Yli 4 tuntia treeniä viikossa on natuille täysin turhaa!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
heh, mulla tulee suht usein yli 4h voimaperäistä treeniä päivässä 4-6 päivänä viikossa :) nää tällaset valtion urheiluharjoittelun standardoimisosaston päätökset on vähän samaan romukoppaan heitettäviä juttuja kuin lausahdokset tyyliin "et voi saada natuna maksimissaan kuin 4,328 kg lihasta vuodessa." voi ihan hyvin yrittää myös olla vaikkapa kestävyysurheilija ja kehittyä 4 tunnin viikkoannoksilla. juuei...

Parempi nimi tälle tredille olisikin: "Yli 4 tuntia pelkkää punttisalitreeniä kokemattomalle normijampalle, jolla on 20 kg ylimääräistä voi olla liikaa salia ja liian vähän lenkkeilyä"

Ei tarvitse edes katsoa feikki-elviksen vanhoja ketjuja tajutakseen että tämä on puhdas trolli. Miksei modet tee mitään?

Mitä tällä sitten ois pitänyt tehdä? Lukita vaikka tullut hyvää keskustelua? Sais muuten sitten samoilla kriteereillä lukita aika saatanan monta muutakin ketjua...

Sanoo mies, jolla ilmeisesti ei ole mitään muuta tekemistä kuin treenata ja syödä voipaketteja...

Onko jotain henkilökohtaista? Se miten paljon tai vähän minä treenaan, ei vaikuta yhtään siihen, että mielestäni neljä tuntia liikuntaa viikossa on riittävästi. Kuten sanottu, ehkä silloin, jos ainoa tarkoitus on kasvattaa lihasta ja pelätä liiallista kulutusta. Monet bodaritkin taitavat tosin treenata paljon enemmän kuin neljä tuntia viikossa.

4 h viikossa voi riittää ylläpitoon, mutta jatkuvaan kehittymiseen vain ne yli menevät tunnit ja toistot toimivat.

Ihan yhtä idioottimaisesti voisi sanoa, että jätä jokaisesta sarjasta viisi viimeistä toistoa tekemättä.

Monesti juuri miettinyt kuinka käsittämättömän määrään "turhaa" työtä, energiaa, aikaa ja ajatuksia tähänkin harrastukseen pistää tuloksiin verrattuna. Juurikin jollain 20% panostuksella uskoisin pääseväni 90%:iin täyden panostukse tuloksista. Samahan se on ruokailujen kanssa, se viimeinen 10% on ihan sama mitä syö jos muuten menee radallaan.

Toisaalta on moni huippu tason bodarikin treenaavat vain sen 5 tuntia viikossa, eli vähemmän kuin moni harrastaja. Monissa lajissa treenataan enemmän päivässä.

Eli tavallaanhan tuo on totta että yli 3 tuntia on melko turha siellä salilla viikossa viettää, mutta itse tykkään treenaamisesta ainakin, enkä usko olevani ainot täällä, ja treenaisin vieläkin enemmän jos kroppaa sallisi.

Onko jotain henkilökohtaista? Se miten paljon tai vähän minä treenaan, ei vaikuta yhtään siihen, että mielestäni neljä tuntia liikuntaa viikossa on riittävästi. Kuten sanottu, ehkä silloin, jos ainoa tarkoitus on kasvattaa lihasta ja pelätä liiallista kulutusta. Monet bodaritkin taitavat tosin treenata paljon enemmän kuin neljä tuntia viikossa.

Niinpä, aloittelevalle bodarille tuo saattaa riittää. Hyvä ohje ehkä siksi, ettei siellä salilla hosuta liikaa aluksi.

Mutta jos ajatellaan ketä tahansa pidemmälle ehtinyttä, niin treenejä on yleensä 4-5 viikossa ja siihen päälle sitten lihashuollot ja mahdolliset peruskuntotreenit, poseerausharjoitukset sun muut. Siis jos nyt puhutaan bodarista. Eli kyllä siihen tulee helposti 10 tuntiakin treeniä viikossa. Ei se kaikki ole "otsasuoni metrin ulkona" punttia tietenkään.

No ei se silti poista sitä seikkaa, että 20% työstä tuo 80% tuloksista. Eikä sitä että se loppuosakin on erittäin tärkeää. Ja nuot prosentit nyt vaan on karkea yleistys, ei niihin kannata takertua. Mutta jos aletaan viilaamaan, niin on sillä varmaan promillemerkitys että syökö perusheraa vai kalleinta isolaattia jne jne jne.

Kyllähän tuolla treenillä kehittyy harrastetasolla, mutta moniko menestyvä CBB- tai BF-kilpailija treenaa noin vähän?

Edellisistä en tiedä mutta Dorian Yates treenasi 3 tuntia/viikko.Mäkijuoksua hyppynarun kanssa ei ollut näissä mukana.;)

Jos 4 tuntia viikossa käyttää treenaamiseen ja töissäkäyntiin sekä nukkumiseen 112 tuntia niin mitä helvettiä niillä 52 tunnilla vapaa-aikaa pitäisi tehdä. Katsoa telkkaria ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Naimisissa senverran pitkään, ainakin minä ollut, että ei siihen seurusteluun viitti montaa tuntia enää käyttää. Ei oikein nappaa käsi kädessä katella telkkaria.

Joo siinä vaiheessa kun on ollut sama osoite jo vuosikausia niin riittää kun budjetoi emännän hyväksi pitämiseen puolituntia perjantai-iltaisten lasten nukkumaan menon jälkeen. Eli hei, sehän on tänään :D

Joo siinä vaiheessa kun on ollut sama osoite jo vuosikausia niin riittää kun budjetoi emännän hyväksi pitämiseen puolituntia perjantai-iltaisten lasten nukkumaan menon jälkeen. Eli hei, sehän on tänään :D

Olen niin kuumeessa ja koomassa vieläkin, että ei onnistu tämäkään tänään. Mutta eipä ole tarvinnut treenata, eikä käydä töissäkään. Vaimokin kipeenä, niin on saanut seurustella koko päivän.

Mutta muista pistää treenipäivyriin iltajumpan kalorinkulutus. :D

Olen niin kuumeessa ja koomassa vieläkin, että ei onnistu tämäkään tänään. Mutta eipä ole tarvinnut treenata, eikä käydä töissäkään. Vaimokin kipeenä, niin on saanut seurustella koko päivän.

Mutta muista pistää treenipäivyriin iltajumpan kalorinkulutus. :D

Pitäisköhän kokeilla supersarjoja kun on tuo paino jumittunut niin pitkäksi aikaa tohon samaan :D

Sulla on lapsia ja viikossa 52 tuntia vapaa-aikaa? Aika kova suoritus... joko sulta tai sun vaimolta :) Itsellä vaikea keretä viikossa edes tekemään se 3-4 treeniä...

Okei eli, kun treenaan 1000 tuntia viikossa niin 200 tunnilla saisin 80 prossaa niistä tuloksista. Onneks mun 80 prossaa on enemmän kuin sun 80% tuolla neljällä tunnilla. Entä, jos harrastaisin valokuvausta. 100 kuvasta 20 on loistokuvia vaikkapa luontonäyttelyyn. No wtf mä tuhlaan filmiä, taidan ottaa suoraan ne 20 loistokuvaa. Ei vaa onko niistä sit enää 4 loistokuvia?!??!!!? Wtf??? (sori oon väsyny jätkä)

Kyllähän tuolla treenillä kehittyy harrastetasolla, mutta moniko menestyvä CBB- tai BF-kilpailija treenaa noin vähän?

Tuntemistani CBB ja BF kisaajista suurin osa treenaa salilla offi-kaudella 4 x n. 1h / vko.
Dieetillä treenimäärä voi nousta, kun tarkoitus on lisätä energiankulutusta... mutta se ei lihasmassan kasvatukseen taas liity mitenkään.

...DoggCrapp treeni mitä olen itse paljon tehnyt on 3 x n. 1h / vko ja silläkin kehittyy varsin mukavasti.

Joten minä en ainakaan menisi sanomaan, että 4 x 1h / vko on liian vähän... tasosta riippumatta.
Jos lihasmassan kasvatukseen tarvitsee enemmän treeniä kehittyäkseen niin treenaa väärin ja jos pystyy enempään niin treenaa liian löysästi :evil:

Meikä ei ymmärrä tuota viikkosykli hommaa. Miksi 7 päivää on se 100% eikä esim 10 päivää?? (väsyttää)

Meikä ei ymmärrä tuota viikkosykli hommaa. Miksi 7 päivää on se 100% eikä esim 10 päivää?? (väsyttää)

Eiköhän se jotenkin siihen liity, kun Maa kiertää akselinsa ympäri tietyssä ajassa, kuten myös Auringon ympäri.
Ajalaskussa kun tuota kymmenjärjestelmää ei perinteisesti käytetä.

...mutta jos sinua ei tämä nykyinen gregoriaaninen kalenteri miellytä, niin ainahan voit siirtyä takaisin juliaaniseen ajalaskuun tai vaikka kiinalaiseen aurinko- tai kuukalenteriin :)

Itekin olen sitä mieltä että ihan liikaa porukat treenaa jos ajatellaan kohtuullisia lihas ja voimatasoja... jos siis ei ajatella muuta hyvää keholle. Monelle olisi hyvä palata miettimään sitä että millaisessa treenissä minimissään alkaa kehittymään ja voimistumaan. Niinkin raaka esimerkki että tekee vaikka 1 sarjan per lihasryhmä viikossa, heikkeneekö, pysyykö paikallaan, paraneeko?? jos tulokset/lihakset paranee tuolla joka ikinen kerta vaikka kuukauden ajan niin voi koettaa yhden sarjan lisää. Kuvitelisin että tuossa tulee nopeasti hieno käyrä josta näkee paljonko tarvitsee tehdä ja mikä on vaiva/hyöty suhde, mutua on että ei paljoa tarvitse.

Toki jotkut voi kokea että he pystyy vuosien treenin jälkeen treenamaan 8 sarjaa per lihasryhmä mutta minusta kyse on siitä että on opetettu keho _jaksamaan_ tuo 8 sarjaa, sillä ei välttämättä oli paljoakaan tekemistä voiman tai lihaksen kasvattamisen kanssa.

Suositut

Back
Ylös Bottom