Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikä menny. Amstaffista tässä on koko ajan puhuttu. En mä tajua kuka tähän onnistui staffin vetään?
E: Puhuihan Mike tossa aiemmin virheellisesti staffista, mutta tarkoitti amstaffia ja se selviää kun lukee pari viestiä taaksepäin.
Kato joo, niinpä puhuttiinkin. Mutta menee tässä vähemmästäkin sekaisin, kun alunperin oli puhe siitä, että amstaffi on egokoira ja sit tulee staffimiehet ihmetteleen miten staffia voi pitää egokoirana vaikka siitä ei olla edes puhuttu.Sinä itse, lainasit ja kommentoit tuossa pari viestiä aikaisemmin clansmanin juttua, jossa hän puhui kyllä ihan selvästi staffista, ei amstaffista.
Mielestäni taas on ihan daijua jättää joku eläin ottamatta vaan sen takia että naapurillakin on ja se on niin tavallinen. Ottaa sellasen kuin haluaa ja sillä hyvä. Jos ei ota suosittua koiraa niin sitten se on varmaan jotain huomiohuorausta kun väkisin ottaa jonkun intiaanikoiran jota ei kenelläkään missään ole kun MÄ OLEN VAIN NIIN ERILAINEN.
Olis kiva tehdä galluppi koiraroduista ja nähdä todellisuudessa se stereotypia. Kymmenen suosituimman joukossa on vain saksanpaimenkoira 2011 tilastoissa, loput ei-suojelukoiria tai laumanvartijoita, ns kovia rotuja. Pakkotoistolla aivan salettiin kärjessä olis kaikki ko. lajin koirat. Mä nyt vain näen tuossa älyttömän selkeän stereotypian enkä vain ymmärrä miksi miljoonasta koirarodusta muulla perusteella valittaisiin näitä rotuja, en vain ymmärrä. Mun mielestä se haiskahtaa vähän itsetunnon kohotukselta, mutta sama se on autoissakin, joten ei mitenkään epänormaalia.
Arvaa tekiskö mieli ottaa siis semmoinen joka oli joskus David Hasselhoffista.Pelkissä speedoissa sama kuva!!
No joo, auto ei ole elävä olento, joka kärsii jos isäntä on hommannut sen vain ollaakseen kovempi jätkä.En tiedä onko se itsetunnon kohotusta jos tykkää kaikesta suuresta,näyttävästä,voimakkaasa,lihaksikkaista yms yms. Niin miksei sitten ostaisi sellaista koiraa/autoa jotka ovat omien mieltymyksien mukaisia???
katso liitettä 88513
50 kg lihaa komeassa koirassa ja 6.6L isoa pörinää v8 jenkissä ;). Ego juttuja tai ei mutta ne on mun juttuja
Koska jos koira otetaan oman itsetunnon pönkittämiseksi, ei siinä paljoa koiraa ja sen tarpeita tai sopimista elinoloihin ajatella. Kertokaa nyt joku mulle miksi pitää valita laumanvartija tai suojelukoira? Mikä pointti kun tiedetään niiden olevan sosiaalisesti vähän arvaamattomia. Edelleen painotan sitä, että koirarotuja on mielettömästi, niin ehdointahdoin valitaan sattumoisin kuinka ollakaan se kova rotu.
Sen sijaan 10-vuotiaasta saakka olen tuntenut vetoa isoja, luonteeltaan haastavia koiria kohtaan. Ne on niitä, jotka oikeasti opettaa millainen luontokappale on koira ja miten sen kanssa eletään nyky-yhteiskunnassa, kun viettejä ei ole liikaa laimennettu seurakoiramaisella muotojalostuksella.
Ne tosimiehet kävi siellä metsällä noutajien kanssa, ei niiden "mulla onkin kova koira joka puolustaa mua kun en ite kykene" koirien kanssa. Mitä stereotypiaan tulee, niin:
voimailija - check - no joo
BMW - check - omistanut joskus
suojelukoira - check - en oo omistanut
kalju - ? - toisinaan
tatutointi - ? - pari löytyy
ovimies - ? - entinen, nykyään insinööri
gaspin vaatteet - ? - pölyttyy kaapissa
Niinhän se on, mutta kannattaa ottaa huomioon, että valtaosa näistä sun pelkäämistä roduistakin on alunperin metsästyskoiria ja maatilojen yleiskoiria. Se, että koiran fysiikka ja luonne on kova, ei todellakaan tarkoita sitä, että yksikään ko. rotujen pennuista syntyy tappelukoirana tai tappajakoirana, kuten jotkut noita haluaa nimittää.ps. villakoirakin on alunperin vesilintukoira, jota käytettiin metsästyksessä ja edelleen isoa jotkut käyttää kun se perimässä on.
Tätä mä just tarkoitin sillä, että kun koiran ottaa jo alkujaan väärään tarkoitukseen niin tulee vahvistettua sen vääriä ominaisuuksia. Mä en koskaan ole tarvinut koiraa itseni suojaksi mutta minusta se vaan on plussaa, että vaimo saa liikkua missä tahansa koirien kanssa rauhassa kun jo pelkkä iso koko dogeissa saa kaikenmaailman hämäräheikit vaihtamaan puolta. Ei noita kasvateta suojelemaan, ne vaan tekee sen jos on ehdoton pakko. Toista se on noiden puudeleiden kanssa. Leijonaksi kotona meikattu ja föönattu koira nuolee hämäräheikin korvaa kun se ähisee jonkun viattoman naisen päällä puskassa.Niinpä, mutta sitten kun menee vituiksi, niin niistä jutuista voidaan lukea lehdissä. En ole koskaan ymmärtänyt miten iso mies tarttee itelleen koiran puolustamaan. Jotenkin vain edelleen haisee oman itsetunnon pönkittämiseltä, jos tosiaankin osa ottaa perusteella "puolustaa perhettä ja omaisuutta jos tarve vaatii". Mitä sä sitten teet? Makaat maassa?
Kannattaa tsiigata niitä kadulla vastaantulevia koiria, pieniä terriereitä yms. taitaa olla se kaikkein kovin "vietti kukkoiluun" ihan muilla roduilla kuin näillä isommilla. Myönnän toki, että saan minäkin omani käyttäytymään niin jos annan niiden elää "pellossa" sen sijaan, että ne elää koirina laumajärjestyksen pohjalla.Eli siis eka otetaan vahva koira, joka on niinQ tosi kova, sitten koitetaan kaikin tavoin tukahduttaa sen aggressiivisuus ja leikitään, että meidän koira se on tosi kiltti. Ei se vietti sieltä mihinkään katoa, vaan jos se tulee väärässä paikassa esiin, niin sitten siinä ihmetellään porukalla, että oli narun päässä vikaa. Kyllä oli joo, siinä vaiheessa kun sitä valintaa rodusta tehtiin. Sinne narun toiseen päähän ei kannata sitä syytä laittaa, koska jos koiran alkuperäinen vietti on kukkoilla ja about tappaa kaikki reviirillään, niin kyllä siinä on koirassakin jo vikaa alunperin.
Nämä rotukiellot ovat median kautta kylvetyn pelon aikaansaamia eikä niille oikeasti ole minkäänlaisia perusteita. Lista kiellettävistä roduista leviää maasta toiseen melkeimpä sähköpostin välityksellä ja sitten kun ne päätyy jollekin koko ikänsä urbaanissa ympäristössä asuneelle, trendi- ja bränditietoiselle jupille, jolla sattuu olemaan päätäntävaltaa niin rotukieltoasia on valmis. Kun seuraa tilastollista faktaa esim. Euroopan maista niin vuosittaisissa purematilastoissa ei niitä rotuja edes näy, jotka maa laittaa rotukieltolistalle. Jos rodun edustajia maassa on, mutta puremia ei tilastoista löydy niin mikä pointti on kieltää rotuja? Eikö pitäs aloittaa niistä roduista mitä listoilta sitten löytyy?En yhtään ihmettele kun Euroopassakin on jo kielletty ko. kovempia rotuja. Ne on riskirotuja ja niitä hommataan kyllä vitun tyhmillä perusteilla kuten perheen suojelu. "Mun koira suojelee mun perhettä ja me asutaan Suomen pääkaupungin keskustassa", joo ihan-vitun-hyvä-idea.......................for me to poop on.
tasapainoinen, oikein kasvatettu koira kyllä erottaa.Koirat kun eivät osaa erottaa oikeaa uhkaa perustilanteesta.
Ja siis koirat ovat kaikki ihania, pidän melkein kaikista, ei sillä. Mutta rodut oikeasti tarpeen mukaan, ei turhin perustein ja egoa potkimaan. Mä harkitsisin vakavasti dobbereita ja kaukkaria jos asuisin jossain syrjässä metsässä. Sinne ei tarttis puudeleita ottaa kuin ehkä yksi sylikaveriksi.