Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Lobo
Pysyttelehän vaan poika maltossa, kun se ei juuri mitään maksakaan. Kaakaon hiilarit taitaa olla puhdasta sokeria.
Normaali sokeri on ensinnäkin äklömakeaa, eikä pääse imeytymisnopeudessa ja verensokerivasteessa lähellekään malton tasoa. Malton glykeeminen indeksi on ~150, mikä on sama kuin glukoosilla. Korkea glykeeminen indeksi = paljon insuliinia erittyy = kaikilla on kivaa.Originally posted by misha
Voisiko joku muuten selittää sen, että jos kerran palautusjuomassa pitäisi olla nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja & proteiineja, niin miksei normaali sokeri käy malton sijasta?
Ja kuinkahan monta minuuttia kestää, että maltodekstriini hajoaa glukoosiksi?Originally posted by rollerghost
Tomi, en ole kanssasi samaa mieltä.
Malto ei ole yhtä tehokasta kuin glukoosi.
Originally posted by rollerghost
Tomi, en ole kanssasi samaa mieltä.
Malto ei ole yhtä tehokasta kuin glukoosi.
Sen huomaa jo mausta ; glukoosi on makeata, malto ei.
Ja makeushan tarkoittaa sitä, että kemiallisia reaktioita (imeytymistä) tapahtuu jo suussa.
Maltolla ei kuitenkaan näin käy.
Originally posted by monsteroidi
Sitten varmaan suolakin imeytyy jo suusta. Minä olen aina luullut että kaikki imeytyy vasta ohutsuolessa. Vettäkin kun juo niin ei tarvi niellä kun pitää vaan suussa vähän aikaa ja hupsista sehän imeyty verenkiertoon :D Jaa en minä kyllä tuota usko. Ei ainakaan kovin suurissa määrin voi tuota tapahtua.
Originally posted by monsteroidi
Sitten varmaan suolakin imeytyy jo suusta. Minä olen aina luullut että kaikki imeytyy vasta ohutsuolessa..
Monsteroidi: Myös suussa on limakalvoa. Sekä ala - että yläpään holet avaavat ovensa sekä aidsille että gluukosille.
Arvo Paperi:
Fruktoosi on kyllä makea, jopa kaikkein makein, mikä johtuu juuri siitä, että sekin pääsee imeytymään suoraan suusta verenkiertoon. Fruktoosi on siis myös monosakkaridi, niinkuin glukoosi.