Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vitsi? Ei ollu, oli aloittelijan esittämä kysymys (palstan nimi = aloittelijoiden osio). Luin punttis.net -sivulta että ensimmäisen 4-9 kk aikana on mahdollista saavuttaa jopa 10-15 kg massan kasvu
ite oon treenannu vasta 7viikkoa ja painoa tullu about 12-14kg eli kyl varmasti 9kuukaudessa saa yli 20kiloo helpostikki pitää vaa jaksaa syödä niin vitusti, ite syön nykyää saman verran päivässä ku ennen söin viikossa :-D
8:00 3dl mysliä, 2ruisleipää, banaani ja vitamiinit
9:00-10:00 treeni
10:00 2dl palkkari + 5g kreatiini
11:00 3dl mysliä, 3ruisleipää, 0,5L jugurttia, banaani ja 0,5L maitoa
14:00 100g makaroonia, 200g naudan jauhenliha, 200g raejuustoa, 1ruisleipä, 2rkl rypsäriä ja 0,5L maitoa
17:00 250g ehramann rahka + 225g ananaspalat, 3dl mass weight gainer, 0,5L maitoa ja 2rkl rypsäriä
20:30 200g raejuustoa, tonnikalapurkki ja 2rkl rypsäriä (välillä syön myös lisäksi suolapähkinöitä)
tollalailla syön joka päivä. en tiedä syönkö aivan päin v**tua mutta painoa ainakin tullut. mitä mieltä muut on tosta "ruokaohjelmasta"
mitat: 7viikkoa sitten 176/66~ nyt 176/79~
No tuntuu kyllä uskomattomalta että voisi saavuttaa esim. 10 kiloa LIHASmassaa 4-9 kk aikana. En mä mitään läskiä halua kyllä yhtään
Lihasten kasvatus onnistuu yleensä helpoiten +kaloreilla, mutta se on vain hyväksyttävä, että sivutuotteena tulee myös jonkun verran rasvaa. Toki on myös mahdollista edetä niin pienellä kaloriylijäämäällä, että rasvan osuus oli suhteellisen pieni, ehkä jopa minimaalinen, mutta ei ilmeisesti sovi sinulle, joka haluat saavuttaa kaiken muutaman viikon aikana (kärjistetysti).En mä mitään läskiä halua kyllä yhtään (olin joskus jo läski, ikinä ei tule enää grammaakaan läskiä tähän kehoon), lihasten pitäisi olla erottuvia ja rasvat alhaalla. Mieluummin hemmetin erottuvat lihakset mutta ei niin vahva, kuin älyttömän vahva mutta ei erottuvuutta. Eikä mulle se voimakaan ole ykkösjuttu, vaan lihaksikkuus, ulkonäkö (ja hyvä olo) on yksi päämotiivi treeniin. Eli millasella toistomäärällä/tyylillä edetä?
No jos läskiä ei saa kertyä yhtään, niin voit sen 10 kg lihasmassan kasvatukseen varata aikaa sellaiset 5-10 vuotta.
ite oon treenannu vasta 7viikkoa ja painoa tullu about 12-14kg eli kyl varmasti 9kuukaudessa saa yli 20kiloo helpostikki pitää vaa jaksaa syödä niin vitusti, ite syön nykyää saman verran päivässä ku ennen söin viikossa :-D
8:00 3dl mysliä, 2ruisleipää, banaani ja vitamiinit
9:00-10:00 treeni
10:00 2dl palkkari + 5g kreatiini
11:00 3dl mysliä, 3ruisleipää, 0,5L jugurttia, banaani ja 0,5L maitoa
14:00 100g makaroonia, 200g naudan jauhenliha, 200g raejuustoa, 1ruisleipä, 2rkl rypsäriä ja 0,5L maitoa
17:00 250g ehramann rahka + 225g ananaspalat, 3dl mass weight gainer, 0,5L maitoa ja 2rkl rypsäriä
20:30 200g raejuustoa, tonnikalapurkki ja 2rkl rypsäriä (välillä syön myös lisäksi suolapähkinöitä)
tollalailla syön joka päivä. en tiedä syönkö aivan päin v**tua mutta painoa ainakin tullut. mitä mieltä muut on tosta "ruokaohjelmasta"
mitat: 7viikkoa sitten 176/66~ nyt 176/79~
Jonka jälkeen laihdutan kilot pois? Eli pääsenkö nopeammin lihaksikkaaksi, jos hyväksyn sen että siinä välissä tulee olemaan vaihe missä on myös rasvaa?
Vai voinko vaan treenata pienillä kaloriylijäämillä, jolloin rasvat on suht alhaalla koko ajan mutta päästä silti ok lopputuloksiin? Haluan salista pysyvän harrastuksen, ei mulla sinänsä mikään kiire ole.
Tunnen vaan monia jotka on käynyt vuosia salilla, muttei lihasta ole kummemmin. Sanoisin ettei osata haastaa itseään, ei osata treenata kovaa ja taistella omilla rajoilla. Vedetään semmosella mukavuusalueella, missä ei kehity.
Toki pinkkien käsipainojen heiluttelu ei riitä, itseään pitäisi haastaa aina. Ei niinkään miettiä missä on menossa tai mihin tähtää, riittää että haastaa. Vaikka vatsojen teko, en mä ees laske toistoja, riittää että viimenen toisto tekee tiukkaa. Ei semmonen treeni palkitsekaan, missä ei hammasta joudu puremaan. Simppelillä ohjelmalla olen mennyt, teen treenin lihasryhmillä X, seuraavana päivänä Y. Taas sitten kun ei enää ole paikat X juurikaan kipeät, X uudestaan. Välillä lepopäivä, ihan käytännön/sosiaalisista syistä, kerta pari viikkoon. Jalat kerran viikkoon + lenkit vedoin. En mä usko tosiaan että se niin tieteellistä on, omiin voimiin nähden isoja painoja ja hiki päälle. Päivä toisensa jälkeen, ei Roomaakaan rakennettu päivässä... siitä sen on lähettävä. Hifistelyt myöhemmin.
Missä on kaikki proteiini (noh, palkkari sentään löytyy) ja rasva aikavälillä 8:00-13.59?
Ymmärtänet myös, että sulla pitää olla myös perkeleen kova yleiskunto jos aiot 7 päivää viikossa siellä salilla riehua? En nyt mikään expertti ole mutta, jos olet aloittelemassa punttaamista en ikinä suosittelis et vedät puntin joka päivä. iske nyt ainakin yksi lepopäivä väliin. Tästä threadista saa sellasen kuvan, että olet lukenut paljon ja tehnyt vähän. Aloita kärsivällisesti.
Olen 19-vuotias poika ja minut määrättiin 2viikon pakkolepoon ainakin aluksi. Olen reenannut koko kesän melkein putkeen ja en malttanut pitää välipäiviä juuri ollenkaan. Jäin todellakin koukkuun juoksuun ja loppukesästä vielä aloitin kuntosali harjoitukset päälle :(! Pituutta on 174cm ja painoa oli kuukausi sitten 53kg, josta se tippui nopeasti kuntosali & juoksun yhteydessä vielä 50kg! Nyt on menossa lihotuskuuri ja lepoa pelkästään, koska jalat ei oikein liiku normisti enää :jahas:
Peruskulutus on jotakin 1600kcal enään joten mitä ehdottaisitte kannattaako syödä kaikkee ku on vaa nälkä ja painoo ylös ja nopee ettei joudu sairaalaan. Ravitsemusterapeutillakin kävin kesän alussa, mutta en malttanut noudattaa ohjeita.
Varmaan kannattaa levätä parisen viikkoa ja sen jälkeen unohtaa juoksutkin vähäksi aikaa ja kasvattaa lihaksia, jotka on kyllä hävinny melkein kokonaan!
Jos kerran toistoja ei ole tarkoitus repiä kipukynnyksen äärirajoille, en mä ymmärrä miten treeniä voi tehostaa muuten kun olemalla salilla kauemmin/skippaamalla odottelun/tekemällä useamman kuin 3 niitä sarjoja...
Tajuat varmaan jo itsekin että tuo toiminta ei ole terveellistä. Olet aivan liian alipainoinen ja jos tuo painon putoaminen jatkuu, joudut todellakin hoitoon. Vaikka sitten väkisin.
Nyt ei ole muuta tietä kuin nostaa sitä painoa. Kaloreista on ihan turha tuon painoisena välittää. Treenaaminen on osittain aika turhaa, koska veikkaan ettei tuossa kropassa ole paljon mitään mistä lihasta voisi kasvaa. Kaiken lisäksi keho saattaa olla sen verran katabolisessa tilassa, ettei ylimääräinen liikkuminen ainakin tilannetta paranna.
Jaksamisia sulle. Koitahan saada joku järki tuohon hommaan.
! Nyt relax parisen viikkoa ja sitte reeniä, mutta järjellä ja kohtuudella. Punttia ja juoksua, mutta parisen kertaa molempia viikos ja todellakin niitä lepopäiviä paljon lisää jatkossakin!
Kaloreita vaan se 2000-2500kcal pv ainakin näin aluksi veikkaisin.