Ylikunto ja muita kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes,

Treenaillut nyt kuukauden päivät salilla ja kehitystä tapahtunut mukavasti. Haluaisin koventaa treenejä ja saada nopeasti lihasta, mutta kuullut että on vahingollista treenata 7 päivää viikossa. Miksi? Eikö riitä että tekee monijakoisella ohjelmalla ja antaa kunkin rasitetun lihasryhmän levätä 48 h? Tuntuu turhalta heittää päiviä hukkaan ja odotteluun.

Heittääkääs joku kova ohjelma mulle. Sisua kyllä löytyy, en koskaan ole pelännyt raakaa duunia, intissä mm. paransin Cooperiani 800 m 6 kuukaudessa + samalla kohensin lihaskuntoakin huomattavasti + olin teoriakokeissa aukin paras, eli energiaa lukeakin jäi. Haluan lihaksia, erottuvia, suurempia, nopeasti. Kipua, hikeä ja verta säästämättä. Palkkarijuomaa on ostettuna, Mass.fistä Recoverya... Syön terveellisesti proteiinipitoista ruokaa n. 3 h välein pitkin päivää. Rasvaton maito, ruisleipä, maksalaatikko, riisi, hedelmät ja vihannekset, kala, kananmunat raakana on perusaineksia ruokavaliossa. Mitään ns. herkkuja (karkki, limsa, sipsit, jäätelö, keksit) en syö. Onko kreatiineista tai muista valmisteista suurta apua? Mulle sanottiin, että palkkari on tärkein, eikä tuota rahaa ole liikaa.

Myöskin semmosta, mua v**uttaa salilla se odottelu sarjojen välissä (koska päiväohjelma on tiukka ja salilla ei halua vain istuskella), ja tapana on ollut tehdä esim. habaliike --> heti perään juokseen tekemään ojentajat --> takaisin habaan. Eli ei mitään taukoja. Haitallista? Eikös tällöin palautuminen tapahdu kuitenkin lihakselle? Ja saa samat treenit väänettyä 1/2 ajassa.

Mites sitten kun esim. Arnoldin Golden Sixissä sanotaan, että Penkkipunnerrus: 3 x 10 toistoa. Riittääkö päivän treeneiksi muka vaivaiset kolme kympin sarjaa? Häh? Kuulostaa aika vähältä.. Myöskin ihmetyttää tuo 10, eikö n. 6 toistoa maksimeilla ole yleisempi jos puhutaan kehonrakennuksesta?

Ja, pitäiskö mun käyttää lisäpainoja kaikissa liikkeissä, niin että 6 toistoa on maksimi? Esim. mites istumaannousuissa.. Entä miten paljon toistojen pitää sattua (no pain, no gain, se on selvä)? Jos tunnen äkillisiä lieviä kramppeja lihaksissa, olenko tehnyt jotain väärin? Entä onko haitallista kun olen salin lisäksi lenkkeillyt kerran pari viikossa 30 min, tekemällä pelkästään vetoja (100m täysiä, 100-200m lönkyttelyä, toistetaan koko lenkin ajan). Eikö tuo tue/korvaakin jalkatreeniä? Läjä tyhmiä kysymyksiä, eli tarvitaan erityisen hyviä vastauksia. :D

ja tapana on ollut tehdä esim. habaliike --> heti perään juokseen tekemään ojentajat --> takaisin habaan.
Kutsutaan myös nimellä supersarja.

Mites sitten kun esim. Arnoldin Golden Sixissä sanotaan, että Penkkipunnerrus: 3 x 10 toistoa. Riittääkö päivän treeneiksi muka vaivaiset kolme kympin sarjaa? Häh? Kuulostaa aika vähältä.. Myöskin ihmetyttää tuo 10, eikö n. 6 toistoa maksimeilla ole yleisempi jos puhutaan kehonrakennuksesta?
Ei millään pahalla, mutta erikoinen käsitys sulla ainakin on treeneistä. Mitä, pitäiskö siinä olla sitten 100x10 että treeni on sun mielestä kova.

Ja, pitäiskö mun käyttää lisäpainoja kaikissa liikkeissä, niin että 6 toistoa on maksimi? Esim. mites istumaannousuissa.. Entä miten paljon toistojen pitää sattua (no pain, no gain, se on selvä)?
No ei todellakaan ole selvä, mistähän sä oot tällästä paskaa kuullut. Treenin jälkeinen lihaskipu on stressireaktio, joka tosiasiallisesti vie treenaavaa yksilöä kaummas tavoitteessaan kehittyä.

Haluaisin koventaa treenejä ja saada nopeasti lihasta, mutta kuullut että on vahingollista treenata 7 päivää viikossa. Miksi? Eikö riitä että tekee monijakoisella ohjelmalla ja antaa kunkin rasitetun lihasryhmän levätä 48 h? Tuntuu turhalta heittää päiviä hukkaan ja odotteluun.
On mahdollista treenata 7 päivää viikossa kun osa huolehtia kaikista muista osa-alueista kuten lihashuollosta, ruokavaliosta ja palautumisesta oikealla tavalla. Samalla kuitenkin kun rasitat lihaksia rasitat hermostoa. Jos treenat 1. päivänä kädet rasitat käsien lisäksi myös hermostoa. Jos seuraavana päivänä treenaat jalat, kädet eivät juurikaan saa rasitusta, mutta jälleen hermosto on kovilla jne...Lisäksi jos jatkuvasti treenataan ennen kuin edellisestä harjoituksesta on palauduttu kunnolla elimistön kortisolitasot alkavat nousta ja testoteroni- ja kasvuhormonitasot vastaavasti laskea. Ja kun näin käy, ei tarvi edes selittää sen vaikutuksia treeniin.
Sulla tuntuu olevan tuolloista ylimääräistä aloittelijan innokkuutta ja tällaista "kaikki-mulle-ja-heti asennetta". Malttia sen treenin kanssa.
Tässä lajissa enemmän ei aina ole parempi.

Vitsi? Ei ollu, oli aloittelijan esittämä kysymys (palstan nimi = aloittelijoiden osio). Luin punttis.net -sivulta että ensimmäisen 4-9 kk aikana on mahdollista saavuttaa jopa 10-15 kg massan kasvu, ja haluan saavuttaa sen. Kysymys kuuluu, miten. Millä ohjelmalla, kuinka usein viikossa ja kuinka pitkiä treenipäiviä. Pitääkö treenata esim. 2 x päivässä?

Mitä tuo supersarja tarkoittaa? Että se on kestävää voimaa/erottuvuuutta kehittäävää?

3 x 10 ei vaan kuulosta kauheen paljolta. Jos treeniin on varattuna reilu tunti, vuorossa käsipäivä (esim. ojentajat, habat), ja tekee 3 x 10 jokaista käsiliikettä, sitten lähtee pois, mun mielestä aika vähältä kuulostaa. Tietysti siinä menee +60 min jos juttelee muilla salilla olijoitten kanssa puolet ajasta. Onko sitten ideana että tekee niin jäätävillä painoilla, että melkein kuolee siihen 10. toistoon? Aika vaikeeta kun treenaa usein ilman varmistajaa :/ Jos kerran toistoja ei ole tarkoitus repiä kipukynnyksen äärirajoille, en mä ymmärrä miten treeniä voi tehostaa muuten kun olemalla salilla kauemmin/skippaamalla odottelun/tekemällä useamman kuin 3 niitä sarjoja... että saa kaikki mehut irti itsestään.

Vitsi? Ei ollu, oli aloittelijan esittämä kysymys (palstan nimi = aloittelijoiden osio). Luin punttis.net -sivulta että ensimmäisen 4-9 kk aikana on mahdollista saavuttaa jopa 10-15 kg massan kasvu, ja haluan saavuttaa sen. Kysymys kuuluu, miten. Millä ohjelmalla, kuinka usein viikossa ja kuinka pitkiä treenipäiviä. Pitääkö treenata esim. 2 x päivässä?
Tuo arskan kutonen on hyvä massan lisäykseen, syöt vaan enemmän kuin pienisika.

3 x 10 ei vaan kuulosta kauheen paljolta.
Laitat sen verran rautaa tankoon ettei 3x10 enään naurata, silleen että saat viimesen toiston justjust mielummin joku varmistamassa sitten.

Onko sitten ideana että tekee niin jäätävillä painoilla, että melkein kuolee siihen 10. toistoon? Aika vaikeeta kun treenaa usein ilman varmistajaa :/

Melkein. Jos treenaa kropan läpi useamman kerran viikossa, niin voi tehdä sellaisilla painoilla, joilla äärirajoilla puristaen saisi vielä pari toistoa lisää. Sen kevyempi treeni menee sitten kuntojumpan eikä massatreenin puolelle. Varmistajan puute ei ole mikään syy mihinkään, useimmilta saleilta löytyy kyykkyhäkkejä ja varmistusraudallisia penkkejä ja jollei löydy niin penkin voi tehdä kässäreillä ja kyykyn esim. etukyykkynä, niin voi vetää vaikka failureen ilman varmistajaa.

Jos kerran toistoja ei ole tarkoitus repiä kipukynnyksen äärirajoille, en mä ymmärrä miten treeniä voi tehostaa muuten kun olemalla salilla kauemmin/skippaamalla odottelun/tekemällä useamman kuin 3 niitä sarjoja... että saa kaikki mehut irti itsestään.

Treenimäärän lisääminen ei todellakaan tarkoita sen tehostamista, ainakaan lihasmassan keräämisen kannalta. Kestävyysurheilu on erikseen. Myöskään sillä "mehut pois"-fiiliksellä ei ole paskankaan väliä, ainakaan jos siihen pyritään itsensä puuduttamisella helvetinmoisella määrällä löysiä sarjoja. Jos 3x10-sarjojen jälkeen tekisi vielä mieli tehdä kyseistä liikettä lisää, on painoa kyllä ollut niin vähän ettet ole joutunut ponnistelemaan lainkaan.

Ohjelmia löytyy tältä osiolta vaikka miten ja syömisohjeita ravinto-osiolta, ei niitä kukaan jaksa tähän erikseen kirjoittaa. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että hyvä treenimäärä on 3-4 kertaa viikossa ja 40 min-tunti kerrallaan.

Vitsi? Ei ollu, oli aloittelijan esittämä kysymys (palstan nimi = aloittelijoiden osio). Luin punttis.net -sivulta että ensimmäisen 4-9 kk aikana on mahdollista saavuttaa jopa 10-15 kg massan kasvu, ja haluan saavuttaa sen. Kysymys kuuluu, miten. Millä ohjelmalla, kuinka usein viikossa ja kuinka pitkiä treenipäiviä. Pitääkö treenata esim. 2 x päivässä?...

Kolme kertaa viikossa olisi tuohon hommaan parempi kuin kaksi kertaa päivässä sun tilanteessa. Enempi ei todellakaan ole aina parempi salitreenissä, ja lihas sekä voimat kasvavat levossa. Lisäksi aloittelija, varsinkaan hikisen kuukauden treenannut, ei saa itsestään niin paljon irti, että joku 4-jakoinen olisi välttämättä tehokas tapa treenata. Suosittelen 1-2 jakoista ohjelmaa, 3-4 salitreeniä viikossa ja järki päässä. Keskity parantamaan sarjapainoja kyykyssä, penkissä ja maastavedossa, ota jokunen täydentävä liike mukaan ja syö ku sika. Saat tommosesta paljon enemmän hyötyä ku jokaisen lihaksen hinkkaamisesta erikseen useilla liikkeillä ja miljoonilla sarjoilla.

Morjes,

Treenaillut nyt kuukauden päivät salilla ja kehitystä tapahtunut mukavasti. Haluaisin koventaa treenejä ja saada nopeasti lihasta, mutta kuullut että on vahingollista treenata 7 päivää viikossa. Miksi? Eikö riitä että tekee monijakoisella ohjelmalla ja antaa kunkin rasitetun lihasryhmän levätä 48 h? Tuntuu turhalta heittää päiviä hukkaan ja odotteluun.

Heittääkääs joku kova ohjelma mulle. Sisua kyllä löytyy, en koskaan ole pelännyt raakaa duunia, intissä mm. paransin Cooperiani 800 m 6 kuukaudessa + samalla kohensin lihaskuntoakin huomattavasti + olin teoriakokeissa aukin paras, eli energiaa lukeakin jäi. Haluan lihaksia, erottuvia, suurempia, nopeasti. Kipua, hikeä ja verta säästämättä. Palkkarijuomaa on ostettuna, Mass.fistä Recoverya... Syön terveellisesti proteiinipitoista ruokaa n. 3 h välein pitkin päivää. Rasvaton maito, ruisleipä, maksalaatikko, riisi, hedelmät ja vihannekset, kala, kananmunat raakana on perusaineksia ruokavaliossa. Mitään ns. herkkuja (karkki, limsa, sipsit, jäätelö, keksit) en syö. Onko kreatiineista tai muista valmisteista suurta apua? Mulle sanottiin, että palkkari on tärkein, eikä tuota rahaa ole liikaa.

Myöskin semmosta, mua v**uttaa salilla se odottelu sarjojen välissä (koska päiväohjelma on tiukka ja salilla ei halua vain istuskella), ja tapana on ollut tehdä esim. habaliike --> heti perään juokseen tekemään ojentajat --> takaisin habaan. Eli ei mitään taukoja. Haitallista? Eikös tällöin palautuminen tapahdu kuitenkin lihakselle? Ja saa samat treenit väänettyä 1/2 ajassa.

Ja, pitäiskö mun käyttää lisäpainoja kaikissa liikkeissä, niin että 6 toistoa on maksimi? Esim. mites istumaannousuissa.. Entä miten paljon toistojen pitää sattua (no pain, no gain, se on selvä)? Jos tunnen äkillisiä lieviä kramppeja lihaksissa, olenko tehnyt jotain väärin? Entä onko haitallista kun olen salin lisäksi lenkkeillyt kerran pari viikossa 30 min, tekemällä pelkästään vetoja (100m täysiä, 100-200m lönkyttelyä, toistetaan koko lenkin ajan). Eikö tuo tue/korvaakin jalkatreeniä? Läjä tyhmiä kysymyksiä, eli tarvitaan erityisen hyviä vastauksia. :D

Et kyllä treenaa kovaa, kun 7 kertaa viikossa pitäisi treenata?
Ja kyllä, kyllä tuon 3x10 pitäisi riittää, oletan että teet sen 3krt/vk, niin siitä tulee yht. 9 sarjaa. Pitäisi riittää. Sama kun täällä jotkut vänkkää että haballe pitää olla 8 sarjaa per treenikerta, niin miten mulle riittää ihan hyvin sitten 3 sarjaa?

Ite treenasin aloittaessani kolmijakosella monia kuukausia putkeen ilman välipäiviä. Sillä tulee just 48h palautumista per osa-alue. Ongelmaks muodostuu ajan mittaan se, että sydänkin on lihas ja tarvitsee lepoa -> seurauksena rintakipuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vitsi? Ei ollu, oli aloittelijan esittämä kysymys (palstan nimi = aloittelijoiden osio). Luin punttis.net -sivulta että ensimmäisen 4-9 kk aikana on mahdollista saavuttaa jopa 10-15 kg massan kasvu

ite oon treenannu vasta 7viikkoa ja painoa tullu about 12-14kg eli kyl varmasti 9kuukaudessa saa yli 20kiloo helpostikki pitää vaa jaksaa syödä niin vitusti, ite syön nykyää saman verran päivässä ku ennen söin viikossa :-D

8:00 3dl mysliä, 2ruisleipää, banaani ja vitamiinit
9:00-10:00 treeni
10:00 2dl palkkari + 5g kreatiini
11:00 3dl mysliä, 3ruisleipää, 0,5L jugurttia, banaani ja 0,5L maitoa
14:00 100g makaroonia, 200g naudan jauhenliha, 200g raejuustoa, 1ruisleipä, 2rkl rypsäriä ja 0,5L maitoa
17:00 250g ehramann rahka + 225g ananaspalat, 3dl mass weight gainer, 0,5L maitoa ja 2rkl rypsäriä
20:30 200g raejuustoa, tonnikalapurkki ja 2rkl rypsäriä (välillä syön myös lisäksi suolapähkinöitä)

tollalailla syön joka päivä. en tiedä syönkö aivan päin v**tua mutta painoa ainakin tullut. mitä mieltä muut on tosta "ruokaohjelmasta"

mitat: 7viikkoa sitten 176/66~ nyt 176/79~

Viimeksi muokattu:
No tuntuu kyllä uskomattomalta että voisi saavuttaa esim. 10 kiloa LIHASmassaa 4-9 kk aikana. En mä mitään läskiä halua kyllä yhtään (olin joskus jo läski, ikinä ei tule enää grammaakaan läskiä tähän kehoon), lihasten pitäisi olla erottuvia ja rasvat alhaalla. Mieluummin hemmetin erottuvat lihakset mutta ei niin vahva, kuin älyttömän vahva mutta ei erottuvuutta. Eikä mulle se voimakaan ole ykkösjuttu, vaan lihaksikkuus, ulkonäkö (ja hyvä olo) on yksi päämotiivi treeniin. Eli millasella toistomäärällä/tyylillä edetä?

Ja salilla olen treenannut vasta kuukauden MUTTA kotona käsipainoilla, omaa painoa vastaan, leuanvetotangolla ja 30 kilon painoliivin avulla rakensin pohjakuntoa puolisen vuotta, en tosin kovin paljoa per päivä, mutta lähes joka päivä jotakin ja tosissaan sen mitä tehnyt. Tossa nykykunto: http://i35.tinypic.com/xc42li.jpg En jännittele mitään tossa kummemmin, suht rento kroppa. (mitäänhän tuo ei ole, mutta että ei tässä nyt ihan sohvaperunasta lähetä liikkeelle, lenkkeilly enempi tosin vaan ennen tätä salin aloittamista) Jalat about sama taso.

Tosta kreatiinista oisin kysynyt, mikään tieteellinen tutkimus ei taida vieläkään olla osoittanut sen hyötyjä, mut onko käytäntö? Kuulemma kerää nestettä kehoon, mitä ei tietty toivoisi.

ite oon treenannu vasta 7viikkoa ja painoa tullu about 12-14kg eli kyl varmasti 9kuukaudessa saa yli 20kiloo helpostikki pitää vaa jaksaa syödä niin vitusti, ite syön nykyää saman verran päivässä ku ennen söin viikossa :-D

14:00 100g makaroonia, 200g naudan jauhenliha, 200g raejuustoa, 1ruisleipä, 2rkl rypsäriä ja 0,5L maitoa
17:00 250g ehramann rahka + 225g ananaspalat, 3dl mass weight gainer, 0,5L maitoa ja 2rkl rypsäriä
20:30 200g raejuustoa, tonnikalapurkki ja 2rkl rypsäriä (välillä syön myös lisäksi suolapähkinöitä)

tollalailla syön joka päivä. en tiedä syönkö aivan päin v**tua mutta painoa ainakin tullut. mitä mieltä muut on tosta "ruokaohjelmasta"

Siis, mitä?
Olet treenannut 7vk (=1½kk+) ja sulla on tullut painoa lisää 12-14kg:wtf: Kun joillekkin saattaa tulla 10kg vuodessa.
Kuinka paljo tuosta 12-14kilosta sitten on lihasta?

No tuntuu kyllä uskomattomalta että voisi saavuttaa esim. 10 kiloa LIHASmassaa 4-9 kk aikana. En mä mitään läskiä halua kyllä yhtään

No jos läskiä ei saa kertyä yhtään, niin voit sen 10 kg lihasmassan kasvatukseen varata aikaa sellaiset 5-10 vuotta. Jos taas hyväksyt rasvan kohtuullisen lisääntymisen, jonka voi sitten myöhemmin tiputtaa pois, niin kyllä tuo alta vuosi on mahdollinen.

Muuten noista kysymyksistä paistaa sen tasoista puutetta perusasioiden ymmärtämisessä tai joiltakin osin kieltäytymistä niiden hyväksymisestä, ettei kukaan pysty sulle parilla lauseella mitään ihmeitä tekevää neuvomaan. Suosittelen, että käytät vaikka pari päivää tämän osion ja ravinto-osion sticky-ketjujen opiskeluun, käytetty aika maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin jos sitä kautta pääset mahdollisimman pian käsiksi järkevään ja oikealla tavalla kovaan treeniin..

Ohjelmien ja toistomäärien osalta sanon vain, että kunhan teet paljon perusliikkeitä raskailla painoilla ja syöt ja lepäät riittävästi, niin et voi mennä metsään. Ohjelmilla hifistely on sun treenitaustallasi ihan turhaa, hyvä 1- tai 2-jakoinen ajaa kyllä asiansa. Toistomääriä voi vaihdella siinä 6-12 välillä, ei se ole niin justiinsa kunhan jaksat vääntää siihen malliin että treenipainot nousevat jatkuvasti. Ilman voimaa on nimittäin turha haaveilla niistä lihaksistakaan, eivät ne kasva hinkkaamalla tuntikausia jotakin pinkkejä käsipainoja.

En mä mitään läskiä halua kyllä yhtään (olin joskus jo läski, ikinä ei tule enää grammaakaan läskiä tähän kehoon), lihasten pitäisi olla erottuvia ja rasvat alhaalla. Mieluummin hemmetin erottuvat lihakset mutta ei niin vahva, kuin älyttömän vahva mutta ei erottuvuutta. Eikä mulle se voimakaan ole ykkösjuttu, vaan lihaksikkuus, ulkonäkö (ja hyvä olo) on yksi päämotiivi treeniin. Eli millasella toistomäärällä/tyylillä edetä?
Lihasten kasvatus onnistuu yleensä helpoiten +kaloreilla, mutta se on vain hyväksyttävä, että sivutuotteena tulee myös jonkun verran rasvaa. Toki on myös mahdollista edetä niin pienellä kaloriylijäämäällä, että rasvan osuus oli suhteellisen pieni, ehkä jopa minimaalinen, mutta ei ilmeisesti sovi sinulle, joka haluat saavuttaa kaiken muutaman viikon aikana (kärjistetysti).
Puhut koko ajan lihaksista ja erottuvuudesta, joten sun on hyvä tietää että hyvä erottuvuus = rasvat minimissään (+jotain lihaksiakin siellä alla). Todella alhaisissa rasvoissa oleminen ei ole kuitenkaan pitkällä aiakvälillä hyvä asia kehoa ja hyvinvointia ajatellen.
Sitten noista sarja- ja toistomääristä sen verran, että toistaiseksi ei ole mainittu yhtä ja oikeaa toisto/sarjamäärää joka nimenomaan parantaisi huomattavasti erottuvuutta. Perussalitreeniä toistoilla 6-15 varmaan on ok.

edit. aijaa no-body kertoikin jo kaiken oleellisen :jahas:

No jos läskiä ei saa kertyä yhtään, niin voit sen 10 kg lihasmassan kasvatukseen varata aikaa sellaiset 5-10 vuotta.

No sitähän minäkin. Mutta onko homma niin, että syömällä enemmän (lievä lihominen samalla siis) lihakset kehittyvät paremmin? Jonka jälkeen laihdutan kilot pois? Eli pääsenkö nopeammin lihaksikkaaksi, jos hyväksyn sen että siinä välissä tulee olemaan vaihe missä on myös rasvaa? Vai voinko vaan treenata pienillä kaloriylijäämillä, jolloin rasvat on suht alhaalla koko ajan mutta päästä silti ok lopputuloksiin? Haluan salista pysyvän harrastuksen, ei mulla sinänsä mikään kiire ole. Tunnen vaan monia jotka on käynyt vuosia salilla, muttei lihasta ole kummemmin. Sanoisin ettei osata haastaa itseään, ei osata treenata kovaa ja taistella omilla rajoilla. Vedetään semmosella mukavuusalueella, missä ei kehity.

Toki pinkkien käsipainojen heiluttelu ei riitä, itseään pitäisi haastaa aina. Ei niinkään miettiä missä on menossa tai mihin tähtää, riittää että haastaa. Vaikka vatsojen teko, en mä ees laske toistoja, riittää että viimenen toisto tekee tiukkaa. Ei semmonen treeni palkitsekaan, missä ei hammasta joudu puremaan. Simppelillä ohjelmalla olen mennyt, teen treenin lihasryhmillä X, seuraavana päivänä Y. Taas sitten kun ei enää ole paikat X juurikaan kipeät, X uudestaan. Välillä lepopäivä, ihan käytännön/sosiaalisista syistä, kerta pari viikkoon. Jalat kerran viikkoon + lenkit vedoin. En mä usko tosiaan että se niin tieteellistä on, omiin voimiin nähden isoja painoja ja hiki päälle. Päivä toisensa jälkeen, ei Roomaakaan rakennettu päivässä... siitä sen on lähettävä. Hifistelyt myöhemmin.

Voe herttilei, eihän tuommoisessa massankasvatuksessa ole mitän järkeä.
Jos pitäisit samanlaista painonkehitystä yllä, keräisit +90kg massaa (lähinnä laardia) vuotta kohti.

Syy nopeaan painonnousuun löytyykin heti ruokailujen alkupäästä.
Missä on kaikki proteiini (noh, palkkari sentään löytyy) ja rasva aikavälillä 8:00-13.59?

Ei tuollaisessa sokerin turboahtamisessa ole mitään järkeä, jos tavoitteena on pitää edes jonkinlaista estetiikkaa yllä.
Weight gainerinkin voit toistaiseksi jättää pois, kun painonnousun kanssa ei selvästikkään ole vielä ongelmia.

Mutta ei risuja ilman ruusuja:
Iltapala on erittäin hyvä!
14.00 ruokailukaan ei ole pahimmasta päästä, joskin rypsärin voinet toistaiseksi jättää pois tältä aterialta hidastaaksesi painonnousua.

Jonka jälkeen laihdutan kilot pois? Eli pääsenkö nopeammin lihaksikkaaksi, jos hyväksyn sen että siinä välissä tulee olemaan vaihe missä on myös rasvaa?

Kyllä, juuri näin se homma toimii jos nopeita tuloksia haluaa.

Vai voinko vaan treenata pienillä kaloriylijäämillä, jolloin rasvat on suht alhaalla koko ajan mutta päästä silti ok lopputuloksiin? Haluan salista pysyvän harrastuksen, ei mulla sinänsä mikään kiire ole.

Voit, mutta sitten vaaditaan kärsivällisyyttä.

Tunnen vaan monia jotka on käynyt vuosia salilla, muttei lihasta ole kummemmin. Sanoisin ettei osata haastaa itseään, ei osata treenata kovaa ja taistella omilla rajoilla. Vedetään semmosella mukavuusalueella, missä ei kehity.

Jep.

Toki pinkkien käsipainojen heiluttelu ei riitä, itseään pitäisi haastaa aina. Ei niinkään miettiä missä on menossa tai mihin tähtää, riittää että haastaa. Vaikka vatsojen teko, en mä ees laske toistoja, riittää että viimenen toisto tekee tiukkaa. Ei semmonen treeni palkitsekaan, missä ei hammasta joudu puremaan. Simppelillä ohjelmalla olen mennyt, teen treenin lihasryhmillä X, seuraavana päivänä Y. Taas sitten kun ei enää ole paikat X juurikaan kipeät, X uudestaan. Välillä lepopäivä, ihan käytännön/sosiaalisista syistä, kerta pari viikkoon. Jalat kerran viikkoon + lenkit vedoin. En mä usko tosiaan että se niin tieteellistä on, omiin voimiin nähden isoja painoja ja hiki päälle. Päivä toisensa jälkeen, ei Roomaakaan rakennettu päivässä... siitä sen on lähettävä. Hifistelyt myöhemmin.

Olet vähitellen oikeilla jäljillä, mutta yritä vielä sisäistää se, että lihasten kehittäminen vaatii suuria painoja ja kokonaisvaltaisia liikkeitä. Itsensä piippuun vetäminen valtavalla toisto- ja sarjamäärällä ei kehitä, vaikka se puutunut "kaikki annettu"-fiilis itsessään hyvältä ja palkitsevalta voi tuntuakin. Jos et vatsoissa jaksa edes laskea toistoja, teet liian pitkiä sarjoja liian kevyitä harjoitteita. Lisäpainoja tai raskaampia liikkeitä peliin, ei vatsat ole sen kummempi lihasryhmä kuin mikään muukaan. Samoin raskaat, koko kehoa rasittavat perusliikkeet tuovat aina enemmän tulosta kuin pikkulihasten vääntäminen monilla erillisillä liikkeillä, vaikka monien pikkuliikkeiden vääntäminen saattaakin tuntua hyvältä. Pari ~kymmenen toiston kyykkysarjaa, tai lyhyempääkin, suunnilleen loppuun asti vedettynä on luultavasti tehokkaampaa kuin tunnin hinkkaus kaikissa hienoissa koneissa. Toki perään voi, ja kannattaa, ottaa vielä muutama setti apuliikkeitäkin, mutta pääpainon pitää olla siinä, että pystyt muutamaan kovaan sarjaan raskaissa liikkeissä irrottamaan itsestäsi kaiken. Siinä vaiheessa tulet myös huomaamaan, että et oikeasti pysty vetämään kuutta treeniä viikossa vaan keho tarvitsee myös reilusti lepoa.

Missä on kaikki proteiini (noh, palkkari sentään löytyy) ja rasva aikavälillä 8:00-13.59?

kaveri sano ettei kannata vetää rypsärii enne reenii ja reenien jälkee o_o

ja joo oon lisänny nyt tohon alkupäähän proteiinia aamupalaksi vedän 4viljankaurahiutaileita ehrmann purkki 2 kananmunaa ja banaani ja reenin jälkee sama setti paitsi rahkan tilalla raejuusto + maitoa menee jonkin verran.
gaineria käytän viel muutaman ruokalusikallisen päivässä koska maustan sillä 17:00 olevan rahkasetin

Ymmärtänet myös, että sulla pitää olla myös perkeleen kova yleiskunto jos aiot 7 päivää viikossa siellä salilla riehua? En nyt mikään expertti ole mutta, jos olet aloittelemassa punttaamista en ikinä suosittelis et vedät puntin joka päivä. iske nyt ainakin yksi lepopäivä väliin. Tästä threadista saa sellasen kuvan, että olet lukenut paljon ja tehnyt vähän. Aloita kärsivällisesti.

Back
Ylös Bottom