Yleinen lemmikkikeskustelu

Meillä on pari poika kissaa Rasmus ja Vänskä. Käytössä 3 vessaa, 1 parvekkeella ja 2 saunassa. Meillä käytetään pellettejä (5 euroo 20 kg). Ruokapuoli menee kutakuinkin niin että meidän hienohelma Rasmus (Norjalainen metsäkissa) syö ainoastaan raksuja ja Vänskä potrana maalaiskollina syö kaikkea, myös kaurapuuroa! Muutenkin on hieman vaativampi luonne tolla Rasmuksella, sillä on tapana ilmoittaa äänekkäästi, kun sitä "saa" rapsuttaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on tuollainen chihuahua nimeltään Peto. Peto on kolme vuotta.
En oikein hallinnut tuota kuva hommaa niin en saanut kuvia laitettua. Täytyy vielä yrittää.

Ozma1 sanoi:
Meillä on tuollainen chihuahua nimeltään Peto. Peto on kolme vuotta.
En oikein hallinnut tuota kuva hommaa niin en saanut kuvia laitettua. Täytyy vielä yrittää.

Suoraan pakkiksen serverille et pysty uppaamaan kuvia kun et ole vippi, mutta linkittää toki voit jos kuvat jossain netin syövereissä ovat.

Timba79 sanoi:
Suoraan pakkiksen serverille et pysty uppaamaan kuvia kun et ole vippi, mutta linkittää toki voit jos kuvat jossain netin syövereissä ovat.

Joo ihmettelinkin että miksi ei voi laittaa kuvia. Harmi kun ei löydy mistään netistä pedon kuvia.

Mitä muuten syötätte kisuillenne? [/QUOTE]

Mie olen syöttänyt royal canin-raksuja ja sitten satunnaisesti katkarapuja, pakasteseitiä ja jotain muuta lihaa. Purkkiruuista nuo ei kumpikaan oikein tykkää, mutta katkarapuja syövät kuin hullu puuroa! :) Katkikset pitäisi vain liottaa hyvin, niissä taitaa olla aikapaljon suolaa siinä liemessä..

Gillyanne sanoi:
Meillä on ehtaa marketin Rainbow-hiekkaa. Edullista on - ja tuntuisi paakkuuntuvan paremmin ja kulkeutuvan ja pölisevän vähemmän kuin eläinkaupasta ostettu kalliimpi hiekka (en nyt millään muista merkkiä).
Samaa käytetään täälläkin. Sitä saa kätevästi tuosta lähi-Siwasta. Joskus ostin jostain eläinkaupan tarjouksesta Evercleania, sitä versiota joka on monelle kissalle tarkoitettu (muistaakseni). Se oli kyllä todella hyvää hiekkaa ja ne kaksi 10kg lootaa kesti monta kuukautta. Pitäis varmaan hakea taas, kerralla maksaa enemmän mutta kestää paljon pidempään kuin esim. Rainbown pussi vaikka määrä onkin sama. EverClean on hienojakoista ja se paakkuuntuu tosi tiiviiksi pikku paakuiksi, joten sitä ei mene niin paljon hukkaan.

Mites, Metalman ja muut kissanomistajat, montako hiekkalaatikkoa teillä on? [/QUOTE]
Yksi laatikko, ihan hyvin on riittänyt.

Meiltä löytyy lemmikkeinä (kääpiö)siilejä, yhteensä 3 yksilöä. Minun siilini on intialainen pitkäkorvasiili Esi-isä. Kaveri elää vapaana talomme alakerrassa, asunto on pieni mökki olohuoneessa uunin vieressä. Esi-isä syö oikeastaan vain jättijauhomatoja, jonkin verran raksuja (fretin, kissan) ja hedelmäsosetta.

Kaksi muuta ovat afrikkalaisia kääpiösiileja. Kaapo ja Hertta elävät omissa terraarioissaan omassa huoneessaan.

Lisää lemmikkisiileistä http://www.suomensiilyhdistys.fi

Liitteet

• normal_Eskari-goisaa.jpg
    normal_Eskari-goisaa.jpg
    19,4 KB · Katsottu: 428
  • normal_esi-isän tuijotus.jpg
    normal_esi-isän tuijotus.jpg
    39,4 KB · Katsottu: 694
  • ESI2.jpg
    ESI2.jpg
    84,2 KB · Katsottu: 458
  • normal_Kaapo-tammi2.jpg
    normal_Kaapo-tammi2.jpg
    25,9 KB · Katsottu: 446
  • normal_hertta-somana1.jpg
    normal_hertta-somana1.jpg
    23,4 KB · Katsottu: 439
Kissihän löytyy 12v eläinsuojeluyhdistykseltä. Sille pitäis kohta kaveri löytää,ehkä siperialainen,maine coon tai burma(vain lemmikiksi).

Liitteet

• 100_0048.JPG
    100_0048.JPG
    241,3 KB · Katsottu: 791
Oi! Kaverilla on tuollainen siili. Se siili lähti kaikkialle minne kamukin. Tänne Hollantiin matkustivat koneella & junalla ja omistajan sylissä itsuskeleva siili sai mukavasti huomiota matkan varrella :D
Itse siili oli kun mikäkin Diablo, en siihen uskaltanut koskea kun kuulemma puree.

Meillä on kohta kolmevuotias saksanpaimenkoiran ja labbiksen sekoitus. Siinä on mun mielestäni kohtuullisen fiksu tapaus, oppii äkkiä. Kotona on aina ollut koira, joten ei ollut epäilystäkään etteikö sellaista tulisi itsellekin jossain vaiheessa.

Vanhemmat hankki juurikin uuden koiran, dreeverin, jonka kanssa meidän koira ei tule toimeen ainakaan vielä. Eniten taistelua aiheuttaa se kun dreeveri on kuono toisen pyllyssä koko ajan. Pari päivää sitten oma koirani tympääntyi touhuun ja kun dreeveri meni taas takamusta haistelemaan, se alkoi sitten yhtäkkiä vääntämään torttua kesken kaiken. En usko, että teko oli harkittu, mutta kyllä siinä oli naurussa pitelemistä.

Nuo kääpiösiilit ovat kyllä tosi söpöjä.

metalman sanoi:
Mitä muuten syötätte kisuillenne?

Mie olen syöttänyt royal canin-raksuja ja sitten satunnaisesti katkarapuja, pakasteseitiä ja jotain muuta lihaa. Purkkiruuista nuo ei kumpikaan oikein tykkää, mutta katkarapuja syövät kuin hullu puuroa! :) Katkikset pitäisi vain liottaa hyvin, niissä taitaa olla aikapaljon suolaa siinä liemessä..[/QUOTE]

Royal canin, hills menee ihan ok, mutta ihan ykkös kamaa raksuista on Bilaxin penturuoka. Siis kissojen mielestä :)

Kortta kekoon. Meillä on 2 kisua, kumpikin vajaa 3v vanhoja. Ei mitään rotukissoja vaan ihan kunnolla ristiinpantuja.

Toisella eläinlääkäri totesi eilen maksavian. Joko tulehdus tai rakennevika. Nyt meikä on pakkosyöttänyt sille antibiootteja ja erikoisruokaa ruiskulla. Muuten se ei syö. Painokin on enää about 3kg. Lääkäri sanoi, että ellei anibiootit auta nyt pian, niin sitten harkitaan piikkiä :(

Toinen taas painaa 10kg ja on vähän läski. Ja utelias kuin mikä. Valtaa sänkyä öisin kun yrittää nukkua, ja sitten tulee hiki kun eläin röhnöttää päällä eikä lähde vaikka päähän potkisi.

kodari76 sanoi:
Valtaa sänkyä öisin kun yrittää nukkua, ja sitten tulee hiki kun eläin röhnöttää päällä eikä lähde vaikka päähän potkisi.

meillä on sama ongelma ton maatiaisen kanssa. Se nukkuu yöt mun jaloissa ja jos satun laittamaan jalan liian lähelle niin se näykkäisee... Aika äijä se on... Ja sit on tietysti vielä nää mukavat öiset paikanvaihdot, kun se saattaa tulla mun vatsan päälle ja ensiksi pitää pehmustaa/tarsia paikka (ihan niinkuin se ei minulla muuten olisi jo pehmeä)... Ja toinen katti saattaa tulla maukumaan sängyn viereen keskellä yötä, kun sillä ei oo leikkikaveria, jonka seurauksena vaimo antaa niille loppuyöksi komennuksen kylpyhuoneeseen

Nyt jo edesmenneen koiran parasta hupia oli erilaisten luonnonilmiöiden tarkkailu: linnut, oravat, jänikset jne. Koira ei ollut haukkuvaa sorttia vaan se ilmaisi kiinnostuksensa muulla tavoin. Välillä tämä lumoutuneen keskittynyt luonnonilmiöiden seuraaminen sai aika humoristisia piirteitä. Pari kertaa koira mm. meinasi pudota kesällä veneestä kun yritti niin kovasti bongata kaloja matalasta rantavedestä. :D

Nyt kun tulee taas kesä ja kärpäset niin muistan miten koiralla oli tapana vaania näitä lentäviä otuksia. LOKS ja sinne meni! :)

Meiltä löytyy kotoa 8kk ikäinen tolleri eli novascotiannoutaja neiti.

Pennun kanssa harrastetaan lähinnä noutotreenejä, perus tottelevaisuutta
ja näyttelyitä, tulevana sunnuntaina on eka "iso" näyttely, toller-show Helsingissä.

Syksyllä pitäis myös yhdessä lähteä sorsametsälle ja sitäkin varten jo kovasti treenaillaan.
Kotioloissa Demi on tosi kiltti, koskaan ei ole mitään ongelmia ollut esim. pienten lasten kanssa eikä muutenkaan. Virtaa tosin riittää joskus vähän liikaakin, mut kaiken kaikkiaan aivan loistava otus tämä meidän punakuono on!

Liitteet

• DSCN1214.JPG
    DSCN1214.JPG
    114,1 KB · Katsottu: 1 334
:offtopic:
Pistäkää vaan juttua lisää tyyliin "meidän kissa tulee yöllä nukkumaan jalkojen viereen" tai "kun tulee vieraita niin menee oikeen selälleen ja antaa rapsuttaa". Noita löytyy varmaan paljon lisää. Niitä on kiva lukea. :love:
Ps. Omassa ruokakunnassani minulla tulee olemaan joku úbersöpö lemmikki.

Älyhienoja noi siilit.

Meitin kotona tallustelee kilpikonna. Plussana on ettei metelöi ja eväät on edulliset. Miinuksena kohtuullisen vähäinen äly ja sisäsiisteyden oppimattomuus.

Pitkäikäisyys on sekä hyvä että huono puoli. Meidän konnalla on elinaikaa odotettavissa vielä n. 50-70 vuotta.

Meillä on koira, airedalenterrieri tyttö, 7.5v. Meinasi pistää tänään yhden kisun lihoiksi (eikä muuten ollut eka kissa :nolo: ), no onneksi pääsi puuhun karkuun, muuten olis tullut noutaja kylään. Semmoista eläinjuttua meillä tänään.

"Whiskas, sitä kissa ostaisi..." Ja paskat ainakaan mun kissa ostais! :D Mun kissa vetää bilanx ja mikässenytsemerkkioli -eläinkaupan ökyraksuja. Markettien purkkiruoista menee ainoastaan Latz hyytelö ruoat (kastikemalli ei kelpaa) sekä sheba. Suuurta herkkua on isännän pilkkimä, keitetty ahven.
Mulla on yks vessa kissalle, katettu ja luukulla varustettu. Käytän fresh&easy hiekkaa joka ei ole paakkuuntuvaa. Pitää kyllä ödöörit poissa sen pari viikkoa kevyesti, kunhan paskat siivoaa joka päivä. Paakkuuntuvaa en käytä siksi että en jaksa jatkuvasti lapioida niitä palloja pois sieltä, ja jos jättää päiväksi laatikon niin hiekkalaatikon pohja on suurinpiirtein iso savikiekko ku äijä kusee aika reippaasti. :D
osaakos muiden kissat temppuja? Mun kissa osaa hakea pallon, tai ihan minkä tahansa lelun minkä sille nakkaa. Jos tämä leikki aloitetaan niin saa nakella palloa ihan kiitettävän kauan, äijä tuo nakatun esineen joka kerta takaisi mulle. :D
Mun kissa tulee yleensä aamuyöstä mun kylkeen/mahan päälle nukkumaan, joskus se pitää työntää pois ku se kehrää ku moottorisaha, tökkii märällä nokalla ja tassuttelee terävillä kynsillä ihanasti kylkeen tai mahan päällä. Jos ollaan muijan kans nukkumassa kylki kyljessä kiinni--> pakko päästä siihen väliin, eikä luovuteta ennen ku siinä ollaan.

Ja kuva: :haart:

Liitteet

• JR ja kissa.JPG
    JR ja kissa.JPG
    31,8 KB · Katsottu: 841

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom