään =)
Tai ehkä liittyy. Voihan olla että superkompensaatio on suorastaan hurjaa kun treenaa itsensä ylikunnon partaalle ja sitten ottaa kevyen viikon. Täytyy vaan osata kuunnella kroppaa ettei mene liian pitkälle.
Jahas. Ufc is back! ;)Ufc sanoi:Mä olen treennut jo pitkään hyvällä kehityksellä
reino sanoi:Jahas. Ufc is back! ;)
Muistelisin, että vajaa vuosi sitten nimenomaan vedit itsesi pahasti ylikuntoon suunnilleen tuollaisella treenillä. Mikä on muuttunut niistä ajoista? Onko nyt parempi lääkitys vai oletko löytänyt tasapainon pyhän kolminaisuuden (treeni, ruoka, lepo, myrkyt) välillä?