Yleinen lemmikkikeskustelu

Yritin laittaa kuvaa, mutta ei tullut...
:wall:

Siis tarkoitus oli laittaa tuosta meidän Lotasta kuva, mutta näkyyhän se tuossa minun nimen alla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites, löytyykö täältä ihmisiä, joilla on maaorava lemmikkinä (ei sellaista metsästä haettua :D )?

Kokemuksia sellaisen pitämisestä, onko halpaa/kallista? Onko siitä leikkikaveriksi? Sattuuko se hirveästi, kun kiipeilee ihmisen päässä (kynnet, ikäviä kokemuksia meidän arasta kissasta..)?

Olen tuollaista suunnitellut hankkivani jo pidemmän aikaa, mutta täytynee odottaa, että kotiutuu intistä. :whip:

EDIT: siis pitäisi vielä venata, että edes pääsee sinne inttiin ennen kotiutumista. :D

Ja mitä olen netistä opiskellut, noille kannattaa itse rakentaa häkki (tarvitsee ISON häkin). Onko sellainen hirveän kallis operaatio?

Ihana lisko! Mieki olen haaveillu tommosesta. Mulla on pari pienempää liskoa.
Millanen luonne tuolla on? Pidätkö usein vapaana kämpässä? Kuin iso terraario?

Niin otin mieki muuten kuukausi sitte kissanpennun :)

Ihan kiltti tuo on. Jos se suuttuu niin ensin puhisee, huiskii hännällä ja sitten puree. Välillä päästän sen kävelemään asuntoon ja käytän sitä kylpyammeessa uimassa. Siitä se tykkää kuin hullu puurosta. Terra on 140x80x80.

Mites, löytyykö täältä ihmisiä, joilla on maaorava lemmikkinä (ei sellaista metsästä haettua :D )?
Mulla itselläni ei ole ollut, mutta läheiselläni kyllä. Tosi veikeä pikkukaveri. :haart:

Netistä löytyy yllättävän kattavasti mm. harrastajien tuottamaa tietoa maaoravista (kuten olet varmasti huomannut), vaikka eivät lemmikkeinä sieltä yleisimmästä päästä taida olla. Ystäväni orri asui lemmikkiliikkeestä ostetussa häkissä ja sai olla melko paljon vapaana. Söi hulluna vessapaperirullien hylsyjä. :D Vapaana ollessaan työntäytyi joka mahdolliseen paikkaan, kiipeili verhoja pitkin yms. Oli tosi seurallinen tapaus ja tottui helposti ihmisiin, vaikka toiset yksilöt saattavat (kai) olla arempiakin.

Orava kuitenkin kuoli kasvaimeen alle kahden vuoden päästä sen hankinnasta.

Suosittelen ehdottomasti, mukavia vipeltäjiä, vaikka en tavallisesti suuremmin perusta pikkujyrsijöistä.

Kuulostaa hyvältä! :)

Entäs tuo, että kun niillä tuntuu olevan tapana kiipeillä kaikessa (varsinkin ihmisissä), niin onko niillä sen verran terävät ne kynnet, ettei ole hirveän mukavaa puuhaa? Ilmeisesti niitä kynsiäkään ei saa leikata, muuten tippuu oravat verhoista kuin kivet. :D

Kuulostaa hyvältä! :)

Entäs tuo, että kun niillä tuntuu olevan tapana kiipeillä kaikessa (varsinkin ihmisissä), niin onko niillä sen verran terävät ne kynnet, ettei ole hirveän mukavaa puuhaa? Ilmeisesti niitä kynsiäkään ei saa leikata, muuten tippuu oravat verhoista kuin kivet. :D
Tämä "tuttu orava" kyllä vapaana ollessaan viiletti oikeastaan enemmän muualla kuin ihmisissä. Toki eläintä käsiteltiin myös ja kiipeili olkapäillä, vaatteissa jne. Kynnet on pienet ja tietenkin terävät, kynsiä kun ei tosiaan leikata, mutta ei nuo ihmiselle mitään vahinkoa taida aiheuttaa. Pientä pintanaarmua korkeintaan. Tiukasti ne kyllä pystyy takertumaan esim. vaatteeseen. Kynnet pysyy luonnollisesti lyhyinä jos eläin saa riittävästi juoksennella, touhuta, kaivaa...

Mut tosiaan jos löytyis vastailemaan joku jolla on maaorava tai useampia, tulis enemmän faktaa kuin näistä mun satunnaisista kokemuksista.

Enemmän sinulta olen saanut vastauksia kysymyksiini kuin netistä. :worship:

Siellä kun jauhetaan vaan niitä perusasioita häkeistä sun muista. :D

Meillä päiviämme hauskuuttaa 5kk dobermann tyttö Nasu. Tyttö on maailman ahnein koira ja siksipä koulutus on aika helppoa :D Tyttö on varmasti kuulolla, jos tietää, että mamilla on nakkia :rolleyes: Nasu tykkää eniten vinkuleluista (mitä mami ja isi eivät voi KESTÄÄ :curs: ) Tyttö tykkää ihmisitä, kunhan ensiksi tutustua rauhassa, ei siis mikään ylisosiaalinen tapaus. Mahtava pakkaus kaikenkaikkiaan :haart:
Sitten meillä on vielä kolme kissaa: Ninja 8kk,Masa n.2v ja Miisu melkein 11v. Masa alias Läski Keisari on maailman hauskin tyyppi!Kaveri saa meidät joka päivä nauramaan tyhmillä tempauksillaa. Hän myös varmaan kärsii ahmimishäiriöstä nimittäin ruoka aika kun on, niin poika vetää ruokaa vielä puolituntia sen jälkeen kun muut ovat lähteneet. KUPIN ON OLTAVA TYHJÄ :lol2: Masa on siis aika muodokas ;) Älyttömän kiltti kissa joka otti meidän pikku Ninjan heti omakseen tytön saapuessa. Hän muummuassa imetti tyttöä (tekee sitä kylläkin joskus vieläkin). Masa on kova poika puhumaan :haart: Sylissä olosta ei pidä: aina on liian kiire jäädä syliin rentoutumaan ;)
Sitten pikku prinsessa Ninja alias nilviäinen :hyper: Ninja on jäänyt vähän pieneksi (tosin en tiedä kasvaako vielä). Ninjasta on tullut Masa kissamme best friend ja he ovat kuin paita ja perse. Tyttö on kova puhumaan ja hänellä on AINA nälkä (ei johdu madoista, koska olemme säännöllisesti madottaneet). Ninja myös oppii asioita älyttömällä vauhdilla: mm.. 5 minuuttiin oppi istumaan ;) Ai ei kissa ole helppo kouluttaa?Ninja tykkää juosta,juosta ja juosta sekä tietenkin syödä :rock:
Sitten Miisuun alias pieru (tulee sanasta vanhapieru ;) )..Sain Miisun 8 vuotiaana. Kun muutin omilleni Miisu jäi vanhempieni luokse asumaan. Nyttemin vanhempieni menehdyttyä Miisu tuli meille. Herra on ITSEPÄINEN perkele :D Rauhallinen poika joka ei turhia murehdi. Erittäin sosiaalinen vanha herra, joka ei ärsyynny mistään ihmisille..Muille kissoille antaa kyytiä, jos homma menee liian villiksi. Miisu on meidän talon kunkku, joka hallitsee niin muita kissoja kuin koiraakin ;) Mahtava vanha herran, minun elämäni kissa :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: :haart:
Yhteiselo tällä poppoolla sujuu aivan mainiosti. Mitä nyt ninja joskus innostuu riehumaan ja miisu pöllyyttämään liian innokkaita kissoja/koiraa :haart:

Käytiinpäs tänään katsomassa meille tulossa olevia kissaelukoita. Aika vastustamattomia otuksia oliva he.

Liitteet

• jigme9.jpg
    jigme9.jpg
    36,7 KB · Katsottu: 166
  • jina8.jpg
    jina8.jpg
    38,1 KB · Katsottu: 206
  • jigme10.jpg
    jigme10.jpg
    36,8 KB · Katsottu: 169
Aivan ihana pentu tuo moeyrioe!
Ite aattelin ottaa toisen kissan ettei meiän maatiaskisu Sepellä ole tylsää, mutta sitten vasta kun muutetaan isompaan taloon elikkäs vuodenvaihteessa.

Tästä on toisissakin threadeissa, mutta mulla on ollut tällainen tässä parisen viikkoa pyörimässä. Aivan ihana otus, tosin kova kerjäämään ja syömään mun ruokia kun silmä välttää (tossa vikassa kuvassa menee aamupuuron jämät) :haart:

Liitteet

• mini-Picture 022.jpg
    mini-Picture 022.jpg
    27,2 KB · Katsottu: 255
  • Picture 029.jpg
    Picture 029.jpg
    104,5 KB · Katsottu: 270
  • Picture 003.jpg
    Picture 003.jpg
    96,9 KB · Katsottu: 243
Tästä on toisissakin threadeissa, mutta mulla on ollut tällainen tässä parisen viikkoa pyörimässä. Aivan ihana otus, tosin kova kerjäämään ja syömään mun ruokia kun silmä välttää (tossa vikassa kuvassa menee aamupuuron jämät) :haart:

On se niin suloinen :haart:

Meitä täällä viihdyttää kaksi rex-poikaa ja keskiviikkona tulee kolmas.:haart:

Meitin murut:

valokuvia 823.jpg

Tulokkaasta on kuva tossa avatarina.:)

Aivan ihana pentu tuo moeyrioe!
Ite aattelin ottaa toisen kissan ettei meiän maatiaskisu Sepellä ole tylsää, mutta sitten vasta kun muutetaan isompaan taloon elikkäs vuodenvaihteessa.

Juuh, nuo koratit ovat todella kauniita ja elegantteja eläimiä. Ja ettei meidän koratpojalla olisi yksinäistä niin samaan syssyyn sitten tulee hänelle kaveriksi burmapoika. Tuosta ylimmästä pentueesta:

http://www.kolumbus.fi/almonds/pennut1.htm

Sanokaapas sellaisia helppohoitoisia eläimiä, jotka eivät kärsi kerrostaloasumisesta? Koirat minun mielestä kärsii siitä aika paljon(?). Mihin pahansisuiset koiranpennut laitetaan yksinoloajaksi, vessaan? :D

pitäisi siis olla pieni ja karvainen otus.

Sehän riippuu erittäin suuresti koirarodusta ja koulutuksesta. Jopa kohtuu korkeen nrg ja aktivaatiotasonkin omaava koira voi hyvinkin osata olla sisäsiististi ihan itsekseen kämpässä, ja räkyttämättä jokaista rasahdusta, jos muuten saa liikuntaa säännöllisesti.

Jos ei muita kriteerejä ole kuin pieni ja karvainen niin sehän voi olla vaikka marsu tai kissa mutta mitäs niillä tekee.

Sehän riippuu erittäin suuresti koirarodusta ja koulutuksesta. Jopa kohtuu korkeen nrg ja aktivaatiotasonkin omaava koira voi hyvinkin osata olla sisäsiististi ihan itsekseen kämpässä, ja räkyttämättä jokaista rasahdusta, jos muuten saa liikuntaa säännöllisesti.

Jos ei muita kriteerejä ole kuin pieni ja karvainen niin sehän voi olla vaikka marsu tai kissa mutta mitäs niillä tekee.

Entäs sitten jos koira on räksyttäjätyyppiä? Onko kova homma opettaa se hiljaiseksi?

Jaah, no - en oo expertti varsinaisesti, mutta meidän koira oli aika vaivaton tapaus tässä suhteessa. Kyllähän se koira ensi alkuun tuppaa reagoimaan joka kerta kun rappukäytävässä on liikettä tai postiluukusta tungetaan lehtiä jne. - kai se jotain reviirinvartioimisjuttua on tai jotain. Aika nopeesti se tuntu tajuavan ettei oikein oo kannattavaa hommaa joka ikinen kerta pistää suurhälytystä pystyyn koska kerrostalossa tuppaa oleen sitä trafiikkia aika lailla. Myöskään kun ei muut tuntuneet paljon eväänsä liikauttavan niin kait sekin vaikutti. Turha saada sätkyä joka kerta kun ei muutkaan noteeraa.

Täällähän oli jossain se koiraihmisten keskinäin vittuilusota-ketju jossain jossa tuntu olevan experttejä koirien koulutuksen ja muun suhteen enemmänkin. Ainoo vaan että asioista ei tunnu paljon yksimielisyyttä löytyvän paljon missään asiassa :lol2: .

E: Juuh, eli kyse oli tästä taistelukoira-ketjusta joka alkoi koirataisteluista ja eteni siten ties minne, täällä oli vankkaa asiantuntemusta.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=55286

Toinen oli sitten kamppailulajien puolen Tappajakoirat-kejtu jossa arvuuteltiin mikä kung-fu potku on paras koiran pysäyttämiseen mutta se siitä - taidettiin lukottaakin sitten lopuks.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom