Yleinen lemmikkikeskustelu

Aika moni perhekoirana ja näyttelypuuhissakin oleva labbis on myös ihan reilusti sanottuna ylisyötetty. Kyllähän raskaampikin koira voi olla ihan sporttinen, kunhan sitä rasvavarastoa ei oo liikaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihme unia/ajatuksia (pelkoa luultavasti) mulla on ollut lähiaikoina, kun mun hauvani tulee parin päivän päästä kotiin..

Oon nähnyt unia et joku runkkari hyökkäisi mun koiran kimpuun jne... Ja joskus mietin hereilläkin, et miten pieksisin sen runkkarin/ runkkarin koiran, jos joku yrittäisi satuttaa mun koiraa :nolo:

Sanokaa että tää on edes VÄHÄN normaalia :(?

Aika moni perhekoirana ja näyttelypuuhissakin oleva labbis on myös ihan reilusti sanottuna ylisyötetty. Kyllähän raskaampikin koira voi olla ihan sporttinen, kunhan sitä rasvavarastoa ei oo liikaa :)

Ylisyötettyjähän niistä suurin osa on, mutta silti rakenteeltaan liian tynnyrimäisiä ja liikkeiltään raskassoutuisia mun makuun. Sen pitää pysyä Tahvon vauhdissa mukana jos meinaa meillä pärjätä. :D

Edit: Numinous: Mikä koira sulle olikaan tulossa? :)

Edit: Näyttelylinjaiset labbikset on luonteeltaan myös aivan liian lussukoita IMO.

Ihme unia/ajatuksia (pelkoa luultavasti) mulla on ollut lähiaikoina, kun mun hauvani tulee parin päivän päästä kotiin..

Oon nähnyt unia et joku runkkari hyökkäisi mun koiran kimpuun jne... Ja joskus mietin hereilläkin, et miten pieksisin sen runkkarin/ runkkarin koiran, jos joku yrittäisi satuttaa mun koiraa :nolo:

Sanokaa että tää on edes VÄHÄN normaalia :(?

Ei ole.

Koira kuin koira yleensä niitä pidetään liian lihavana.

Ylisyötettyjähän niistä suurin osa on, mutta silti rakenteeltaan liian tynnyrimäisiä ja liikkeiltään raskassoutuisia mun makuun. Sen pitää pysyä Tahvon vauhdissa mukana jos meinaa meillä pärjätä. :D

Edit: Numinous: Mikä koira sulle olikaan tulossa? :)

Edit: Näyttelylinjaiset labbikset on luonteeltaan myös aivan liian lussukoita IMO.

Semmoinen pikkuinen sylikoira (kiinanharjakoira) :D..

Ehkä tuo johtuu siitä, kun aiemman koiran kanssa (ja saman rotuisen) tuli muutama tilanne, että isompi koira tuli hampaat irvessä kimppuun (ja kyllä mä huomasin että se oli ihan tappomeininkiä)..

Jos vielä käy samanlaisia tilanteita, niin en vitussa pidä vaan koiraa sylissä ja yritän pitää sitä toista koiraa poissa kimpusta, kunnes omistaja tulee jostain hevon vitusta, vaan potkin sen koiran vittuun stana :curs:

EDIT: tulipas vihainen viesti, pahoittelen :)!

Ilmaisin itseni vähän epäselvästi, kuten yleensä. En tarkoittanut että sen pitää olla luonteeltaan mikään ärhäkkä, sittenhän mä olisin ottanut jonkun chesapeakelahdennoutajan. :D Mukavan ja miellyttämisen haluisen koiran haluankin. Hain ehkä enemmänkin sitä, että noilta käyttiksiltä löytyy enemmän sitä draivia ja intoa asioihin. :D

Saako Kuopiosta tai netistä tilattua jostain jotain tukkupakkauksia kissan puupohjaista hiekkaa. Tuppaa menemään tuota hiekkaa noihin kahteen kattiin sen verran, että saattais halvemmaks tulla joku monen kymmenen kilon säkki.

Jos sä siis pellettiä käytät, etkä paakkuuntuvaa puupohjaista, niin haepa agrimarketisa vapon lämmityspellettiä. 16kg säkki maksaa 7,5 euroa. Mulla on kaksi kissaa ja tuota on käytetty meillä vuosia. Pitää hajut yhtälailla kuin wcpelletit. :)

Poitsu "kotiutui" viime viikon lopulla ja en voisi olla onnellisempi :)!

Tästä alkaa (toivottavasti!) yli vuosikymmenen kestävä suhde!

Myö olen niin onnellinen :)...

SUUREN koiran omistajana mua ärsyttää suunnattomasti lenkillä nämä pikkuisten koirien omistajat, joiden täytyy aina nostaa se oma pikku-piski syliin ja kipittää nopeasti meidän ohi. Oma koira kun on semmoinen hidas löntystelijä, joka ei lenkillä päästä ääntäkään. Kyllähän sen ymmärtää, että pieni koira on varuillaan kun näköpiiriin ilmestyy otus, joka painaa kymmenen kertaa enemmän, mutta voisi ne pientenkin koirien omistajat panostaa noiden ohitustilanteiden opetteluun...

Jos mun koirani kimppuun käy toinen koira, niin tietenkin puolustan omaani, koska minun tehtäväni on suojella koiraa ja koiran on muutenkin pystyttävä luottamaan minuun. Omalla koiralla ei ole lenkillä mitään tarvetta murista tai haukkua toisille koirille. Lisäksi se on oppinut, että hihnassa ei moikata vieraita koiria, vaan pelkästään tuttuja kavereita, joiden kanssa se on joskus saanut leikkiä vapaana.

Harmittaa vaan, kun monet suhtautuvat isoihin koiriin niin ennakkoluuloisesti. Mutta on myös niitä ihania hetkiä, kun joku ventovieras pyytää lupaa silittää koiraa ja sitten ihmetellään, kun ei olla koskaan nähty niin suurta koiraa, ja että onpas se lutunen ja rauhallinen. Suurin ihme koetaan siinä vaiheessa kun kerron koiran täyttävän vasta vuoden: "sehän on vasta ihan vauva!" :)

Eilen tuli taloon 7vko ikäinen cairnterrieripentu. On kyllä maailman söpöin jääräpää:). Vähän kyllä jänskättää, että mitä tästä tulee kun ei oo ennen ollut lemmikkejä. Mut eiköhä se tästä:)

No niin, tänään soi puhelin. Viime yönä on syntynyt pennut, vappuviikolla hakemaan.

Tulisi taas niin pitkä teksti, että en mä viitsisi nyt lähteä tähän. Mun käsitys laumanjohtajuudesta ei ole lähelläkään mitä tuo kirjoittaja väittää laumanjohtajuuden olevan.

Olisko taas aika pienelle koirankoulutusväännölle? No ei välttämättä tarvi vääntää, mutta tässä nyt kuitenki, aiheena johtajuusoppi:

http://operantisti.blogspot.fi/

"Minä elän koirineni "laumassa", joka koostuu ihmisjäsenistä ja koirajäsenistä, ilman johtajuusoppien mukaista johtajaa. Tästä huolimatta (tai tämän ansiosta) voin kuitenkin huoletta kävelyttää koiriani kadulla hihnassa, tai ilman hihnaa, ja tiedän niiden seuraavan mukanani. Ne eivät myöskään hajota asuntoani, eivät hauku ikkunassa koiran nähdessään eivätkä karju ulkona vastaantuleville koirille. Miten tähän on päästy, ilman johtajuutta?"

Äkkiseltään ajatellen siten, että blogistin koirat ovat vietittömiksi reppanoiksi jalostettuja.

Se kyllä käy huvittamaan kun joku tulee väittämään, että koirasta tulee opitun avuton johtajuusopeilla. Mietin tuota omaa koiraa, jolla on vilkas luonne ja taipumus töhöttämiseen säilynyt ihan täysin vaikka sen kanssa eletäänkin laumalogiikan mukaan. Meillä ei ole mitään typeriä rituaaleja, joiden muka pitäisi vahvistaa minun johtajanasemaani. Minä olen taustavaikuttaja joka viimekädessä päättää asioista ja puuttuu tilanteisiin, mutta en ole jatkuvasti pönkittämässä asemaani kieltämällä koiralta mitä ihmeellisempiä asioita. Pyrin siis olemaan reilu koiraa kohtaan, en nipota turhasta ja kiellän tarvittaessa. Aivan yksi ja sama missä kohtaa koira lenkillä kulkee kunhan ei vedä ja pysyy sivussa, ei irtiollessa karkaa ja toisia koiria ei kytätä lenkillä.

Temput on meillä aktivointia ja ne opetetaan ehdollistamalla, mutta niillä ei ole mitään tekemistä arkielämän kanssa. Jos joku haluaa opettaa koiralleen arkielämän taidot sarjana temppuja, niin ei se multa ole pois. Tietyt kovaääniset joukkiot positiivisiä ehdollistajia vaan kovasti haluavat puuttua kaikkiin muihin tapoihin elää koirien kanssa hyvää arkea ja se vituttaa. En kutsu johtajuusoppeja kouluttamiseksi, sillä sitä ne eivät ole.

Mä olen huomannuut, ettei jotkut menestyneetkään tokokoirat osaa kulkea vetämättä hihnassa ellei ne ole seuruussa, mikähän siinäkin on?

"Minä elän koirineni "laumassa", joka koostuu ihmisjäsenistä ja koirajäsenistä, ilman johtajuusoppien mukaista johtajaa. Tästä huolimatta (tai tämän ansiosta) voin kuitenkin huoletta kävelyttää koiriani kadulla hihnassa, tai ilman hihnaa, ja tiedän niiden seuraavan mukanani. Ne eivät myöskään hajota asuntoani, eivät hauku ikkunassa koiran nähdessään eivätkä karju ulkona vastaantuleville koirille. Miten tähän on päästy, ilman johtajuutta?"

Äkkiseltään ajatellen siten, että blogistin koirat ovat vietittömiksi reppanoiksi jalostettuja.

No meillä ainakin metsästetään. Vetit on tallessa. Ja elkää nyt vetäkö herneitä nenään heti jos jollain on eriäviä mieliteitä teidän kanssa.

Mä olen blogistin kanssa aika samoilla linjoilla.
Mulla ja mun miehellä on ollut yhteensä 7 dobberia. Yhtään jääkausia ei ole pidetty, eikä muutakaan johtajuusopin harjoittajien kikkoja kokeiltu.
Aika vietikkäitä noi on etenkin puruissa ja jäljellä ollut siitä huolimatta ja perustottiskin on hallinnassa.
Eikä nuo silmille hypi vaikka niille tulee annettua ruokaa omalta lautaselta kun sohvalla syö. Puhumattakaan siitä miten ne saa tulla sänkyyn nukkumaan ja saavat hellyyttä kun tulevat itse luokse kiehnaamaan.

Remmissä nuo kyllä vetävät jos ei komenna tai seuruuta, mut se johtuu varmaan siitä kun ei oo ikinä kiinnostanut harjoitella remmissä kävelyä. Me kun ulkoillaan 90% ajasta vapaana juosten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom