Yleinen lemmikkikeskustelu

Tajuton koirakuume ollut päällä jo pitkän aikaa, ja toivottavasti tässä kevään aikana vielä talouteen piski ilmestyykin. Toiveena olisi Jämti/norjanharmaa/karhukoira. Sopivia on netistä etsitty, mutta vielä ei ole löytynyt. Jämpti ja karhukoira minulla on aiemmin jo ollutkin.

Saa sitten nähdä minkälainen urakka on opettaa sisäkoira hirven pyyntiin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koira ehti napata suuhunsa jonku deekun paskaa. Tai ainakin ne paperit siitä kasan päältä, mutta mukaan tuli melkein koko kasa. Oli oksennuksessa pidättelemistä ku tyhjensin sitä suuta, mutta ehti se siltikin jotain jo nielaista. HYI HELEVETTI! Ties mitä tauteja se voi tuollaisesta saada. Koko koira haisee aivan hirveältä vaikka pesin sen kauttaaltaan. Pesin hammasharjalla suunkin ja naaman jynssäsin puhtaaksi.

Ärsyttävää kun tuo koira nappaa kaikki paperit suuhunsa enkä yleensä ehdi edes huomata niitä.

Tajuton koirakuume ollut päällä jo pitkän aikaa, ja toivottavasti tässä kevään aikana vielä talouteen piski ilmestyykin. Toiveena olisi Jämti/norjanharmaa/karhukoira. Sopivia on netistä etsitty, mutta vielä ei ole löytynyt. Jämpti ja karhukoira minulla on aiemmin jo ollutkin.

Saa sitten nähdä minkälainen urakka on opettaa sisäkoira hirven pyyntiin :D

Ei muuta kuin rodun metsästysjärjestön pentuvälitykseen yhteys.
Aina saa varmemman koiran, jos vanhemmilla on hivenen näyttöjä. Hintaahan voi olla ripaus lisää, mutta IMO se on vuodelleen niin pieni summa ettei sitä kannata funtsia.

Vielä about 5vko menis, ennen pennun tuloa ;)

About tän värinen ja näköinen sen pitäis sitten isona olla:
Pointer%20with%20snipe2_small.JPG

Ei muuta kuin rodun metsästysjärjestön pentuvälitykseen yhteys.
Aina saa varmemman koiran, jos vanhemmilla on hivenen näyttöjä. Hintaahan voi olla ripaus lisää, mutta IMO se on vuodelleen niin pieni summa ettei sitä kannata funtsia.

Pitää nyt vielä miettiä tarkkaan otanko metsästyskoiran kerrostaloon. Kuitenkin yksiöstä kyse, joten voisi olla koiralle kova paikka. Toki tulen liikkumaan koiran kanssa paljon metsässä oli rotu mikä tahansa, mutta metsästyskäyttöön koulutetulle koiralle saattaa tulla liikaa stressiä jos joutuu päivät olemaan yksin sisätiloissa.

Mikään akuutti tarve juuri metsästyskoiralle ei ole, koska käytettävissä on karhukoira jota saan juoksuttaa syksyisin juuri niin paljon kuin haluan.

Toiveena olisi Jämti/norjanharmaa/karhukoira.

Toki tulen liikkumaan koiran kanssa paljon metsässä oli rotu mikä tahansa, mutta metsästyskäyttöön koulutetulle koiralle saattaa tulla liikaa stressiä jos joutuu päivät olemaan yksin sisätiloissa.

Mites nuo sitten yhteen synkkaa ?

Ei koira siitä metsästyskoulutuksesta mitään duracellia saa, päinvastoin. Kun se oppii että kotona ollaan rauhassa ja sitten metsässä päästellään menemään, niin voi olla helpompi pidettävä kerrostalossa, kuin ihan puhdas seurasesse, varsinkin jos se on joku yo. roduista.

Jostain luin, olisiko ollut tuolta koiraneuvola.fi -sivustolta tuosta metsästyskoira ja kerrostalo-asiasta. Siellä jonkin sortin asiantuntija tuumaili että periaatteessa sillä asunnolla ei ole niin väliä, kunhan huolehtii siitä että koira pääsee toteuttamaan viettejään tarpeeksi. Tuo asunto on se "pesä" mihin mennään aina lepäämään toiminnan päätteeksi, eikä sillä ole niin väliä onko se kerros- vai rivitalo.

Ite en ihan varma ole menenkö täysin allekirjoittamaan tuota, varsinkaan paljon haukkuvien rotujen kohdalla. Siellä kerostalossa on paljon häiriötä koko ajan ja joku pikinokka-pystykorva kun on haukkumaan tehty niin saattaa poksuttaa sitten oikein urakalla. Toisaalta, itekki tiedän mm. pohjanpystykorvia ja karhukoiria jotka asuvat kerrostalossa ilman ongelmia, mutta noilla onkin aktiivinen omistaja.

Mites nuo sitten yhteen synkkaa ?

Ei koira siitä metsästyskoulutuksesta mitään duracellia saa, päinvastoin. Kun se oppii että kotona ollaan rauhassa ja sitten metsässä päästellään menemään, niin voi olla helpompi pidettävä kerrostalossa, kuin ihan puhdas seurasesse, varsinkin jos se on joku yo. roduista.

Toiveitahan saa aina olla :D. Mielellään ottaisin sellaisen rodun josta on aiempaa kokemusta, mutta pitää tutustua tarkasti eri rotuihin ennen kuin teen päätöksen. Sisäkoirista ei ole aikaisempaa kokemusta, aiemmat on pidetty ulkona häkeissä.

Edit: Ja sen verran vielä että tarkoituksena on ainakin koittaa myös valjakkohiihtoa, joten husky tai itäsiperianlaikakaan ei ole pois suljettu.

Viimeisin huolestuminen ihmisten järjenjuoksusta on tämä yksi koira. Nyt 1,5-vuotias sekarotuinenuros, jossa on dogoa ja bokseria. Pojun perheeseen syntyi vauva, se ei hyväksy vauvaa, murisee isännälleen kun isäntä koittaa sohvalle, murisee äidille, joka menee lapsen sängynviereen kun lapsi on nukkumassa, ei laske vieraita sisälle, ei voi sietää muilla tielläliikkujia -vaunujen kanssa kävely on mahdotonta ym.ym, koiran viimeinen tuomio isännän mukaan on, että jossen ota, menee piikille. Huolestuttavinta on se, että näitä tilanteita pääsee edes tapahtumaan, en vain voi käsittää, miten lyhytnäköisiä perheelliset(kin) ihmiset voivat olla.

Ihan selkeä johtajuusongelma ja tuonkin kykenisi vielä hoitamaan ilman omistajanvaihdosta tai piikille vientiä. Koira antaa hammasta varmasti jossain vaiheessa jollekin perheenjäsenelle ellei tuota tilannetta korjata. Nythän se vain komentaa lauman alempia pysymästä pois sille kuuluvilta paikoilta, suojelee laumaansa pitämällä vieraat poissa ja mahdollisesti lapsi vähentää koiran saamaa huomiota joka kuuluisi nyt laumaa johtavalle koiralle. Kohtalaisen kova yhdistelmä tuollainen rotumixi.

Heh, nyt on sitten piski taloudessa, lyhytkarvainen collie, uros. Tyttöystävä osti ja toi kotiin joten se on sitten sen koira. Tosin se olin minä joka heräsi tänään kuudelta ja vei koiran ulos kuselle, toisen kerran vein kesken aamukahvin klo 06:30. Tuolla tuo emäntä vieläkin nukkuu. Mutta kyllähän minä lupasin sitä viedä ulos välillä.

Mukavahan tuo 11 viikkoinen lyhytkarvainen collie on, hyvin säyseä ja on tajunnut jo että sisälle ei kusta tai paskota. Tottelemisen kanssa vielä vähän ongelmaa eikä lenkeillä oikein tahdo seurata aina. Muuten kyllä olin todella yllättynyt miten hyvin käyttäytyy jo noin nuorena.

Siskolla on kaksi samanlaista koiraa, yksi narttu ja sen urospentu. Vaikka vanhempi narttu totteli pienestä pitäen ja on erittäin hyvin koulutettu, tämä urospentu on vähän semmoinen sähläri että luulin että tämä meidänkin olisi samanlainen ilkeilijä. Mutta onneksi näyttäisi olevan tosiaan säyseämpi.

edit: on tosiaan kolmatta päivää talossa

Saksanseisoja ?

Siinähän on valjakkohiihdon raketti..

Ei taida soveltua hirvenpyyntiin. Eikä muutenkaan kyseessä oleva rotu juurikaan kiinnosta.

Nyt on sitten sopiva pentu varattu. Yllättävän nopeasti löytyi. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa 5 viikkoa että saan sen hakea.

Meillä on 1 saksanpaimenkoira ja 1 sekarotunen.. pupukin löytyy ja pari hiirtä, yhdessä vaiheessa oli muutama liskokin mutta ne onki jo kuopattu jos sitä jossain vaiheessa käärmeen ottais kaveriks.

Nyt on sitten sopiva pentu varattu. Yllättävän nopeasti löytyi. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa 5 viikkoa että saan sen hakea.
No mikä tulee?

No mikä tulee?

Tälläinen sieltä pitäis ilmaantua.

b_roope2.jpg

Nyt vaan pitää miettiä miten saa 5 viikkoa kulumaan. Vois ootellessa nikkaroida autoon häkin. Sain ensimmäiset kuvat pennuista, eikä millään jaksais odotella vappua.

Kennelistä tulee. Pitäisi olla sukujuuret kunnossa. Vanhempien puolelta löytyy käyttö- ja muotovalion titteleitä.

Mulla haluttas koira kyllä laittaa, mutta arvelluttaa se, että löytyykö aikaa sille.. Oon kuitenkin omilla menoilla päivässä sen 8,5tuntia. Voi olla, että koiralle se on liian pitkä aika yksin. Mites teillä aikataulut ja koira menee yksiin?

Mulla haluttas koira kyllä laittaa, mutta arvelluttaa se, että löytyykö aikaa sille.. Oon kuitenkin omilla menoilla päivässä sen 8,5tuntia. Voi olla, että koiralle se on liian pitkä aika yksin. Mites teillä aikataulut ja koira menee yksiin?

Itsekin tekisi mieli ottaa koira, mutta koulu ja treenit vievät niin paljon aikaa, että nykyisessä elmäntilanteessa koiran otto ei tule kyseeseen :(

Voisin nyt lisätä tähän sen, että minä idiootti menin yheltä netti saitilta kattoo vapaita pentuja.
Ja sieltähän löytyki sellane nappisilmä että :haart:
ja nyt potuttaa kun en tiedä otanko koiran vai en.. Jotenki voin kuvitella ruffen nuuskuttelemassa täällä kotonani :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom