Yleinen lemmikkikeskustelu

Lihava ja laiha

Kääk.
Mun tyttölapseni alkaa olemaan tuommonen tasapaksun pullea leidi, kun taas tuo kolli vaan laihtuu, vaikka on aina ollu isokonen (puoli cooni) niin nyt silitellessä alkaa kylkiluut tuntumaan. Molemmat on juuri madotettu, joten probleema ei liene siellä.

Ruokaa ne kuluttaa vajaat 2 purkkia (sellasta normi prk) päivässä + naksuja narskuttelevat melko vapaasti. Järjetys syönnissä on tää naiset ensin politiikka.
Pitääkö mun alkaa syöttää niitä eri huoneissa vai mitä fukkia mä keksin ton tyttelin kanssa...Se syö kollinkin safkat ilmeisesti sitten...:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hömppä sanoi:
Pitääkö mun alkaa syöttää niitä eri huoneissa vai mitä fukkia mä keksin ton tyttelin kanssa...Se syö kollinkin safkat ilmeisesti sitten...:curs:
Tod.näk. näin juuri tapahtuu. Vissiin lemmikkikissoilla vanhempi narttu on aina johtaja, jos "laumassa" on yhtä useampia kisuja. Jännä kyl, että noin päin, yleensä tuppaa kastraattikollit lihomaan herkästi. Tosin on mulla yksi kaveri, jolla on kans noin päin, että narttu on lihonut aika lailla, kun taas kolli on melko rimpula.

Toi eri huoneissa syöttäminen on varmaan rankka, mutta ainakin toimiva keino. Tylsäähän se on, mut minkäs teet. Paa narttu pelkille laittinappuloille (ainakin Nutrolla ja varmaan muillakin laatuvalmistajilla on hyviä, missä ei ole vehnää, sokeria eikä väriaineita, mutta protua, hyviä rasvoja ja vitskuja kisulle sopivasti kyllä), niitäkin tarjoilet mitaten/annostellen tarkasti. Pussin kyljessä olevat suositukset ovat sitten todella suuntaa antavia, voipi olla, että ihan liikaa suositellaan tai sitten ihan liian vähän. Molemmin päin pieleen olevia pussinkylkisuosituksia olen nähnyt. Sit kolli eristyksiin johonkin huoneeseen esim. tunti aamuin illoin ja sinne jotain, mistä ko kolli oikein tykkää, ehkä voita tai kermaa lisukkeeksi.

Yksi (kätevä) vaihtoehto vois olla vanhustennappulat. Vissiin ovat yleensä huomattavasti kaloripitoisempia, mitä tavalliset adult tms. nappulat. Niitä sitten reilummalla kädellä tarjoilla kollille, ehkä nokare voita sotkea sekaan myös.

Meidän kisut ovat aika passelisti tasapainossa pysyneet kaikki nyt ainakin viime syksystä. Joskus oli huolta, että kolli olisi ollut lihomaan päin ja vanhin narttu taas laihtumaan, mutta nyt tuntuisi olevan onneksi suht hyvällä mallilla noiden syömiset ja paino, kuten muutenkin terveys, joten :)

iivili sanoi:
Yksi (kätevä) vaihtoehto vois olla vanhustennappulat. Vissiin ovat yleensä huomattavasti kaloripitoisempia, mitä tavalliset adult tms. nappulat.

Eikä kun juuri toisin päin, senior-nappulat ovat usein vähäkalorisempia - oletusarvo kun on, että kissa iän myötä laiskistuu ja lihoo. Sen sijaan pentunappulat (kitten, baby cat, infant tms.) ovat hyvin energiapitoisia, koska niiden pitää riittää kasvavan kissan tarpeisiin.

iivili sanoi:
Toi eri huoneissa syöttäminen on varmaan rankka, mutta ainakin toimiva keino. Tylsäähän se on, mut minkäs teet. Paa narttu pelkille laittinappuloille Meidän kisut ovat aika passelisti tasapainossa pysyneet kaikki nyt ainakin viime syksystä. Joskus oli huolta, että kolli olisi ollut lihomaan päin ja vanhin narttu taas laihtumaan, mutta nyt tuntuisi olevan onneksi suht hyvällä mallilla noiden syömiset ja paino, kuten muutenkin terveys, joten :)
Huooh, niin kait se on tehtävä, kun se vaan läskistyy. ..Se palloleikeissäkin (heittelen olkkarsita käytävään sille palloa ja se noutaa) unohtuu keittiöön, jos pallo vierii kipoille ja siellä jotain jämiä. Syö ja kaikki pallot on kasalla kippojen vieressä, kun ei ota mukaan...

Sitten heittelee niitä hiton öllöpaloja tassullansa pitkin keittiötä ja mä tallan päälle. Niitä ruokajämiä on pitkin seiniäkin tyttelin jäljiltä. Kait se sitten myös leikkii kokoajan ruualla jos en ehdi seurustelemaan.:rolleyes:

tytot.jpg

Tuo vasemmanpuoleinen hovawart tulossa meille huhtikuun lopussa. :)

Täytyy kai sitä minunkin esitellä karvaiset lapsoseni.

Koirat:

Sarah on vanhin, terrieri narttu. 12vuotias riiviö, lapsenmielinen ja ärhäkkä.

Lilli on nuorimmaiseni. Labbis-ajokoira sekoitus. 2vuotias ja erittäin symppis tapaus.

Cindy on toisiksi vanhin, 10vuotias. Papillon narttu. Hiljainen ja rauhaa rakastava kaunokainen.

Jyrsijät:

Manteli on 5½vuotias marsu rouva, ruokaa ja syliä rakastava mummo

Rusina on 5½vuotias marsu rouva myöskin. Ärhäkkä ja hyvin omanlaisensa persoonan omaava pirteä tyttö.

+ kennel Batz´siksen koirat, työskentelen kyseisessä paikassa ja etenkin nämä ovat kuin omiani.

Kuvia heistä irc-galleriassa:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Yara_&album_id=388816

Täällä kun puhutaan "kissan nappuloista", niin pakko kommentoida, et meidän vanhalla herralla kun on virtsakiviongelma, niin ruoaksi on vain erikoisruokavalion mukaiset kuiva- ja lihamuonat..jotka maksaa helvetisti! Eläinlääkäristä niitä aina haetaan.

Narttukissa on muutenkin kranttu syömisten suhteen, ja koska erillisiä ruokia ei voi käytännössä kuppeihin laittaa, sekin vetelee samaa satsia! (tosin annan sille toisinaan pikkusen tonnikalaa vedessä (öljyssä ei kelpaa!) ja kalkkunaleikkelettä (muu ei kelpaa!)..ja tämä niin, ettei uroskisuli huomaa..:)

Toinen Rex typy kotiutui tiistai iltana. Vanhempi typsy ei meinaa sulattaa vielä tulokasta, mutta nyt ollaan jo "keskustelu" asteella. Eka ilta ja seuraava päivä mentiin murina ja sihinä akselilla.
Nyt vain leikkimielisesti painitaan ja muristaan :lol2:

Ehkä tämä vielä iloksi ja ystävyydeksi muuttuu, omistajat on ainakin ihan myytyjä pikkuisen suhteen. Omistajat tosin illalla murisee ja sähisee toisilleen, kun mietitään kumman vieressä neiti nukkuu:D

vanha neiti protestoi ja nukkuu lattialla toistaiseksi.

SavonPoika sanoi:
Mulla oli hamsteri joskus ihan 9v..se kuoli ku en muistanu ruokkia...:rock:
No ei oo mielestäni mikään erityinen tuulettelun aihe! :curs: :jahas: ;)

Edit: Ihan totta puhuen, varoittava esimerkki siitä, miksei vanhempien tulisi hankkia lapsilleen lemmikkejä vain "äiti mä haluuuuuun hasterin"-perustein.

JiiPee sanoi:
. Omistajat tosin illalla murisee ja sähisee toisilleen, kun mietitään kumman vieressä neiti nukkuu:D

vanha neiti protestoi ja nukkuu lattialla toistaiseksi.

kantsii olla tarkkana, että huomioi sitä vanhaakin koiraa, vaikka se pentu suloinen onkin. Meillä ainakin vanhempi staffinarttu masentui pahasti vähäksi aikaa, kun urospentu tuli taloon. vieläkin vuoden jälkeen, jos narttu on vaika nukkumassa ja hellittelee sitä urosta, niin kyllä se sieltä uniltaan nopeasti nousee ja tulee "tarkistamaan" tilanteen.

Pupuset piilosilla

Eppu ja Tessa repi jostain mun jumppaamaton esille ja tää oli tulos :D. Eppu siis tämä pieni oravannäköinen ja Tessa ampiaisennäköinen.

Liitteet

• 1.jpg
    1.jpg
    129,8 KB · Katsottu: 150
  • 2.jpg
    2.jpg
    98,9 KB · Katsottu: 146
  • 3.jpg
    3.jpg
    181,6 KB · Katsottu: 172
  • 5.jpg
    5.jpg
    147,7 KB · Katsottu: 184
  • 6.jpg
    6.jpg
    49,1 KB · Katsottu: 570
Toivottavasti tätä ei oo kysytty vielä ja jos on, niin anteekspyynnöt siitä :nolo:

Olin tossa tupakalla pihalla ja päästin samalla siskon kissan pihalle. Jäin ihmettelemään ku kissa rupesi ihan onnellisena mutustamaan ruohoa kuistin vierestä. Oli kuollutta ruohoa ja vihreämpää ruohoa, kaikki kelpas :D

Oon joskus kuullu puhuttavan että ne söis tuota, mutta en ilveelläkään muista miksi? Voisko joku kissoista enemmän tietävä vähän valottaa asiaa mulle? :)

eja sanoi:
Oon joskus kuullu puhuttavan että ne söis tuota, mutta en ilveelläkään muista miksi? Voisko joku kissoista enemmän tietävä vähän valottaa asiaa mulle? :)

Karvapallot on helpompi oksentaa pois kun on ruohoa mahassa. :rolleyes:

11v!

Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paaaaaaaaaaaljon onnea vaan, Pörrö! Paaaaaaaaaaaljon onnea vaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Meitin sammarivaari täyttää tänää 11v :rock:. Teräsvaari! Tossa se makaa nytkin täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Tästä ihanuudesta ei aika taida ihan helposti jättää. Täytyy nostaa hattua, 11-vuoden ikä on noinkin isokokoiselle hauvvalle kunnioitettava ikä jo.... Ja kovin on tervekin tämä vaari! :love:.

:haart: :haart::haart::haart::haart::haart::haart::haart:

Liitteet

• jolkoti.jpg
    jolkoti.jpg
    36,3 KB · Katsottu: 180
  • 0281.jpg
    0281.jpg
    80 KB · Katsottu: 200
SavonPoika sanoi:
Mulla oli hamsteri joskus ihan 9v..se kuoli ku en muistanu ruokkia...:rock:

Vaikka olitkin 9v. niin silti sanon:"Vittu mikä ääliö!!" :curs:
Ja nyt vanhempana vielä kehtaat tuulettaa sillä, vuoden :david: palkinto on sinun... :wall:

Tässäpä olis päivitystä meijän "lapsista". Musta kissa on Pepe ja toinen Ramses. Pitkäkarvainen koira on Pate, Saksanpaimenkoira pentu on Indi ja tumma koira on Ronja. 60 neliön kaksiossa asutaan tämmöisen porukan kanssa...

Liitteet

• ramses&pepe pieni.jpg
    ramses&pepe pieni.jpg
    185,4 KB · Katsottu: 175
  • patepieni.jpg
    patepieni.jpg
    195 KB · Katsottu: 167
  • indi.jpg
    indi.jpg
    189,4 KB · Katsottu: 175
  • ronja.jpg
    ronja.jpg