Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siskon koira opetettiin mattoja vähentämällä. Ensiksi lähti suuri matto olohuoneen lattialta, sitten eteisen pitkä matto..Täysin paljaille lattioille sitä ei laitettu vaan aina jostain löytyi reitti pikkumattoja pitkin. Jossain vaiheessa se kyllästyi kiertelemään mattoja pitkin ja alkoi "oikaisemaan" laminaatin poikki.
Koira ja kani ei ole sama asia, mutta molemmat kanini pelkäsivät liukasta parkettia aikansa ja nyt ei ole mitään ongelmaa. Toinen halusi niin kovasti päästä nakertaa johtoja, että pakkohan se hurjan liukas lattia oli ylittää ja toinen oppi sillä välin kun matot oli ulkona puisteltavana.

Siskon koira opetettiin mattoja vähentämällä. Ensiksi lähti suuri matto olohuoneen lattialta, sitten eteisen pitkä matto..Täysin paljaille lattioille sitä ei laitettu vaan aina jostain löytyi reitti pikkumattoja pitkin. Jossain vaiheessa se kyllästyi kiertelemään mattoja pitkin ja alkoi "oikaisemaan" laminaatin poikki.
Koira ja kani ei ole sama asia, mutta molemmat kanini pelkäsivät liukasta parkettia aikansa ja nyt ei ole mitään ongelmaa. Toinen halusi niin kovasti päästä nakertaa johtoja, että pakkohan se hurjan liukas lattia oli ylittää ja toinen oppi sillä välin kun matot oli ulkona puisteltavana.
Selvä homma, pitää koittaa tätä heti huomenna :) Kiitoksia paljon avusta!

Onni-pojalta alkukesän terveiset! Poika kasvaa kovaa vauhtia ja ens kuussa olis eka vauvanäyttely luvassa :)

Liitteet

• ulkona5.JPG
    ulkona5.JPG
    70 KB · Katsottu: 145
  • ulkona6.JPG
    ulkona6.JPG
    89,6 KB · Katsottu: 132
  • ulkona1.JPG
    ulkona1.JPG
    137,2 KB · Katsottu: 130
Mä kävin perjantaina eläinkaupassa kyselemässä myykö ne kameleontteja. Tyttömyyjät vaan nauro mulle. Höh, ei tullu kameleontteja.

Jos liikut ruottissa niin sieltä saa liskoja edullisesti. Kaveri osti viime talvena haaparannasta iguanan.

Ai että. Emuli käväisi viikonloppuna "isovanhempien" mökillä purkamassa energiavarastojaan ja tuli tänään takaisin totaalisen väsähtäneenä. Kun päästiin kotiin, niin se meni suoraan nukkumaan sänkyynsä. Pakko myöntää, että tuo otus osaa kyllä nukkua melkoisissa asennoissa. Kuvat otettu noin 15 min välein. Neljättä kuvaa ottaessa se heräsi ja kömpi nähtävästi sen jälkeen takaisin säkkituolin päälle. On se niin lutunen :haart:

Liitteet

• Emma1.jpg
    Emma1.jpg
    53,9 KB · Katsottu: 158
  • Emma2.jpg
    Emma2.jpg
    51,7 KB · Katsottu: 155
  • Emma3.jpg
    Emma3.jpg
    53,9 KB · Katsottu: 163
  • Emma4.jpg
    Emma4.jpg
    51,6 KB · Katsottu: 156
  • Emma5.jpg
    Emma5.jpg
    46,5 KB · Katsottu: 153
Mä sain juuri puhelun ja meille on tulossa ainakin väliaikaisesti toinen koira. Äiti tekee perhetyötä ja sillä on yhden asiakkaan kanssa ollut juttua jo aikasemmin että hän ottaa kyseisen asiakkaan koiran itselleen kun omistaja ei kykene huolehtimaan. Äitikään ei kuitenkaan oikein pysty vastaamaan koiran tarpeisiin, joten en mä voinut kieltäytyäkään.

Sekarotuinen alle vuoden vanha uros, musta ja kihara. Ei vielä sisäsiisti, eli duunia löytyy. Mies antoi luvan, että mikäli ihastutaan ja kaikki sujuu hyvin, saatetaan pitää poika meillä. Pääasia nyt kuitenkin, että edes väliaikakoti voidaan tarjota, sillä muuten olisi edessä ollut lopetusuhka :(

Tässäpä pari suhteellisen tuoretta kuvaa meidän staffineidosta, ikää uusimmissa n. 3,5kk

passikuva2604.jpg

laranassu3.jpg

IMG_9922.jpg

Ja ettei totuus vallan unohtuisi...
tuhot1705.jpg

Aivan ihana se on silti :haart:

Lara on kyllä kaunis tyttö, nyt teillä on edessä muutama kuukausi laatuaikaa kun pahimmat pentuperseilyt vähenevät ja uhmaikä ei ole vielä alkanut.

---

Meidän staffipoitsu 7kk on aloittanut reviirin merkkailut ja samalla on alkanut ilmaantua turhanaikaista innostusta liittyä kaikkiin koirapuistossa tapahtuviin rähinöihin mukaan vääntämään... Toivottavasti ei mene pahempaan suuntaan, tuolla koirapuistossa kun saa niin mukavasti ylimääräisen energian kulumaan eikä se suuntaudu sitten kotona kenkiin tai muihin kiellettyihin kohteisiin.

No nyt on ensimäinen vuorokausi takana uuden pojan kanssa. Ihan sisäsiisti ollut kyllä meillä, mutta toisaalta edellinen omistaja ei mielenterveyspotilaana varmastikaan kokenut aamulenkkejä tarpeellisiksi heti aamusta jne jne..

Hyvin tulee meidän Maran kanssa toimeen, mitä nyt mies kertoi että illalla oli yrittänyt vähän käydä "läheiseksi", mutta tilanne rauhottui. Varmaan näkemisen arvoista, kun tää viiden kilon karvapallo yrittää itteään viis kertaa painavampaa koiraa painaa.

Ihan lepposa elukka kyllä, vähän jännätään että tuleeko mitään konflikteja ja pohditaan, oisko rahkeita toista koiraa pitää :)

Toivottavasti ei mene pahempaan suuntaan, tuolla koirapuistossa kun saa niin mukavasti ylimääräisen energian kulumaan eikä se suuntaudu sitten kotona kenkiin tai muihin kiellettyihin kohteisiin.
Tossa Rizz:in postin viimeisessä kuvassa näkyy hyvin miten suuntautuminen kiellettyihin kohteisiin ilmenee. ;)

Mites muilla on koirat suhtautunu perheelisäykseen? Meidän toukka kotiutui viime vkolla ja kyllähän toi koira sitä vielä hiukan ihmettelee. Kyseessä siis 3,5v labradorinnoutaja, ja pikkusen taitaa olla mustasukkainen uudesta tulokkaasta. Oli kyllä mahtavat ilmeet koiralla, kun pinnasängystä kuului ekan kerran huutoa. :)
Nyt se menee jo ennen ihmisiä sängyn luo vahtimaan, että tekeekö tuolle joku jotain. Pitänee vaan muistaa antaa sille yhtälailla huomiota, kuin aiemmin.

No nyt on ensimäinen vuorokausi takana uuden pojan kanssa. Ihan sisäsiisti ollut kyllä meillä, mutta toisaalta edellinen omistaja ei mielenterveyspotilaana varmastikaan kokenut aamulenkkejä tarpeellisiksi heti aamusta jne jne..

Hyvin tulee meidän Maran kanssa toimeen, mitä nyt mies kertoi että illalla oli yrittänyt vähän käydä "läheiseksi", mutta tilanne rauhottui. Varmaan näkemisen arvoista, kun tää viiden kilon karvapallo yrittää itteään viis kertaa painavampaa koiraa painaa.

Ihan lepposa elukka kyllä, vähän jännätään että tuleeko mitään konflikteja ja pohditaan, oisko rahkeita toista koiraa pitää :)

Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä käy vahinkoa. Mä en uskaltaisi meille toista uroota ottaa edes hoitokoiraksi yhdeksi päivää:)

Mites se on linnulle pelittänyt ?

Totta puhuen en oikein tasan tarkkaan tiedä vielä kun en ole vielä vienyt tuota kunnon lintumaille kun meinaa olla murroikäisen vinkeitä ilmassa tällä hetkellä ja olen melko varma että lähtee linnun perään jos sattuu törmäämään, eikä varmasti kuuntele komentoja sitten. Koitan jättää nuo peräänmeno mahdollisuudet sille mahdollisimman vähään tässä vaiheessa, siispä lenkkeilemmekin aika linnuttomissa metsissä toistaiseksi. kuitenkin niin että koitan saada sen hajuille mahdollisimman usein.
Pysäytys-komentoa pitää vielä vahvistaa roimasti että se toimii metsässäkin jotenkuten kun mennään oikeita metsäkanoja sitten katselemaan. Ylösajokäskyn se on sisäistänyt hyvin kun ruokakupin kanssa ollaan pennusta asti harjoiteltu. Tuota ylösajoa harjoitellaan aina kun se seisoo esim kimalaista.:D

Riistaverta löytyy kyllä ja hakukuviota alkaa jo metsässä löytyä kivasti. Kontaktin pitokin on hyvää, toivotaan että pysyykin hyvänä kun vähän itsenäistyy.
Seisoo kyllä kaikenlaisille otuksille; korpeille, räkäteille, kimalaisille jne. ja fasaaniakin on seisottu. Ei se vielä ole oikealle riistalle herännyt kunnolla eikä tiedä mitä sieltä metsästä haetaan, mutta eiköhän se siitä kun aletaan käymään kunnon lintumailla lenkillä.

Koko ajan olen panostanut metsälenkeillä luoksetuloon kovasti, käsimerkillä ja vihellyksellä mennään tällä hetkellä. Kun käsimerkki osataan kunnolla, otan sitten pillinkin mukaan. Kotipihalla treenataan noutoa, jossa se meneekin hyvin mutta metsässä neiti meinaa pitää noutoesineen itsellään eikä meinaa tuoda minulle, varsinkaan jos ei ole makkaraa houkuttimena.

Syksyllä olisi tarkoitus lähteä parin kokeneemman koiramiehen oppiin Ruotsin tuntureille, riekot tietysti tähtäimessä.

Toivottavasti kaikki menee hyvin eikä käy vahinkoa. Mä en uskaltaisi meille toista uroota ottaa edes hoitokoiraksi yhdeksi päivää:)

Mara on kolmen vuoden paremmalla puolella ja Kola, tämä uusi tulokas hädintuskin vuottakaan, sillä ikäerolla uskallettiin koettaa. Mara on muutenkin tosi leppoisa luonne, eikä sitä kiinnosta muut koirat yleensä ollenkaan.

Narttua mäkin oon kokoajan miettinyt toiseksi koiraksi, jos ottaisi, mutta ei tääkään ihan huonolta diililtä vaikuta. Lapinkoiranarttua tarkemmin olin kelaillut, mutta ei meille näköjään saa rotukoiria sitten millään :)

Marahan joutui edellisestä kodistaan pari vuotta sitten meille juurikin siitä syystä, että perheen ensimäinen uros ei oikeen tulokasta sulattanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom