Itsellä oli aikanaan jatkuvasti flunssa ja pientä lämpöä, jokin streptolysiini oli koholla myös eikä lyhyillä antibioottikuureilla laskenut. Kuitenkin kaikki mahdollinen tutkittiin useampaan kertaan ja eräs sisätautilekuri sitten aloitti antibiootin estolääkityksenä, jota on nyt jatkettu yli 2vuotta ja olo on erittäin hyvä.
Jotain tämänkaltaista koitin itselleni havitella omalta lääkäriltäni, koska olen kanssa ollut nyt enempi tai vähempi flunssainen koko vuoden. Vastaus oli tyly: "antibioottinen pitkäaikaisesta käytöstä on enempi haittaa kuin hyötyä" ..Ja se sitten siitä keskustelusta. Ei ilmeisesti ota mua vakavissaan missään asiassa koska tietää mun rojutelleen...
Tässä odotellaan nyt nielurisaleikkaukseen pääsyä, jos se vaikka hieman auttaisi. Käyn tällä viikolla yksityisellä tiedustelemassa josko sieltä heruisi jotain avaavaa nenäsuihketta ja antibiootteja, tai jotain muuta lääkitystä jotta tässä pysyisi edes tuohon leikkaukseen asti varmasti terveenä eikä olis jatkuvasti putket tukossa...
Risat leikataan siis jatkuvien nielutulehdusten ja liikakasvun takia pois, mutta näiden lisäksi on tullut nyt muutama poskiontelotulehdus sekä krooninen nuha (joka kyllä johtunee osaksi siitepölystäkin). Myös korvat ovat aika-ajoin aika tukkoisen oloiset.
Mitään polyyppia tms. ei pitäisi nenässä olla, eikä ne kanavat sinne poskionteloihin ole liian ahtaat. Käytössä on nyt ollu muutaman kuukauden ajan sellainen "sarvikuono" eli nenähuuhtelukannu joka tuntuisi auttavan jonkinverran, kokonaan se ei mun tukkoisuutta kuitenkaan poista. Nielulle ei leikkausta odottaessa ole muuta mahtanut kuin käyttää nielua ja suuta desinfioivia valmisteita (Toncils, Bafucin yms.)
Katsotaan jos siellä seuraavalla lääkärikäynnillä huomenna vähän viisastuttas tai saatas jotain apua, muuten ei vissiin auta kuin odotella sitä leikkausta ja sen (ehkä) tuomaa helposti noihin muihinkin probleemiin...Alkaahan tähän jatkuvaan rään lentämiseen ja miten sattuu treenaamiseenkin jo tottua
:D
(vaikka tietysti ruokahalukin vähän kasvaa)