Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ylipäätään saa olla aika kova valkonaama, että juoksee alle 10 sekunnin. Muistaakseni ei kovin montaa kättä tarvita laskemaan valkoisia miehiä, jotka ovat juosseet tuon alle..
Tuolla mm-keskustelussa taisi olla puhetta, että kukaan valkoinen ei ole juossut satasta alle 10s.
itse ainakin 15-vuotiaana tein comebackin 2 vuoden jälkeen pikajuoksun pariin, välillä olin vain punttaillut hieman ja muuten laiskotellut, muutaman kuukauden kovan treenin jälkeen nousin vielä hämeen piirin 2. vai olikohan 3. parhaaksi ikäisekseni 60m sprintteriksi mutta kesällä alkoivat jälleen kerran jalkavaivat ja siihen se motivaatio aika pahasti kariutu, sitten 16-vuotisena koitin vielä alkaa treenaamaan ja tavoitteena oli lähteä koittamaan kuntoa SM-kisoihin mutta eihän siitä mitään tullut kun taas alkoivat vaivat..
Mutta kyllä jos lahjoja riittää niin ihan realistista. Kunhan et tee samaa virhettä kuin itse tein ja venyttelin vain pieniä aikoja max 1 kertaa päivässä.
Eli olisin kiinnostunu aloittamaan esim. pikajuoksun ja haave olisi päästä joskus esim. SM tasolle, mutta onko 15- vuotiaana liian myöhäistä aloittaa? Olen 162cm pitkä ja painan 45,6Kg.
Saa laittaa lukkoon, jos jonkun mielestä turha kysymys!
Muuan Usain Bolt taas tekee valmentajansa mukaan pävittäin n. 60min venyttelyharjoituksen.. Mustat miehet on sen verran enemmän rentoja, ettei jokainen varmasti tarvitse venyttelyä pitääkseen lihaksiaan jonkinlaisessa kunnossa, mutta jos valkoinen mies haluaa juosta rennosti, niin venyttely on välttämättömyys.
Venyttelyn tärkeys vaihtelee toki urheilijan välillä. Mutta kyllä se on varmaan about 95% välttämättömyys varsinkin juuri näissä Suomen olosuhteissa, samoin kun muunlainen lihashuoltokin (loppuverryttely) jneNo venyttely nyt ei oloe välttämätöntä. Ainakaan Carl Lewisin mielestä, joka ei tehnyt sitä käytännössä katsoen koskaan.
En kyllä usko että Bolt venyttelee ollenkaan (ei sovi kyllä luonteeseen:D). Pikajuoksija joutuu Suomen olosuhteissa hieman venyttelemään, mutta jos saisi olla kokoajan +25 lämpötilassa venyttely olisi täysin turhaa...
itse ainakin 15-vuotiaana tein comebackin 2 vuoden jälkeen pikajuoksun pariin, välillä olin vain punttaillut hieman ja muuten laiskotellut, muutaman kuukauden kovan treenin jälkeen nousin vielä hämeen piirin 2. vai olikohan 3. parhaaksi ikäisekseni 60m sprintteriksi mutta kesällä alkoivat jälleen kerran jalkavaivat ja siihen se motivaatio aika pahasti kariutu, sitten 16-vuotisena koitin vielä alkaa treenaamaan ja tavoitteena oli lähteä koittamaan kuntoa SM-kisoihin mutta eihän siitä mitään tullut kun taas alkoivat vaivat..
Mutta kyllä jos lahjoja riittää niin ihan realistista. Kunhan et tee samaa virhettä kuin itse tein ja venyttelin vain pieniä aikoja max 1 kertaa päivässä.
Venyttelyn tärkeys vaihtelee toki urheilijan välillä. Mutta kyllä se on varmaan about 95% välttämättömyys varsinkin juuri näissä Suomen olosuhteissa, samoin kun muunlainen lihashuoltokin (loppuverryttely) jne
Mistä muuten tuon Carl Lewis jutun keksit? Hänhän nimenomaan venytteli monia tunteja päivässä!
Kyllä ainaki googlettaessa lewistä löytyy monia viittauksia että mies olis ollu tosi kova venytteleen ja joogaa ainakin harrasti, jossa venyy hyvin kaikki kropan lihakset.Charlie Francisin sivuilla oli tuosta juttua. Sanoi myös, että puntteja ei ikinä nostanut. Mutta sanoin myös, että älä käytä horkkaa... Ja kärysi sitten piristeestä kolme kertaa Yhdysvaltain olympiakarsintojen aikana . No eihän se horkkaa ole, mutta silti.
Kyllä ainaki googlettaessa lewistä löytyy monia viittauksia että mies olis ollu tosi kova venytteleen ja joogaa ainakin harrasti, jossa venyy hyvin kaikki kropan lihakset.