En oo 60-kiloinen. Aamulla vaaka näytti 77kg kun oon laihtunut pari kiloa viisaudenhampaan poiston takia (en oo pystyny esim. tänään syömään mitään kiinteää). Pari viikkoa sitten olin yli 80kg.niin on, unohdin laittaa linkin äsken.
Kyllä mä nyt kaks kertaa mietin kumpaan luotan enemmän, maailman parhaaksi sanottuun valmentajaan, jolla on niin pitkä lista meriittejä ettei tosikaan, vai pakkotoiston "tuc:iin"?
Onks käyny mielessä et kyseisellä herralla saattaa olla muutakin tekemistä ku riidellä netissä 60 kilosen suomalaisen vegen kanssa?
Ja tämmöinen "eturistiriita-asetelma" ny syntyy aina kun kaks leiriä väittelee jostain.
Vitusta mä tiedän ootko sä jonku hippi-liiton leivissä?
Mutta entäs käytäntö? Kivikauden ihminen (esimerkkinä) oli vahva ja kohtuu lihaksikas.
Kuinka vahvaks sä tuut pelkällä rehulla? Tiedän että maailmassa on paljon vegebodareita, mutta esimerkiksi sinä? Kerroppa onko kehityksesi samaa luokkaa kuin lihansyöjillä?
Ja nyt, minulla ei ole mitään laajaa otantaa minkä puolesta selitän, ainoastaan omat olettamukseni ja teoriani. Mutta haluaisin kuulla sun kehityksestä, jos nimittäin ne rehut on ihmiskropalle niin hyvää ravintoa, niin silloinhan ihmisen lihasmassan ja voimanki pitäisi kasvaa melko vaivattomasti?
Yleensä jos lähettää henkilölle palautetta, saa ainakin jonkin vastineen, jos ei muuta niin "kiitos palautteesta" mutta tämä "maailman paras" valmentaja oli selkeästi väärässä argumentteineen kuten todistin tuossa. Tosiasiat puhuvat hänen väittämiään vastaan.
En saa penniäkään miltään hippiliitolta.
Kivikauden ihminen oli vahva ja lihaksikas, mutta sen sijaan gorilla on sikana vahvempi vaikka 97 % gorillan ruokavaliosta on rehuja.
Oon nyt treenannut 7kk ja sinä aikana painoa on tullut lisää 7-8kg ja penkistä otan n. 80 kilolla about samanlaista sarjaa kuin 50 kilolla aloittaessani. Laskennallinen ykkönen on noin satasessa, en oo pitkiin aikoihin tehny penkkiykköstä. Maastavedosta maksimit on n. 170kg mutta sitä olenkin tehnyt vasta alkuvuodesta ja aika harvoin. Ainakin tän foorumin sekasyöjät kehu kovasti mun kehitystä kun pari kuvaa linkitin (löytyy tästäkin topicista linkit).
Tossa "Vegaanibodareita??" -ketjussa on juuri linkitetty kuvia ruotsalaiseen jätkään, joka kasvatti vegaanina 30kg lihasta 3 vuodessa. Käy kattomassa.
Tässä myös hyvä esimerkki tyypistä, joka treenaa pelkällä raakaravinnolla (eli kokkaamattomalla vegaaniruoalla) ja on nyt 1½kk pelkällä mehudieetillä:
http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=48&t=10031&st=0&sk=t&sd=a&start=15
(sivun loppupuolella, samalla sivulla on muuten myös mun avatar)
Ja tossa hyvä esimerkki myös:
http://www.veganbodybuilding.com/phpBB2/viewtopic.php?f=48&t=9625
Kipeetä kehitystä.
Ja nää jätkät ei todellakaan käytä mitään steroideja.