Ylikunto

Meta title: 🔥 YLIKUNTO – KUN KONE HYYTYY KESKEN KOVIMMAN AJON 🔥

Meta description: Ylikunto hiipii salakavalasti: treeni kulkee, kunnes ei kulje enää. Väsymys, hermoston ylikuorma ja motivaation romahtaminen iskevät yhtä aikaa...

Raudan puute on mahdollinen, tai alhainen verenpaine. Voithan kokeilla rautakuuria, tepsii ainakin mulla. Apteekista saa ostettua esim. Retaferia. Toinen seikka, jos on alhaista verenpainetta, niin suosittelen uutettua ja tiivistettyä lakritsijuuren tankoa: saa luontaistuotekaupoista tai viimeistään luomuliikkeistä. Tai sitten ihan peruslakupekkaa poskeen. :D

Pitänee käydä ens viikon alussa mitauttamassa nuo hemoglobiinit :D Peruslakuu voiski napata, ei oo tullu syötyyks sitä pitkää aikaan. :rolleyes:

Pitkään jatkuneissa tapauksissa voi kyseeseen tulla kämpän homevauriotkin. Kannattaa tsekata.
Jep todellakin kannattaa huomioda toi.
Tosin yleensä pitäis aika lyhyessä ajassa huomata eron; reissussa ollessa tms.

Mulla oli tosi paha homevaurio kämpässä, mutta lähes samoihin aikoihin aloitettiin penisilliiniestohoito, kun toi remontti tehtiin. Oon monesti kyllä miettinyt, että mitä jos sillä kuitenkin oli vaikutusta asiaan enemmänkin. Vaikka lääkäri oli toista mieltä asiasta ja saatoin olla kyllä 1-2kk poiskin kotoa ja silti sairastelin.

perskele, taitaa itelläki ylikuntoa olla, ja ollu pidemmän aikaa :eek: väsymystä vaikka nukkuukin pitkät yöunet, ruokahaluttomuus(nälkä on kyllä mutta meinaa tulla heti ylös kun syö ja on vaikea niellä), huimausta, tuloksia ei kyllä oo tullu pitkään aikaan ja viimisetki lihakset tuntuu olevan kutistunu. mitäs kannattais tehä ? lääkäriin ? pientä taukoa salista ny jonkin aikaa ainakin ? :zzzz: tuntuis et olis testotki aika alhaalla.

Tietenkin hoitamaton/krooninen poskiontelontulehdus tulisi sulkea pois.

Mulla aiheutti samanlaisia oireita nimenomaan krooninen poskiontelontulehdus. eli pientä lämpöä yms. joka päivä ja muutenkin oli veto pois ja juuri esim. portaiden nouseminen yms. otti koville.

Mulla tuo hoidettiin niin, että ensin otettiin röngten kuvat, joissa todettiin, että sierain/nenäontelo on toiselta puolelta aivan liian ahdas, joten ei päässyt tuulettumaan kunnolla.

Seuraava vaihe oli se, että varattiin aika leikkaukseen, leikkausta ennen punkteerattiin muistaakseni 12 kertaa kolmen viikon aikana + antibiootit, että ei varmasti ollut mitään tulehdusta päällä.

Sitten leikattiin niin, että nenän väliseinää hieman siirrettiin/käännettiin, jolloin saatiin "rööreihin" vähän lisää tilaa. Viikon verran tuet nenän sisällä ja sen jälkeen alkoikin ilma kulkea aika paljon mukavammin ja vaiva poistui siinä samalla. Sen jälkeen ei ole poskiontelontulehduksesta joutunut kärsimään.

Tuo hiukan reilu 37 lämpöä joka päivä on kuulemma erittäin yleinen oire poskiontelontulehduksen kanssa ja sitä se tosiaan oli itselläkin.

Mulla aiheutti samanlaisia oireita nimenomaan krooninen poskiontelontulehdus. eli pientä lämpöä yms. joka päivä ja muutenkin oli veto pois ja juuri esim. portaiden nouseminen yms. otti koville.

Tuo hiukan reilu 37 lämpöä joka päivä on kuulemma erittäin yleinen oire poskiontelontulehduksen kanssa ja sitä se tosiaan oli itselläkin.

liittyikö tähän sellaista, että kurkunpäässä on kokoajan limaa joka ei tule pois? entä näkyikö tuo tulehdus ultraäänellä katsottaessa?

nämä listatut oireet kuulostavat niin tutuilta, mutta mulla tutkittiin poskiontelot ultralla (ei näkynyt mitään) + söin varmuuden vuoksi antibioottikuurin ja limanpoistolääkettä (erdosteiini) eikä mitään vaikutusta. tänään kävin hakemassa sen nokanhuuhtelukannun jos se auttaisi.

pahoittelen että keskustelen hieman ohi aiheen. threadin aloittajalle toivon että vaiva selviää ja jos mahdollista niin pääset postaamaan sen aihauttajankin tänne kun meitä kohtalotovereita on.

liittyikö tähän sellaista, että kurkunpäässä on kokoajan limaa joka ei tule pois? entä näkyikö tuo tulehdus ultraäänellä katsottaessa?

nämä listatut oireet kuulostavat niin tutuilta, mutta mulla tutkittiin poskiontelot ultralla (ei näkynyt mitään) + söin varmuuden vuoksi antibioottikuurin ja limanpoistolääkettä (erdosteiini) eikä mitään vaikutusta. tänään kävin hakemassa sen nokanhuuhtelukannun jos se auttaisi.

pahoittelen että keskustelen hieman ohi aiheen. threadin aloittajalle toivon että vaiva selviää ja jos mahdollista niin pääset postaamaan sen aihauttajankin tänne kun meitä kohtalotovereita on.

Sitä limaa oli niin kurkussa kuin nenässäkin ja ei tosiaan oikein tahtonut ulos tulla. Ultrassakin näkyi jotain, mutta se ei ole 100% mittaustapa, se näyttää vähän mitä sattuu sen mukaan millainen luusto on jne.

Kannattaisi ehkä piruuttain pyytää punkteeraamaan, se ei ole kaikista miellyttävin toimenpide, mutta jos sitä tavaraa siellä on niin sillä tavalla tulee taatusti ulos.

Mulla tuo hoidettiin niin, että ensin otettiin röngten kuvat, joissa todettiin, että sierain/nenäontelo on toiselta puolelta aivan liian ahdas, joten ei päässyt tuulettumaan kunnolla.
Mulla on kans todettu sama "ahdas nenäontelo" juttu jo vuosia sitten ja pari kertaa on ollut juuri samanlaiset oireet aika pitkään päällä (intin aikaan melkein 6 kk), mutta toistaiseksi ei ole leikattu, kun välillä on mennyt monta vuottakin ilman oireita. Kaikki allergiat lisää muuten huomattavasti herkkyyttä tuolle, mulla noi oireet on ollu pahimmillaan aina kesällä ja pari kertaa poistuneet kokonaan ulkomaanmatkojen yhteydessä kun ei oo ollu kotoiset heinät nokkaa kutittamassa.

Mulla on kans todettu sama "ahdas nenäontelo" juttu jo vuosia sitten ja pari kertaa on ollut juuri samanlaiset oireet aika pitkään päällä (intin aikaan melkein 6 kk), mutta toistaiseksi ei ole leikattu, kun välillä on mennyt monta vuottakin ilman oireita. Kaikki allergiat lisää muuten huomattavasti herkkyyttä tuolle, mulla noi oireet on ollu pahimmillaan aina kesällä ja pari kertaa poistuneet kokonaan ulkomaanmatkojen yhteydessä kun ei oo ollu kotoiset heinät nokkaa kutittamassa.

Samoin se meni mullakin, vaiva todettiin ekan kerran vissiin kolme vuotta ennenkuin sitten itse lopulta kypsyin ja pyysin sitä leikkausta.

Itselläkin meni välillä vaikkapa vuosi ilman oireita, mutta sitten saattoikin olla seuraavana talvena poskiontelontulehdus päällä yhtäjaksoisesti monta kuukautta ja antibiootit eivät auttaneet, kun ne ontelot eivät vaan yksinkertaisesti päässeet tuulettumaan.

Leikkauksesta koitunut lasku + parin viikon sairasloma oli pieni vaiva siitä, että nyt en ole kolmeen vuoteen poskiontelontulehduksesta kärsinyt.

Täällä myös laajennusleikkaus tehty, ei tosin flunssaoireet siihen loppuneet, kylläkin poskiontelotulehdukset.

Täällä myös laajennusleikkaus tehty, ei tosin flunssaoireet siihen loppuneet, kylläkin poskiontelotulehdukset.

Juu, ei mullakaan flunssat tyystin ole kadonneet, mutta nyt ne on samanlaisia kuin muillakin ihmisillä normaalisti on ;)

Pitänee käydä ens viikon alussa mitauttamassa nuo hemoglobiinit :D Peruslakuu voiski napata, ei oo tullu syötyyks sitä pitkää aikaan. :rolleyes:
Joo, ja sitten voisi nyt jo nauttia rautaa esim. maksalaatikon tai jauhemaksapihvien muodossa. :thumbs:

Tulipahan tehtyy taas yksi turha käynti lääkärissä. Jokaisella lääkärillä tuntuu olevan omat mielipiteensä tähän minunkin "flunssaan", elikkä viides kuumeviikko kohta takana ja lääkäri otti uudemman kerran verikokeet, kaikki OK, keuhkoröntgen otettu joka ainankin laborantin silmään OK, lopulliset tulokset vielä tulematta. Lääkäri nyt heitti taas tiskiin jonkun "laajakirjoisen" kolmen päivän antibioottikuurin että "katsellaan jos se vaikka sillä lähtisi". Kaiken huipuksi lääkäri vielä soitti ja kyseenalaisti että olenko syönyt kiellettyjä aineita... :jahas: voi elämä!! Ei vissiin tarvii enää treenata kun ei tästä "selittömättömästä kuumeesta" tunnu kukaan tietävän... VI**U!!

noniin..nyt sain "tuloksia" poskiontelo röntgenistä..vastauksena oli tälläinen tekstin pätkä, osaisko joku suomentaa ? :D

"Sinus-rtg 210906. Max lk paksunnosta, mutta ei sinuiittiin sopivia nestevaakapintoja. Antibioottihoito kuitenkin paikallaan."

Eli jos tuota nyt oikein tulkitsen siellä on taas vaihteeksi se poskiontelontulehdus ja limakalvot ovat turvonneet, mutta mitään poikkeavaa rakennetta tms. ei kuvissa näy ?

Jos näin, tästä ei taas viisastuttu yhtään. Ei muutakun antibiootit (taas) naamaan ja toivotaan että ne yhdessä tuon Singulairin kanssa auttavat, ja lopullinen helpostus löytyy sen nielurisaleikkauksen kautta...

Osaako muuten kukaan ottaa tuohon kantaa kun lääkärit eivät suuntaan tai toiseen ihmeemmin ole kommentoineet, että voiko nämä poskiontelontulehdukset sekä jatkuvat flunssat yms. johtua ainakin osaksi tuosta päällä olevasta nielutulehduksesta ?

Eilen tuli tietoa pitkän jonottelun jälkeen että nielurisa leikkaukseen pääsen 3 viikon kuluttua. :)

Voi johtua. Ainakin näin ollaan parin lekurin kanssa puhuttu ja ihan loogiseltahan se kuullostaakin, kuitenkin yhteuydessä toisiinsa nuo. Helpommin voisi silti olettaa, että nielu tulehtuu poskiontelotulehduksen myötä..

Voi johtua. Ainakin näin ollaan parin lekurin kanssa puhuttu ja ihan loogiseltahan se kuullostaakin, kuitenkin yhteuydessä toisiinsa nuo. Helpommin voisi silti olettaa, että nielu tulehtuu poskiontelotulehduksen myötä..

Joo näin vois ajatella koska se lima valuu sieltä ärsyttäen nielua..Perseestä tää kyllä on kun ei millään tunnu lähtevän lopullisesti..Katellaan nyt se leikkaus, jos vielä jää joku vaivaan otan sulta sen lekurin tiedot jolta sait ne antibiootit estolääkityksenä :)

En viitsinyt avata omaa ketjua tähän.

Epäilen, että kämpässäni on hometta.
Miten varmistan asian?

miksikö niin epäilen??
- Tiilien rappaukset ovat osittain lohkeilleet (kaikki lattianrajasta)
- Kämpässä haisee aika perseelle
- Hengitystä ahdistaa
- Väsytää ja vituttaa
- Oireet helpottuvat kun käyn reissussa ja palaavat kun muutaman päivän on taas kämpillä.
- Palautuminen on hidastunut
- Ihmeellisiä lihassärkyjä
- Oksettaa pirusti koko ajan

Haluaisin tähän mielipiteitä...
Nyt kun nämä tähän kirjoitin niin alkaa itsellekkin hahmottua.
Asunto on siis 60-luvun puolivällin rivitalo.

Olenko luulosairas vai onko näillä jutuilla mitään yhteyttä mihinkään?

mikähän mua vaivaa, kun ei ole kuumetta? Mullakin limaa kurkussa snadisti koko ajan, ja nenästä tulee kans (tai oikeestaan ei tule). Mitään paineentuntua päässä/poskionteloissa ei ole. Verikokeet otettiin maanantaina, kun flunssa jatkuu jo kuudetta viikkoa, ei mitään normaalista poikkeavaa ja tulehdusarvot pienet. Lääkärit ei osaa muuta neuvoa kun lepoa, mutta kun ei tää levollakaan tunnu minnekään lähtevän. Syö kyllä naista niin saakelisti tällanen.

paksuaki: Toi rappauksien lohkeilu kuulostaa kosteusvauriolta -> hometta

Back
Ylös Bottom