Yleinen lemmikkikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun koira syö nykyään Jahti&Vahdin ruskean säkin kamaa, eli onkos toi sit kana-riisi. Peräpäästä tuleva tavara on kiinteetä ja toivotaan että noi anaalirauhasetkin pysyis hallinnassa kun on edes aavistuksen laadukkaampi safka.

^ Sama homma J&V:n kanssa koiralla, paskansi sellaista limapaskaa ainakin seitsemästi päivässä. Kokeilin pari muutakin merkkiä, Golden Eagle sopi parhaiten mutta päädyin lopulta BARF:iin, joka onkin sitten sopinut loistavasti.

Kissat on syönyt RC:tä pennusta ja olen mä merkkiä yrittänyt vaihtaa pariin otteeseen "luomumpaan", mutta se paskarumba mikä siitä seuraa niin ei oikein ole kivaa. Se kun joudut pestä kissat kolmesti päivässä ruikusta ja viedä matot pesulaan ei oikein houkuta enää vaihtamaan merkkiä turhaan, kun kerta tuo RC kerran sopii. Saavat ne raakaakin lihaa nappulan sivussa. Seuraavat kissat (ja koiratkin) mä ruokin heti pennusta asti raa'alla, noiden kattien mieltä on aikuisena aika vaikea muuttaa jos ne on johonkin tottuneet.

millä tavalla koiran leikkauttaminen vaikuttaa sen elin ikään? kyseesä narttu koira. joskus kuulee puhuttavan että sen pitäisi pidentää koiran ikää mutta jos tämä on fakta niin millä se perustellaan? :)

millä tavalla koiran leikkauttaminen vaikuttaa sen elin ikään? kyseesä narttu koira. joskus kuulee puhuttavan että sen pitäisi pidentää koiran ikää mutta jos tämä on fakta niin millä se perustellaan? :)
Eiköhän sillä viitata siihen, että leikatulle nartulle ei tule kohtutulehduksia, jotka saattavat pahimmillaan viedä hengen. Nisäkasvaimien riski myös vähenee sterilisaation myötä.

Kyllä mä sen ruuan hyvyyden määrittelen myös tuotesisällön perusteella.
BHA & BHT joilla Royal Caninit saadaan säilymään sisältää on Tunnettuja karsinogeenejä joiden tiedetään aiheuttavan myös suolistoongelmia, allergiaa ja hyperaktiivisuutta.
Mut hei, ei tuu paljon kakkaa!

RC on vaan todella yliarvostettu merkki, sen parempaa se ei noilla perusteilla ole kuin hauhau champion tai luppakaan.
Kyllä niilläkin tässä maassa monet koirat elää ja voi ihan hyvin.

Eiköhän sillä viitata siihen, että leikatulle nartulle ei tule kohtutulehduksia, jotka saattavat pahimmillaan viedä hengen. Nisäkasvaimien riski myös vähenee sterilisaation myötä.

mutta eihän leikkauksela ole mitään haittoja koiran terveydelle? että koira pystyy yhtä onnellisesti jatkamaan elämäänsä.

Mikä hämis?
y7ubedem.jpg

Ite mätän nappuloita aekaisin useampaa merkkiäkin välillä, syömäjärjestys on ensin Royal Canin, Pedigree ja J&V on yleensä lopuksi ympäri lattiaa. :D Cesaria tai makkaraa sitten pari annosta päivässä niin on vähän kivempaa ruokaa.

Meillä on syöty J&V:n kanaa ja riisiä, energiaa ja extra energiaa. Kaikki on käynyt hyvin. Siirryin Royal Canineen, kun alkoi koira nirsoilemaan tuon J&V:n kanssa. Ei vaan enää maistunut.

mutta eihän leikkauksela ole mitään haittoja koiran terveydelle? että koira pystyy yhtä onnellisesti jatkamaan elämäänsä.
Leikkaus on aina riski, oli kyse ihmisestä tai koirasta. Steriloinnin seurauksena usein on taipumus lihomiseen, turkin laadun muuttuminen huonompaan suuntaan, sekä jonkin verran muutoksia luonteeseen, yleensä "lepsumpaan" suuntaan.

Enemmän mä näen hyötyjä kuin haittoja nartun steriloinnista. :)

Meillä on syöty J&V:n kanaa ja riisiä, energiaa ja extra energiaa. Kaikki on käynyt hyvin. Siirryin Royal Canineen, kun alkoi koira nirsoilemaan tuon J&V:n kanssa. Ei vaan enää maistunut.

J&V kanariisiä menee täälläkin. Paska haisee ja banjot soi. Jos ei maksas niin helvetisti, ni syöttäisin kyllä mustin ja mirrin raakaravintopötköjä.

Tänään tuli taas koiria treenattua ja meni vallan mukavasti :) Samojedin kanssa osallistutaan ensi kuussa tottelevaisuuskokeen avoimeen luokkaan ja kesällä BH-kokeeseen, ja jos loppuvuodesta päästäisi tokon voittajaluokassa kilpailemaan, niin olisi tämän vuoden tavoitteet kasassa :D Tunnistusnoudon kanssa vaan tulee oleen paljon työtä, kun tuo on niin huono käyttään nenäänsä.

Sakemannisekotuksen kanssa ei taas sitten ole mitään tavoitteita, kunhan tottistellaan ja etsiskellään esineitä omaksi huviksi :) Tänäänkin koira etsi ulkoa tupakka-askia, ruuvimeisseliä, kivenmurikkaa, naksutinta ja vielä sellasta pientä pehmolelua, jonka ei oo kun ehkä pari kertaa joskus elämänsä aikana nähnyt ohimennen :D Tämä otus osaa käyttää nenäänsä tosi hyvin ja hiffaa, että omistajan hajusia esineitä kannattaa tuoda. Vois antaa vähän vinkkejä tolle toisellekin karvakukkarolle niin sekin oppis nopeemmi :P

Onko kukaan huomannut jahti&vahdissa laadun muutosta? Meillä näet viime viikolla ostettiin uusi pussi kana riisiä ja nyt paskat on vihreitä. Googlella tuli vastaan vaikka mitä ongelmien merkityksiä jos paska vihreätä mutta kun kumpikin koira yhtä aikaa niin ruuassa se vika on eikä kumpikin sairastu samaan aikaan.

Oon kuullu lähiaikoina muiltakin et J&V.n laatu ois huonontunu sen jälkeen kun valmistus siirtyi saksaan.
Ite en oo sitä tolle vanhemmalle syöttäny enää aikoihin, ja tuskin alan enää syöttämäänkään.

Mut en tiedä mikä siinä sitten mättäis, Joseran tehtaalla se tehdään ja Joseran nappulat on mun kokemuksen mukaan ollut myös oikein hyviä nappuloiksi.
eränurmenon luulisi löytyvän PE-päiväyksen yhteydestä.

Kun tuolla googlella sai sen käsityksen että J&V on tehty jo pitkään saksassa ja edelleen tehtäisiin saksassa. Mutta yksi keskustelu löytyi jossa oli puhetta se tehtäisiin nykyään venäjällä, mutta samassa keskustelussa on korjaus että joku firman herra vastannut palautteeseen että edelleen tehtäisiin saksassa.
Samoin onko mitään ideoita että mistä muusta tuo vihreä shit vois johtua? Eräs juttu oli että jos liika valkuainen pääsee suolistossa lisäämään bakteereita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom