Yleinen lemmikkikeskustelu

Kyllä mua rehellisesti sanottuna vähän ihmetyttää kuka eläinrakkaaksi itseään väittävä ihminen ottaa vaikkapa nykypäivän pilalle jalostetun mopsin itselleen :rolleyes:. nyt tietysti kaikki mopsin omistajat voivat ihan rauhassa haistattaa mulle paskat, mutta minä haistatan takas :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika pysäyttävä dokumentti oli. Kasvattajat teettää pentuja sairailla koirilla, ainoastaan ulkonäköseikkojen perusteella.

Naurettavat "fiinit" hienoistoihmiset päättävät kaikesta.

Näyttelytoiminta pitäisi lopettaa, se on aivan turhaa. Ihmiset pitää koiria kuin tavaroina.

Tämä siis ainakin briteissä..

On joitakin rotuja, jossa on selkeästi 2 linjaa. Käyttö ja näyttely. Näin on esimerkiksi Englannisettereissä, jossa nuo näyttelylinjan ylisuuret luppasilmäiset yksilöt ei varmasti edes tajuais fasaania, vaikka se seisois niiden edessä. Sitten on taas pienempikokoiset, nopeat ja kestävät käyttölinjaiset, joiden ulkomuoto on erinomainen metsästystä ajatellen, mutta aivan liian kevytrakenteinen näyttelypuolelle.

Koirarotuja pilataan nyt ja varmasti tulevaisuudessakin.

Koska asia herättää minussa suuria tunteita ja järkiperustelut ja tutkimukset ei mee kaaliin noille idiooteille niin kysynpä yleensä vaan, että: "haluaisitko sinäkin naida omaa äitiäsi/isääsi?".

Siinä dokkarissakin toimittaja kysäsi brittien kenneliliiton puheenjohtajalta saman kysymyksen, johon ukkeli vastasi, ettei se ole sama asia. Todellinen pelle:evil:

On joitakin rotuja, jossa on selkeästi 2 linjaa. Käyttö ja näyttely. Näin on esimerkiksi Englannisettereissä, jossa nuo näyttelylinjan ylisuuret luppasilmäiset yksilöt ei varmasti edes tajuais fasaania, vaikka se seisois niiden edessä. Sitten on taas pienempikokoiset, nopeat ja kestävät käyttölinjaiset, joiden ulkomuoto on erinomainen metsästystä ajatellen, mutta aivan liian kevytrakenteinen näyttelypuolelle.

Koirarotuja pilataan nyt ja varmasti tulevaisuudessakin.

Juu. Onhan nuita. Toinen esimerkki tuli esille myös dokkarissa, elikkäs sakemanni. Käyttölinja eroaa selkeesti näyttelylinjasesta.

Lisäksi ärsyttää, kun kasvattajat lopettavat pentuja ainoastaan sen takia, että ne eivät täytä rotumääritelmän vaatimuksia.

Kyllä mua rehellisesti sanottuna vähän ihmetyttää kuka eläinrakkaaksi itseään väittävä ihminen ottaa vaikkapa nykypäivän pilalle jalostetun mopsin itselleen :rolleyes:. nyt tietysti kaikki mopsin omistajat voivat ihan rauhassa haistattaa mulle paskat, mutta minä haistatan takas :thumbs:

Ihan samat fiilarit nousi itsellenekin pintaan.

Koira sai torstaina rokotuksen ja aivan hillitön patti tuossa pistokohdassa! Itse asiassa piti oikeen jäädä ihmettelemään, kun karvat irtoaa, iho on ruvella ja pinnasta hieman auki sekä hilseilee aivan mahoton. Ei kyllä vaikuta ihan tavalliselta rokotuspatilta vai vaikuttaako? Monille koirille kyllä tulee patti pistokohtaan, mutta eikai se oo normaalia, että tulee ihan tuollaista ihottuman näköistä?

Ehkä oon turha stressaaja, mutta yritän saada eläinlääkäriä kiinni ihavvaan kysyäkseni, että pitääkö tuolle tehdä jotain. Ei oo kiva jos tuohon tulee jokin tulehdus ja se leviää pitkin ihoa.

8143010478547206413web_90.jpg

8143010478547206591web_0.jpg

Ekassa vanhus, tokassa terroristi. Mut kattokaa tätä vikaa.. Eiks käy aika lailla sääliks nyt vanhusta? Ihan ku sillä olis paha mieli jostain :(

8143010478547206707web_0.jpg

Olen myös sitä mieltä, että nuo näyttelyt pitäisi lopettaa... Näin ainakin vähenisi tuo koirien pilalle jalostaminen. Missikisoissa sentään kisaajat ovat siellä omasta tahdostaan, mutta koiranäyttelyissä omistaja vievät koiransa sinne näytteillä, jotta itse saisivat palkintoja takan reunalle...

"Joo, meidän Musti oikein nauttii käydä näyttelyissä" Ja vitut...

Mut kattokaa tätä vikaa.. Eiks käy aika lailla sääliks nyt vanhusta? Ihan ku sillä olis paha mieli jostain :(

8143010478547206707web_0.jpg

Aaw, mä en tiedä mis mun mielestä toi vanhus on vaan niin hellyyttävä, että melkein alkaa itkettää. jotain siinä on...en vain keksi mitä, mutta se näkyy jokaisesta kuvastakin (oikeastaan vähän outoa :eek:)

Hahaa. Just ku pääsin kehumasta, ettei oo sattunu vahinkoa sisälle pitkään aikaan niin parin tunnin poissaolon jälkeen pissa ja kakka lattialla.

Just kävi naapurin lortto inisee, että meidän koira on aamulla kello viis ulissut ja hän ei saanut nukuttua. Uhkaili oikeen isännöitsijällä ja hallituksen kokouksessa kyllä käsitellään asiaa. Olin himassa kello viis ja paskat meidän Mara mitään vinkunut. Sen sijaan yläkerran hurtan oon vapaapäivinäni kuullu ulvovan aika tymäkkään.

Mainitsin akalle siitä, ja sanoin vielä, että toki varmaan meidänkin koira joskus älämölöä pitää. Ei ottanut hyvin kun sanoin että elää asian kanssa, me muutetaan parin kuukauden päästä anyway.

Ei ole muuten _koskaan_ yksikään muu naapuri valittanut koirastamme, joka siis pääsääntöisesti ei vingu.

Vittu että sylettää tommoset lortot.

Jessss, pentu osas tulla pyytää pihalle. 3 "sisäsiistiä" päivää takana :D

:D Hienoa! Minkä ikäinen pentu?

Ite heräilin aamulla viiden aikaan kun pentu toljottaa pahvilaatikostaan mua ikäänkuin yrittäen sanoa että "kohta tulee jööti!" Ei muuta kuin pentu kainaloon ja pihalle, ja samantien kun laskin sen maahan, tuli kuset ja paskat sinne minne pitikin.

Me palkitaan nappulalla pentu ja kehutaan heti välittömästi kun tekee ulos pissan tai kakan. Tuntuu tehokkaalta keinolta opettaa sisäsiistiksi koska näyttää siltä että pentu on hoksannut jo mihin pitää pissata ja kakata. Vaatii tosin sen että pitää olla koko ajan skarppina ja valmiina viemään pentu ulos. kolmas päivä takana ja eilen tuli yksi kakka ja pissa lattialle, samoin tänään, kaikki muut pihalle(lukuunottamatta ekaa päivää, silloin tuli sisälle enemmän...)! Ja nämäkin vahingotkin oli isännän syytä kun ei hoksannut vielä unien jälkeen pihalle.

Meillä meni valehtelematta vain kolme viikkoa oppia sisäsiistiksi. Sen jälkeen on tapahtunut "vahinkoja" yhden käden sormilla laskettuna. Ja kertaakaan ei ole tarpeitansa tehnyt sisälle, kun on ollut yksin kotona.

Ja pitää lisätä tuohon, että terveenä ollessaan ei ole tullut vahinkoja. Viikko sitte alko kunnon vatsatauti. Voi jeesus, sitä kesti viikon. Tipassa käytiin ja lääkkeitä syötiin. Oli melko stressaavaa aikaa, varsinkin kun meidän "lukaali" on huikeat 45 neliötä:D

Laitetaan meidän täystuhosta pari kuvaa.

Joskus syksyllä laavuhommissa:) Painoa 7-8kg, ikä 3kk.

onni2.jpg

Toinen kuva on loppiaisen jälkeen. Painoa 18-19kg, ikä 6,5kk

onni3.jpg

Vielä pari viikkoa sitten pysy lelut ehjinä, mutta tällä viikolla on "suolestettu" useampi lelu. Myös kestäviksi kehutut kumilelut:hyper:

Jalkaa jo kovasti nostetaan ja omistajien hermoja koetellaan. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että odotettua "helpommin" on mennyt *koputtaa puuta*.

Ja kuvien sankarin nimi on Onni:)

:D Hienoa! Minkä ikäinen pentu?

Ite heräilin aamulla viiden aikaan kun pentu toljottaa pahvilaatikostaan mua ikäänkuin yrittäen sanoa että "kohta tulee jööti!" Ei muuta kuin pentu kainaloon ja pihalle, ja samantien kun laskin sen maahan, tuli kuset ja paskat sinne minne pitikin.

Me palkitaan nappulalla pentu ja kehutaan heti välittömästi kun tekee ulos pissan tai kakan. Tuntuu tehokkaalta keinolta opettaa sisäsiistiksi koska näyttää siltä että pentu on hoksannut jo mihin pitää pissata ja kakata. Vaatii tosin sen että pitää olla koko ajan skarppina ja valmiina viemään pentu ulos. kolmas päivä takana ja eilen tuli yksi kakka ja pissa lattialle, samoin tänään, kaikki muut pihalle(lukuunottamatta ekaa päivää, silloin tuli sisälle enemmän...)! Ja nämäkin vahingotkin oli isännän syytä kun ei hoksannut vielä unien jälkeen pihalle.
9 ja puoli viikkoa, eli aika varhaiskypsä tapaus :D Eilen ei taas tullut mitään, toissa päivänä tuli ne pökäleet... Nyt se on jo hoksannut, että pitää mennä eteiseen ja kilkutella fleksiä niin pääsee ulos :D

9 ja puoli viikkoa, eli aika varhaiskypsä tapaus :D Eilen ei taas tullut mitään, toissa päivänä tuli ne pökäleet... Nyt se on jo hoksannut, että pitää mennä eteiseen ja kilkutella fleksiä niin pääsee ulos :D

Meillä huomenna 9 viikkoa, yö meni taas paskatta ja kusetta! Aamutoimetkin saatiin taas tehtyä ulos, vaikka kova oli hätä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom